Nejlepší řešení pro obrazovou virtuální realitu – Oculus Rift, které zatím ještě není ve finální verzi v prodeji, má svá omezení. I když obsahuje řadu senzorů, které dokáží detekovat pohyb hlavy a částečně i těla v prostoru, primární určení je zobrazení trojrozměrného obrazu a volný pohyb hlavy.
Samostatnou kapitolou je samozřejmě případná pistole, která musí mít vlastní snímače a oproti standardní konfiguraci při hraní s myší nebo ovladačem musí být oddělená od samotného pohledu. Aby virtuální realita byla skutečně co možná nejrealističtější, míření rukou a pohled zkrátka nesmí být spojené. Případný útěk z bojiště a střílení poslepu za sebe by tak poté neměl být problém.
Finální verze Omni bude ze železa a plastu a konfigurovatelná na různou výšku člověka
Společnost Virtuix se s zařízením Omni se zaměřila na další důležitou část – pohyb v prostoru. Všesměrový běhací pás je sice zatím ve fázi prototypu, ale obsahuje řadu zajímavých vychytávek pro pohodlné hraní i náročnějších her.
Kromě menší podpory při stání a sledování směru pohybu je povrch pro nohy speciálně upraven, stejně tak samotné boty. Uvnitř uzavřeného prostoru lze tak pohodlně běhat i chodit s různou rychlostí a vše je reálně přepočítáno do virtuálního světa.
Zařízení je nyní na Kickstarteru a už několikrát e podařilo překonat původní finanční cíl. V prodeji je za 250 dolarů (přibližně 6 000 Kč s DPH) v případě základní verze. Systém využívá i Kinectu pro sledování těla a různých náklonů, takže spolu s dalším množstvím senzorů by takřka každý pohyb vašeho těla měl být virtuálně reprezentován i ve hře.
Pokud vezmeme v potaz všechny části pro takovou virtuální realitu, dostaneme se na cenu srovnatelnou s herní konzolí (15 až 20 tisíc korun), přičemž stále musíte mít k dispozici i potřebný počítač.
Tvůrce čeká ještě několik měsíců vývoje v mnoha oblastech, dle současného plánu chtějí spustit hromadnou výrobu koncem tohoto roku a první dodávky by měly dorazit kupujícím začátkem roku 2014.