Otevřený dopis členům CZ.NIC

Diskuze čtenářů k článku

kecki  |  01. 08. 2003 10:07

No mam dojem ze aspon system registracie domen mame lepsi... :o) a to som si myslel ze mame ten najhorsi system na svete.. ale pobavil ma nic.cz Citali ste niekto tie pravidla?? To kto vymysla? a najviac ma pobavilo... v dokumente: decentr_01_20030726.pdf ktory som stiahol z NIC.CZ je napisane: Jak z logiky nových pravidel vyplývá, přestanou mít v novém systému význam tzv. Speciální žádosti. Jejich funkce bude vlastně skryta v zásadě, že nebude registrace bez úhrady. koniec citatu.... Takto sa pisu seriozne pravidla ?

To pisal niekto kto vela huli travu?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  01. 08. 2003 14:49

Vas system na registraci domen je v jeho nove podobe naprosto fantasticky!!! Jelikoz pusobime i na Slovensku, tak jsem musel registrovat nejake domeny u vas. PARADA!!!

Hlavne jako registrator jsem nemusel platit zadny nesmyslny poplatek 150000 Kc.

To, jak prednesu sefovi, ze pokud chceme delat registratora v .cz, abychom nemuseli platit nekomu jinemu (protoze tech domen mame dost), tak nevim, co mi udela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kecki  |  01. 08. 2003 17:48

O tom to je ak si na Slovensku registrator tak sa len nahlasis do systemu a registracia novej domeny je otazkou troch klikov. Domena zacina fungovat hned po refreshi DNS a na zaplatenie mate dva tyzdne. Na ziskanie registratora je jedina podmienka. podpisat registratorsku znluvu s Eurowebom kde sa zavazujes ze nebudes spekulovat s domenami a podobne. Ziadne vklady 150.000 ani vypisy z trestneho registra clenov predstavenstva a ziadne doklady ze nie si neplatic dani. Asi preto je na Slovensku viac ako 1000 registratorov :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  01. 08. 2003 09:49

Mam takovy navrh. Co kdyby nekdo, nejaky lidumil, si zridil vlastni DNS server, registroval nove domeny (jakekoliv, treba www.neco.kvak) za velmi mirny poplatek a vsichni, co by meli zajem, by si ho nastavili jako DNS server. Nechcete nekdo do toho jit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  01. 08. 2003 11:34

To už tady bylo, jak ve světě (AlterNIC, eDNS, tldns...), tak u nás doména .EXE, viz třeba články:
http://sweb.cz/netmag/db/L19990930223735.zbynek.html
http://sweb.cz/netmag/db/L19991009150337.zbynek.html
http://sweb.cz/netmag/db/L19991012223323.zbynek.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  01. 08. 2003 07:36

Mě osobně už je to jedno. NIC dělá všechno proto, aby se nevyplatilo doménu cz mít. Všiml jsem si, že v poslední době už není standardem mít mail i web končící na cz. Ani já si neregistroval domény v cz a dělat to nebudu a totéž doporučuji lidem kolem mě.

NIC se chová tak, aby na tom co nejvíce trhnul za minimální služby. Osobně si myslím, že NIC způsobil, že cz doména už není obvyklá.

Mě už je osud domény cz ukradený, protože považuji za nejrozumější domény cz vůbec neregistrovat. Pokud by se tak zachovali všichni, tak mi věřte, že NIC udělá rychlé protiopatření, a žádný otevřený dopis není potřeba. Takže ať doména cz raději padne, a čím dřív, tím lépe. Nic jiného NIC k akci nedonuti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Žlababa  |  01. 08. 2003 08:39

NO je to pravda, ovsem pokud jsou dane domeny v .net .biz.... obsazeny, stejne  nic jinego nezbyva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  01. 08. 2003 09:21

Prakticky většina pěkných názvů je v cz obsazena. A co uděláte? Prostě si vymyslíte jiný název. To samé se dá udělat i v doménách com, net, org, apod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DreamFacE  |  01. 08. 2003 07:22

bordel v tomto state +;o[

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik  |  31. 07. 2003 21:35

kdyby radeji misto takovehoto dopisu, hejbli zadkem a napsali poradnou stiznost na jedinneho nadrizeneho CZ.NIC, cili na ICANN (? IANA ?); a zasadili se o to, ze by byla domena .CZ delegovana jinemu spravci - nez je ted... napr. novemu sdruzni, ktere by vzniklo z rozumnych clenu stavajiciho (pukud tam nejaci rozumni vubec jsou :( )

btw:
zoner - to je ta firma (mj. clen CZ.NIC), ktera jeste kdyz nebyly ceny ofic. znamy, tak rozesilala klientum nabidku vcetne cen? :))))

imho: kdyz uz i clenum CZ.NIC vadi rozhodovani predstavenstva, tak proc nezvoli jine predstavenstvo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BazMyslik  |  01. 08. 2003 00:00

Presne tak. Zadne dopisovani si s gaunery, ale ihned podat stiznost "vyse". Popsat cele svinstvo cesky i anglicky a rozeslat do celeho sveta na vsechny nejdulezitejsi instituce, sdruzeni a pod.

At ma NIC.CZ poradnou celosvetovou ostudu. Nic jineho nefunguje, jen mezinarodni medializace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berushka  |  01. 08. 2003 06:00

jaktoze nic jineho nefunguje? funguje prece trh. kdyz se mi to nelibi, pujdu jinam. mam uz 2 domeny, jednu .net a jednu .org a nikdo na svete me nedonuti platit 2-3x vetsi cenu za nejake .cz. jenze firmam je to jedno, ty si to odectou z dani.

jinak souhlasim s tim, ze jsou to gauneri. cena prace je tady nejnizsi v cele (zapadni) evrope, ale cena domeny je tady nejvyssi. proste zase jen zneuziti monopolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kpt.Proton  |  01. 08. 2003 08:10

Tak berco, ses fakt trotl, hele : ja chci domenu .cz a ne nejakou vypicenou .biz, nebo .net nebo dalsi, zamysli se taky nad tim, proc jsou dnes tyhle domeny levnejsi nez .cz domena ???? PS : mne zas nikdo nedonuti koupit domenu jinou nez .cz, ale z dani si ji odepsat nemuzu, nebot nejsem firma ani zivnost, tim padem : nech si tyhle kecy a bojuj za sundani ceny !

Tvuj Proton, kpt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berushka  |  01. 08. 2003 09:58

kdyz chces domenu .cz tak ses trotl ty a zaplat! ja zas nechci nejakou vypicenou .cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BazMyslik  |  01. 08. 2003 10:26

"kdyz chces domenu .cz tak ses trotl ty a zaplat! ja zas nechci nejakou vypicenou .cz"

Takoveto vyjadrovani a nazory jsou iracionalni a ducha mdleho (

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BazMyslik  |  01. 08. 2003 09:31

Mam obavu, ze si pletes dojmy a prujmy. Trzni hospodarstvi v prve rade znamena svobodnou volbu. Zde zadna svobodna volba neni, jen vylucne "nadiktovany" system, ktery nuti majitele domeny aby se obratil na jednoho z 6ti registratoru. Ten system nuti majitele odejit z finanncnich duvodu od NIC.CZ jen proto, ze si nejaka posrana valna hromada usmyslila, ze monopolne zvedne ceny 3x a prhraje zisky z plateb za domen 6ti svym clenum, coz jiz neni narodni spravce domeny, ale soukrome podniky. Na tomto ja tedy nic trzniho nevidim.

Ze kupni sila je u nas oproti EU cca 6,5 nizsi a ze ceny domen jsou daleko vyssi nez v EU je proste neslusne, odporne a gaunerske svinstvo, typicke pro chovani a jednani postkomunistickych bolsevickych zrud z minulosti a jejich dnesnich synu

Na podobna mista, kde se rozhoduje o "lidech" v CR se slusny, poctivy a mravni clovek dostat nemuze a take evidentne se nedostal. CZ.NIC je jednim z mnoha dukazu ve sprave veci verejnych.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berushka  |  01. 08. 2003 10:02

jakoze neni? vzdyt jsem si svobodne vybral .net, prece nebudu platit .cz, kdyz je takhle nehorazne draha. podporovat gaunerskou firmu proste nehodlam a a na boj s vetrnymi mlyny nemam cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BazMyslik  |  01. 08. 2003 10:31

Svoboda znamena si vybrat "cokoliv", je-li to obsahove srovnatelne. Ze je nekdo, konkretne NIC.CZ ganer vybirajici nehorazne poplatky je smutny fakt, ale to neznamena, ze bych mel chtit jen to co je levne. Svobodne chci si zvolit CZ a take chci, aby cena byla srovnatelna s okolnim svetem! Nemyslim si, ze "utikat" jinam jen proto, ze to je levnejsi, ze to je spravna cesta.

Spravna cesta je "donutit" narodniho registratora, aby se choval mravne a aby i u nas byly obvykle ceny domen jako vsude jinde ve svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r  |  01. 08. 2003 16:24

Ano to trzni prostredi je v CR takove obecne divne - je az podivne, ze v jednom nejmenovanem meste se vsech 9 konkurencnich benzinek nejkym rizenim osudu, "zcela nahodou" seslo na stejne cene benzinu +/- 10haleru (vsude jinde 20km uz ty rozdily jsou nejakym rizenim osudu rozdilne treb a korunu i vic).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor