Oculus Rift bude podporovat Mac, Apple ale musí udělat herní počítač

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 23

Názory k článku

avatar
07. 03. 2016 12:35

Myslím, že herního Macu se asi nedočkáme. Je to segmant trhu, kam Apple prostě nemíří, a to je v pořádku. Když pominu fakt, že Macy jsou hardwarově slabé (to nemyslím negativně, OS X na nich běží skvěle, protože je pro tento hardware perfektně vyladěný a optimalizovaný, ale s optimalizací her už si dnes vývojáři hlavy nelámou, tak je na jednu stranu fajn, že Apple nepodporuje jejich politiku), tak hlavně OS X jako takový není na hry stavěn. U El Capitan dokonce Apple přešel na své vlastní API Metal a standardy jako OpenGL / DirectX už prostě ignoruje. Metal přináší perfektní akceleraci pro efekty v OS X, hry na to ale nikdo vyvíjet nebude (mám na mysli zvučné tituly typu Call of duty, Far Cry atd.) Ještě se ale vrátím k tomu hardwaru, protože jednu věc nechápu. Jak už někdo zmínil, u Maců se co se týče grafiky postupně přešlo na integrované řešení (dedikovaná grafika je jen u modelu za 77k a stále zde o hraní nemůže být moc řeč). Což si myslím, že je fajn, protože tím, že intel posledních pár generací v procesorech integruje docela schopné grafiky (opakuji, že se nebavíme o hraní ale o použitelnosti v pracovním nasazení), Applu odpadají starosti spojené s použitím dedikovaného čipu (jak zapájet do základní desky aby se velikost zařízení moc nezvětšila, jak řešit přepínání mezi integrovanou a dedikovanou, jak zachovat solidní výdrž baterie...). Člověk by si tedy řekl, že se přechod na úspornější, ale výkonově horší řešení pozitivně promítne na ceně. Ale kdepak, Macbooky naopak zdražily a za 15" verzi pro s inteláckou grafikou se nebojí účtovat si 62 tis. Přitom Macy už pěkně dlouho stagnují, od příchodu Retina displeje nepřinesly v podstatě nic revolučního. Např. výpočetní výkon procesorů stagnuje od roku 2012, tedy tuším že od Sandy nebo Ivy Bridgů (tady nemám nic proti, procesory předběhly svou dobu, tak není potřeba nasazovat výkonnější), možnosti konektivity zůstaly stejné (možná byl vylepšen Thunderbolt), a jen přibyly kompromisy (nulová možnost upgrade - teď už ani RAM, natož pevný disk, kapacita úložiště klesla na 128 GB v základu i když chápu moderní trend nahlížení na počítače jen jako na terminál k externím cloudovým úložištím). Tak nechápu to zdražování, neříkejte mi, že za všechno může slabá koruna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2016 10:01

Apple a herný PC... už by stačilo toho humoru ;) Dajme tomu že herný pc ale:
a) bude drahý ako ročný plat dvoch slovákov
b) hry na OS X - good joke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2016 18:38

Myslím, že by se jim nic nestalo, kdyby udělali "lidovou" verzi Macu Pro s i5 QC a GTX970 do 40 tisíc. Myslím, že Apple vůbec nejde naproti třeba hrám, které jsou na steamu a na případný nový HW bych jich vznikalo víc. Na těch mobilních grafikách v iMacu si nic moc nikdo nezahraje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2016 14:46

Další z věcí, která taky půjde na Mac. Taky blbě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor