Pokud je na internetu něco zajímavého, najde se poměrně dost lidí, kteří si takový obsah chtějí uložit pro pozdější prohlédnutí pokud jde o článek nebo třeba video. A právě v tomto segmentu došlo k akvizici mezi dvěma významnými hráči v podobě Pinterestu a Instapaperu.
Pinterest založený v roce 2010 se od začátku soustředil na vizuální zážitek – fotografie s nápady, design objektů nebo oblečení, tvorbu sbírek a podobně, které je možné v rámci sociální sítě a veřejně sdílet dalším uživatelům. Zkrátka obří obsahová síť pro inspiraci. Pinterest už se díky několika investicím v průběhu dostal na současnou hodnotu 11,7 miliardy dolarů a má více než 500 zaměstnanců. Ale má ještě větší ambice.
Za nespecifikovanou částku Pinterest koupil startup Instapaper, který se v rámci mobilní aplikace zaměřuje především na ukládání článků pro pozdější čtení už od roku 2008. Jde ale o klasickou ukázku obra, který spolkne trpaslíka – tým Instapaperu totiž zahrnuje pouze tři lidi.
Pinterest nechá aplikaci Instapaperu k dispozici, tým a vyvinuté technologie ale chce použít hlavně pro vylepšení vlastní platformy, která by tak v budoucnu měla dostat nové funkce. To má kromě jiného za následek zrušení produktu Instaparser.
Dle oficiálního oznámení na blogu Instapaperu se tým přesune z New Yorku do San Francisca a i nadále bude pokračovat v rozvíjení samotné aplikace Instapaper. Mnohem zajímavější potenciál lze ale čekat od Pinterestu, který by se mohl stát obecnější obsahovou sociální sítí, která bude z různých pohledů konkurovat některým současným obsahovým aplikacím a sociálním sítím.