V jedné věci máte pravdu. Vivaldi je jen pro vyspělejší a fajšmekry. A to je ten problém. V původní Opeře to bylo stejný a jaké mělo zastoupení?
Nová Opera tuto barieru odstranila a je tedy dostupná i pro obyčejné uživatele. Což dokazuje, že nová Opera roste, i když ne tolik, a má tedy více uživatelů než před uvedením webkitové Opery. A to přesto, že tím naštvala stálé fanoušky. Jenže toto by ale mělo způsobit, že by měla nová Opera klesat, když věrní fanoušci nechtějí novou Operu ani vidět. Tak kdo tedy tu křivku udržuje? No přece ti nový "obyčejní" uživatelé.
No a jelikož uživatelé Vivaldi jsou jen ti, co nenávidí novou Operu, a tedy používají starou Operu (v celkové počtu je jich výrazně méně - pod 10% - než uživatelů nové Opery) nebo už dávno přešli na Vivaldi, tak těžko může nějak ohrozit novou Operu, protože tam není nikdo, kdo by k Vivaldi přešel. A Vivaldi nemá takové jméno, aby nalákalo nové uživatele. To Opera na tom bude vždy lépe.
A jen tak, Opeře je úplně ukradený, jak je na tom Vivaldi, protože moc dobře ví, že je nijak neohrozí. Takže žádný jeho konec nehrozí.
Vivaldi má něco do sebe, ale vidím jen honbu za co nejvíc funkcí. Což způsobuje spíše zmatek a odrazuje potenciální uživatele. Plus ten vzhled je příšerný. K čemu je milion funkcí, když při používání mám koukat na tu spartánskou podobu. Má potenciál, ale, jako u staré Opery, která měla také potenciál, pochybuji, že se nějak výrazně rozšíří nebo někoho ohrozí. A to včetně nové Opery, která bude mít vždy navrch a je mnohem vyspělejší. A to kvůli jménu a použitelnosti pro širší uživatele.