Podle Cryteku je 8 GB operační paměti v konzolích velký problém

Společnost Crytek stoji za známým herním enginem CryEngine, který patří mezi nejnáročnější z pohledu hardwarových prostředků, ale zároveň poskytuje velmi vysokou vizuální kvalitu.

Šéf vývoje CryEnginu se v rozhovoru pro web GamingBolt nechal slyšet, že jeden z velkých problémů nové generace konzolí je operační paměť s kapacitou 8 GB. I když to totiž vypadá, že tolik paměti „musí stačit každému“, opak je pravdou. Obě konzole – Xbox One i PlayStation 4 totiž mají poměrně velký operační systém, který si vezme až 3 GB operační paměti. Pro vývojáře je tak k dispozici pouze přibližně 5 GB.

Už v rámci hry Ryse byl pro Crytek problém hru odladit na tak malou kapacitu operační paměti, s výpočetním výkonem procesoru a grafiky přitom není zatím takový problém a do budoucna se vývojáři jistě naučí architekturu a nejrůznější optimalizace pro lepší grafiku. Operační paměť by ale dle tvrzení měla být hlavní limitací do budoucna.

I když se kolem nových her na novou generaci konzolí objevilo spoustu negativních reakcí kvůli nízkému výkonu, který často nestačí ani na rozlišení Full HD, lze očekávat, že kromě vývojářů her i Microsoft a Sony postupně optimalizují použité operační systémy a vývojáři tak pro hry dostanou větší kapacitu paměti.

Diskuze (34) Další článek: IDC: Prodeje počítačů na Slovensku vzrostly o 21 %

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,