Pasivní 9600 GT „Green Edition“ a GTS 250 se Zalmanem od Gigabyte

Pasivní 9600 GT „Green Edition“ a GTS 250 se Zalmanem od Gigabyte

Na francouzském Matbe se objevilty fotografie dvou připravovaných karet od Gigabyte, které si svou premiéru mají odbýt na CeBITu. První z nich potěší příznivce tichých a úsporných počítačů, kteří si rádi něco zahrají.

Připravovaná GeForce 9600 GT s neoficiálním přízviskem „Green Edition“, tedy zelená edice, je vybavená pasivním chlazením, které je paradoxně jednodušší a menší, než u další čerstvé novinky, slabší GeForce 9600 GSO+ od stejnojmenného výrobce.

Klepněte pro větší obrázek 

Bezesporu na tom mají zásluhu lepší grafické čipy, upravený tištěný spoj a nižší taktovací frekvence, tedy změny, díky kterým se podařilo snížit spotřebu karet z původních 96 na 59 W. Díky tomu, že je spotřeba nižší než 75 W, není zapotřebí ani přídavný PCIe power konektor, karta si vystačí s napájením přes PCIe sběrnici.

Druhá novinka je našlapaná populárními technologiemi Gigabyte, jako jsou kvalitní japonské kondenzátory s pevným dielektrikem či PCB se dvěma vrstvami mědi pro lepší rozvod tepla a je vybavená chladičem se zvučnou značkou Zalman. Pozitivní zprávou je zkrácení celé grafické karty i to, že si vystačí s jediným šestipinovým přídavným napájením.

Přesto je už na fotografii vidět pár indicií, kvůli kterým já sám nemám z této konkrétní karty zase takovou radost.

Klepněte pro větší obrázek 

Že by mělo jít o staronovou GeForce 9800 GTX+ se značením podle nového schématu, už je všeobecně známo. Měla by využívat stejné 55nm grafické jádro G92 na stejných frekvencích, nově se ale spekuluje, že budou varianty s 1 GB paměti (což je případ karty na obrázku) osazovány pomalejšími GDDR3 čipy.

Při pohledu na konektory je zřejmé, že nebude mít chystaná karta zrovna bohaté příslušenství. Obdobná konfigurace, tedy vše nutné, což je 1× VGA, 1× HDMI a 1× DVI-I konektor, se obvykle vyskytuje u levnějších karet. Díky tomu výrobce ušetří na příslušenství, protože nemusí přidávat žádné další redukce. Zákazník na to ale doplatí menší variabilitou. Kvůli HDMI konektoru také schází klasický HDTV výstup.

Největší slabinou karty bude ale paradoxně nejspíš použitý chladič. Chladiče od Zalmanu už nemají takové renomé, jako kdysi. Ponecháme-li stranou, že výrobci u nereferenčního chlazení obvykle válčí s vhodnou regulací otáček, je tu ještě několik nepříjemností. Pasiv chladiče je menší, než u referenčního chlazení a navíc nevyfukuje ohřátý vzduch ven ze skříně. Součástky (paměti a regulátory), na které u referenčního chlazení doléhá mohutná základna, chladí v tomto případě jen vzduch z ventilátoru. Ventilátoru navíc evidentně schází monitorování otáček (ostatně připojení monitorovaného ventilátoru znemožňují už konektory na kartě).

Snad nás na téhle GeForce GTS 250 potěší alespoň cena.

Zdroj: Matbe

Diskuze (2) Další článek: Podle Ballmera se Office 14 v tomto roce nedočkáme

Témata článku: Hardware, Gigabyte, Japonský výrobce, Zalman, Pas, Čerstvý pohled, Připravovaná karta, Tištěný spoj, Green, Největší slabina, Populární čip, GTS


Určitě si přečtěte

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

** Nejprve svoji velkou dílnu otevřelo Brno ** Letos se přidala i Praha ** Nabízí malé 3D tiskárny i velké průmyslové stroje

Jakub Čížek | 11

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

** Není jen Chrome, Firefox, Edge či Opera. Na výběr máte mnohem více! ** Internetové prohlížeče se liší funkcemi, zaměřením i designem. Našli jsme 22 použitelných prohlížečů pro Windows ** Vyberte si prohlížeč, který vám bude nejvíce vyhovovat

Karel Kilián | 32

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 56

Proč autopilot Tesly bourá? Test dává odpověď: může za to řidič!

Proč autopilot Tesly bourá? Test dává odpověď: může za to řidič!

** Britové otestovali Teslu v režimu autopilota ** Skončilo to nárazem Tesly do stojícího auta ** Kdo je na vině? Řidič

Karel Kilián | 55


Aktuální číslo časopisu Computer

Kdy necháme řídit chytrá auta?

6 Wi-Fi Mesh systémů ve velkém testu

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Znáte pravidla pro létání s drony?