Pin vám můžou ukrást i po jeho zadání, stačí infračervený snímač

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 41

Názory k článku

avatar
16. 09. 2014 12:11

Já kartu s sebou zásadně nenosím. V obchodech kupuji za hotové. Když před mnou stojí někdo, kdo platí kartou, tak se hrozím. Už se mi stalo, že zadal špatně PIN a musel ho opakovat, nebo měl na účtě málo peněz anebo spojení s bankou trvalo dlouho.
Když vybírám peníze z bankomatu, což je málokdy (manželka dostává důchod v hotovosti), tak volím i částku a druh bankovek. V tom se žádná termokamera nevyzná. Převody z účtu (důchod mi jde na účet) mám trvalé a když potřebuji něco platit, tak je jak přihlášení, tak schválení částky jištěno SMS, která mi přijde na mobil. Mám předpotopní mobil, který nemá operační systém. Převod peněz z účtu pomocí karty zásadně nepoužívám. Tak nevím, jaké na mne čeká nebezpečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2014 06:32

"Otisk prstu v rámci našeho vlastního mobilního telefonu zní jako slibná náhrada."
Tak to těžko, otisk prstu neni bezpečný heslo. Nechávámeje všude kolem takže se dají snadno získat. A hlavně se nedájí změnit, takže když je někdo získá už nikdy je nemůžeme použít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 22:49

no mně přijde celej koncept platebních karet postavenej naprosto na hlavu. Přijde mi to jako 3 nezávislý platební metody splácnutý k sobě jak se postupně vyvíjela technika a možnosti1) platba po netu, kde je potřeba JEN ČÍSLO, co si teoreticky kdokoliv z obchodíků v bodu 2 si to může zkopírovat. Bez nějakýho potvrzení....*2) platba u obchodníka, kde je sice potřeba karta, ale prostě bez pinu, jen na podpis a někdy jen offline ověření s tím, že prostě si okopírují čísla z karty "žehličkou" a jen podepíšete částku co budete platit. U nás to asi neuvidíte, ale ve světě prý často ještě rozšířený a dělají se s tím podvody typu že si tam ten obchodník přepíše/připíše číslo a pak místo 35USD zapatíte 85USD a dohadujte se s tím, když se to dozvíte po návratu z dovolené.3) bankomat/elektroniká platba u obchodníka, kdy se dává PIN a je potřeba mít fyzicky tu kartu. Navíc teď už i s čipem co (nejspíš)nejde zkopírovat. Tohle jediný mi dává smysl že by se mělo v současné době používat.
* když prostě srovnám zabezpečení karty a převodu po netu, tak je to asi jako srovnávat zabezpečení Pentagonu a místního zelináře....Při převodu se musím přihlásit do banky, na to potřebuju heslo a někdy certifikát, při přihlášení z neznámýho PC mi přijde SMS s kódem. Pak musím zase potvrdit SMS kódem a znovu zadat heslo a ještě mi přijde email s provedenou platbou.
Kartu stačí vzít do ruky a opsat si čísla. Bezva že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 21:41

Jestli někdo okouká nebo neokouká můj PIN je mi vcelku jedno. Kartu, potažmo celou peněženku si dobře hlídám, a ze zapnuté náprsní kapsy se krade fakt blbě, a na skimovací zařízení si dávám pozor - stačí trochu koukat.
Takže si říkám, k čemu komu bude, že ví že já mám PIN 2681...
To mi spíš vadí defaultně natištěné CVV/CVC - to si radši vždy opíšu na papír který je doma v dokumentech, a z karty preventivně vyškrábu. S tím se totiž dá podniknout (ve spojení s číslem karty) daleko víc daleko zajímavějších věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 21:07

jenze lidi sou blby, kdyz vidim ty nany a duchodce jak v Alberotovi prede mnou mackaji piny a ani si tam nedavaji ruku, krasne je to videt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

PIN se da lehce odsledovat i bez termo kamery, staci sledovat pohyb ruky, i kdyz si ruku zakryji, tak v 95% se da lehce zjistit, co asi clovek mackal. Stejne jako kdyz clovek maluje trojuhelnik nebo kruh, tak podle pohybu ruky vime, co maluje, i kdyz to nevidime primo. PIN je jenom ochrana proti kapsarum, ne proti skutecnym zlodejum, klidne by PIN mohli zrusit. Obchodnik, nebo nekdo kdo ziska pristup k jeho jeho databazi, muze kartu lehce zneuzit a nemusi znat ani PIN, tak jako nedavny pripad v USA, kdyz celemu retazci ukradli takove udaje a pak je zneuzili i lidem, ktery tam treba platili jen jednou. Karty treba chranit stejne jako penezenku a to limitem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 19:37

Já o tomhle vím už dávno, tak to řeším tak, že klávesnici přejedu letlampou, zároveň to funguje jako dezinfekce. Akorát je někdy problém u těch plastových klávesnic z Číny, občas se roztečou a obsluha pro to nemá moc pochopení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 18:46

Fajn, budou mít můj pin - k čemu jim bez karty bude? Do veškerého internetového bankovnictví jsou přiřazena klasická hesla neshodující se s pinem, takže pokud mi neukradnou i samotnou kartu, tak si s tím pinem můžou vylízat zadek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2014 18:33

V platobnom systéme, ktorý používa "otlačok prstu prostredníctvom mobilného telefónu" je jediný bezpečnostný prvok mobilný telefón. Otlačok prsta je len na ozdobu, pretože celý mobil bude upatlaný otlačkami prstov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 17:35

Ještě že mám v pinu jednu číslici dvakrát. To šanci na správné uhádnutí dost snižuje, když na té IR fotce uvidí jen tři zmáčknuté klávesy a nemá šanci zjistit, která z nich byla zmáčknutá dvakrát a už vůbec ne v jakém pořadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2014 16:38

Já zadávám PIN nejen se zakrytou klávesnicí ale dotýkám se jí tužkou s gumou na konci. Mám ji ve zvláštní kapse v kabelce pro případ, že by přede mnou zase vybírala hotovost paní, která předním utírala rukou zadek svému psovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2014 15:25

Snímač otisků prstů problém nevyřeší, naopak ho zkomplikuje. Dnes vám ukradnou celou identitu, kradou se celé databáze, kdy potom příjde doporučení, abyste účet opatřili novým heslem. Když vám hacker odcizí vaše osobní údaje a k tomu přiřazený váš autentický otisk prstu, tak máte obrovský problém, heslo změnit můžete, váš otisk už ne, hacker si na vás může vzít půjčku, když už nemá co vysát. Pokud zločinci dokážou v bankomatech podstrčit falešnou klávesnici, podstrčí i falešné snímací zařízení, když navždy vám ukradnout váš otisk prstu !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2014 15:08

Autore, clovek u bankomatu po zadani pinu zadava i castku kterou do vybral, cimz je termofotka k prdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2014 14:53

Od té doby, co jsem tenhle hack viděl před lety poprvé, prostě při zadávání pinu vždycky prsty přelíznu i čísla, která v pinu nemám.Ten malý levný jednoduchý kryt pro iPhone bych rád viděl, beru hned čtyři (předpokládám, že tím byl míněn FLIR ONE za bratru 350 doláčů + další pálka za iPhone, ale tam se zřejmě předpokládá, že iPhone 5/5S vlastní každý, takže to nic nestojí :D)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 14:34

Ty kovové klávesy na bankomatu nejsou nejen otravné pří stisku, nýbrž i nebezpečné. Zase budu mít neklidné spaní ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 09. 2014 14:22

A já to vždycky říkal, že žádnej Kolumbus ... Javůrek objevil Ameriku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2014 14:19

Ty jo, tak to je kvalita... z jakého filmu jste to zjistil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor