OLPC notebook pro Afriku už i s Windows XP

Diskuze čtenářů k článku

avatar
16. 05. 2008 21:37

Mne hodne potesilo, kdyz zastrcil flasku tak tam byly spravy z Ruska, pochopitelne ty ktere bezi jim v televiziji, kde se povida jak skvele se Rusku vede, a jak scastni sou lidi,bla,bla,bla

Ale ze je to notjas pro rozvojove zemi, ze JO?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 17:49

Celý tento projekt je jeden velký nesmysl. Děti nemají mnohde v Africe ani nejzákladnější pomůcky, tak na co jim bude notebook? Kdyby se ty peníze raději investovaly do psacích potřeb, učebnic, lepšího vybavení škol a taky platů učitelů. Za cenu jednoho OLPC by se dalo např. koupit 1000 tužek. Negroponte stále věří v životaschopnost tohoto projektu a tak se uchyluje i k tomu, co ještě nedávno rezolutně vylučoval - proprietárnímu softwaru. Jednu dobu dokonce vadilo, že je tam potřeba proprietární ovladač pro wifi, dnes už nevadí proprietární ani celý systém. Holt tonoucí se stébla chytá, ale myslím, že to nepomůže, jedině že by mu do toho Bill nalil miliardu dolarů ze svojí nadace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 20:33

Takže podle Vás by neměly existovat zvířecí útulky, doku není postaráno o bezdomovce? Neměli bychom vydávat peníze na léčení složitých nemocí, dokud se nepostaráme o miliony dětí, které se nedožijí svých desátých narozenin?

Nene, každý projekt je prospěšný, buďme za to rádi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 22:33

Tady jde o to, ze kdyz uz nekdo chce pomahat (a verejne se tim chlubit), tak aby to melo co nejvetsi uzitek.

Cpat notebook (jakykoliv) lidem co neumi psat/cist/pocitat a co hur, nemaji co jist, je docela nesmysl, to mi opravdu jako efektivni pomoc nepripada.

Vsichni bysme si meli uvedomit, ze ten kdo to dela, to nedela kvuli kvuli Africanum, dela to predevsim pro sebe.

Vytvari tak svoji "image", dostava sponzorske dary a zaroven si pro sebe vytvari novy trh.

(s tim souhlasim, taky by jim nemusel dat nikdo nic, je to podnikani jako kazde jine)

Nelibi se mi vsak, jak se to prezentuje zde. Jako "spasa pro zaostaly svet". Co mi vadi jeste vic je fakt, ze tomu lide veri.

Je to stejne jako zavadeni skol v Africe. Stejny nesmysl. Oni nepotrebuji znat dejiny, oni nepotrebuji umet cizi jazyky, oni nepotrebuji umet pocitat rovnice. Potrebuji to co je udrzi pri zivote. Zadnou humanitarni pomoc, kterou stejne rozkradou, nakonec ani ta neni nevycerpatelna, potrebuji se naucit samostatnosti.

Jak efektivne pestovat rostliny, jak efektivne chovat dobytek... aby prezili. Pravopis, rovnice a surfovani na netu jim nijak momentalne nepomuze.

Problem je v tom, ze kdyz reknete lidem, at prispeji na nakladak leku a jidla, at prispeji na stavbu skoly, k tomu pripojite par smutnejch videi tamnejsich deti prosicich o skolu, tak prispeji.

(ono taky kdo by chtel radsi makat na poli, nez sedet ve skole... jenze to je luxus, ktery si momentalne nemohou dovolit)

Kdyz reknete, ze poradate sbirku na cerpadla, zemedelske stroje apod., tak vam neprispeje nikdo nic.

Nejdriv by se mely vyresit aktualni problemy a pak teprve pokracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 22:38

Abych pravdu řekl, ano. Pokud by investice do léčby rakoviny, která by zachránila jednoho člověka, byla dána do boje proti hladomorům a zachránila by třeba 1000 životů lidí v rozvojových zemích, tak říkám ano.

Nikdo neříká, že OLPC není prospěšné, otázka je, jestli by ty peníze nešly vynaložit prospěšněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 05. 2008 01:04

Takovy popularni nazor mam rad

Kazdy by chtel spasit svet, kdyz dojde k financovani, tak se nikomu nechce

Kdyz nekdo bude neco financovat, tak ocekava navratnost, kdyz vrazi penize do vyvoje leku a bude uspesny, tak navratnost bude velmi vysoka, ve zdarvotnictvi se toci velke penize, ale kdyz vrazi penize do hladomoru, tak co z toho bude? Nic dobreho, prevysuji negativa (ty tady ted nebudu rozebirat, byl bych oznacen za xenofobniho nacistu s velmi nizkou inteligenci )

Proto investuje do OLPC, zajisti si "image", sponzory a budouci trh.

Co je realnejsi, ze te postihne hladomor, nebo rakovina, jaky uzitek bys mel z zachraneni 1000 zivotu? Dobry pocit? Ten je hodne uzitecny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 05. 2008 08:44

OLPC je nezisková organizace a bylo by opravdu smutné, kdyby jim šlo o to vytřískat na tom prachy. Už z názvu nezisková organizace vyplývá, že by jejím cílem neměl být zisk. Samozřejmě firmy, které se na to nabalují včetně MS, za tím vidí příjmy a není na tom nic špatného. Ale moje první pointa byla, že ten projekt prostě není ani z ekonomického pohledu životaschopný. Ten notebook je prostě drahý. V země, kde by našel uplatnění, nejsou úplně nejchudší, ale peníze taky rozhazovat nemůžou a takové terminálové řešení má mnohem lepší poměr cena/výkon a zatím to trendy v těchto zemích dokazují. Naopak země, kde OLPC našel úplně nejlepší uplatnění, tedy tam, kde jsou problémy s elektřinou a je nulová počítačová infrastruktura, mají zpravidla úplně jiné problémy než nakoupit každému děcku notebook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 05. 2008 09:01

Rozumím Vám, i když nesouhlasím.

Svět a život je rozmanitý a právě to, že nic není podle pravítka a aritmetiky mi přijde skvělé.

Z mého pohledu je jeden extrém to, co píšete Vy. Druhý extrém je zase prohlásit, že slabí jedinci by měli vymřít. A to, co se praktikuje, je někde mezi těmito extrémy.

Kromtoho, centrální určování toho, co je lepší a potřebnější, to nikde na světě nefungovalo a snad ani fungovat nemůže - o tom jsme se přesvědčovali 40 let. A dokud někdo centrálně neurčí potřebnost, do té doby to bude tak, jak to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  16. 05. 2008 22:13

Velký nesmysl je hlavně váš názor. OLPC není, NENÍ a ještě jednou pro jistotu - není - určen pro země, kde děti nemají ani nejzákladnější pomůcky. Je určen pro rozvojové země, ale spíše pro ty bohatší. Typickými představiteli států pro které projekt vznikl jsou Brazílie, Egypt či Thajsko.

To jsou státy, které mají tužek dost. Ale nemají dost peněz na počítače. A možnost pořízení superlevného počítače je prostě velmi zajímavá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 22:33

A vy si myslíte, že vybavit třídu OLPC je levnější než vybavit ji např. terminálovými pracovišti? Za menší peníze můžou mít děti podstatně lepší počítačový zážitek. Taky proto se např. v Brazílii tyto terminálové řešení hromadně nasazují, zatímco o OLPC je minimální zájem. Ano, smysl by to mělo tam, kde jsou velké problémy s elektrickou energií, ale v takovýchto oblastech chybí lidem mnohem důležitější věci než počítače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  16. 05. 2008 16:06

a kde sa budú inštalovať programi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2008 16:50

nebojte, v rozvojovych zemich se pripoji pres satelit na internet a stahnou si do Windows updaty, takze jim sit zacne chodit :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 16. 05. 2008 16:54

Na té dodatečné 2GB kartě bude pouze Windows. Standardní OLPC jede na Linuxu. Jinak při dnešním kurzu jedno OLPC stojí 3200,-, čili neočekávejte standardní notebook. A vzhledem k tomu, že cílem budou regiony, kde není elektřina na každém kroku, nelze to jednoduše řešit tak, že se do Afriky doveze milion starých repasovaných notebooků (s šílenou spotřebou) o stejné ceně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor