Online obchodům s hudbou se daří, svazují ale uživatele

Služby online distribuce multimédií mají za sebou bouřlivý růst, v meziročním srovnání stoupl počet prodaných skladeb desetinásobně, zároveň ale začíná tato oblast distribuce narážet na problémy. Proprietární formáty svazují uživatele a mezery mají provozovatelé elektronických obchodů v jednoduchosti navigace na svých stránkách. Tvrdí to studie společnosti Shelley Taylor & Associates, která mezi říjnem a prosincem 2004 zkoumala 15 online obchodů, 7 multimediálních přehrávačů, 10 online rozhlasových stanic a šest výměnných sítí.

Hlavní výtkou vůči obchodům je používání proprietárních formátů pro správu autorských práv, které nutí zákazníka používat vybraný přehrávač. Nejvíce kritiky si ve studii vysloužil obchod Connect společnosti Sony, který je nepřehledný a umožňuje stahovat soubory pouze do přehrávačů Sony. Další kritika se snesla na MSN Music Store, který pro nákupy vyžaduje registraci služby Hotmail, podobná kritika mířila i ke službě Launch od Yahoo!, která vyžaduje vytvoření uživatelského účtu, vytvoření emailu na Yahoo! však není podmínkou pro využívání služby.

Jako uživatelsky nejpřívětivější se neukázal obchod iTunes, který celému trhu dominuje, ale francouzský obchod Fnac, který nabízí slevy při hromadných nákupech i možnost nákupu lístků na koncerty.

Zdroj: The Register

Diskuze (14) Další článek: Microsoft propouští testery, nahrazuje je stroji

Témata článku: , , , , , , , , ,