Patent: Bude se Windows 8 skládat z hromady virtualizovaných systémů?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 45

Názory k článku

07. 02. 2011 17:07

No to asi nepujde, nebot to same jiz mel Rusky OS Gues nebo jak se jmenoval pro vesmirny program, kdy druzice mela micro kernel a kazda aplikace byla virtual ... coz zajistilo moznost bezproblemoveho vyvoje bez ohrozeni starsich modulu ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2011 23:25

"základní instalace bude na 50 GB" -ale vobec nie,treba vidiet az za horizont . Z cekeho hardware zostane prakticky iba terminal alias VOIP telefon do M$. Zakladna instalacia vobec nebude. Hypervisor sa spusti priamo z flasky v procesore Atom3 /Fusion3. Zbytok (aplikacie aj vysledny obraz) sa budu tahat online z cloudu - samozrejme poplatok za kazde spustenie.Tymto jednak usetria na distribucnych mediach,suporte na system a zaroven zabiju piratov,antivir/virusove spolocnosti.Dekoder videa s DRM bude samozrejme az na samom konci priamo vo LCD vrstve obrazovky.Uz iba zaviest 10GB/sD-128kbit/sU internet do kazdej domacnosti.Aby stihalo jednosmerne krmit 6xEyefinity/ 4k video ale neumoznilo prilis odosielat vlastnu nezavislu tvorbu. Asponze to bude mat aj jeden pozitivnyvny vplyv na ekologiu. Velky server+ slim <20W terminaly je energeticky efektivnejsie ako kopec klasickych 200W+ desktopov. /koniec srandy S pozdravom Orwel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 02. 2011 11:44

Takže win8 budou potřebovat CPU s 16 jádry, 8 GB RAM a základní instalace bude na 50 GB, aby se to dalo používat :( ... a aby zvládli to samé jako Windows XP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2011 01:36

windows 8 se boji i steve balmer, jak sam prohlasil, cili windows 8 budou v necem revolucni. Nicmene si myslim, ze tento zpusob, ktery popisujete a ktery funguje bez vetsich problemu na BSD, iOS a MacOS je pro windows zatim hudbou budoucnosti. Kazdopadne Windows 8 budou revolcni a tesim se. Prijal jsem Windows Vista se vsim co mely (protoze jsem si dokazal od zbylych 99% uzivatelu nepotrebne veci vypnout) a Windows 7 jen spoustu veci vyply samy bez zasahu uzivatele. Za to diky. Kazdopadne Windows 8 jsou velkou neznamou uz jen diky slovum Steava Balemra. Ten sam prohlasil, ze Windows 8 jsou jeho nejvetsi nocni mura. Asi maji neco, co lide nezkousnou. Typuju primarne pouziti pouze 64bit systemu. Dale pouziti sekvenci OS jake zname treba z BSD (leaks). Proste jdou s dobou. O tom zadna. MS neni blba a vi co je dobre. Uz ve Windows 7 nabidli virtualizaci W XP pro beh starsich aplikaci. A tak to zustane. Kdochce rychlost, at se prizpusobi aktualnimu stavu.Dnes je i nejpomalejsi procesor na trhu 64bit kompatibilni, nevidim duvod, proc pouzivat 32bit system. A MS si to samozrejme uvedomuje, stejne jako zbytek sveta: Linux komunita, UNIX base systemy, tak i Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2011 20:31

Zvláštní...
- Já jsem četl, že Windows 7 budou poslední x86... zbytek bude dělat MS jen x64
- Nebo jsem něco přeslech?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2011 17:41

To budou majitele Atomu chrochtat blahem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2011 15:10

Podle mě je to krok vedle. Bude to dost náročný na výpočetní výkon. A po uvedení nového OS bude muset půlka upgradovat mašiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Ten patent de fakto pokrývá ideu "Operating system-level virtualization", kdy každý proces může "vidět" jinou instanci jádra nebo jinou instanci určitého subsystému jádra. V Solarisu se této technologii virtualizace říká Container/Zone, ve FreeBSD FreeBSD Jail, v Linuxu kernel namespace...Podle mého názoru hlavním přínosem této virtualizace bude spouštění softwaru pro x86 na ARM platformě ve virtualizovaném OS. Mnoho proprietárního softwaru je svázáno s x86, což by znamenalo nemožnost jeho nativního spuštění na Windows pod ARM. Mimochodem kompatibilita aplikací pro Windows XP s Windows 7 se také řeší virtualizací operačního systému Windows XP s pomocí XP mode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2011 14:38

a co ten system S I N G U L A R I T Y kdy to MS hodla konecne jako vypustit ? ja uz chci mit dost tech viru a trojanu a popodbnych veci typickych pro vsechny Windows, kdy to konecne hodla uvolnit ?
Beta verze jadra Singularity jako takova uz 2 roky koluje na netu, v jednom pc casopise dokonce byla k namontovani do Virtual Box u (vypdalo to jako DOS bez graficke nadstavby)dale vsecky ty trable s driverama to taky bude minulosti, architektura je pry vyrazne lepsi nez Unix, na kterem jsou zalozeny linuxy s Linuxovymi jadry a Applyale kdy to jako hodlaji uvonit ? anebo ze by to opravdu byly W 8 ? to se mi moc nezda, MS je totiz v tehlech vecech dost zpatecnicky !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2011 13:45

Zase dalsi bez predmetny patent...
Prvne virtualizaci desktopu ma pokud vim zatim jen Citrix a ten vicemene dela presne to, co tenhle patent popisuje.
Za druhe neni lepsi napsat OS poradne nez jeho nedostatky resit pomoci VM? Spusteni programu bude vzdy mnohem rychlejsi nez boot VM a bude zabirat min pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2011 13:41

Zajímavý koncept a myslím, že také celkem nadějný. Ale zajímalo by mě, jak by se v tomto případě řešila práce s více aplikacemi najednou. Přeci jenom lidé, který počítač při práci celkem využívají by byli v nevýhodně, kdyby všechno bylo virtualizované. Respektive nevím, jak by někdo mohl renderovat 3D grafiku a zároveň s tím šudlit něco v PS, do toho odepisovat na IM a na dalších monitorech mít zapnuté nákresy, animace nebo ještě něco simulovat. Nesežralo by to moc paměti, kdyby všechno bylo virtualizované? Uvidíme jak to s tím dopadne.Každopádně se mi líbí představa, že bych si mohl koupit OS s nějakým základem, třeba edici Home a kdybych potřeboval nějakou specifičtější část, kterou má třeba verze Ultimate, tak bych si ji dokoupil, popřípadě na půl roku pronajal. Ušetřilo by se tak dost peněz. Rozhodně lepší než když si teď musíte upgradovat na vyšší verzi a dostanete i to, co nepotřebujete a nechcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2011 13:39

Mě to přijde jako cesta v kruhu...
Jedině že by každá ta "experience" byla jen jedna jediná funkcionalita. Pak by to jakž-takž mohlo fungovat, pokud by měla funkcionalit víc, pak už by v podstatě v každé z virtuálních mašin byl obsažen základ "operačního systému", protože každá součást bude potřebovat přístup na disk, výstup na obrazovku, přidělování zdrojů...
A vlastně i kdyby to byla single-tasková záležitost, stejně nějaký base layer bude potřeba. A ten bude obsažen ve všech virtuálech. Takže jen více diskového prostoru, více dat, redundance base layeru...PROČ??
Proto přece vznikl operační systém, aby poskytoval základní služby pro běžící operace...
Proto přece vznikly DLL a další knihovny, aby nebylo všude desetkrát to samé (uznávám, zrovna DLL nadělaly občas paseku, ale idea je správná).
Kde bude obsažena třeba kontrola dat na disku? Ve všech VM, nebo v žádné? Není přeci nijak zajištěno, že se data na disku nepoškodí... Kde bude obsaženo nastavení sítě? V každé VM, nebo snad v žádné??
Pokud tohle všechno zajišťuje hypervizor, tak už je to v podstatě OS, a běžící VM nejsou VM, ale jen lépe udělané alokace zdrojů pro jednotlivé aplikace....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2011 13:24

Super! V tomto vidím budúcnosť. Len poopravím autora, že po ukončení sledovania filmu sa neprepneme do plnohodnotného systému, ale len do nejakého rozcestníku pre ďalšie činnosti. V skutočnosti nikto nepotrebuje plnohodnotný systém. Stačí virtualizačná vrstva, jednoduchý správca aplikácií - ktorý ich bude spúšťať a zatvárať, komunikačné rozhranie medzi nimi, nejaká schránka pre Copy&Paste a možno nejaký infoscreen pre pár widgetov (aktuálne udalosti, nové emaily a pod.). Podobne to funguje v iOS (až na to, že aplikácie nemôžu navzájom komunikovať a neexistuje spoločný dátový priestor).Potešilo by ma, keby samotný OS mal povedzme 100 MB a spúšťal sa z nejakej flashky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2011 13:01

A už si budeme kupovat virtuální aplikace z virtuálního oblaku ..... další milník v ocenění duševního vlastnictví..... ale reálný chleba bude stále dražší ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor