>> Nazor mlciacej vacsiny je pre vyrobcu irelevantny, nakolko moze byt aj taky, aj taky. Vyrobca sa moze poziadavkou spotrebitela riadit alebo ju ignorovat, ale nemoze reagovat na nevyslovenu.
To je přeci nesmysl. Pochopitelně názor mlčící většiny se dá zjistit. Na to se dělají různé průzkumy. Věřte, že jich v Redmondu mají možná víc, než jsou schopní zpracovat.
>> Pristup "10.000 ludi to poklada za zle, ale nas vyrobok si kupilo milion, vacsine to teda vyhovuje" si moze dovolit len ten, kto vyraba nieco jedinecne, nieco k comu neexistuje nahrada.
Takže podle Vaší logiky, když vidím cca 20% času v televizních novinách věnovaného vrahům, rasistům a násilníkům, mám jejich existenci brát na zřetel s tak velkou vahou?
Naopak, tento přístup, který popisujete, si musí dovolit každý, kdo chce brát svoje zákazníky váženě. Každý výrobce sleduje to, aby co nejvíce lidí zaujal a co nejméně naštval. Výsledkem je pak to, že některé vlastnosti výrobek nemá, i když by to velká skupina spotřebitelů považovala za pozitivum - ale zase jiná, ještě početnější skupina by to považovala za negativum.
Pochopitelně, dává to zcela správně prostor pro alternativní řešení. To je jen dobře. Ale takové alternativní řešení se pak buďto musí smířit s tím, že míří jen k úzké skupině spotřebitelů - anebo dříve nebo později si bude muset tyto metody také osvojit.
Tím ale nijak nehodnodítm OOo vs. MSO. Obojí má svoje místo - a podle mého názoru vůbec neusilují o stejný segment zákazníků, resp. překryv jejich působnosti je minimální. Uvidíme, jak to bude dobudoucna.