Online obchodům s hudbou se daří, svazují ale uživatele

Diskuze čtenářů k článku

cicobasket  |  21. 01. 2005 15:23

Az se bude k muzice pridavat jakasi 'nadhodnota', ktera se neda zkopirovat(např. exklusivni listky, materialy, tricka, nasivky aj.) potom to zacne byt zajimave.

Takhle jsou spotrebitele jsou omezovani. Normalni clovek aby bych pomalu specialista v IT. Grrrrr...
V mainstreamu se vydavaj stejne akorat samy bezduchy sra*ky(cest vyjimkam). Clovek aby hledal jehlu v kupce sena.

Rozhodne se necitim jako spokojeny spotrebitel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  21. 01. 2005 15:59

osobne mi bude stacit, ze na jare bude v CR otevreny iTunes Music Store, i kdyz to bude znamenat nakup iPod Shuffle nebo mini, pokud byhc to chtel poslouchat mimo pocitac.  koda, ze Napster na nas prdi, WMA s DRM ma preci jen vyrazne sirsi podporu ruznych prehravacu, ale treba se apple pochlapi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  21. 01. 2005 17:50

nevidim jediny duvod, proc by se mel apple pochlapovat. Apple si udelal svuj prehravac a pro sve klienty udelal moznost stahovani si hudby. Nevidim jediny rozumny duvod, proc by to mel otvirat sirokemu spektru lidi. Je to takovy "darek" pro majitele iPodu, ze si ho koupili, ze k to neni jen holy prehravac, jako ma spousta vyrobcu, ale ze diky tomu ma pristup i do iTunes Music Store. Osobne by mi dost vadilo, ze kdejaky jouda s jinym prehravacem si tam muze stahovat taky. Kdyz tam chce, tak at si koupi iPod. Nevidim jediny rozumny duvod, proc by si jiny vyrobce nemohl otevrit svuj system, kde by si majitele jeho prehravacu stahovali hudbu. Tak je to sevsim, jakmile je nekdo uspesny a nekdo ne, hned se ohani otevevrenim pro vsechny, aby se tam mohli dostat vsichni. Je pravda, ze kdyby apple otevrel iTunes i pro jine spektra uzivatelu prehravacu, ze by mu tim stouply trzby v tomto segmentu, ale osobne jsem za to rad, ze je to takto uzavrene. Proc nezborjite, ze mi na mem iBooku nejde windows, taky se to da takto interperotavat, ze pokud chci pouzivat rozumne windows, musim mit x86 platformu, tudiz fungovani jednoho zbozi podminuje koupi jineho.... (to srovnani s winy je ciste obrazne, nedovedu si predstavit zprasit si svuj mac necim takovym...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  21. 01. 2005 23:14

vite, zvlastni je, jak jsou lide alergicti na dominantni postaveni microsoftu na poli OS, ale dominance apple na trhu mp3 prehravacu a online prodeje hudby nikomu nevadi... ostatne vase srovnani kulha, ms nevyrabi PC ani samotne prehravace. Moje stesti je, ze se mi ipod shuffle vazne libi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Videoman  |  22. 01. 2005 00:20

"WMA s DRM ma preci jen vyrazne sirsi podporu ruznych prehravacu, ale treba se apple pochlapi..."
Nevidim dovod preco by sa mal Apple pochlapit. Ked si chcem zahrat hru urcenu pre Playstation tak si musim kupit Playstation od SONY. Ak je to hra pre Xbox tak zas Xbox od MS. Z mojho pohladu je to to iste ako ked chcem pesnicky z iTunes, tak si musim kupit iPod. Nevidim v tom ziadny problem.
A podla mna vobec nie je podstatne kto vyraba iPod a kto vlastni iTunes v tomto porovnani. Nakoniec SONY ma obchodne podiely z predaja zo vsetkych hier pre Playstation, tak isto ako Microsoft z hier pre Xbox. Takze tiez je tu priama vazba vyrobcu hardwaru a hier.
Pocul som tiez, ze predaj cez iTunes bol uvedeny hlavne preto aby pouzivatelia mali cim "krmit" svoj iPod. Ako podpora jeho predaja. Tym si ziskal iPod na oblube. Je to ucelene riesenie. Ziadny iny vyrobca prehravacov s tym zatial neprisiel pokial viem (mozno este SONY?). A to bezny zakaznik, ktory nevie ako ziskat rozne mp3 s Internetu, presne potrebuje. Apple ale isiel z iTunes dalej. Piesne si mozete pocuvat na pocitaci a tiez napalit na CD a pocuvat na prenosnych CD prehravacoch v tomto pripade od lubovolneho vyrobcu. Takze ak chcem pocuvat piesne z iTunes na cestach nie som viazany len na iPod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron Jeremy  |  22. 01. 2005 01:21

"Ked si chcem zahrat hru urcenu pre Playstation tak si musim kupit Playstation od SONY. Ak je to hra pre Xbox tak zas Xbox od MS."
Jasně. A AudioCD od Sony Music musím přehrávat jedině v přehrávači Sony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  22. 01. 2005 10:47

Otakar: no ja patrim mezi ty, kteri proti dominantnimu postaveni MS nezbroji, prave naopak, ji mi to volne, ma to sve plusy i minusy. Pravda, ze MS sve PC nevyrabi, ale kdyz chci pouzit jeho vyrobek, jsem odkazan na PC, jinak mam smulu. Nejake virtual PC na macu asi uznate neni reseni. Ale to byl jeno obrazny priklad. Proste se mi nelibi, kdyz si nejaka firma dokaze vybudovat v necem postaveni a pak ti neuspesni zacnou hledat zpusoby, jak se prizivit na jejich vyrobku ci sluzbe, protoze sami na to nemaji. Proste prizivnictvi meneuspesnych vuci uspesnym. Podbone jako jne firmy u MS tak nyni vyrobci u apple. Tohle se mi nelibi. Neresim kvalitu ci moralnost dosahnuti techto pozici, to je zcela jine tema, resim jen to, co se deje. Pokud nekdo jde stahovat hudbu na iTUNES, tak PREDEM VI, ze to jinde neprehraje, tak proc prudi, kdyz to nemuzu jinde prehravat, nic mne nenuti si to kupovat. Nebo snad, kdyz si koupit prukazku do knihovny v Brne, musi mne pak pustit do vsech knihoven v CR, protoze mam prukazku do knihovny? To je blbost, proste, bud se smirim, ze mi to bude fungovat v iPodu/vypalit, nebo si to nestahnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  23. 01. 2005 16:13

proc prudi? treba, prootze by si to chtel prehrat i jinde :) Na druhou stranu si myslim, ze dost lidi prave tahle uzavrenost od pouzivani itunes odrazuje, ti pak brblaji pravem, ne? U Apple jsem jeste nenakupoval, nein u nas dostupny, takze brblam. POkud tu ale Apple otevre kram, tak zvazim situaci podle cenove politiky  auvidim, zda se mi vyplati nakupovat u tiscali pres sonic selector (vsechno katalog OD2) nebo od apple. iPod shuffle je levnej, takze by se dalo o takove investivi uvazovat. ale zas je otazka, co za par let, vinyl si jeste do WMA/MP3 prevedu, ale jak dlouho bude podporovanej proprietarni format applu? to uz spis verim v dlouhovekost WMA s DRM od MS ale i tak mam urcite pochybnosti. Mnohem vic se mi libi ten Napster s volnmy pristupem k celemu katalogu pri mesicnim poplatku 15 USD, tak muzou zmenit format, ale protoze jd e o predplatne  ane o nakup, tak budu mit porad pristup k danemu obsahu. jenze napster k nam nepujde a nez se vyresi licencni podminky mezi jednotlivymi staty EU, tak budeme jako duchodci krmit holuby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  23. 01. 2005 16:38

oki, berme, ze je situace takova, za muzem u Apple nakupovat i u nas. A ted bud budeme blbi jako amici, nebo zacnem pouzivat mozek. Ja jsem pro variantu druhou, tzn. vim, ze je najky apple, vim, ze kdyz si tam chci kupovat hudbu a prehravat primo v prehravacich, musim si koupit nejaky iPod a dale vim, ze kdyz si to stahnu, tak to jinde neprehraju. Tohle vim predem. A ted se muzu SVOBODNE rozhodnout - ANO pristoupim na toto a budu mit iPod+moznost nakupu hudby, ale jinde si to neprehraju. De facto prijmam obchodni podminky teto sluzby. Nebo si reknu NE - tohle nechci a koupim si neco jineho, jiny system, jine sluzby. Tedy proc by mel apple neco otvirat, vzdyt nikdo nikoho nic nenuti kupovat, pouzivat atd. je dobre znamo, ze si tu hudbu v jinem prehravaci neprehraju tak o co jde. Proc lidi nestoji pred automobilkou, ze jejich dizl nejezdi na benzin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  23. 01. 2005 22:01

protoze rozumna automobilka nabizi jak naftove tak benzinove motory. apple nabizi jen benzinaky, pokud trvate na tomto prirovnani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  23. 01. 2005 22:43

no tak kdyz apple nema dizl, tak si pujdu koupit dizl jinde a nekoupim si apple benzin a pak zacnu nadavat, at mi auto predelaji i na dizl :) no prsote se neshodnem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  22. 01. 2005 09:02

Já tedy doufám, že se Apple nepochlapí. Současná kombinace iTunes Music Store + iTunes + iPod + velmi liberální politika DRM je IMHO velmi dobře vyladěná. Když do toho pustí vnější elementy typu Microsoftích nesmyslů, do dvou týdnů to někdo hackne, vydavatelé se nas..ou a celé to jde do kytiček. Ne, děkuji, o to opravdu nestojím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  22. 01. 2005 23:27

Ac na iTunes dost nakupuju tak me uzavrenost zacina vadim cim dal vic. Vzhledem k tomu ze Apple nema, a neda se prekladat ze by nekdy mel, konkureschopny system do auta ani do obyvaku (kde PC fakt nechci) kazdy nakup delam s otaznikem. Z tohoto duvodu mi vadi mnohem min uzavrenost Sony. Tak jak bude postupne klesat podil Applu bude se zvysovat tlak na otevreni jeho DRM. Uvidime jak se situaci zahybe DLNA a jak se povede microsoftu s 'playsforsure' ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  23. 01. 2005 00:12

mel bych 2 dotazy.
1. kdyz clovek dopredu vi, ze to neprehraje jinde, tak si to proste nekoupi, ale nebude pozadovat otvereni systemu...

2. kde sidlite, ze mate pristupny iTunes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor