Pentium na bázi Conroe-L v dohledu

Nedávno uvedená architektura Intel Core se příští rok dočká své jednojádrové varianty. Jak jsme si ukázali v nedávném testu, za úspěchem Core stojí spíše vylepšení v rámci jednoho jádra než dvoujádrová architektura. Intel se bohužel momentálně snaží tlačit poměrně drahé Core 2 Duo, neboť jeho cílem je navýšit průměrnou prodejní cenu (ASP - Average Selling Price), která po jarním zlevnění silně utrpěla, a poslala tak zisky giganta směrem dolů.

Klepněte pro větší obrázek

Protože příští rok se ponese ve znamení zániku ne úplně perfektně navržené architektury NetBurst (poprvé použité u Pentia 4 před šesti lety), chystají se i nové jednojádrové procesory určené do levnějšího segmentu. Bude se jednat o nové jádro Conroe-L (CPUID 1066x, fyzicky skutečně obsahující jen jedno jádro), které bude v obchodech nabízeno pod značkami Celeron D řady 400 a Pentium. Právě vzorek druhého jmenovaného se dostal do rukou jednomu z přispěvatelů fóra XtremeSystems. Konkrétně se jednalo o frekvenci 2,8 GHz s 1 MB. To je přitom poměrně zvláštní, neboť od řady Pentium se očekává, že bude nabízena na frekvencích 1,4, 1,6 a 1,8 GHz, vždy s 1 MB L2 cache. Celerony D řady 400 pak budou téměř identické, jen budou obsahovat pouze 512 kB.

Témata článku: Pentium

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 228

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 54

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 75


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje