OpenGL ES 3.1 ve finální verzi, podporuje obecné výpočty přes grafiku

OpenGL ES 3.1 ve finální verzi, podporuje obecné výpočty přes grafiku

Rozhraní OpenGL ES se sice v oblasti nejnovějších technologií nemůže vyrovnat velké desktopové verzi OpenGL, ale v rámci podpory technologií zaměřených především na méně výkonné mobilní platformy implementuje nové technologie také slušným tempem.

Skupina Khronos nyní zveřejnila finální verzi OpenGL ES 3.1, která je zpětně kompatibilní s OpenGL ES 3.0 i 2.0 a přináší řadu novinek (PDF), některé pochází i z OpenGL 4.4. Jednou z hlavních je podpora obecných výpočtů pomocí shaderů, tedy podobně jako je už dlouho standardem u desktopového rozhraní OpenGL nebo DirectX.

Klepněte pro větší obrázek

Grafické čipy už dávno nezpracovávají pouze grafiku, ale jsou dobré pro rychlé zpracování velkého množství dat, které lze snadno paralelizovat a tedy zpracovat ve velkém počtu vláken najednou. Samotná obecná procesorová jádra tak nemusí být vůbec využitá, ušetří se čas, hardwarové prostředky a díky tomu lze dosáhnou i delší výdrže na baterii.

Na GDC se objevily i první ukázky využití nových technologií v OpenGL ES 3.1, které lze využít i na stávajícím hardwaru. V tomto případě ukazuje ARM se svým grafickým čipem Mali, jak lze pomocí nového API využít shadery pro výpočet fyziky ve hře:

 

Diskuze (6) Další článek: První testy technologie Nvidia Battery Boost ukazují o 42 % delší výdrž

Témata článku: Technologie, Hardware, Software, Mobility, Graf, Grafika, Verze, Rychlé zpracování, Obec, OpenGL, Khronos, Fina, GLS, Nejnovější API, Fin, Grafik, Mali


Určitě si přečtěte

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

** Policisty poblíž San Franciska zaujala Tesla se spícím řidičem ** Donutili vozidlo zpomalit a následně probudili překvapeného řidiče ** Vozidlo podle dostupných informací jelo v režimu autopilota

Karel Kilián | 71

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 36

15 míst, kde můžete legálně sledovat filmy na internetu

15 míst, kde můžete legálně sledovat filmy na internetu

** Legálních služeb pro sledování filmů je celá řada, využít můžete předplatné či platbu za film ** Ceny jsou u mnohých velmi rozumné, limitem je pouze nabídka titulů ** České služby mají i dabované filmy, u zahraničních často chybí i české titulky

Vladislav Kluska | 39