Podívejte se, jak to vypadá uvnitř baterie elektromobilu Tesla Model S

Názory k článku

Mark.Libiak  |  22. 09. 2014 14:45  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.120

Jen si dovolím dodat, že to jsou klasické lithiové baterie 18650 s napětím 3,7 V které jsou používány v laptopech, jen v tomto konkrétním případě byl celý battery pack "podvybitý", což způsobilo těch 3,2 V na článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 09. 2014 15:16 | Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Auto je to velmi pěkné po designové stránce, ale kupovat novou baterií, v hodnotě poloviny ceny bytu bych rozhodně nechtěl. Elekromobily jsou zatím pořád jen pro milionáře a paradoxně, když pojedou 2 lidi z Prahy na Slovensko. Obyčejný motorista v normálním autě se spalovacím motorem a milionář v Tesle S, tak do cíle dorazí dřív ten "chuďas" v bazarovém autě, zatímco milionář bude ve 3/4 cesty muset dlouze nabíjet svoji Teslu S. Praktické hledisko tedy nulové, finanční zcela nerentabilní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 09. 2014 15:20 | Microsoft Windows 7 Firefox 24.0

No, Tesla teda má odemě palec dolů - místo toho, aby používali LiFePO4 baterky s mnohem vyšší životností (ale o něco nižší kapacitou), tak tam nahází levný baterky do notebooků, aby měli na papíře co nejvyšší kapacitu týden starýho auta. Chtěl bych to vidět za 5-7let, jakou to bude mít kapacitu když se s tím bude často jezdit. Však si vzpomeňte, jakou kapacitu má baterka v notebooku za těch 5let... (samozřejmě nabíjecí logika asi bude lepší než u notebooku, ale i tak..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolemjdouci2014  |  23. 09. 2014 09:42  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.120

"ak je vidět z vybraných fotografií, baterie je založena na velkém počtu malých částečně vybitých bateriových článků"A proc jsou vybite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  23. 09. 2014 10:02  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.120

Baterie musí být hodně chráněny, protože jsou na podvozku a poškození podvozku potom velmi pravděpodobně způsobí požár. To je případ slavné vyhořelé Tesly.
Chladící okruh je tam spíš kvůli rychlonabíjení, které je v tomto případě na samé hranici možností LiOn. Je to jako nabíjet iPhone 6+ proudem 4A.
Mám obavy, aby baterie s velkoryse pojatou zárukou nebyla příčinou konce firmy Tesla. Spolehlivost serioparalelního uspořádání nějakých 7000 článků je něco, na co jsem hodně zvědavý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  23. 09. 2014 10:26  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 38.0.2125.66

Hezká legrace, vodíkový* palivový článek by byl mnohem lepší (raketoplány ho měly kdypak?). Pokud se eAuta budou šířit nebudou suroviny do tolika článků a výrobci to sami přiznávají i to, že kromě o něco lepší výdrže nejsou nové technologii skladování ani na stopě.
_
* Vodík lze vyrábět z jaderek kdyby lidi měli rozum, už nyní mohl být vývoj těch thoriových někde jinde vč. fúzních především inertní (laser), toroidu věří jen blázen to pole nelze efektivně uhlídat (životnost elektrárny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SirKusovka  |  23. 09. 2014 12:33  |  Linux Firefox 32.0

"Images I post in this thread and my related commentary are posted and published by me, the original photographer. All copyrights and all other rights reserved. These images may not be copied or otherwise distributed outside of this forum without my express permission" http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/34934-Pics... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky