Počítačový pirát si odsedí nejdelší trest v historii

Diskuze čtenářů k článku

Alfik  |  15. 09. 2006 10:54

že se počítá leckdy to, že kdyby si to človíček nekoupil u zloděje za desetinu tak by prostě šel do krámu a koupil to. To tak není to by každý přemýšlel jestli potřebuje Photoshop nebo mu stačí něco free a tak by stejně ta firma ten svůj zisk neměla.
A další problém je záruka na soft, jak koluje ten ftípek srovnávající auto a WIN. Vždyť ono to tak je a stejně lidi kupují něco o čem se ve smlouvě píše že nefunguje a když to tak opravdu bude tak výrobce za nic neručí. To bych chtěl vidět kdo koupí auto kde bude stát nefunkční brzdy, řízení ... a když se kvůli tomu zabijete tak si nestěžujte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KSFJ  |  15. 09. 2006 15:40

Pokud pujdes do kramu a ukradnes tam 5 rohliku, tak je vysledna skoda 5x cena za kus. Nikoho nenapadne pocitat pouze cenu dvou rohliku, ty by sis treba koupil pokud by se ti nepodarilo ukrast vsech 5. Zkratka pocet ukradenych licenci * cena za jednu. Ostatni je demagogie a pokus o omluvu ci zlehcovani soft piratstvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfik  |  19. 09. 2006 11:57

to tak není, prostě nemam na BMW tak si koupím oktávku a BMW přeci nebude tvrdit, že jsem je tím připravil o zisk. Proste AutoCad si nekoupím, použiju něco free a tím AutCad přišel o peníze a když si někdo kopí pirátskou verzi tak je na tom AutoCad stejně. Neprodal ani kus, to jestli je nebo není správné krást o tom není řeč, ale prostě ty firmy si započítávají něco co by stejně neměly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek ©  |  14. 09. 2006 10:19

Tomuhla nejak nechápu. To je ten člověk tak sprostý, že se nechá chytnout alebo co ???  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza9800, Honza9800  |  12. 09. 2006 17:17

Pořád obhajujete LINUX linux je v některých ohledech bezpečnější jak Windows XP (SP2) ! Já používám 9 operačních systémů a všechny jsou něčím zajímavé a velice rozmanité, nelze tedy jednoznačně říct že windows jsou "špatná" neodsuzujte něco co neznáte ! Pravda jsou drahá ale jsou nainstalovány v 90% světa počítačů a to mluví za vše ! A William H. Bill Gates III řekl tohle: Windows jsou dostatečně intuitivní.... nu co mu mám dodávat podtrženo a sečteno pracovat ve Windows je Zážitek jen jen je umět dobře a vědět jak využít... to samé platí i o Linuxu ..... Můj názor na ně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  12. 09. 2006 07:51

no je rozdiel stahovat soft a potom ho predavat dalej za ucelom zisku s tym, ze samozrejme vyrobcovi nic nejde ale ak si doma nieco stiahnem a obcas to pouzivam na nekomercne ucely, nevidim v tom az taky problem. to povazujem za dve rozdielne veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  12. 09. 2006 08:44

"nevidim v tom az taky problem. to povazujem za dve rozdielne veci."
Já v tom problém vidím a je to úplně stejné. To si tady namlouvají jen ti menší zlodějíčkové aby je nehryzal ten zbytek svědomí. Já to ale nerozlišuji, zloděj jako zloděj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šaman  |  12. 09. 2006 11:39

JE v tom rozdíl.. Když něco fyzicky ukradneš, někomu to bude chybět. Když si zkopíruju MatLab a dělám v tom semestrálky, tak výrobci se stane jen to, že se s jeho softem naučím pracovat. Nebo myslíš, že jsem ho ošidil o asi 200.000, který jsem ale nikdy neměl??
Taky umím kreslit v AutoCADu (kde ty 2D časy jsou:) a půlmilión na verze 10, 12 a 13 + nadstavba bych jim taktéž dát nemohl...
Trochu jiná situace je např. s Officema, ale tam už se dá přejít na free soft (otázkou je, jestli by Microsoft nebyl radši, kdybychom měli načerno MS Office, než legálně Open/Star/Jiné Officy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šaman  |  12. 09. 2006 12:08

Samozřejmě mám na mysli nekomerční používání.. Ve chvíli, kdy na pirátském software vyděláte první korunu, začínáte okrádat výrobce.

Tak to aspoň vidím já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  12. 09. 2006 12:42

Nechápu proč by výrobce měl být rád, že to ukradneš a že se v tom naučíš pracovat, když je většinou demoverze pro tyto případy k dispoci? A také výrobce má právo si zvolit licenci pro svůj výrobek jakou on chce a pokud nehodláš rezpektovat jeho právo a jeho licenci tak si vyber produkt jiného výrobce který má jinou licenci. Případně si naprogramuj vlastní produkt a když toho nejsi schopný tak si to nech udělat na zakázku.
To co jsi napsal to jen další výmluva a utěšování si vlastního zlodějského svědomí.
Taky jsem dělal semestrálky i různé výpočty a kreslím CADu, ale nic z toho jsem neukradl, ale většinu ani nekoupil . Sice je pravda že ve škole mi nabízely ze mi ten Matlab nebo AutoCAD vypalí, ale k tomu jsem se jako jenden z mála nesnížil. Nejsem přece zlodej a taky nejsem neschopnej se naučit v něčem jiném než co nám tlačily do hlavy ve škole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  12. 09. 2006 12:47

Nikdo nebude rozlišovat jestli to používáš komerčně nebo ne. Jednou to používáš v rozporu s licencí a nemáš právo to používat. Pokud by výrobce chtěl aby se dal jeho produkt používat pro nekomerční použití zdarma tak by to uvedl v licenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šaman  |  12. 09. 2006 13:47

Njn, tak to holt vidíme každý trošku jinak. Teď, když se začínám zapojovat do pracovního procesu, se můj pohled na věc trochu mění a snažím se přejít čistě na legální software*, ale jako student jsem si tím hlavu nelámal.
Zkoušel jsem si hrát ve Photoshopu, Illustratoru, v různých CADech, Delphi, C++ Builderu, MatLabu, MathCadu a v desítkách jiných programů, ale ani jeden jsem nepotřeboval. Mohl jsem dělat školní úlohy ve škole a ve volném čase (kterého by tím výrazně přibylo) hrát kuličky.. Nemyslím si ale, že bych tím čemukoliv pomohl.
Když jsem si to všechno zkusil, začal jsem dělat skutečnou práci a zjistil jsem, že mi stačí notepad2 (nezaměňovat s notepadem:), apache, mysql, php a nějaký volný kompilátor c(++) a pascalu. A OEMka windows, pokud chci dělat a ladit pro wokenní prostředí..

* upřesnění pro puntičkáře: software legální a zároveň legálně použivaný :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  12. 09. 2006 20:28

no normalne som sa teraz zlakol a idem si vsetko hned kupit alebo odinstalovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  11. 09. 2006 22:43

Je to sprostý zloděj a škůdce 7 let má málo. Ale tady v ČR nehrozí ani těch 7 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 09. 2006 09:08

Tady v čr hrozí 7 let za vraždu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
japonec  |  11. 09. 2006 22:29

jestlize nekdo pouziva "nelegalini" sofrware pro vlastni potrebu, jeste neznamena ze by si ho koupil. Tazkze castky o ktere prijdou (uvadeji) sofrwareove firmy mne nechavaji chladnym. Vzdy se snazim pouzivat alternativu k placenemu sofrwaru. " Kdo je bez viny at hodi kamenem".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza9800, Honza9800  |  11. 09. 2006 18:53

Já bych si klidně kupoval každej měsíc operační systém i když je drahej !
Nejhorší je ale pro nác např: hráče upgrade PC: Jakmile upgradujete třeba board automaticky je tato kopie nelegální....

Termínem OEM se označují podniky, které sestavují počítače, IBM, Dell, Compaq,.... tyhle všecky jsou OEM neboli řečeno výrobci původního zařízení celé je to Original Equipment Manufactures. Na tuhle otázku nemá ani zcela majestátní odpověď BSA www.bsa.cz

A 7 let vě vězení je hodně moc. Každopádně Office nepoužívám nezaujali mně a Windows padaj pořád takže je to všechno takové hodně zamotané Eula,smlouvy,Autorská práva kam se poďívám.... ceny šplhají do desetitisíce Vista nad 10 000 korun !! To jse ani nedivým že pirátů přibívá, je to hodně o cenách a některé věci jsou pro někoho natolik drahé že si je prostě nemohou obstarat jiným způsobem než je nelegálně.

PS: Např: Ve Francii neznaj slovo koupi SW Jak říkám je to hlavně všechno o pěnězich až slezou ceny natolik dolu což se nestane tak by to piráty "zabilo".....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velkopražák z Václaváku  |  11. 09. 2006 20:24

Já mám v Linuxu výbornou správu paměti a vy ve Windowsech ne. Já v linuxu nemám viry, rootkity a ostatní bordel, kdežto vy ve Windowsech furt. Mě nehrozí, že mi spadne počítač, kdežto vám vjednomkuse. Já si můžu nastavit všechny barvičky v KDE, protože KDE rulezzz a ve windowsech je to natvrdo šedé. Já mám zadarmo v Linuxu defaultně předinstalované už i aplikace kcalc, amarok, krusader a uptime daemon. Linux má OBROVSKY VELKÝ UPTIME, daleko větší než ty vaše zkurvený buržoustský viromrdy. Vy musíte složitě klikat, jenže já, fiškus, si napíšu do commandlajny jen if [ -f ~/.bashrc ]; then . ~/.bashrc; fi. Kdybyste nebyli brněnští vesničani s Intelem tak byste už dávno naši komunitní rozkvetlou květinu Linux používali jako každý normální člověk !!! Jste jen tupci a hovada jdoucí s davem. LINUX RULEZZZZZZ!!!!!!! Beztak je máte ukradený vy socky s nagelovanejma vlasama. Je mi z vás na blití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fogl, fogl  |  11. 09. 2006 20:37

ale no jo. my ten generátor pičovin co ti to vytvořil známe taky, akorát teď nikde nemůžu najít adresu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  11. 09. 2006 21:46

V linuxu nehrozí, že ti spadne systém? Tak to je vtip desetiletí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 09. 2006 09:08

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  12. 09. 2006 14:59

Server (WinNT) padá, přej si něco Widláku :DDDDD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  11. 09. 2006 21:52

Tak to je už fakt starý. Univerzální linuxový příspěvek. Něco novějšího by nebylo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  12. 09. 2006 00:55

Jenze psat ty blitky do commandlajny je daleko vetsi vopruz nez klikat...ty spekatej zamindrakovanej tucnaku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hatred, hatred  |  12. 09. 2006 09:24

a proto ma cmd line i windows, ptz nektere veci se proste v cmd line delaji lepe. to ze jsi hnup, jsi uz dostatecne zduraznil sam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nahodny..  |  12. 09. 2006 08:11

A opět tu máme další téma Windows vs Linux,jak jinak,že? Windows nepadají až do té doby než je totálně rozrýpu!!!! Fungují skvěle,protože nejsem šťoural a os používám k práci a né k experimentům.A jak je vidět,Velkopražák z Václaváku,který se zde snaží dělat reklamu něčemu, co ani reklamu nepotřebuje patří do sekty,která je Linuxem tak posedlá, že s tímto os dokonce i spí. Né teď vážně, každý operační systém je stabilní do té doby, než jej uživatel nechá vlastní chybou zkolabovat. Je lhostejno,jestli je to Linux či Windows.Oba tyto os mají své příznivce uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  12. 09. 2006 15:06

mám taky rád linux, ale měl bych výhrady ohledně těch urážek na Widláky, tak se správný linuxák nechová.. neuráží a je slušný za každých okolností, Widláci jsou jen Widláci, osvícení nikdy nedojdou ;) povznes se nad dloupé AstorLighty a jim podobné individua :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  11. 09. 2006 16:09

Chtěl bych vás vidět, vy chytráci, jak tyhle svoje připitomělé vysvětlení předkládáte orgánům činným v trestním řízení. Byli byste normálně posraní až za ušima, kdyby vám zaklepali na dveře bytu nebo kanceláře. Pro debily: nelegální software = software získaný a užívaný protizákonně nebo v rozporu s licenčním ujednáním (vč. "záložních kopií").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platonix  |  11. 09. 2006 21:25

No myslim ze pouzivani neslusnych vyrazu tuhle diskusi moc neobohati. Jinak pro tvou informaci pouzivam doma vyhradne software distibuovany zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 09. 2006 07:33

Nevím, proč tedy reaguješ. Svůj příspěvek jsem psal 5 hodin před tebou, tudíž se asi netýkal tebe. Leda bys na sebe vztáhl oslovení debil... Všichni moc dobře víte, co autor myslel "nelegálním softwarem", tak proč kolem toho takhle tancujete? Napiště majiteli Zive.cz, jak jste úžasný, ať vás zaměstná, mudrlanti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  12. 09. 2006 00:10

Nelegalni software = software, jehoz pouziti a existence je v dane zemi zakazana.
Nelegalni pouzivani software = software bez licence.

Debile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platonix  |  12. 09. 2006 00:49

Az na to "debile" souhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 09. 2006 09:05

Ale ale tolik "debilů" v postech... co myslít... nejsou autoři výše uvedených postů náhodou linuxáči ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rdk  |  11. 09. 2006 14:55

Co je to nelegalni software, muzete uvest priklad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JayBee, JayBee  |  11. 09. 2006 14:58

Pro méně chápavé: Když si s internetu stáhnete např. MS Office, nainstalujete a budete používat, tak máte doma nelegální software. Mějte ale na paměti, že neznalost neomlouvá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PTX  |  11. 09. 2006 15:00

Kdyby byl MS Office nelegalni software, tak uz sedi Bill Gates ve vezeni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  12. 09. 2006 00:07

Nemate doma nelegalni software. Porusujete autorska prava a nelegalne pouzivate dany program. Program je ovsem legalni, jinak by se nemohl ani prodavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PTX  |  11. 09. 2006 14:59

Za nelegalni software povazuji nektere staty sveta napriklad software obsahujici silne sifrovaci algoritmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rdk  |  11. 09. 2006 15:10

jo, presne tak chapu nelegalni SW taky. Ja bych uvedl napr. hry prezentujici pedofilni obrazky, nebo podporujici rasovou nesnasenlivost (asi vite, kterou myslim).

MS Office se mi nikdy jako nelegalni neznal, co je na nem nelegalniho (krome smlouvy, ktera jednu dobu nebyla v CR platna)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laik  |  11. 09. 2006 15:22

Windows Vista Pirated Edition - to je také nelegální?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  11. 09. 2006 16:10

To je takovy software na kterem lidi drou v praci dlouho do noci, daji do lic. ujednani zadani, za jakych podminek se smi software uzivat. Pokud je software komerni, a ma v licenci, ze se za kopii musi platit, tak ksindl, ktery nema uctu k praci druhych, uziva software nelegalne.
Pokud na soft nemam prachy, tak si vyberu ruzny alternativy, freeware, sharware, OSS, nebo komercni software, ktery je vyrazne levnejsi.
Neverim, ze kazdy potrebuej k praci Adobe Photoshop ci MS Office, existuji Paintshop Pro, Gimp, 602PC Suite, OpenOffice...
Tim ze pouzivate ilegalne nejnadupanejsi soft prednich firem, neposkozujete je, oni si na svoje prachy prijdou, poskozujete mensi firmy, kterym nedate moznost vudelat. MS "je jedno", ze pouziavte jejich soft "zadarmo", hlavne ze na vasem PC nebezi konkurencni software.
Ale verim, ze pouzivat kradeny soft je mnohem snazsi, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platonix  |  11. 09. 2006 21:19

Pro ucely teto diskuse vsak doporucuji rozlisovat terminy nelegalni software (viz. vyse) a software pouzivany nelegalne (v rozporu s licencnim ujednanim).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  12. 09. 2006 00:08

Musis rozsisovat nelegalni sofware a nelegalni pouzivani software. TO jsou diametralne odlisne pojmy.

A jinak, nelegani pouziti SW neni kradez, ale poruseni autorskych prav. Aby bylo jasno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobil-man, Mobil-man  |  11. 09. 2006 14:32

neco na tom bude, ja si koupil NB s legalnimi XP pro a uz ani programy nemam nelegalni, jako predtim, takze neco na tom je.
A kupodivu jsem si je ani nemusel kupovat, staci hledat a k temer vsemu existuje alternativa, staci chtit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ripper  |  11. 09. 2006 14:10

Jiste ze se uroven piratstvi snizuje. Presel jsem na Linux :D

www.ubuntu.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  11. 09. 2006 14:33

Tak tak, nebo treba na http://www.knopper.net/knoppix/ :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  11. 09. 2006 21:51

nebo debian (www.debian.org)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 09. 2006 09:02

Nebo takový ten dřevěný koník s kolečkama na provázku, slyšel jsem že ten je taky mezi Linuxáči hodně oblíbený...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  12. 09. 2006 14:57

Stejně jako mezi Widláky je velmi oblíbený ručně malovaný nočníček v modrém provedení (BSOD) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dsad  |  14. 09. 2006 14:34

to jsem nevidel roky.. kernel panic(k) pak velmi casto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  14. 09. 2006 21:01

Tak to nevím, co s tím děláte... u mě byl panic jen když jsem dělal šílené čachry s disky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  11. 09. 2006 16:11

Tím ji zvyšuješ, neboť míra pirátství se zjišťuje prodané PC x 4500,- Win XP = částka ukradeného SW. Takže když používáš jakýkoliv systém zdarma, papírově zvyšuješ kriminalitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  11. 09. 2006 17:55

Nehledě na to, že tím pádem nezaplatil ani dph státu. To je skoro daňovej únik. To se musí zarazit. Jen počkejte až to paroubkovi dojde. Budete platit daně i z free softu.
PS: je to vtip, ale smajlíka sem nedám, bo věřím, že by toho byli naši politici schopný, což je dost smutný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zelena veverka  |  11. 09. 2006 22:04

Jsi nevzdelany a hloupy clovek. Premirem soucasne vlady je pan Topolanek, ministrem financi je pan Tlusty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 09. 2006 07:34

Jsi nevzdělaná a hloupá vevrka, neschopná číst. Asi jsi nějak minul řádek, na kterém napsáno, že je to vtip...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda Houska z Rakouska  |  12. 09. 2006 07:39

Myslis komunistu Tlusteho a budouciho trestne stihaneho Tupolanka? Nerad bych ti kalil radost, ale je to z blata do louze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BobTheBuilder, BobTheBuilder  |  12. 09. 2006 11:09

Jasně, takže když máš XP Home (1900), tak jsi upirátil software za 2600

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor