Opera 10: Blíží se finální verze

Diskuze čtenářů k článku

26. 06. 2009 21:20

naříká na malý podíl mezi prohlížeči , ale vsadím se, že zase prošvihne příležitost, jak to aspoň trošku změnit, tj. příjde v těsném závěsu po Firefox 3.5 a navíc již dopředu proklamuje, že nestihne dodělat to, co měla původně v plánu. Stejný scénář jako minule, tj. milióny uživatelů stáhli nový Firefox a na Operu už si nikdo nevzpoměl, tedy kromě jejich skalních příznivců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 10:18

Som 100% spokojny s Operou.

Pouzivam Operu 10 b2 x64 pre linux platformu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
   |  26. 06. 2009 08:53

- ikonka v tray ktora sa neda vypnut - moze mi niekto vysvetlit logiku vyvojarov Opera co ich k tomu vedie ze sa neda vypnut?

- ikonka pre Novy tab sa neda odstranit, ked ju odstranim, vypnem a zapnem Operu tak je tam znova, zase preco nejde odstranit ked normalne ide?

navyse predosly mrzol - 3. build dozadu ziadna ikona v tray, moznost odstranit trvalo ikonku pre Novy tab...

vcera som instalol najnovsi build ale po zisteni tychto dvoch dementnosti dnes zase nahodim treti posledny build

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 09:04

> - ikonka v tray ktora sa neda vypnut - moze mi niekto vysvetlit logiku vyvojarov Opera co ich k tomu vedie ze sa neda vypnut?

opera.exe /notrayicon

> - ikonka pre Novy tab sa neda odstranit, ked ju odstranim, vypnem a zapnem Operu tak je tam znova, zase preco nejde odstranit ked normalne ide?

Nieco si pokazil Tuna to ide (len teraz ako ho tam vratim? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 20:08

Ikona pro nový tab - pravý klik - Customize - Remove from toolbar. Co se týče ikony v systray, absolutně mi nevadí, mám jí defaultně skrytou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 21:03

Mna by skor zaujimalo ci budu niekedy optimalizovat operu aj na amd. Opera mi rozmazava stranky pri scrolovani. Na skoro vsetkych amdckach cosom skusal to takto lagovalo, na inteli ziadnom. Aj v peacekeeperi dosahuje opera na amdckach horsie vysledky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 21:04

je to jedine co mi na opere vadi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 21:34

Mám prehistorický jednojádrový Athlon 64 3000+@2 GHz a Operu poměrně spokojeně používám už řadu let. S ničím takovým jsem se nesetkal. Nebude problém jinde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 11:32

Tak ja mam este pred prehistoricky amd 1600+@1,4 GHz, grafika GF 2 mx400, ovladace som aktualizoval nedavno, mam xp SP3.. mozno to bude tym ze na stranke s ovladacmi nie su ovladace pre GF2, ale az od GF4, ja mam myslim tie. Proste pri scrolovani, ked stlacim koliecko mysi a posuniem ho dole tak mi to spravi toto

http://img248.imageshack.us/img248/3903/70433641ou3.jpg...

to sa po chvili strati a robi to znova.. Tento problem som pozoroval aj pri opere 9.27 a 9.50 (skusal som to aj na cistej opere so samostatnym profilom, to iste), USB verzia tiez... Ked si otvorim tu samu stranku napr vo ff tak tam nic nerozmazava.

Toto sledujem na viacerych pc s amd. Ako pisete nizsie, otom mallwari, tym to bude tazko, pretoze aj po reinstale windowsu a cistej instalacii opery to robi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 11:32

*amd athlon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 11:34

hmm, posuniem mys dole, nie koliecko

ps. chcelo by to moznost editovat perispevok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 12:17

Tohle jsem párkrát viděl i u sebe na Intelu (P4 2.8 GHz). Myslím, že když jsem měl hodně vytížené CPU, tak se to nestačilo rychle překreslovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 12:20

no lenze mne to robi furt, aj ked si vykon z cpu bere len opera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 13:37

To je skutečně divný. To jsem s Operou nikdy nezažil. ......děje se ti to i ve Firefoxu, Chrome, IE ?

tohle vypadá skutečně na ten problém s grafikou a nesprávným ovladačem. Procesor máš celkem výkonnej, vypadá to na nějaké zamrznutí při běžným prohlížení a scrollování. Tak já bych vyměnil grafárnu a základní desku. Jinak zkus si nainstalovat tu Operu 10 beta, jestli ti to bude dělat i potom!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 13:50

No pisal som ze vo ff to nerobi... skusal som teraz chrome aj ie (starsi) a nic take som tam nepozoroval, kludne mozem uplne rychlo hybat mysou hore dole a vobec sa to tak nerozmazava.... v opere to robi aj ked otvorim obrazok vacsi ako je rozlisenie mojho monitora a posuvam doprava alebo dolu pomocou toho stlaceneho koliecka. Asi to bude slabou grafikou, pretoze ked zmensim okno opery tak na polovicu, tak to robi odost menej, ked ho ete trosku viac zuzim tak to nerobi vobec, ako keby to nestihala prekreslovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 13:51

Opera 10 robi to iste, to som skusal hned ako vysla prva alpha s nadejou ze sa to zmeni :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 14:49

To je poslední rada. = ještě zkus betu (poslední build 1601)........ http://my.opera.com/desktopteam/blog/...

http://snapshot.opera.com/windows/o100s_1601m.exe...

bohužel máš zřejmě opravdu slabší grafiku

jinak ve Windows 7 RC si nikdo nestěžoval na tohle

a všichni co jste tohle zažili, tak máte XP......(může to být jen náhoda, ale je to zvláštní)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 16:26

Tu som uz skusal, hned v case ako bola vypustena.

Zvlastne ze firefoxu to problem nerobi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 17:17

Na tom nieje nic zvlastne, Firefox proste vykresluje inak.

( )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 17:19

takze potom to bude asi problem opery, nie grafiky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 17:26

Nemusi. Firefox pouziva na vykreslenie buffera metodu A, Opera metodu B (moze byt rychlejsia, programator inu nepoznal, alebo je proste predvolena v QT) A tvoja grafika to pokasle len metode B. Mozno niekde, kde ma vytvarat prazdny (biely) buffer vracia plny "nahodnych" dat (teda dat, ktore sa na rovnake miesto pamate zapisali skor - najcastejsie to byva prave predchadzajuci obrazok) alebo nieco obdobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 17:29

no ok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 13:37

Tak by to mohlo být tou grafikou. Doma mi GF4 Ti4200 neutáhla dva monitory při rozlišení 1680 × 1050 a ovladače to nevyřešily - CPU byl v neustálé zátěži cca 15 až 20 % (a nedejbože, když jsem chtěl přetáhnout okno o kousek vedle ). Situaci rapidně zlepšila GF 6600GT...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 21:41

Důležitý je mít grafickou kartu a ovladače aktualizovaný. Já třeba mám AMD procesor + ATI grafika

- ovladače na ATI Radeon ....http://ati.amd.com/support/driver.html...

(Pokud máš jinou značku grafiky, tak u svého výrobce).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 21:44

Nechápem ako si mohol dôjsť k tomu, že je problém v Opere...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 22:06

No podobny zaver bych u prohlizece bych asi taky nevyvodil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 22:06

No podobny zaver bych u prohlizece bych asi taky nevyvodil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 22:10

Faktem je, že AMD procesory mají obecně horší výsledky v benchmarku PeaceKeeper, i jiných.........

.........Všiml jsem si toho také. Jako by Opera byla optimalizovaná na Intel. Rozdíly však nejsou velké a mě osobně to od AMD neodradilo nikdy.

Nejdříve ale všechny aktualizace Windows, SP3, NET Framework 3.5 SP1, čistá intalace Opery , grafika+procesor driver......to jsou asi základní vlivy ....+ procesy běžící na pozadí + ..... možný malware v počítači

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 17:28

Bude v 10 i to nový vykreslovací jádro - Caracan nebo tak nějak se to jmenuje, nebo ho plánují doplnit až časem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 17:32

podle všeho bude v Opeře 10 (a už je nyní) engine Futhark. (který je také novější a rychlejší). Opera 9.5 a 9.6 používají jiné, starší. Carakan bude až v 11, ale můžou to časem zaimplementovat do 10. Záleží jak rychle jim půjde ten vývoj Carakanu a dalších novinek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 17:52

Vo finalnej verzii Opera 10, este nebude implemenovane javaskriptove jadro Carakan. Zostava v nej mierne vylepseny Futhark, ktory sa prvy krat objavil vo vyvojovych verziach Opery 9.5. Dovtedy (od 7.0, do 9.27) bol implementovany js engine s nazvom Linear B.

Carakan, na ktorom sa este stale pracuje, caka na svoju imlementaciu uz v Opere 10.5...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 18:59

nemala byt este nahodou Beta 2, o ktorej hovoril John Hicks?

zaujimave porovnanie

http://www.favbrowser.com/internet-explorer-vs-fire... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 19:11

Pravdepodobne nie. Vsetko "nove" sa presunie do dalsich verzii. Prvy RC build je naplanovany na 3.jula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 17:17

Mě se zdá verze 9.64 stabilnější než jaKákoli 10. Ale ten HTTP inspektor v dragonfly se mi líbí

Nejlěpší skin= o 9 classic (~9.25);;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 16:55

Jo Operu 10 používám od prvních buildů, a paradoxně je mnohem stabilnější než 9.64. Nehledě na další benefity jako konečně pořádný a přitom prostorově úsporný skin, vyřešené problémy s pluginy flash a media playerů. Zatím jsem velmi spokojen a to už přes půl roku testuju. S nightly buildy Firefoxu či Maxthonu se to nedá srovnat. Takový Chrome je sice nejrychlejší ale neumí spoustu funkcí na co jsem zvyklý a má problémy s s pamětí když je otevřeno mnoho tabů. Opera je prostě taková zlatá střední cesta. Umí všechno, a nemusím se jí na to ptát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 16:39

Chyby opravují, ale že by konečně opravili bug s mizícími faviconami v osobní liště, který tu je již od verze 9.5, to né.

Tahle chyba mi pije krev už nejméně rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 18:22

Tak na tenhle bug jsem jeste nenarazil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 19:01

Jsi si jistý že je to bug ? .......Mě se to stávalo také, ale je to tím, že klikáš na ...vymazat soukromá data..., připadně máš nastavený, aby se při ukončení Opery vše vyčistilo samo. Toto se děje také pokud používáš čističe jako ATF Cleaner, Ccleaner, FCleaner, Advanced SystemCare a další. Musí se dávat pozor, co označuješ pro vymazání.

Pokud to není některý z těchto případů, tak u mě se toto neděje, a to používám Operu už od 9.27

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 20:02

Přesně tak, také mi mizí ikony v personal baru... Bohužel, stále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 22:03

S touhle chybou se bohuzel setkavam taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 22:18

To isté bohužiaľ aj u mňa.

Našťastie je to prkotina, ktorá ma nejako moc nežerie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 22:26

pokud to není způsobeno již výše zmíněnými možnostmi..... tak doporučuji naisntalovat si Opera 10 beta

http://www.opera.com/browser/next/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2009 08:36

V té se chyba vyskytuje také, už mi pěkně pije krev. Zkusil jsem to nahlásit jako bug, tak uvidíme... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2009 14:49

Mně ani nemizí. Ale mění se za jiný. Na liště mam u svýho oblíbenýho fóra ikonku Gmailu, absolutně nechápu proč. Vždycky to vyřeší vymazání složky s faviconama a načtení tý stránky. Zajímavý ale je, že v hledání se mi furt zobrazuje stará ikonka Googlu. Když vymažu složku s ikonkama, tak zmizí, ale po čase se zas objeví. Ta nová strakatá furt ne a ne se ukázat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2009 18:36

...niekde v nastaveni vychladavacov, ci zaloziek mate k stranke napevno priradenu faviconu. Nazrite napriklad do search.ini.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 13:55

Vylepšená stabilita je znát. V linuxu mi Operu vždy zabíjel Flash, s Operou 10 se mi to stalo zatím jen jednou. Jen tak dále!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 16:41

Taky se už těším :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2009 16:39

Kam ten svět spěje, když je stabilnější beta než finál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2009 10:21

Co tím myslíš? V současné stabilní verzi (9.64) to dělá neplechu a v nové verzi vylepšili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 13:37

Nevim kam spechaji. Co se tyce skinu tak na tom by meli urcite jeste poradne zapracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 13:51

Taky si myslím. Uživatelé Firefoxu stejně Operu nevyzkouší a ti co ji používají si rádi počkají na odladěnou finální verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 16:52

Jo, tohle je věc, která mě na Opeře asi štve nejvíc. S každou verzí vždycky pospíchají, aby jí vydali před vydáním nového Firefoxe a nikdy je nezajímalo, jestli tam jsou ještě nějaké (ani závažné) bugy nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2009 21:25

Nekecaj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 22:33

Nekecá. Loni přeskočila Opera několik betaverzí a týdnů a během pár dní vydala RC a finální verzi, jen aby to stihla pár dnů před Firefoxem. Nadávalo ji za to i dost věrných Operáků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JZ  |  25. 06. 2009 13:27

Kedy bude mat opera podporu pre WPAD? Web Proxy Autodiscovery Protocol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 14:26

prečo zbytočnosti ? . . . . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 20:04

K čemu to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor