OCZ nabízí levné SSD řady Solid

Diskuze čtenářů k článku

07. 11. 2008 14:06

To opravdu ma 1.5 milionu hodin? Tj cca 171 let?

By me zajimalo jak to merily. urcite jim mereni netrvalo tech 171 let.

Na takovymhle disku me ty data asi prezijou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2008 16:19

Pozastavuji se nad tim samym...

Jake je toto cislo u klasickych disku? Tam vsichni +- vime kolik je praxe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2008 16:50

Ja v tom az takovy problem nevidim. Proste to testuji na hromade disku a pak z toho vytvori nejakou statistiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2008 20:32

Tak to je opravdu slušný, protože ještě nedávno jsem četl, že SSD (resp. paměťová buňka) má životnost jen cca 100000 cyklů zápisu a mazání a ta levnější technologie jen dokonce 10000. Což není tedy moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2008 00:30

Tipujem ze to testuju pri narocnejsich podmienkach a potom ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2008 18:55

To je bežný termín (zvlášť pri elektronických a elektrotechnických produktoch).

MTBF sa dá vypočítať z kvalitatívnych parametrov použitých súčiastok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 11:42

takze si kupim disk ktory ma vypocitane 171 rokov po prvu poruchu a za nejaky cas pojde do reklamacie lebo je dead :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 20:17

MTBF = doba mezi dvema poruchami disku, nikoliv jeho zivotnost !

V praxi to znamena, ze disk se ti muze pokazit po dvou letech provozu, ale dalsi porucha pak nastane az po 171 letech. Zrovna u disku je takovy MTBF udaj celkem k nicemu, protoze jakmile se na nem jednou neco pokazi, clovek ztraci duveru a meni za novy kus (bud reklamace nebo nova koupe).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  07. 11. 2008 12:58

Poměr cena výkon se mi zdá na dnešní poměry VELMI slušný!! Ty rychlosti čtení a zápisu jsou hodně srovnatelné s klasickými disky nebo mě někdo opravi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2008 13:58

Prave, ze jsou vyssi a navic to nevydava zvuk. Zvazuji zacatkem pristiho roku koupit kolem tech 3000,- od OCZ 30GB, jako systemovy disk pro muj desktop, Gentoo mi rozhodne 30G nezabira. Mam to stejne rozsekane v LVM na ruzne svazky, takze /Home zustane na klasickych discich, ktere bych pak rad dokoval, aby nedelaly zbytecny hluk. Takze pri napr. brouzdani po netu bych netocil vsechny HD, dokud si nepustim film. Ocekavam, ze pri rychlosti cteni cca 180MBps bude odezva spoustenych probramu znat. Fakt se na to tesim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2008 16:11

Ja mam ako systemovy disk na domacom PC s Vista Ultimate, dva disky WD Raptor WD360 zapojene do Raid0 (adresar "Users" kde mam data je na inom HDD). Ale aj ja pokukavam po SSD. Vykon Raptorov je fajn, ich hluk mi pred 3 rokmi, ked som ich kupil, tiez nejako nevadil...ale teraz... asi uz starnem Myslim,ze uz viem co si kupim pod stromcek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2008 21:34

Mno a to je takov y problem mit OS na jednom disku a vsechny ostatni pripojeny externe? Napr. pres USb 2.0 a zapinat je jenom tehdy, kdyz je potrebujes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2008 23:43

heh, jednak USB je dnes jiz pomale, nebot teoreticka hranice je 480Mbps (60MBps), cimz bych znacne snizil propustnost tech HD. Pote asi nevis co je LVM, je to genialni logicka vrstva mezi temi HD a partisnama. Nehlede na to, ze bych 4 HD valet se po stole nechtel a jeste pro ne resit napajeni pres adaptery, bych asi moc energie neusetril, nedovedu si ani predstavit tu kabelaz do USB. Vzhledem k tome ze LVM parta je rozlezla pres vsechny HD, nemohu ani jeden disk fyzicky odpojit, aby to nezpusobilo okamzitou nefunkcnost cele grupy. Pak mam v LVM dulezite partisny moutovane do /var ci /usr, ktere jsou casti OS, takze zapomenutim jejich pripojeni, bych zpusobil havarii OS a ani nenabootoval.

Moje predstava je 30GB SSD, kde by byl svazek /boot a pak svazek / ve kterem bych nechal adresare /bin /dev /etc /lib /lib32 /lib64 /media /mnt /proc /root /sbin /sys /usr a vahal bych s /tmp, svazky /home /opt /var bych nechal na klasickych HD, ktere maji ted diky LVM spojite 1.3TB. Takze ze SSD by primarne probihalo bootvani a spousteni aplikaci jednak rychle a zadruhe bezhlucne, na HD by byl hlavne /home tedy uzivatelske data a pokud bych zrovna aktivne netorrentil, mohly by ty HD spat i pri bezne praci OS, dokud si z nich neco neotevru.

Vzhledem k tomu, ze jsem procital blog Linuse Torvaldse, kde pise zkusenost s Intel SSD a velmi jej zklamalo nahodne cteni/zapis, kdy klesala propustnost az k 10MBps a tech hezkych propustnosti se dosahovalo pouze pri sekvencnim cteni, tak bych na SSD nedaval svazky /tmp /var (v pripade Gentoo databazi portage) kde probiha cily ruch nahodneho zpracovavani malych souboru.

Doufam, ze treba zde na Zive se brzy dockame nejakych testu SSD, protoze to snima mozna nebude zadna vyhra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2008 12:26

Dám tomu ještě rok a pak to půjde do notebooku. Sbohem 5400 otáčkový hlemýždí disku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2008 12:15

to je dobre, ze cena jde dolu... ale jeste si ho nekoupim... to je stejne jako s USB Flash diskem, ktery pred 3 lety stal 2GB cca 2,5-4 tisice ted 16GB se poridi za 1000,-

Navic nemam jeste duvedu v SSD disky... az se ta technologie poradne vylepsi a kapacity se navysi a ceny klesnou tak ano.... az bude stat 250GB 1800,- tak do toho pujdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2008 11:59

cena je pekna uvidime jaka bude tady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2008 12:08

Cena se v nejhorsim vyresi objednanim odjinad, ale spis nez rychlosti cteni/zapis to chce poradny benchmark, pri kombinovane nahodne zatezi ta cisla obvykle leti dost dolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor