Oculus Rift Crystal Cove: nový prototyp s lepšími technologiemi [CES]

Názory k článku

avatar
09. 01. 2014 08:22 | Microsoft Windows 7 Chrome 32.0.1700.72

A co pohyby do stran (vyklonění se zpoza rohu)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
randomofamber  |  09. 01. 2014 09:27  |  Microsoft Windows 7 Firefox 26.0

ŠOTEK" ... snímáním vspeciální kamerou e stylu Kinectu ... "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
devy_  |  09. 01. 2014 10:23  |  Microsoft Windows 7 Chrome 32.0.1700.72

Zní to super, vypadá to super...jen prostě nevím, jak se s tímhle bude dát na nějaké lepší úrovní například ve hrách typu Battlefield 4.Přece jen na PC máte kontrolu nad zaměřováním pouze v myši (případně v kombinaci s klávesnicí), jakmile ale začne být zaměřování převedeno z myši na "pohled skrze brýle", nedovedu si představit tu přesnost a rychlost míření oproti myši.I kdyby se k tomu dodávala třeba i nějaká puška, bude s ní míření o dost těžší (kostrbatější) než s klasickou myší. Na druhou stranu chápu, že to bude o to reálnější pocit. Nicméně právě tento handicap bude dle mého jednou z věcí, které budou kazit celkový herní zážitek. Nepředpokládám, že bude používat všech 64 hráčů na serveru tyto brýle najednou.Jaký na tohle máte názor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
hnusak  |  09. 01. 2014 10:25  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 31.0.1650.63

Ve střílečce.
Když otočím hlavou doprava, tak se ve hře celý otočím doprava? A pak poběžím s hlavou vykroucenou doprava? Prostě a jasně, je to jen berlička před příchodem mozkových implantátů, které tyto problémy vyřeší a začnou novou herní revoluci.Přidejte k tomu infrakameru a máte levné infrabrýle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2014 13:15 | Microsoft Windows 8 Chrome 31.0.1650.63

Nemyslím to osobně zle proti autorovi, ale opět je v článku spousta vágních dojmů, ze kterých si člověk, který to nesleduje, moc neodnese. Když už zazní nějaký konkrétní údaj, tak pro změnu nemusí být pravdivý (to, zda má Crystal Cove Full HD rozlišení, se stále pouze spekuluje, mluvčí Oculus VR to nepotvrdil a v rozhovorech to nechává bez komentáře).Úplně pak chybí zmíňka o tom nejdůležitějším, znatelném snížení doby odezvy, kdy se týmu Oculus VR u tohoto prototypu povedlo dosáhnout až 30ms motion-to-photon odezvy. Tedy uživatel v čase 0 pohne hlavou nebo herním ovladačem, to se zpracuje čipem v brýlích nebo ovladači, pošle kabelem do PC, tam to zpracuje ovladač, API, herní engine, aktualizuje scénu, vyrenderuje ji a pošle do displeje. Displej scénu přijme a poté fyzicky zobrazí. (Tuhle latenci je potom možné zkontrolovat senzorem, který Oculus VR také vyrábí a dodává vývojářům). Dosažení 30 ms je už prý velmi znatelné zlepšení proti původnímu prototypu, výrazně ubylo pocitů nevolnosti. Cílem pro finální produkt je pak 20 ms, což je prý magická hodnota, u které člověk zažije pocit, že je opravdu tam.Největší podíl na snížení tohoto lagu má samozřejmě OLED použitý v tomto prototypu místo původního LCD. U LCD totiž překreslení celého obrazu trvá i desítky milisekund a ještě záleží, z které barvy na kterou se přepíná, každý pixel se tak může přepnout za jinou dobu a výsledkem je rozmazaný obraz. U OLED to odpadá, pixel se fyzicky přepne během mikrosekund. Další problém, který řešili, je ten, že i při zobrazovací frekvenci 60 Hz svítí potom takovýto snímek před očima dalších 16 ms, kdy už může být situace zase jiná (uživatel dál pohnul hlavou, ovladačem), ale oči pořád dostávají v té době už chybný obraz. V článku je to mlhavě popsáno jako černá barva, ve skutečnosti je to stroboskopický efekt. Tedy po vykreslení snímku celý displej pohasne (zčerná) a rozsvítí se zase až s dalším snímkem. Oči mají setrvačnost, takže na vnímání obrazu to nevadí, ale naopak to pomůže, když přijde další správný snímek, oči ho tak uvidí v nejkratší možné době nezatížené předchozím snímkem. Výsledkem je menší latence a ostřejší obraz. Proti prvnímu prototypu byl tak dramaticky eliminován motion blur, díky tomu je možné stále ostře sledovat předměty nebo třeba číst texty i při pohybu hlavou, což dřív nebylo možné.-- "Samozřejmostí jsou nové senzory, které už jsou schopné snímat pohyb v prostoru i v rámci výšky."
Nejen v rámci výšky, ale v rámci všech 3 rozměrů, tedy i do stran a dopředu a dozadu. První vývojářský prototyp uměl určovat jen naklonění hlavy (pomocí gyroskopu+akcelerometru+kompasu) a velmi nepřesný odhad polohy hlavy do jiných směrů jen pomocí akcelerometru.Crystal Cove díky kombinaci infra diod na brýlích a kamery umí zjistit absolutní polohu hlavy v prostoru. Poprvé je tak možné se na židli naklánět do všech stran, rozhlížet se v kokpitu apod. Prototyp je cílen na polohu vsedě, ale v interview mluvčí Oculus VR naznačoval, že by to mohlo fungovat i s Omni a podobnými projekty pro pohyb ve virtuální realitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 01. 2014 08:42 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pekne sepsany komentar vlastne doplneni informaci. Moc se tesim na bryle. Konecne po letech nadejny vyvoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky