Opera by ocenila výběr prohlížečů i na Applu a Ubuntu

Diskuze čtenářů k článku

28. 07. 2009 17:17

Takovéto požadavky EU považuji za dementní.

Jak uživatelům pomůže, že si mohou vybrat Operu či cokoli jiného?? Nijak, pomůže to pouze konkurenčním firmám.

Podobná rozhodnutí EU hodnotím jako dementní.

Pokud chtějí tuto situaci vyřešit, tak ať ji řeší na svém písečku, nařizovat firmám, že musí poskytovat konkurenční produkt mi přijde zcela špatné a nepřípustné řešení.

Příklad. ( berte pouze jako příklad )

V žádném úřadě EU ( případně členských států ) se od 1.1.2010 nesmí používat software, který záměrně špatně implementuje standardy, zbytečně vytváří nové, nebo ztěžuje soutěž na trhu zaváděním nových zbytečných uzavřených formátů atd.

Veškerá elektronická komunikace s úřady používající dokumenty vytvořené ve výše definovaném softwaru bude ignorována.

Následuje seznam doporučených aplikací pro komunikaci atd.

....

....

....

Ale i takovéto manipulování se mi nelíbí, ale každopádně je to lepší než diktovat co má, která soukromá firma dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 18:01

A dalsia obet

Ake poziadavky EU? Ake rozhodnutie EU? Ake nariadenie? Ake to vyjadrovanie sa k niecomu, o com je suma mojich vedomosti zaporna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 18:02

obavam sa, ze z tohoto rozhodnutia by sa tesili akurat chovatelia postovych holubov............

(v ziadnom pripade sa nevysmievam z uzivatelov produktov microsoftu alebo opensource, ale z EK)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 13:26

Panove a damy

rekneme si to uprimne.

MS z narizeni EK vyda distribuci Windows bez IE. Jenze si to skoro nikdo nekoupi (nebo nestahne). Jednoduchy duvod proc ? Nebude o to zajem. Jen plytvani DVD.

Nekdo tu mozna napise ja si to koupim, ale to je par jedincu co tu pak budou rikat "ja si to koupil a je to lepsi nez bezna Windows s IE". Ale tihle lide Operu nezachrani. Ze.

Cas ukaze kdo z koho. Je to cele jen fraska a opera se chyta stebla, ktere je uz stejne utopene s ni. Tech par jedincu, kteri operu maji ji nezachrani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2009 13:17

Za svojí situaci si Opera může svojí politikou sama. Jako browser to je dobrý, já používám hlavně skvělé Safari a lišku.

Nevím, už od začátku celé téhle kauzy si o Opeře myslím, že se chovají v tomhle ohledu jak malé děcka. To, že americká společnost nemůže ve svém produktu nabízet své služby je podle mě rozhodně špatně.

Ale co, z M$ koukaj peníze, tak pojďte si taky kopnout ne?

Jinak může mi někdo říct, proč tam nejsou všechny prohlížeče v tom výběru? Teď je může žalovat každý, protože ten JEJICH prohlížeč tam není :D

Já bych ocenil milion na účtu. Asi napíšu EK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:38

oni už nevědi jak se zviditelnit tak se cpou všude.Ale není problém OS,ale v tom,že to asi nedělaj dobře oni když je nikdo nechce.měl by je někdo zastavit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2009 09:54

..toľko právnikov, ekonómov, programátorov a webdesignérov na jednom mieste sa len tak ľahko nenájde Všetci hlavy študované... len potom nechápem, prečo máme vo vláde to, čo máme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:09

> len potom nechápem, prečo máme vo vláde to, čo máme

Abychom to shrnuli: je známo, že lidé, kteří nejvíc chtějí vládnout, se na to ipso facto nejmíň hodí. Abychom shrnuli předchozí shrnutí: tomu, kdo si dokáže zařídit, aby se stal prezidentem, by se v žádném případě nemělo dovolit, aby se jím skutečně stal. Abychom shrnuli shrnutí předchozího shrnutí: s lidma je to holt těžký.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 09:52

Opera je nahodou super. Pod pravym tlacitkem dycky najdu volby co potrebuju a ne kraviny jak u FF. taky je rychlejsi a prispusobit se da taky, sice neni OS ale aspon je freeware tak co...Nejvic me ve FF dycky sralo ze sem pro otevreni noveho panelu musel do menu a tam dat otevrit novy panel...ikdyz v novych verzich to ma byt reeno jako v opere, ze lista zalozek bude vyrolovana furt :P FF neni spatny, FireBug je nejlepsi utilitta...Ale opera proste lepsi :D

Mužete argumentovat tim že firefox používá desetkrát více lidií než operu. mám na to teorii !

Lidi nepoužívají operu kvůli názvu. (opera není cool, kdežto ohnivá liška jo :)

tak je to :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2009 01:26

Opera rozhodně není špatný prohlížeč ale taky to zas není tak geniální vynález aby mohli evropští komunisti diktovat nějaké cizí firmě že jí musí začlenit do jejího produktu! Tohle je přece začatek totality a diktát toho co se jak bude vyrábět!

Naprosto nechápu to nadšení některých fanatických komunistů tady, krom toho že to hází špatné světlo na samotnou operu to snad nemá ani žádný logický základ. Operu znám dobře, má spoustu pěkných funkcí, ale osobně dávám přednost Chrome díky rychlosti a přehlednosti což je pro mě při každodenním prohlížení velkého počtu webů důležitější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 09:16

Omezování monopolů ne naprosto běžná věc. Jak by se vám líbilo, kdyby vodárny mohly libovolně diktovat cenu vodného a stočného ? To by jste byl první, kdo by brečel, jak vás vodárny odírají, co ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 00:06

Ať Operu vydají pod GPL a Ubuntu ji do repozitáře s radostí zahrne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:40

Microsoft všechno ustojí a vyhraje, o to se postaráme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:58

Opera fakt válí. Já se vůbec divím, že se do tohoto Microsoft nechal zatlačit a oni už se snaží i tudy. Blbost nezná mezí. Tímhle mě Opera celkem dost štve, i když mi jako prohlížeč plně vyhovuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:31

Mě štve, že když nainstaluji windows tak se mi tam přisere i IE. Ale kdyby se tam mělo přísrat víc prohlížečů tak už je najednou něco špatně.. AHA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 14:18

A jakým prohlížečem by sis ten jinej prohlížeč stáhnul? A nemluv o tom, že ho máš zálohovaný na cédéčku, kolik lidí, instalujících nový systém, to tak má ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 07. 2009 22:40

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 07. 2009 22:42

Heh, nějak se mi tu nezobrazil JavaScript kód

a="other.htm";

if (navigator.appName=="Opera") a="error404.htm";

window.location.href=a;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:50

F12 -> d, Network, Mask As Internet Explorer

(aj pretoto mam Operu rad)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 23:03

krasnej seter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 07. 2009 23:16

vždyť to říkám, Opera je komunistický prohlížeč, pokud se nevnutí, tak zmůže leda tak kuloví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 09:19

Pěkně jsi mu to natřel

Je to sice sranda, ale jednou jsem tenhle problém opravdu zažil. Poitřeboval jsem se přihlásit na jeden server a ten mi řekl, že s Operou mě nepustí, jenom s IE a FF ! Samozřejmě jsem dal hned "maskovat se jako ..." a byl klid. Ale naštvali mě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 07. 2009 18:50

vždyť to říkám, Opera je komunistický prohlížeč, pokud se nevnutí, tak zmůže leda tak kuloví

A toto mi to ještě dotvrdilo, nejenom že se nějaká ovce musí hnedka něco vymýšlet aby se necítila uražena a pročítat manuál k Opeře aby si mohla honit ego nad tím, že mě zkusí "setřít", ael další ovce ani neumí číst příspěvky buďto od uživatele Linuxu, nebo Firefoxu, a nebo obojí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 18:59

Ty to "natretie" nesies az moc tazko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 07. 2009 21:38

Jsem rád když mi nějaký laik napíše argument který potvrzuje mojí teorii

BTW. ty nevíš že "iKSPéčka" jsou již dávno "OUT"? To ti Opera neumí změnit User-Agent i na systém? Můj Firefox to s rozšířením User Agent Swwitcher umí, ale nemám se za co stydět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 22:19

Necitim potrebu machrovat "IN" verziou Wokien, potrebujem sa len zbavit par deciek. A pokial ide o tvoje teorie, tie podla mna naozaj nepotrebuju komentar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 07. 2009 22:59

Tak se přiznej, co máš za PC, NetBurst a 256MB RAM je myslím tvůj údaj, ne? Promiň, ale na tom bohužel, plný 64bitový operační systém nerozjedeš, 64bitový systém na kterém nerozjedeš tvoje hry vyžadující 2D grafickou kartu s 8MB pamětí. A co se týče mojich teorií, ty jsou vždy bezchybné.

A večerníček skončil již dávno, myslím že bys měl již dávno být v postýlce a mít přečtená Tři prasátka na dobrou noc a mě nechat přebootovat na Windows Vista x64 Ultimate abych mohl 100% kompatibilně programovat ve Visual Studiu 2008 Professional pro Windows Mobile, kde dávám přednost stylusu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 23:35

[tom@ayu ~]$ uname -a

Linux ayu 2.6.30-ARCH #1 SMP PREEMPT Sat Jul 4 02:24:43 CEST 2009 x86_64 AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 AuthenticAMD GNU/Linux

V dualbote tu mam XP, nakolko tu kompatibilitu potrebujem aspon 95 percentnu.

Mas este nejake, s temou nijak nesuvisiace pripomienky?

Jo a vecernicky mi maminka vzdycky nahrava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 07. 2009 23:55

A hle, oni na základní škole vyučijí uname Ale Wine tě nejspíš používat nenaučili, co? Resp. pracovat s RPM či jiným repozitářem.

To jsi se teda moc nepředvedl s notebookovým procesorem, nemáš ty náhodou Acer? Myslím si že můj Athlon X2 5400 Black Edition @ 3.2GHz zvládne víc než jenom plynulý chod systému.

A co se týče tématu, tak to řeknu stručně, abychom tu nepsali dalších X příspěvků a já musel tento článek neustále kontrolovat - Bééééé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:47

Apple = název firmy

Mac OS = název operačního systému

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:58

Koukám, zas jeden exot, co hledá v textech chyby a špatně použité pojmy. Asi je vás víc a všichni čekáte na svou příležitost jak někoho opravit...........každej mameluk tady tenhle rozdíl zná, a pochybovat o autorovi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 21:05

a koho to zajima?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:41

stupidos bude skvělý, vyjímečný, free, open source, plný technologii Mozilly, stáhni si mě, downloadni mě, jsem cool!!! chceš mně? budu jen tvůj....firefox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:24

Jsi nějaký rozvrkočený

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:29

vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč vrkoč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 08:52

On je jen mimo z toho, že používá Operu na kterou teď většina nadáva a odmítá ji používat a on tak už není IN... a to je přece strašně špatně v jeho nezletilém věku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:24

Na Operu teť nadává většina lidí ??? Že jsem si nevšiml ....Kdoby se opovážil, snad jen joudové s IE a FF.....Na tu nezlitilost bych tipoval spíš tebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 18:39

Nechápal jsem a doteď nechápu, jak to Opeře mohlo projít u Microsoftu, každopádně se mi tím svým chováním tak hnusí, že bych ji už z principu nepoužil, ani kdyby to byl lepší prohlížeč. Rozhodnutí EK netřeba komentovat. Už vidím, jak EK diktuje pekaři, že na svoje housky musí sypat mák od konkurence, protože je největší pekař ve městě a tohle by byl monopol.

Místo aby Opera nechala férově rozhodnout trh, tedy uživatele, snaží se do našich počítačů nas*at silou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:42

zase další pekárna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:46

Tito ludia ma snad ma nikdy neprestanu bavit

> Rozhodnutí EK netřeba komentovat.

Ake rozhodnutie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:35

Treba takova Aida od Verdiho, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:58

Já Opeře fandím, podle mého názoru je to nejlepší prohlížeč, 1. alternativní prohlížeč, který jsem vyzkoušel, byl Firefox a letěl z PC pěkně rychle. A takový brak bych si už v životě nenainstaloval. Proč bych měl instalovat desítky doplňků, když to samé mám už v základě v Opeře?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:27

Tak to teda nemám, ani taká primitívnosť ako Tab History tam nie je. (tab otvorený kliknutím kolieskom na link si zachová históriu tabu z ktorého bol otvorený). A desiatky doplnkov má vo Firefoxe minimum ľudí, väčšina ich má tak 0-5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:54

To zase tak důležité není - zpět se můžete vrátit z toho původního Tabu.

Firefoxu sice nic životně důležitého nechybí, ale pro uživatele Opery zvyklého na spousty užitečných drobností je FF obyčejný prohlížeč nelišící se od IE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:19

Práveže sa to hodí väčšinou keď ten pôvodný tab je už zavretý. A užitočných rozšírení pre firefox, ktoré nemajú obdobu v opere je viac...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:39

To je třeba i nevýhoda Firefoxu ty rozšíření.

Na jednu finkci je hromada rozšíření neustále se vyvíjejících. Tedy i updatujících.

Není nad to když každý druhý den se tě firefox ptá na update nějakého rozšíření.

A navíc hodně lidí odradí i ten seznam pluginů. A pamatuju si to halóó když vyšel FF 2 a nefungovaly tam pluginy z předchozích verzí. Ano sice to bylo relativně rychle napraveno ale i bylo to stejně se to opakovalo s FF3.

Třeba mě Opera vyhovuje. Používám verzi 10 v betě a je to rychlý. Upravitelný(myslím tlačítka a lišty oproti IE) a má to hlavní věci který potřebuju.

Tedy: gesta myší, poznámky,hesla, přehledný down manager(zde musím vytknout FF kde se otvírá v novém okně, pro mě je lepší panel ala opera), a seznam linků na stránce.

Tohle jsou pro mě podstatné věci a opera mi to splňuje v jedné instalaci, nemusím tedy po instalaci otvírat seznam pluginů a vyhledávat a stahovat pluigny.

V případě reinstalace systému můžete namítat že stejně kopíruju profil opery tak můžu zkopírovat i pluginy FF. Jenže profil je pořád stejný, ale pluigny musím zase aktualizovat. Sice je to automat ale zas to chvilku zabere. Jak dost často zní "o klik víc"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:46

Na to je pak jednoduchá pomoc. Otevřu ten (již zavřený) tab znovu a pak v něm můžu v historii brouzdat jak chci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:54

No to je teda fakt user-friendly jak pes, namiesto jednoduchého back budem hľadať v zozname zavretých tabov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:57

No já teda nevím. Já jsem si zvykl na operu že mám otevřený tab a když si ho chcu nechat a otevřít z něj nový, tak kliknu na odkaz se shiftem. To mi otevře v novým tabu. A když chcu něco předchozího tak ten původní mám pořád otevřený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:01

A ještě když to tak řeknu, tohle slyším poprvý a zjišťuju že sem si tak navykl na operu že mi tohle nijak nechybělo, ale když nad tím uvažuju tak je to dobrá fičurínka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:38

Môžeš poslať feature request, implementácia toho je tak na 2 minúty aj s možnosťou nastavenia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:23

Schválně Operu vyzkoušej, uvidíš, že na ní budeš po týdnu závislý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:28

mě to trvalo svého času asi 20 dní (path IE6-FF2-OP9-OP10)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 09:26

IE6 - Avant Browser - Opera 7 (shareware s reklamním pruhem) - Opera 8 - Opera 9.

U mě to bylo ještě méně. V té době (cca rok 2004/2005) to byl opravdu král mezi prohlížeči. Avant Browser taky nebyl špatný, ale byla to v podstatě nádstavba IE a já chtěl něco bezpečnějšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:28

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 17:57

a operama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:36

jako idiot se nemáš právo co bránit, Foxáku stupidní. Jdi s celou Mozillou do prd,,,,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 18:46

Jako ty s celou operou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:04

já se nesnažím vymejvat mozky těm blbějším (jako ty) naprosto nesmyslnými argumenty typu pekárna a auta. co si vymyslíte dál? začněš s tím poznámkovým blojavascript:void InsSm('')kem, nebo kalkulačkou. Ikdyž to už tady taky bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:10

myšleno .......těm blbějším (jako to děláš ty).......aby to nebylo špatně pochopeno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 19:24

Přesně , tohle jsou názory jak noha, zajímal by mě tvůj věk a vzdělání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:41

musí ti stačit, že MS rules

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 08:47

To mluví za vše, pravda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:45

niektori by sa mali na tie pocitace pozerat fakt len cez vyklad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:29

Uz len z recesie by ma vobec neprekvapilo, resp. potesilo, keby MS ponukol na vyber IE, Firefox, Safari a Chrome, teda podla podielu na trhu, a na operu by neostalo miesto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:04

jsou krajiny, kde je opera podle podílu na trhu 2há.. Takže tak černě bych to neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 16:28

Jasné, Škandinávia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:09

A celý východní blok - Rusko, Ukrajina atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:27

Zdravím všechny diskutující a rád přidám svůj názor.

Když před delší dobou tento spor u EK začal, tak jsem se docela divil. Co má kdo výrobci systému diktovat, jaký program má nebo nemá do SVÉHO operačního systému dát? Bral jsem to od Opery jako nefér boj vůči Microsoftu s cílem získání publicity a podílu na trhu, ale po čase jsem svůj názor a postoj k situaci změnil(nejen já, ale např. i FF a Google) a to nejen proto, že Operu používám již od verze 5...

Ono není zas až tak nutné IE z Win odstraňovat, ale nabídnout ostatní prohlížeče rozhodně není špatný nápad. Žijeme ve 21. století a ve většině zemí panuje demokracie nebo alespoň "demokracie". Proto tedy nevidím důvod proč nenabídnout. Je hloupost vymlouvat se na to, že pokud je někdo BFU(tenhle termín mi přijde dosti stupidní a nerad ho používám) a neví, jak si ten a ten program sehnat/stáhnout a nainstalovat, tak dobře mu tak, nemá na něj právo. Tohle je obrovská hloupost! Počítač ať už na má jakýkoli HW nebo SW je v jedné věci ohromně unikátní stroj. Žádný jiný stroj na světě není tak univerzální jako počítač. Zvládne spoustu věcí stejně dobře jako jiné jednoúčelové stroje. Málokdy vidíme aby se vývoj v oblasti IT inspiroval něcím z jiné oblasti, většinou je to naopak...

Co tím chci říct? Že nejde o to říkat "my si umíme nainstalovat Safari, FF, Operu, Chrome, Maxthon a mnoho dalších a ty ne, tak jsi BFU a máš smůlu, nech si své hloupé 'modré E'..." / stejně tak to může být i na Mac OS se Safari-začneme říkat "vy máte na Mac OS X Safari....to jste ale BFU! ..." ? /Linux nevyjímaje... Jde o to nabídnout těm co to zatím nezvládnou tu možnost volby, vysvětlit jim, že nainstalovat internetový prohlížeč není nic těžkého, že je to dokonce jednodušší než nainstalovat např. u nás populární ICQ, které je, narozdíl od prohlížečů, obalené balastem ze spamu a reklamy. Žádný z prohlížečů není jen pro určitou skupinu lidí. Každý může používat jaký chce, protože používání počítače obecně je jednoduché. Znám spoustu lidí, kteří jsou těmi, které byste někteří z Vás nazvali BFU a přesto spokojeně a bez problémů používají nejen Operu, ale také FF, stejně jako Safari a v poslední době hodně i Chrome. Jde o to, že každému sedne něco jiného. Každý program, nejen internetový prohlížeč, nabízí něco unikátního, co jiný nemá a proto ho většinou lidé používají-ne proto, že je Apple nebo Opera. Osobně používám Operu, protože jsme si vzájemně sedli a to co mi nabízí mi žádný jiný prohlížeč nenabídne. Přesto občas musím použít i onen IE. Třeba proto, že daná stránka umí pouze a jen ActiveX a JavaScript jí nic neříká. V tu chvíli si neřeknu jako jiní machři v diskuzích, že taková stránka nestojí za návštěvu, ale smířím se s tím, že její autoři se snažil zjednodušit si práci tím, že jí dělal pouze pro IE. To, že je to hloupost není moje věc, je to jeho volba.

To, že zvládneme nainstalovat a používat ten a ten program z nás nedělá nic extra. U webových prohlížečů už vůbec ne. Chtěl bych vidět ty, co často říkají, že "klikátka" jsou pro hloupé, jak prohlížejí web přez konzoli. Jistě by to bylo praktické a velice rychlé, ale děkuji, já řaděj zůstanu u "klikátek" společně s gesty a klávesovými zkratkami, mám je rád... Mít to nebo ono nikdy neznamená být něco víc. Třeba jedna moje kamarádka si koupila hliníkový MacBook Air a skvěle si spolu rozumí, nic jí neschází, přestože předtím Maca nikdy ani neviděla a je tím co někteří s oblibou nazvete B.... Jak je to možné? Protože chce. A proč si ho koupila? Ne protože je to Apple, ale protože se jí "skvěle hodí k jejímu iPodu a stylu oblékání..."

Pojďme nabídnout každý ten svůj prohlížeč, vysvětlit co je na něm dobré. Neříkat jen v čem je lepší než ostatní a ostatníkm ho cpát, ale proč se nám líbí, čím nám vyhovuje. Vykašleme se na Intel/AMD/nVidia nebo Win/Linux/Mac...tyhle žabomyší války v českých(a občas slovenských) diskuzích nechme nudícím se machrům. Smysluplnou radu ano zbytečné a hloupé hádky ne

Stát se něčím víc než ostatní člověk nemůže chtít, může tím být jedině tehdy, pokud tak myslí a činí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:43

Lenze moznost vyberu tu je a BFU si moze o instalaciu poziadat niekoho ineho. WIN je produkt MS a nesuhlasim, aby mu nejaka trapna EK a este trapnejsia a neschopnejsia Opera SW disktovala co ma robit. Pokial sa Opera s MS dohodne a bude MS platit za moznost vyberu, tak nedbam, je to ich obchodna dohoda, ale toto je podla mna skor deformacia trhu. Mne Firefox nikto nenanutil a pouzivam ho, mozno casom prejdem Chrome, ale aj keby bola iba Opera, tak si len z principu prehliadac radsej naprogramujem sam, ako by som mal tu ich nanutenu Operu pouzivat.

PS: Mne osobne je uplne jedno aky prehliadac je v OS instalovany. IE sa z casu na cas hodi, ci uz na windows update alebo kontrolu originality, na vsetko ostatne pouzivam portable verziu firefoxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:55

zkus(te) si můj příspěvěk prosím přečíst ještě jednou...

neřeším diktování a způsob, ale říkám, že možnost volby je správná.

ad. B..: opravdu je to hloupost a cílem není nazývat tak ostatní ale pomoci ji k tomu, abychom je tak v budoucnu nazvat ani nemohli...

a že si může říct? ne každý, jsou lidé, kteří si mohou ze svých blízkých vybrat akorát stejně pokročilého uživatele jako jsou oni a často, když se potom pokusí zeptat na nějakém fóru, poradně(třeba jnp.cz nebo abclinuxu), tak jim tam někteří rádoby odborníci hulvátsky "vysvětlí" že jsou BFU a když to nezvládnou, tak co se do toho jejich programu/systému s**ještě dříve než přijdou Ti, kteří jsou opravdu ochotní pomoci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:02

Dobre, ale ja chcem namiesto zabudovaneho prehliadaca obrazkov XnView, namiesto WMP chcem MPC Home Cinema, namiesto Notepad chcem Notepad++, namiesto System Cleanup chcem CCleaner, ..., vypisem peticiu, pripoji sa niekto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:16

na petici bych to neviděl, ale jako Don Quijoteský boj taky ne.

jde o tu volbu a ta se dá realizovat např. pomocí Win Update, kde bude Microsoft nabízet své produkty+jejich aktualizace jako doposud a jiného systémového doplňku, který by fungoval jako katalog programů 3. stran. To by bylo krásné. Sice je to trochu utopie, ale jde hlavně o to samotné odstranění. Pokud například na svých Win7 dám po čisté instalaci odebrat WMPlayer a MediaCenter, tak se začne restartovat, odebírat a po nabootování mi to ukáže akorát hlášku "Nepovedla se konfigurace systému Windows, probíhá vracení změn, nevypínejte počítač...." ...IE občas využiju...ale WMP nikdy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:29

Ale WIN nie je opensource, je to komercny produkt firmy, takze preco by ta firma mala ZADARMO ponukat produkty inych firiem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:35

kdo říká zadarmo?

nesnažte se tady pořád všichni dělat předčasné žávěry a snažit se vymyslet co a jak bude...je zbytečné říkat třeba "i v případě volby ten a ten zvolí to a to..." nechme to na těch, kterých se to týká...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:05

sorry, ale tohle asi nebohájíš, ono to fakt nejde - nabízení konkurenčních výrobků v rámci vlastního výrobku je totální principiální nesmysl a nikde jinde se to neděje, tohle je první případ a je odstrašující

- jakmile se stane tohle, okamžitě by se mělo totéž stát pro grafické editory, hudební přehrávače, miny, kalkulačky...

I z toho je vidět, jak moc je to principielní kravina. Uživatelé nejsou ve své volbě nijak omezeni, není potřeba cokoliv dělat, přesto se EK činí, seč může. Není to od nich ostatně zdaleka první hovadina, kterou dotáhli až do smutného konce. Tak to prostě je, když má úředník moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:02

Nabízení cizích výrobku jako součást svých vlastních je na první pohled opravdu nehorázná kravina. Na ten druhý už zase tolik ne, protože pokud se to dobře provede tak to ještě zvýší můj ůspěch...něchoďme daleko, co takhle HW? Jen vymyslet jak na to a jedem... Mě by se také nelíbilo, kdyby mi do mého výrobku někdo cpal něco svého, ale když už musím, tak toho využiji ve svůj vlastní prospěch... přímo k této kauze-určitě to neskončí jen u webových prohlížečů...

A úřednická moc? Už Dostojevskij věděl, jak to s ní je. Jeho Revizor je sice komedie, chvílemi až absurdní, ale právě o to jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 21:02

Kdo? Opera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:26

Zdravím všechny diskutující a rád přidám svůj názor.

Když před delší dobou tento spor u EK začal, tak jsem se docela divil. Co má kdo výrobci systému diktovat, jaký program má nebo nemá do SVÉHO operačního systému dát? Bral jsem to od Opery jako nefér boj vůči Microsoftu s cílem získání publicity a podílu na trhu, ale po čase jsem svůj názor a postoj k situaci změnil(nejen já, ale např. i FF a Google) a to nejen proto, že Operu používám již od verze 5...

Ono není zas až tak nutné IE z Win odstraňovat, ale nabídnout ostatní prohlížeče rozhodně není špatný nápad. Žijeme ve 21. století a ve většině zemí panuje demokracie nebo alespoň "demokracie". Proto tedy nevidím důvod proč nenabídnout. Je hloupost vymlouvat se na to, že pokud je někdo BFU(tenhle termín mi přijde dosti stupidní a nerad ho používám) a neví, jak si ten a ten program sehnat/stáhnout a nainstalovat, tak dobře mu tak, nemá na něj právo. Tohle je obrovská hloupost! Počítač ať už na má jakýkoli HW nebo SW je v jedné věci ohromně unikátní stroj. Žádný jiný stroj na světě není tak univerzální jako počítač. Zvládne spoustu věcí stejně dobře jako jiné jednoúčelové stroje. Málokdy vidíme aby se vývoj v oblasti IT inspiroval něcím z jiné oblasti, většinou je to naopak...

Co tím chci říct? Že nejde o to říkat "my si umíme nainstalovat Safari, FF, Operu, Chrome, Maxthon a mnoho dalších a ty ne, tak jsi BFU a máš smůlu, nech si své hloupé 'modré E'..." / stejně tak to může být i na Mac OS se Safari-začneme říkat "vy máte na Mac OS X Safari....to jste ale BFU! ..." ? /Linux nevyjímaje... Jde o to nabídnout těm co to zatím nezvládnou tu možnost volby, vysvětlit jim, že nainstalovat internetový prohlížeč není nic těžkého, že je to dokonce jednodušší než nainstalovat např. u nás populární ICQ, které je, narozdíl od prohlížečů, obalené balastem ze spamu a reklamy. Žádný z prohlížečů není jen pro určitou skupinu lidí. Každý může používat jaký chce, protože používání počítače obecně je jednoduché. Znám spoustu lidí, kteří jsou těmi, které byste někteří z Vás nazvali BFU a přesto spokojeně a bez problémů používají nejen Operu, ale také FF, stejně jako Safari a v poslední době hodně i Chrome. Jde o to, že každému sedne něco jiného. Každý program, nejen internetový prohlížeč, nabízí něco unikátního, co jiný nemá a proto ho většinou lidé používají-ne proto, že je Apple nebo Opera. Osobně používám Operu, protože jsme si vzájemně sedli a to co mi nabízí mi žádný jiný prohlížeč nenabídne. Přesto občas musím použít i onen IE. Třeba proto, že daná stránka umí pouze a jen ActiveX a JavaScript jí nic neříká. V tu chvíli si neřeknu jako jiní machři v diskuzích, že taková stránka nestojí za návštěvu, ale smířím se s tím, že její autoři se snažil zjednodušit si práci tím, že jí dělal pouze pro IE. To, že je to hloupost není moje věc, je to jeho volba.

To, že zvládneme nainstalovat a používat ten a ten program z nás nedělá nic extra. U webových prohlížečů už vůbec ne. Chtěl bych vidět ty, co často říkají, že "klikátka" jsou pro hloupé, jak prohlížejí web přez konzoli. Jistě by to bylo praktické a velice rychlé, ale děkuji, já řaděj zůstanu u "klikátek" společně s gesty a klávesovými zkratkami, mám je rád... Mít to nebo ono nikdy neznamená být něco víc. Třeba jedna moje kamarádka si koupila hliníkový MacBook Air a skvěle si spolu rozumí, nic jí neschází, přestože předtím Maca nikdy ani neviděla a je tím co někteří s oblibou nazvete B.... Jak je to možné? Protože chce. A proč si ho koupila? Ne protože je to Apple, ale protože se jí "skvěle hodí k jejímu iPodu a stylu oblékání..."

Pojďme nabídnout každý ten svůj prohlížeč, vysvětlit co je na něm dobré. Neříkat jen v čem je lepší než ostatní a ostatníkm ho cpát, ale proč se nám líbí, čím nám vyhovuje. Vykašleme se na Intel/AMD/nVidia nebo Win/Linux/Mac...tyhle žabomyší války v českých(a občas slovenských) diskuzích nechme nudícím se machrům. Smysluplnou radu ano zbytečné a hloupé hádky ne

Stát se něčím víc než ostatní člověk nemůže chtít, může tím být jedině tehdy, pokud tak myslí a činí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 18:25

Spousta textu u kterého sem neměl tu trpělivost ho přečíst celý, ale zaujala mne věta "Ono není zas až tak nutné IE z Win odstraňovat, ale nabídnout ostatní prohlížeče rozhodně není špatný nápad. "

To je sice pravda. Ale jak už bylo milionkrát zmíněno, proč by se to pak teda mělo týkat jen prohlížečů? Co třeba přehrávače? existuje spousta lepších než je WMP... A tak bych mohl pokračovat dál..

To by se z Windows takhle za chvilku mohl stát open source a Microsoft by se mohl jít klouzat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:07

Omlouvám se, že je to tak dlouhé, to je u mě docela často...

...odpovědi jsou v duplicitním komentáři o trochu níže, omlouvám se, není mi znám důvod proč je to tu dvakrát, posílal jsem to jednou a volba "Odstranit mi tu chybí..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 15:10

Obávám se, že Opera skutečně asi neví co chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:20

s tím se nedá než souhlasit, asi marketingovému oddělení stoupl úspěch do hlavy, jen je zajímavé, že všichni nadávali na IE a když se do toho někdo opře veřejně tak se najednou zvedne obří vlna zastánců MS, asi nějaký zvláštní paradox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:24

Ono nejde ani tak o nejakej monopol nebo omezovani. Jde spis o to, ze Opera uz nema jine vychodisko jak se dostat ze srabu, nez prudit a zkusit neco vyrejzovat na MS, ackoliv Firefoxu to nebylo zapotrebi. A tenhle extrem IMHO vadi i tem, kteri by se jinak MS nezastali. Vcetne me.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 15:30

No musím řict, že se mi nelibi co Opera timhle sleduje ale to nas nemusi stejne zajimat. Nakonec z tohe stejne jen tezime. Pokud MS zacne dodrzovat standardy a konecne je na nej nejaka páka tak je to fajn.

A na konec i spatna reklama je reklama takze se opere dostalo popularite a nejake to procento jim to urcite prihne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 15:26

To není paradox - IE není dobrý prohlížeč (takže se na něj nadává), právníci Opery se chovají jako trotli (takže se na ně nadává). Ono se to nevylučuje, tady si ostatně většina lidí instaluje jiný prohlížeč. Málokdo se zastává MS, ale hodně lidí se zastává práva firem dělat si se svými produkty co chtějí: bez absurdních regulací a bez diktátu ostatních firem. Rozhodovat máme my, zákazníci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:21

Ja v tom vidim hlavne dalsie marketingove zlyhanie. Opera namiesto toho, aby zo seba spravila "zachranara internetu" alebo nieco obdobne stupidne nechala celu vec na novinaroch a ty to vzali z "trochu" opacneho konca.

Ved sa len pozrite na tento clanok Stacilo odcitovat jednu vopred jasnu odpoved a uz to tu vyzera, ako keby chcela cela CR naskakat do transporterov a vziat Norsko utokom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 15:28

...jen sem si přečet článek, tak mě opravdu zamrzel postup Opera software. Opera jako prohlížeč je dobrý, ale snaha vnucovat se takle....to nezískaj větší podíl....spíš menší, protože ji lidi zavrhnou kuli jejímu chování. Už na začátku tohoto sporu jsem si ťukal na čelo, že přece nainstalovat nový prohlížeč není tak těžký, že to zvládně každej a ten, kdo by to přecejen nezvládl, tak je rád za to, že už tam nějáký má (IE), natož aby se rozhodoval, který si z toho váběru nainstalovat. I přes to, že Operu používám (a budu dál pokud něco vyloženě nezpackaj), tak doufám, že jim ten krok nevyjde ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:03

pokud jde o soutěžní právo, není ani MS monopol. jeho postavení je tzv. dominantní (tzn. může se chovat nezávisle na chování ostatních tržních subjektů). Tímto bych chtěl jen upřesnit větu uvedenou v článku "...antimonopolní právo mu v tom ale nepomůže, oba systémy totiž prozatím nemají status monopolu.

" pokud by jeden systém měl statut monopolu, pak již nemá konkurenci a o výběru nemůže být řeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:50

Ale probůh co to tady kecáte? Sice to začala Opera ale připojili se k ní všichni i Apple.

Kdyby se zeptali marketing managera od Firefoxu tak by a) taky řekl že chce být v OS X, b)zbaběle lhal a mlžil

Protože to je naprosto normální hospodářská soutěž vzhledem k tomu že jeden souboj(MS) už vyhráli tak proč nejít i dál?

Tady nejde o monopol Win a IE. Šlo o to že MS díky tomu že instaluje jen IE a nic jinýho poškozuje druhý trh(internet). Tedy to dělá i Apple bo v defaultu tam má Safari. Tudíž očekávám další soud a během roku bude v OS X možnost IE, FF, Sa,Op,Ch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:00

Ale prdlajs. Nikdo netvrdi, ze z pravniho hlediska na to Opera nema narok. narok na to maji, samozrejme. Ale minimalne me vadi ta skutecnost, ze Firefox se dokazal vysvihnout i bez techto trapnych obstrukci, narozdil od Opery.

Pokud chces srovnavat postaveni Win a OSX coby monopolistu, tak jsi vedle jako jedle. Jednak, IE nejde z Windows odstranit, Safari ano, pretahnutim do kose. Udelej to z Explorerem.

Hele, az budes prodavat kolace v pekarne, budes tam davat svuj dzem kterej te vyjde levneji, nebo budes kupovat od jinych dodavatelu, draz a budes strasne spokojeny? Nebo budes prodavat kolac, kde bude dzem z Kotehulek, Nejezchleb, Chromomohrom a ja nevim odkud? Nebudes. Tak neplacej blbiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:04

podle mě, ale je to z právního hlediska blbost, měli by ho konečně přizpůsobit PC světu, Protože potom by měl FORD právo montovat svoje volanty do ŠKODOVKY a naopak, vždycky, když by jste si šli koupit nové auto, tak by jste si nejdříve museli vybrat, zda použijete volant(výfuk, kola, sedačky.....) z jiného auta.

Prostě když už MS naprogramoval svůj systém, tak at se mu do toho neserou jiný, který nemaj prachy na to aby takovej systém měli, at to udělaj jako GOOGLE, má chrom, moc lidí ho v PC nemá, ==== NAPROGRAMOVALI SVŮJ SYSTÉM kde budou mít chroma, a jestli se to Opeře nelíbí, tak at si udělá taky OperaOS, třeba jenom s Operou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:00

Takže výrobci aut, kteří montují svoje autorádia a znesnadňují instalaci ostatních autorádií (vyměnit autorádio už není tak snadné na nových autech jako před lety), také deformují trh ? Kde jsou ty žaloby či stížnosti výrobců radií, nějak je totiž nevidím ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:01

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 07. 2009 15:02

Až bude vyrábět autorádia Opera ASA, tak je uvidíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:18

který výrobce má přes 90 %, nebo má dominantní postavení na světovém trhu v segmentu osobních automobilů? a prosím bez urážek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:25

No, jelikož to dělají téměř nebo prakticky všichni výrobci, tak by to někdo mohl označit za jakousi "kartelovou dohodu" Mimochodem, pořád nevím, proč je za dominantní postavení popotahován a "trestán" pouze MS od EK a nikdo jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:30

za dominantní postavení nebo monopol nemůže být nikdo „popotahován“, pouze za tohoto postavení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:32

pouze za ZNEUŽITÍ tohoto postavení

sry. to slůvko mi vypadlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:38

Jak jsem psal výše. Například Apple a MP3 přehrávače a iTunes. Tedy Apple má dominantní postavení na trhu mp3 přehrávačů a zneužívá je v tom, že jim nutí (neboli bundluje) iTunes. Zároveň neposkytuje přístup ostatních přehrávačů k iTunes. Tím tohle řešení nijak nehaním, naopak, vyhovuje mi k naprosté spokojenosti a mám jej rád za perfektní symbiózu. Jenom podotýkám, že se jedná o stejný případ jako MS, který ovšem nikomu nevadí. Tedy, že někomu nevadí chování soukromé firmy s dominantním podílem na trhu, ale vadí ji chováni firmy jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:30

vidím dva rozdíly

1) iPod nezneužívá protože nemá ve světě nebo v ČR dominantní postavení (možná že v US ano). Pokud si někdo myslí opak ať si klidně u EK na Apple stěžuje.

2) iTunes nezničilo trh s internotovým prodejem hudby, ale naopak spíš ho nastartovalo

PS: provázání iTunes a IPodu mě taky maximálně vyhovuje, poslední model shuffle je bomba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 17:47

A čí je chyba oněch 90 procent ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:32

A co na tom zalezi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 21:00

Nejsi kozec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 21:07

Celkom urcite nie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:02

Hej neber mi nápady, s autem jsem to psal na minulé diskuzi.

Škoda Auto má v ČR dominantní postavení, to je jasný. A Škoda Auto montuje rádia značky Blaupunkt. Což v podstatě diskriminuje ostatní značky a Škoda Auto tím ZNEUŽÍVÁ svoje postavení na trhu. A to tím že preferuje jednu značku.

Takže bych uvítal rozhodnutí EU kdy Škoda Auto bude muset buď přestat montovat rádia, nebo do každýho auta namontuje rádio od všech větších výrobců a uživatel si vybere který tam nechá. Samozřejmý je že cena zůstane stejná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 07. 2009 14:49

Pánové z Opery si nejspíše myslí, že když vyhrály spor s Microsoftem, že jim nic nestojí cestě takto rozvrtat všechny operační systémy.

Já bych na místě Microsoftu se na Operu úplně vykašlal a do evropy zakázal dovážet Windows, však oni by si to později "mozky" v EK uvědomili a hned by před MS lezli po čtyřech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:50

>> však oni by si to později "mozky" v EK uvědomili a hned by před MS lezli po čtyřech

No, zatím leze před EK po čtyřech MS. A aby MS zakázal prodávat Win v EU ? A ještě víc si zhoršil hospodářské výsledky ? To neudělá....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 20:59

Windows by se objednavaly z USA a EU by z toho nemela ani korunu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:45

Opera je skvělý prohlížeč a její žádost schvaluji, ale myslím, že cpát se do Ubuntu se asi nepovede a nápad to není dobrý, tam se opravdu hodí více otevřený FF a navíc uživatel linuxu si určitě umí zvolit jiný prohlížeč a co se týče jablkožroutů, ti už si svůj osud zvolili tak proč jim ještě nabízet nějakou spásu (vtip, no flame pls )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:49

Jako ten muj osud je strasne strastiplny, zly zly Jobs (se ho bojim) me nuti pouzivat jabka, uz jsem i zasadil prvni stromky ve svem sadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 14:38

Opera a cikáni jsou úplně stejní, kopou kolem sebe nohama a čekají, až jim někdo dá něco zadarmo.

A jak už to bývá, těmhle se vyhoví nejdřív. Pokud by byla Opera co k čemu, uživatele by si našla. Chrome je tu s námi podstatně méně a dokázal si najít uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:33

Pretlacovat uzavrety kod resp. Operu do ubuntu je imho sialena myslienka.

Podla mna je Opera dobry prehliadac ale to co v poslednej dobe stvaraju je chore.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:29

Tak ja vam teraz neviem decka, to ste vazne cakali, ze bude Opera proti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:30

(oslovenie "decka" prosim pripisovat zle zvolenej formulacii, nie snahe o urazenie vsetkych diskutujucich.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:01

no kdyz ctes tu diskuzi, tak je imo osloveni decka na miste :)

opera je jednoduse firma, ktera se snazi vsemi zakonymi prostredky chranit sve investice, nic vic. hledat v tom zalobnickovani ci zavist je naprosta blbost a jen poukazuje jak je tu rozsireny ten typ mysleni "podle sebe soudim tebe"

btw. MS taky casto vede zdanlive nesmyslne soudni spory, stejne jako ostatni firmy. jednoduse je tu pravni rad a v ramci systemu ma kazdy pravo se soudit...nebo by snad MS mel stat nad zakonem?

btw2. nechapu proc se to tak moc resi v "technickem" magazine, kdyz vubec nejde o technickou vec, ale o pravni. navic pro zkusenijsi uzivatele naprosto nevyznamnou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 15:22

Souhlas s váma oběma, kdyby ten řízek z Opery odpověděl jinak než odpověděl, neměl by na svým místě (v komerční firmě) co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
čože čože? vidličky&nože  |  27. 07. 2009 14:18

Tak to je sila... kam by sa ešte nechceli napchať ? A čo tak do mikrovlnky, chladničky alebo do žehličiek ? Malá neúspešná firma, ktorá sa nedokáže presadiť skrz svoj produkt, ale iba vďaka hlasnému škriekaniu a podívaním sťažností. To už Hulán je lepší než Opera, lebo ten sa iba vyhráža trestnými oznámeniami na rozdiel od Opery, ktorá by sa najradšej vopchala všade, aj keď ju nikto nechce. Je mi z toho zle a z celej EK ešte horšie, že im skočila na lep. Proste komunistická Európa - miesto toho, aby sa presadili lepší, bude Opera všade vnucovná. A ešte aj do Ubuntu. Blbčekovia z Opery, zmeňte licenčnú politiku a môžte by aj v Ubuntu. Totalita na internete = Opera. Ľutujem Microsoft a v tomto spore má moje 100% sympatie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 14:12

Trosku neferove jsem ten napad Opery, v pripade Windows, podporoval. Predevsim diky soucitu s webdesignerama a neschopnosti MS dodrzovat standardy, ale v pripade Apple ci Ubuntu nema Opera narok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:02

Opera nemá nárok nikde (kromě mobilů). Díky své marketingové neschopnosti už je fakt zoufalá :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:13

přesně tak, Opera je chudá jako kostelní myš. Jenom Microsoft a Google jsou jediní kdo si může dovolit financovat reklamu na sebe a své produkty!....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:14

Firefox nepočítám....spolupracuje s naším nepřítelem, Google, který Foxu platí na jejich reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:17

Apple, to je pane jiná káva, ten browser, ten Mac, ta komunita

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:26

...a ta jejich reklamní kampaň. Možná kdyby Opera udělala taky něco pro reklamu, tak by nemuseli pak skuhrat u EK, že jejich podivnej browser nikdo nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:37

Opera je skvělej prohlížeč, ale není pro každýho joudu. Joudovi běžně stačí IE nebo FF. No možná by jouda pochopil i Chrome, ale to už je max. joudových možností

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:44

Pokud definice joudy je "ten, kdo nechce prohlížeč, kterej není schopen se vzhledově začlenit do operačního systému, jenž si zakládá na tom, že aplikace mají jednotný design a jsou vzájemně provázány", potom jsem jouda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:45

jo, seš....proč by se prohlížeč měl přizpůsobovat operačnímu systému? To si neumíš stáhnout skin, který by se ti libíl? ....já vím, neumíš, protože si jouda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 21:51

Neříkám, že se musí přizpůsobovat, ale že je nepřizpůsobený, a proto to mně nevyhovuje. To je rozdíl. Mám z vaší věty "Opera je skvělej prohlížeč, ale není pro každýho joudu.", že uživatelé Opery jsou v něčem lepší než uživatelé ostatních prohlížečů?

Ale nechme toho, protože utíkáme od tématu. Říkal jsem pouze, že by Opera měla investovat po vzoru zmiňovaného Applu do reklamy, protože je to lepší způsob, jak se dostat do povědomí zákazníka, než "bůůů, hůůůů, nikdo si nestahuje náš prohlížeč a může za to ošklivej Microsoft, kterej si dovolil dát do svého systému vlastní web browser, rozhodně za to nemůže to, že se náš prohlížeč není schopen prosadit v konkurenčním prostředí jako třeba Firefox, bůůůůů".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:05

ono uz nie je zly len samotny microsoft, podla hesla "s jedlom rastie chut", uz zacali kopat aj do svojich doteraz spojencov - apple a linux (ubuntu)

zaujimave su aj niektore ohlasy zo zahranicnych for:

"Håkon Wium Lie would also like to see Apple and Linux makers follow suit with browser ballet boxes of their own.

Yeah, I'll bet they do. Open your code, Lie, and then we can talk about getting you into Debian, Fedora, et. al. And getting it into MacOS? Over Steve Jobs' dead body... so maybe after October. "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:48

nevím, jestli jsou trapnější tvoje citoslovce, nebo neschopnost portovat si jakejkoliv prohlížeč dle vlastních preferencí na Apple, a neobtěžovat přitom ostatní. Pokud se ti Opera na Mac nelíbí, nepoužívej Mac

"Opera je skvělej prohlížeč, ale není pro každýho joudu.", že uživatelé Opery jsou v něčem lepší než uživatelé ostatních prohlížečů?"....Ano, souhlas

BTW: Apple má nějakou reklamu? Že sem si nevšiml ?

BTW: co by mně měl zajímat nějakej Apple. .....I am PC !!! (who is more?) ....Microsoft rules....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:52

"Pokud se ti Opera na Mac nelíbí, nepoužívej Mac "

ma este druhu moznost - nepouzivat Operu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 22:54

tuhle možnost nemá, to by bylo porušení EULA a byl by stíhán

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:01

jediná legální možnost,..... je používat Operu a Windows. Jiné prohlížeče na Windows, jsou proti vůli a duchu MS licence

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:18

Když už jste chtěl napsat nějakou reakci, tak mohla být k tématu reklamy a ne psát stylem "ale ne, on se vyjadřuje hrozně o Opeře, kterou já mám tak rád, za to mu to pěkně vytmavím".

Logika přizpůsobení operačního systému webovému prohlížeči je nepochybně zajímavý nápad, ale nevím, proč bych kvůli web browseru, který se mi nelíbí měl ještě měnit svůj oblíbený systém.

Ostatní poznámky jsou snad jen nezdařený pokus o ironii...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:23

protože je to nelegální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:35

Asi nechápu, co konkrétně je podle vás nelegální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2009 09:07

Myslim ze nema na toho floutka smysl reagovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:21

jediná legální možnost,..... je používat Operu a Windows. Jiné prohlížeče na Windows, jsou proti vůli a duchu MS licence

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 12:04

Můžeš citovat konkrétní pasáž, nebo to jsou jenom pubertální kecy zhuleného výrostka ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:12

Tak u ubuntu myslím opera jako jeden ze základních prohlížečů nepochodí. Snad leda že by otevřeli svůj zdrojový kód.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:27

Firefox a licence

Velmi často se uživatelé mylně domnívají, že je Firefox šířen pod svobodnou licencí. Jeho zdrojové kódy jsou k dispozici pod trojlicencí MPL/GPL/LGPL, ale výsledný binární produkt je šířen pod licencí EULA. Ta mimo jiné chrání značku Firefoxu (název a logo) a říká, že modifikované verze musejí být distribuovány pod jiným jménem. Značku Firefox je dovoleno používat jen k propagačním účelům.

IceWeasel je projekt GNU, který se snaží o vytvoření svobodné verze Firefoxu. ...

openSuSE fan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:34

+1.....To vím, a je fakt, že je to oblíbený omyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 11:19

Vím, kdysi kvůli tomu chtěli snad dokonce v ubuntu nahradit firefox nějakou nepoužitelnou blbostí. Přesto má ale otevřený kód a to nejspíš stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:55

Doufám, že tohle kreditu Opery brutálně ublíží a její podíl spíš poklesne.

Nicméně, chtěl bych se zeptat, hlavně zastánců EK, co to vlastně znamená monopol ? Od kolika % podle nich konkrétně monopol je ? Ať se koukám, jak se koukám, monopol MS tam nevidím. Nevidím, že bych měl na výběr jediného výrobce, můžu si na PC nainstalovat Linux, FreeBSD, Solaris apod. Nevidím, že by MS určoval cenu trhu - Linux je třeba zdarma. Nevidím, že by MS vytvářel nějaké bariéry vstupu do odvětví OS, kdokoliv může OS vyvinout a propagovat ho, smlouvat s výrobci a prodejci ntb o jeho předinstalaci a podobně. V neposlední řadě si můžu koupit třeba Mac. Kde je tedy, prosím, jaký MS monopol ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:57

monopol je slagovy vyraz pre

firmu s dominantnym postavenim na trhu,

teda s podielom nad 50%...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:03

Slangový? To asi ne. Monopol je velmi dobře definovaný mikroekonomický termín.

A k získání dominantního postavení na trhu nemusíte mít ani 50%. Pokud máte dostatečný vliv na chování trhu tak, abyste byli schopni ho ovlivňovat ve svůj postřeh.

Např. pokud máte 30% trhu a zbytek konkurentů je tak roztříštěn, že každý z nich má pár procent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Mě spíš není jasná metodika jak obecně vyjadřovat podíl na trhu v procentech. Je to vzhledem k obratu firmy v příslušné oblasti? celkovému podílu výrobků určité značky v ekonomice? podílu na prodeji nových výrobků?... Pojem "monopolista" (případně "oligopolista") mi příjde mnohem jasnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:07

Takže každá firma by se měla snažit být pod 50 % ? iPody mají také dominantní postavení na trhu MP3 přehrávačů a nikdo se nesnaži regulovat jejich integraci s iTunes například. Nevidím rozdíl mezi tím a MS, v obou případech mám totiž vždy na výběr a vždy tam je v obou případech konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:10

Pravdu díš Maagu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 11:50

kristepane neptej se na foru a mrkni se na wikipedii:

a monopoly (from Greek monos , alone or single + polein , to sell) exists when a specific individual or an enterprise has sufficient control over a particular product or service to determine significantly the terms on which other individuals shall have access to it.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 12:03

Já vím, co je monopol, já se ptám zdejších zastánců EK a Opery, zda to vědí oni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 15:20

evidentne nevis, jinak by ses takhle neptal. M$ monopol ma a nekolikrat jej odsoudil z jeho zneuzivani jak US tak EU soud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 15:38

taky tu uz bol aj vcera. ked som od neho pytal link na nejake rozhodnutie EK, tak sa zbalil a odisiel....

takze ak mas nejaky link na rozhodnutie v ktorom EK odsudila microsoft, sem s nim, aj mi "privrzenci microsoftu" si kludne na microsoft zanadavame...........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:47

další téma na pořádnej spam.. Od ubrečené Opery už ani nic jinýho nečekám. Ale co, uvidíme jak jim tahle fraška pomůže v rozšíření jejich odpadu. Jedinej kdo na tom v závěru vytěží, bude Firefox...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:44

Výber v Ubuntu ? Spustiť si neakého správcu balíkov (Synaptic.... ) a kliknúť na web a je tam ohromné množstvo prehliadačov

výber v Mac OS ? Musím sa nad tým zasmiať :) Obyčajná fínska softwarová firmička neovplyvní Apple ktorej marketing je ešte odpornejši ako pokusy Opera software

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:03

V cem je odporny marketing fy. Apple? By me zajimalo. Konkretni veci prosim, ne blaboly ju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:17

Jako uživateli Macu ti to musí být naprosto zřejmé, Viktore.

Však si jen vybav obvyklou situaci, kdy ve schránce najdeš e-mail s obrázkem koňské hlavy, který byl poslán z adresy @apple.com, a o pár dní se u tvé postele objeví Steve Jobs s pistolí, aby ti dal "nabídku, kterou nemůžeš odmítnout". Tak přece prodává Apple všechny své výrobky a já tímto způsobem v poslední době musel koupit několik iPodů, iPhone a MacBook.

Výrobky Apple jsou navíc (jak jistě uznáš) hrozně omezené a nejsou pro ně vůbec žádné programy. Já třeba trávím celé dny koukáním na wallpaper zapnutého MacBooku a čekám, že někdo udělá pro Mac OS X nějakou aplikaci, ale o tom ti asi nemusím nic povídat.

Teď ale vážně - někteří lidi by měli vytáhnout hlavu z pedele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:23

Nevím, proč to píšeš tak "kulantně". Jak všichni víme, tak Mac má iSight a iChat, takže nekecej o koukání na Wallpaper, když celé dny trávíš na eortických videochatech, protože k ničemu jinýmu Mac vhodnej prostě není a nic jinýho neumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:25

Není důležité, co u zapnutého Macu uživatel dělá. Hlavně aby byl v zorném poli iSight kamery a Apple mohl s její pomocí kontrolovat, že počítač používám a tvářím se u toho šťastně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:27

Sakra, zapomel jsem prelepit kamerku a ucpat mikrofón, uz me maji, slysim vrtulnik a pohubly Jobs na me ukazuje gesto podriznuteho hrdla. Uaaaaa, ten Apple je zly, asi vyskocim z okna, nebo do Wokna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:30

No jako bacha, Jobs se snaží nastolit NWO a stát se pánem světa, už o tom píšu na seriózní informační server jediného správného odboje na zvedavec.org !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:25

Maagu, co kecas, vzdyt Mac je jen predrazene pozlatko, ale sam dobre vis jak se s tim dobre machruje )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:32

Vždycky, když někam razím, tak ajfouna nosim na upe kůlový šňůrce na krku a mekbuk držim v roce, protože jak slintaj lidi okolo se mi líbí upe nejvíc jako !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 16:52

User agent pôsobí ako červená vlajka na býka :D pre zaujímavosť nesedím teraz za svojím PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:03

presne tak, Linux instaluje najmenej dva prehliadace

lynx a Firefox...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:00

Mimochodem, to mě přivádí na otázku, zda microsoft bude mít za povinnost nabídnou všechny další prohlížeče, co pro windows existují, nebo jenom vybrané, a podle jakého klíče vybrané?

Protože pokud pouze vybrané, tak by si všechny nevybrané měly hned oprávněně stěžovat.

A všechny to nebudou, protože to nelze zajistit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 08:28

povinnost sa vztahuje na vsteky s podielom na trhu viac ako 0,5% (t.j 2,5 mil. uzivatelov v Europskej uniii)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:37

pravdu povediac, ešte som sa nestretol s distribúciou, ktorá by defaultne inštalovala lynx. Naopak, trebárs Synpatic k lynxu ponúka vtipný komentár, že ide o prehliadač, ktoré používanie je v niektorých krajinách trestné, čo asi BFU nepriláka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Třeba Opera udělá vlastní distribuci, podobně jako Google usiluje o vlastní distribuci Chrome OS. Jinak změnit standartní prohlížeč v Ubuntu není problém. Ostatně od Ubuntu již existuje mnoho odvozených projektů typu Fluxbuntu, Kubuntu, Ubuntu jeOS, Edubuntu, Xubuntu, Ubuntu studio..., tak proč by nemohlo být "Operabuntu". Jinak Ubuntu má poměrně dominantní postavení na trhu Linux pro desktop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:58

"ak proč by nemohlo být "Operabuntu". Jinak Ubuntu má poměrně dominantní postavení na trhu Linux pro desktop."

a cela EK by se mela lecit take "opera-tivne"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:41

NE, Ne, ne. Takhle to není. Opeře nejde o možnost volby. Ale o to, VNUTIT uživateli volbu. Výběr má uživatel Windows už pěknou řádku let a myslím že microsoft NIKDY neomezoval v tomto výběru, jak jinak si asi vysvětlíte 30% podíl Firefoxu.

Opeře jde hlavně o reklamu, protože pokud bude na výběr její software při instalaci OS, tak je nenulová pravděpodobnost, že si ji zvolí obyčejný BFU, který o tom nic neví a tedy i dojde k tomu, že se nenainstaluje IE ale její software. Prostě takové parazitování na cizím produktu.

Jak ale řekl někdo o pár postů výše, tak to nejspíš dopadne tak, že v "Dialogu" bude IE nějakým způsobem zvýrazněna (větší písmo, defaultní označení, "doporučeno", skrytí ostatních možností). S tímhle se polemizuje už nějakou dobu a je to i dost pravděpodobné, protože "Se vlk nažere(Opera bude mít svůj "Dialog") a koza zůstane celá (MS nebude nějak výrazně ohrožen na "trhu" prohlížečů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:56

>že microsoft NIKDY neomezoval v tomto výběru

ale obmedzoval, vo forme obemdzovania dostupnosti informacii o existencii alternativy pre BFU..

To zvyraznenie by nepreslo.. Lebo by zvyhodnovalo MSIE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 15:07

Tak toto je dobrá sprostosť! To má všade MS vykrikovať alebo uverejňovať na svojich stránkach, že existuje aj konkurencia a že si nemusíte stiahnuť len IE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 20:57

Je to omezeny linuxak, to nevidis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 20:57

"ale obmedzoval, vo forme obemdzovania dostupnosti informacii o existencii alternativy pre BFU.."

CHA CHA :)

Takze za neschopnost konkurence zpropagovat svuj produkt muze MS. Chacha :)

Vlastne muze i za to, ze Linux skoro nikdo nepouziva, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:38

Jak jsem kdysi v diskusich o tomto tematu rikal, ze Opera si ma trhnout vsemi nohami, zalezt za roh a nafackovat si, tak to stejne tvrdim i ted.

On sice Explorer fakticky odstranit nelze, ale kdo chce, nainstaluje si jaky chce prohlizec. Kdyz je BFU a nevi jak na to, dobre mu tak. Vim, ze MS zneuzil monopolniho postaveni na trhu, na druhou stranu, FF to dokazal i presto, ale Opera byla v pocatcich zpoplatnena, tak nejak nevim co si stezuji. Je to z jejich strany alibismus. Ale je to jen muj nazor, tak me za nej netrhejte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 13:42

Naprostej souhlas. Žádnej monopol to není, je to jejich produkt nebo ti při výběru škodovky dávaji volbu volantu z Jaguara či BMW? :D...celý mi to přijde jako špatnej vtip...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:41

Jesli to chceš přirovnat k autum tak je to jinak. Windows je na 98% ? domácích pc. takže v každém autosalonu, v každém obchodě s auty by měli z 98% jen BMW (třeba), a každé toho BWM, by mělo stejné vybavení, chyběla by klimatizace, a mohl bys mit jen žlutohnědé potahy.. a kdybys chtěl něco jiného.. tak máš smůlu, protože BMW se bude stejně jako ve windowsu IE dodávat jen s žlutohnědým potahem.. je to fakt hnus barva ale nic s tím neuděláš, protože jsi normální uživatel automobilu.. ANO pokud se v automobilech vyznáš.. nebo máš známého ..tak si ty potahy vyměníš za jiné.. ale pokud to neumíš tak máš smůlu.. stejně tak si BFU neumí vyměnit IE za cokoliv jiného.. a najednou, když dodavatel černého potahu prohlásí, že by bylo vhodné aby si uživatelé automobilu mohli vybrat barvu potahu.. je to tak strašně špatné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:44

Zas jsou tady ty idio.. s rohlíkama a autama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 08:38

A operama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:26

jako idiot se nemáš právo co bránit, Foxáku stupidní. Jdi s celou Mozillou do prd,,,,

PS: když chceš aby se celý cyklus opakoval, ....(jak je libo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 11:53

Dnes se to tu inteligentama jen hemží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 13:16

Heleď šípek.... vraž si čípek a vyjeď.

On ma pravdu, nikdo ti nenabizi k autu sedačky z renaulta nebo hondy ze by jsi si mohl vybrat proste ti je tam daji a bud ti vyhovuji nebo ne. To co ted Opera soft. vypousti za bludy a pozadavky je jen to jak se to rika ? tonouci se stebla chyta. Proste a jednoduse chce ziska uzivatele nasili za jakoukoliv cenu. Norove byli vzdycky jini. Asi to je tim jak tam maji dlouhej den tak jim to leze na mozek a vypousti jeden nesmysl za druhym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:43

opera je poslední rok pěkný kus odpadu, slušně řešeno. zkusili co mohli a už neví, jak upoutat pozornost...

jejich program se rapidně zhoršuje. I přesto, že jsem ji dlouho používal, jsem operu zavrhl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 19:07

Nevim, mně přijde, že se spíše rapidně zlepšuje. Ale je jasný, že ten kdo jí nepoužívá, tak to těžko může vědět a bude pak šířit akorát bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 09:40

asi je to o tom, kdo co pouziva... nekolik let sem Operu pouzival, zastaval se ji, vsude ji doporucoval... BFU s tim meli problem, nechapali to - moc slozity interface... nechapal sem lidi, ze mohou jit do FF... jenze po 9.27 nam prisla 9.50 - bugu miliony, co se spravne zobrazovalo ve starych verzich, to najednou neslo, problemy s csskem, vykonem, vse slo dolu. rok se pridavaly do opery nove a nove featury, aniz by se opravily bugy v renderovani obycejnych floatu a csska, ktere navic ve verzi 9.27 fungovaly spravne... nejak sem nemel nervy, a presel k FF, kde si mohu zvolit, co chci pouzivat...

samozrejme na Opere ocenuji neuveritelnou "customizovatelnost" o ktere se muze FF zdat - co se tyce vzhledu, umisteni panelu, tlacitek a podobne... celkove na me ale Opera pusobi jen jako spatny vtip - neco jako prehravac od Realu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 10:35

to wdolek: doporučování Opery pro BFU ?? Tak tohle byla chyba. Já rozšiřuju u těhle lidí Chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
28. 07. 2009 11:48

Pokud BFU nainstalujes operu, Ukazes ji a trosku upravis vzhled, tak nevidim problem. Muj otec (61) treba FF zavrhoval a rikal ze IE je lepsi (rozumnej vzhled, ovladani), ukazal jsem mu operu, uz by nemenil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2009 12:00

Zajimavej případ. ......Ale když o tom uvažuji tak moji rodiče jsou na tom podobně. Otec (64) - používá zásadně Operu, protože na Chrome a Firefoxu ho nikdy nic nenadchlo, a stále prosazoval IE. Poté, co jsem i já přešel z FF na Operu, tak si ji oblíbil také, a dnes už IE nepoužije vůbec. (Ikdyž s n ím nebydlím, takže občas možná ano).....Matku (59), jsem nejdřív naučil na FF, ale pak začali být nějaké problémy s ním, už nevím o co šlo, a tak používá nyní Chrome.

Ale příbuzní ajťáků už z principu nemohou být běžní BFU, kvůli vlivu rodiny. - jen můj názor, třeba nesouhlasíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
28. 07. 2009 23:37

Nejsem Ajtak a doma nebydlim vic nez 12 let ;)

Ja mu jen operu ukazal kdyz jsem byl na navsteve, oblibil si ji sam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 13:44

Tak tak souhlasim. Kdyby byla Opera tak dobra jak se snazi tvarit, tak by si ji zakaznici nasli. Ale jak vidno, tak opere nepomohlo ani ze je zadarmo. Osobne proti ni nic nemam, ale nenabizi mi nic aby me presvetcila ze bych mel opustit FF. To uz me vice laka Chome

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 13:59

Souhlasím, Opera nemá moc co nabídnout a FF si našel cestu k uživatelům i bez EK s jejím noIE Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 14:31

A práve to sa cení! Mozilla sa tam dostala férovou cestou a treba uznať, že to majú ťažšie, keďže Mozilla nemá OS (a prečo neurobí?), ale všetka česť, že v Európe porazila IE aj bez trapošenia. Aj tak sa podľa mňa veľa nezmení. BFU bude klikať na ikonu IE, lebo ho pozná, na líšku, lebo je to vraj dobré a na Chrome, lebo pomaly sa Google dostane aj na záchod a už ho poznajú aj total BFU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 17:42

"Mozilla sa tam dostala férovou cestou a treba uznať, že to majú ťažšie, keďže Mozilla nemá OS (a prečo neurobí?),"

Ferove cesty presadenia prehliadacov:

Internet Explorer = Microsoft + Windows

Firefox = Mozilla (neuspesny internetovy balik + uspesny/nesupesny Netscape) + Google

Chrome = Google

Safari = Apple

Opera = (inovacie, funkcie a OperaMini)

Stav v Europe: IE 46%; FX 40%; O 6,8%; Ch 3,2%; S 2,8%

Co myslite, komu navrhovane okno moze pomoct? V clanku sa spomina Firefox, ale BFU si oblubia Chrome, pretoze stelesnuje vsetko, cim chcel Firefox v zaklade byt (jednoduchy a rychly).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:01

Podle mě to Microsoft udělá šalamounsky a při instalaci ve fázi, kdy má dojít na výběr prohlížeče, budou dvě možnosti: "Internet Explorer (doporučeno)" a rozkliknutelná možnost "jiný webový prohlížeč" a uživatel jednoduchým zaškrtnutím vybere, co si přeje nainstalovat. Tak nastane situace, že neskušení uživatelé, kteří o prohlížečích moc neví, zvolí Internet Explorer (normálně by si ho stejně nechali) a uživatelé, kteří by IE stejně vyměnili budou mít usnadněnu práci. Microsoft tak neztratí a EK i Opera ostrouhá, což je jen dobře.

Hlavně ale doufám, že nikdy nenastane situace, kdy bude Opera v tomto podivném právu, i vůči Apple nebo dalším operačním systémům, protože to není nic než narušování "jednoty" systému, do kterého si tvůrce může přidat, co chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:09

Ano, ano, ano!

I kdyz si nemyslim, ze je Opera spatny prohlizec (Opera je jako browser skvela!), tak za jeji nerozsireni je zodpovedny hlavne neschopny management. Jako to, ze MS ma takovy a makovy, respektive dominantni podil na trhu nikterak nezabranilo Firefoxu v tom, aby se rozsiril na Win platforme a co si budeme povidat, i na Apple platforme. Proc to nedokazala Opera? Kazdej vi, ze jen diky tomu, ze je produkt spickovej, se jen tak prodavat, respektive downloadovat nebude. Chce to poradnou marketingovou masaz ve spravnem case, ktery uz ale Opera davno zmeskala, a na zacatku si to pokazila tim, ze byla zpoplatnena.

Monopol nemonopol. Opera zaspala a tak voli alespon tu nejblbejsi formu marketingu jakej existuje. Zalovat zalovat zalovat. To dokaze kazdej bl*ecek uz ve skolce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 14:24

Zrovna se Karle koukam na ten wallpaper a nevim do ceho pichnout, fakt je to strasne omezeny a z toho donucovani mam jeste ted spatne spani. Odporne.

PS: A prestan se uz maskovat s tema ikonkama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 14:33

To je proste Európska únia, vole! Novodobý Sovietsky zväz v modrej farbe, ktorý sa tvári ako demokrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 17:40

A zkusili jste vy rádoby chytří kritici vůbec Operu a pokusili jste se ji pochopit? Nebo tady jen kecáte nesmysly ze svého pubertálního mozečku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 20:01

Abych pravdu tak nezkoušel, protože je pro mě důležité, jak webový prohlížeč vypadá. Chápu, že člověk si zvykne na všechno, ale když mám možnost volby, tak dám raději přednost Safari nebo Firefoxu, které vzhledově zapadají perfektně do Mac OS X a nebudu si kvůli tomu instalovat takovouhle zrůdnost.

http://www.mackozer.com/wp-content/uploads/2009/0... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:37

To je zase výživná diskuse. Nezkoušel, ale mám v tom jasno. Není tohle přesně ten přístup, který kritizují applisti, když si dovolí napsat windowsák nějakou kritiku na Mac.

Co kdybych třeba napsal do diskuze, že jsem Mac OS nezkoušel, protože se mi nelíbí jeho rozhraní a hardware, na kterém běží. To by mě ovocnáři utloukli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2009 23:10

Používal jsem ji celkem dlouho, ale postupně mi začaly vadit drobnosti, které jsem nemohl nijak změnit, nebo jsem nenašel jak. Nevyhovovalo mi např. prostředí pro vývojáře - nedokázal jsem ho dát nikam abych ho měl na jedno kliknutí, nebo ještě lépe na jednu zkratku a celkově proti FireBugu toho moc neumělo. Pak se mi přestaly ukládat hesla, ale to bych vydržel. Dalším problémem byl Flash, který žral 50% CPU a videa (např. YouTube) se sekali. A mohl bych pokračovat.

Nakonec jsem se tedy vrátil k FireFoxu a štvou mě zase jiné věci (hlavně je to pomalé, pomalé). Proč někdo neudělá prohlížeč s rychlostí Opery a přizpůsobitelností FF? A aby to šlo na Linuxu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 23:14

Třeba budoucí.......Google Chrome 4.....Opera 11.....Microsoft Gazelle......budou takové. Kdoví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor