Piškvorky.NET 2002 mají vítěze

Diskuze čtenářů k článku

P  |  24. 01. 2003 08:13

Uz jste ji dostali? Ta je fakt pekna!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  22. 01. 2003 14:07

Na Microsoft (honza Stoklasa): Nechcete udelat turnaj kazdy s kazdym? 100 enginu neni tak moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  22. 01. 2003 15:22

4950 * 2 zápasy (začíná pokaždý jeden) = 9900 * 10 minut maximum na zápas = 99 000 minut, tedy 1650 hodin, kdyby to bylo na jednom počítači - to je samozřejmě teoretické maximum, průměrně "zápas" trval tak max. minutu, tedy 165 hodin, děleno třeba 5 počítači je 33 hodin.

Problém je, že asi nevěděli, jestli se těch lidí přihlásí 10 nebo 1000 a podmínky musely být jasné předem.

Je úžasné, že některé enginy zvládají vyhrávat celý zápas do 10 vteřin, uvítal bych ale spíše jinou metodiku - maximum na tah třeba 5 vteřin, maximální velikost 0,5 Mb a zápas fotbalovým způsobem (skupiny po deseti, nejlepší 4 postupují do semifinále a nejlepších deset z těchto 40 do finále pro katdý s každým 3 zápasy). Odpovídalo by to mnohem více o kvalitě engine, tedy že vyhraje nejlepší a má těch pár vteřin na každý tah a bude uvažovat o mnoho tahů dopředu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  22. 01. 2003 15:54

Ja si myslim, ze prumer na zapas by byl prave tech 10 sekund. Zda se mi, ze vetsinou byly zapasy do sekundy. Takze na jednom pocitaci by se to za vikend melo dat spocitat Ja bych maximalni cas na tah nedaval, ale spis bych omezil maximalni dobu - i 5 minut je dost. A soutez bych dal na pavouka, ale na 3 prohry, aby byli jasni prvni 4 (ti co dostavali ceny Tim kazdy s kazdym jsem myslel az ted po soutezi, jen tak ze srandy Zajimalo by me to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  22. 01. 2003 20:24

Vysledky prvnich dvou kol byli zverejneny 20.12.2002 odpoledne, coz od terminu odevzdani dela 8 dni, coz je 8*24=192hodin, odehrali 96 zapasu (kazdy zapas dve hry), tj. 192 her, takze odehrat jednu hru jim trvalo prekvapive jednu hodinu (pokud to hrali jen na jednom pocitaci, tedy v jednom case pouze jedna hra).
To je pri maximalnim case 10 minut na jednu hru vice nez zajimave.

Nasledujici text byl uveden na uvodni strance pred a po uzavreni souteze:

Od 16.12.2002 začneme na této adrese zveřejňovat výsledky
Výsledky se budou zveřejňovat v závislosti na postupu sehraných partií a počtu hráčů.

Zaver at si z toho kazdy udela radeji sam....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  23. 01. 2003 17:02

... ale soutez je reprodukovatelna, takze zvu autora predchoziho prispevku, aby k nam prisel na kafe a na vlastni oci shledl libovolne kolo souteze.

Soutez byla super, diky vsem ucastnikum!

Honza Stoklasa

jeden z autoru souteze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  23. 01. 2003 17:02

... ale soutez je dobre reprodukovatelna, takze zvu autora predchoziho prispevku, aby k nam prisel na kafe a na vlastni oci shledl libovolne kolo souteze.

Soutez byla super, diky vsem ucastnikum!

Honza Stoklasa

jeden z autoru souteze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  24. 01. 2003 08:54

Soutez je reprodukovatelna jen s velmi malou pravdepodobnosti, protoze spousta enginu urcite obsahovala jistou davku nahodneho vyberu ze stejne ohodnocenych tahu, takze opakovani zapasu mezi dvema enginy muze vest k uplne rozdilne konecne pozici desky, a to bud se stejnym vitezem, pokud byl velky rozdil v kvalite mysleni, a nebo take vitez bude jiny, pokud enginy byli srovnatelne.<BR>

<B>Stejne by ale bylo zajimave vedet, proc tedy odehrani 96 zapasu trvalo 8 dni,</B> kdyz se to dalo zvladnout za 96 * 2hry_na_zapas * 10minut_na_hru=1920minut, tj. 1920/60=32hodin pro pouze sekvencni hrani na jednom pocitaci.<BR>

Na dvou pocitacich by to pak trvalo 32/2=16hodin, na ctyrech pocitacich jiz jen 32/4=8hodin!!!<BR>

V uvedenych vypoctech je pouzito 10 minut na hru, coz je mnohem vice nez zkutecna prumerna doba trvani jedne hry, spise by se tato doba dala oznacit jako maximalni doba trvani jedne hry (i kdyz zkutecne velmi nepravdepodobne maximum je 20minut, protoze kazdy hrac mel 10 minut na premysleni). <I>Pokud se vezme prumerna doba 5 minut na hru a 4 pocitace, slo to spocitat za 4 hodiny!!</I>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  24. 01. 2003 18:03

Mozna jim to tak dlouho trvalo, protoze jeste nemeli dodelanou aplikaci pro turnaj - vzdyt jen TESTOVACI APLIKACE zverejnena spolu s ukazkovym enginem OBSAHOVALA AZ DO TRI DNU PRED UZAVRENIM SOUTEZE BRUTALNI CHYBU, generujici nahodne vyjimku tak, ze si autor enginu mohl myslet, ze chyba je v jeho kodu = z pravidel: kdyz engine vygeneruje vyjimku, prohral!

Aspon ja jsem nad tim stravil celou noc pred uzavrenim, nez jsem zjistil, ze chyba neni u me - bohuzel jsem ty tri dny pred uzavrenim tvrde programoval, misto toho abych ztracel cas zkoumanim jejich webu.

Nevim jak ostatnim, ale me to priliz profesionalni neprijde - spis bych to nazval amaterismem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  24. 01. 2003 18:11

Mate naprostou pravdu v tom, ze pri nepretrzitem sekvencnim prubehu by se pavouk stihl takto rychle, pravidla jsme dimenzovali tak, abychom rozumne dokazali odehrat i soutez s potencialne hodne velikym poctem ucastniku....

V soutezi jsme pousteli jednotliva kola s casovym odstupem, aby to bylo trochu napinave , proto nam to trvalo dele....

Napada me, v teto diskusi jeden pan navrhuje neformalne pustit turnaj "kazdy s kazdym". Rad pro vas takovy turnaj sehraju, ale nemam ted cas psat turnajovou aplikaci pro turnaj "kazdy s kazdym" (round-robin) - kdyby nekdo upravil TestovaciAplikaci piskvorek tak, aby si v cyklu brala ze souboru nazvy dllek a poustela partie , muzeme si udelat dalsi ryze neoficialni turnaj..... ciste pro radost....

Honza Stoklasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  24. 01. 2003 18:13

Jak uz pisu i na jinem miste diskuse.....  rad pro vas takovy turnaj sehraju, ale nemam ted cas psat turnajovou aplikaci pro turnaj "kazdy s kazdym" (round-robin) - kdyby nekdo upravil TestovaciAplikaci piskvorek tak, aby si v cyklu brala ze souboru nazvy dllek a poustela partie , muzeme si udelat dalsi ryze neoficialni turnaj..... ciste pro radost....
Honza Stoklasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  24. 01. 2003 21:20

Beru Vas za slovo, a jestli ho dodrzite, tak se omlouvam za svuj predchozi prispevek!

V pondeli tady budete mit ode me upravenou TestovaciAplikaci piskvorek, ***presne podle vasich pozadavku***!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  27. 01. 2003 08:13

No to je parada! Bude moznost upgrade enginu na servru Microsoftu? Ja bych se za to primlouval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  27. 01. 2003 10:38

No vzhledem ke zverejnenymu zdrojoveho kodu vytezneho enginu by to bylo asi fiasko - ja bych se primlouval za turnaj kazdy s kazdym s enginy tak jak se odevzdali puvodne do souteze.

Turnajova aplikace je hotova - udelal jsem web http://mujweb.cz/www/rep.tile/

Ke stazeni zde: TurnajovaAplikace.zip (86kB)

Jsou tam take vysledky ukazkoveho turnaje se ctyrmi ukazkovymi enginy, tak jak je generuje turnajova aplikace: ukazkove vysledky.

V archivu ke stazeni jsou zdrojove kody, prelozena aplikace, ukazkove enginy se vsim potrebnym pro spusteni ukazkoveho turnaje a vygenerovane vysledky. Zdrojovy kod je hodne kompentovan, takze kazdy si muze overit spravnost hodnoceni, ktere je doufam korektni

Pro Honza Stoklasa: Let's rock'n'roll

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  27. 01. 2003 12:53

Na Microsoftu psali, ze maji heuristiku na odhaleni podobnych algoritmu v enginech, tak by to snad slo. Ja mel udate enginu hned po uzaverce souteze, jeste nebyli ani zadne prubezne vysledky.

No vzhledem ke zverejnenymu zdrojoveho kodu vytezneho enginu by to bylo asi fiasko - ja bych se primlouval za turnaj kazdy s kazdym s enginy tak jak se odevzdali puvodne do souteze.

Jinak super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  27. 01. 2003 13:18

heurestika at je sebelepsi, nemuze zjistit to, kdyz nekdo nastuduje vytezny zdrojak a zjistenou myslenku doprogramuje do sveho enginu a tim ho hodne zlepsi, pritom zaklad bude jiny....  bylo by to fiasko....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  27. 01. 2003 13:33

Ja to chapu, ale pokud by jsi mel ty dve dll a podival by jsi se na to Anakrinem a zjistil, ze jsou opravdu stejne, jen se tam nejaka, jiz naprogramovana funkce vola jeste na jinem miste, tak by to bylo OK, ne?  A to je muj pripad Ja bych fakt chtel ten turnaj pro radost (s mym update

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  27. 01. 2003 13:55

no na me to neni, nechal bych to na organizatorech....

osobne bych ale navrhovat spustit dva turnaje:
- prvni turnaj se stavajicimi enginy spustit okamzite
- zverejnit deadline pro nove, pripadne updatovane enginy
- pak turnaj spustit jeste jednou

v case probyhajiciho prvniho turnaje si bude kazdy moct zaroven jeste vylepsit svuj engine pro turnaj vylepsenych enginu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  28. 01. 2003 08:08

První uvolněná verze obsahovala chybu vyhodnocení časového kritéria pro určení vítěze, pokud dvě hry měly nerozhodný výsledek (podmínka byla obráceně - delší čas znamenal lepší skóre). Tato chyba se bohužel neprojevila v ukázkovém turnaji, protože nenastala situace, kdy se časové kritérium použije.

Chyba byla opravena a na stejnem miste lze stahnout novou verzi: TurnajovaAplikace.zip

Původní první uvolněnou verzi, obsahující víše popsanou chybu časového kritéria lze stáhnout zde: TurnajovaAplikace-chybne-cas-krietium.zip  - pouze pro zvedavce, rozdil ve zdrojovem kodu je pouze v zamene jednoho > za <

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  31. 01. 2003 10:18

Diky, stahuju aplikaci a pustim turnaj se stavajicimi enginy.....

Vysledky postnu do teto skupiny....

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  04. 02. 2003 09:07

Byla uvolnena nova verze turnajove aplikace, protoze v predchozi verzi doslo k vyjimce pri generovani vysledku, pokud turnajova aplikace bezela na jinych nez anglickych windows (respektive windows, kde znak pro oddeleni desetinnych mist byl jiny nez tecka).

Tuto treti (doufam ze posledni verzi turnajove aplikace muzete stahnout na obvyklem miste:
http://mujweb.cz/www/rep.tile/TurnajovaAplikace.zip

Predchozi (druha verze, kompatibilni pouze s anglickymi windows) byla presunuta sem: TurnajovaAplikace-chyba-s-ceskymi-windows.zip.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  12. 02. 2003 10:12

Ja uz jsem cely nervozni Jaky je stav vypoctu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  14. 02. 2003 10:58

bezi nam pekne synek
jsme ve 40 kole ze 101...

Honza Stoklasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  14. 02. 2003 11:34

Jupii To zustanu dele v praci, at se jeste dneska dozvim vysledky A nebo budou az v pondeli?

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  14. 02. 2003 15:54

... dneska jeste nebudou, bezi to ctyri dni a jeste to par dni pobezi, jsme asi v polovine......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  24. 02. 2003 08:25

V patek jsem obdrzel email, ze turnaj byl uspesne odehran, ale pri generovani htm vysledku ze zaznamu partii to hazelo vyjimku. Proto bylo nutne opravit chybu a zverejnit novou (ctvrtou) verzi turnajove aplikace. S touto verzi by melo byt mozne vygenerovat finalni vysledky z jiz existujicich zaznamu partii celeho turnaje bez jakychkoliv dalsich zmen.

Novou verzi turnajove aplikace lze stahnout zde:
http://mujweb.cz/www/rep.tile/TurnajovaAplikace-v4.zip

Uplny popis provedenych zmen lze stahnout zde.

Uz se tesim na vysledky

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  24. 02. 2003 09:23

Uz se tesim na vysledky

No to ja taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  28. 02. 2003 15:06

http://www.piskvorky.games.cz/

nedalo mi to, tak jsem spocital pocet bodu vsech hracu. Napocital jsem 4986. Pocet sehranych zapasu by melo byt 5050 (101 hracu => 101 nad 2). Kde je tech zbyvajicich 84 zapasu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  28. 02. 2003 17:33

No to by me taky zajimalo, vypada to na chybu vypoctu vysledku

101 hracu, kazdy s kazdym, krome engine sam proti sobe, dava 101*100 partii celkem, tj.10100 partii, tj. 5050 zapasu (zapas=dve partie), celkovy pocet body by skutecne mel byt 5050!!!

Pocet odehranych zapasu a tedy i pocet textovych souboru se zaznamy partii je 10100, coz je tedy spravne. Chyba tedy musi byt az ve finalnim generovani vysledku, ktere si muze provest kazdy sam, staci stahnout archiv s vysledky:
http://www.piskvorky.games.cz/Vysledky.rar (ktery vam take na pozadani zasle Honza Stoklasa od Microsoftu)
a spustit TurnajovouAplikaci-v4, tlacitkem [seznam2] vybrat soubor turnaj2.txt a stsknout tlacitko "vygenerovat vysledky". Pri otazce, ze chybi .dll soubory enginu staci dat, ze se ma pokracovat (po druhe otazce se objevy zda ignorovat chybejici i vsechny ostatni soubory enginu) a vysledky se zacnou generovat. Asi po peti az osmi minutach budou vygenerovany veskere .htm soubory s finalnimi vysledky znovu.

HlavniFormular.btnVyhodnotitVysl_Click() je funkce, ktera tyto .htm vysledky generuje - vyzva - kdo ji opravi, tak aby byla spravna?
Ja o chybe zatim nevim... Pro autora je vzdy tezsi, najit sam sobe chybu

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  28. 02. 2003 17:35

jo, tech bodu nechybi 84, ale 64:     5050-4986=64...  coz je celkem podezdrele cislo, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reptile  |  03. 03. 2003 10:44

Tak jsem zjistil, kde chybi tech 64 bodu Je to zpusobeno tim, ze i pres aplikaci casoveho kriteria zkoncilo 64 zapasu remizou, a to i pres to, ze cas je 10krat presnejsi nez v oficialnim turnaji...

Na strance s vysledky je k dispozici uplny seznam techto 64 zapasu, ktere zkoncily remizou:

http://www.piskvorky.games.cz/0remizy.htm

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Qwerty  |  15. 03. 2003 12:20

To vypada na konec debaty :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  22. 01. 2003 09:43

http://piskvorky.mysteria.cz - vše o piškvorkách, kdyby se chtěl stránkách věnovat nějaký profík, je vítán! http://sweb.cz/experimenty/piskvor/piskvor.htm je stará verze. Váš webmaster:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  22. 01. 2003 14:10

Muj engine s nim bezpecne vyhral i kdyz nezacinal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  23. 01. 2003 17:03

Zajimave, poslete mi prosim Vas engine, rad si s nim zahraju.....

Honza Stoklasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  22. 01. 2003 09:23

Mozna by se sluselo taky napsat, ze to finale probehlo 9.1.2003, tj. skoro pred 14 dny. Ze by Zive zalozilo novou rubriku HISTORIE? Jiny logicky duvod tehle "aktualnosti" nevidim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  22. 01. 2003 11:19

tiskovka s výsledky dorazila teprve včera, a ano, neměl jsem nastavený budík na devátého, abych to udělal dříve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  21. 01. 2003 18:36

gratuluji, chtěl jsem se kouknout na průběh, ale ...
(je docela síla, že msdn.microsoft není schopno ošetřit server chyby normální hláškou místo aby to ukazovalo co měl správně adminstavit, samozřejmě nejlepší by bylo to ošetřit aby chyba nenastala)

P.S.: vždycky jsem hrál http://sweb.cz/experimenty/piskvor/, už se těším až budu moci přesedlat na tohohle vítěze, doufám že alespoň jednou za pár kol vyhraju jinak by mě to nebavilo. A doufám že bude inteligentnější než výše uvedený, kterýho v 90% porážim (když myslim, jinak obráceně)
Server Error in '/PiskvorkyNET' Application.


Runtime Error

Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".





<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.





<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  21. 01. 2003 20:31

Diky moc za upozorneni,

uz se pracuje na naprave....

 

Honza Stoklasa

jeden z autoru souteze

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABox21  |  22. 01. 2003 19:19

Jak je videt, na chyby, ktere jsou videt na verejnosti, reagujete do dvou hodin. Ale jak se zda, tak odpovedet na email od ucastnika souteze - autora enginu ABox21 (EngineA30738) - odeslany 14.1.2003 10:00:44 nedokazete.

To je opravdu zvlastni pristup - clovek si da takovou praci s vytvorenim enginu a po zkonceni soutezu jiz organizatorum nestoji ani za odpoved na email

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Stoklasa  |  23. 01. 2003 20:10

...ale zrovna jsem autorovi enginu Abox21 na ten email odpovedel, musim se pochvalit 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor