Obchody Applu mají bezkonkurenčně nejlepší obrat na metr čtvereční

Obchody Applu mají bezkonkurenčně nejlepší obrat na metr čtvereční

Značkové obchody Applu, tzv. Apple Store, jsou v měřítku maloobchodních prodejen malým zázrakem. Pokud poměříme průměrnou útratu zákazníků k ploše obchodu, jsou více než desetkrát výkonnější než průměrné americké zlatnictví, kde se přitom zpravidla prodává velmi hodnotné zboží na docela malé ploše. Vyplývá to ze statistiky Asymco zpracované na základě dat 160 největších amerických maloprodejců (nejsou započteny restaurace).

Klepněte pro větší obrázek
Žebříček prodejců dle výnosnosti prodejen (Zdroj: Asymco)

Výnos běžné americké prodejny se považuje za dobrý, pokud dosahuje přepočtené útraty alespoň 300 dolarů na čtvereční stopu za rok (cca 61 tisíc Kč na m2), medián prodejen dvaceti nejlepších amerických prodejců přitom činí výnos 787 dolarů ze čtvereční stopy prodejny. Apple má v průměru z jedné čtvereční stopy každé americké prodejny přes šest tisíc dolarů. Přímým prodejem ve svých prodejnách loni obrátil přes 14 miliard dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Prodejny Applu nabízí možnost vyzkoušení všech produktů a perfektně vyškolený personál. Kromě toho jsou zpravidla zajímavým architektonickým dílem.

Apple v úspěšnosti svých prodejen s přehledem poráží i známé luxusní módní značky jako Tiffany & Co či Coach, ještě dál je řetězec prodejen s elektronikou Best Buy. Kromě nejvyššího výnosu za loňský rok si však Apple navíc připisuje i největší růst oproti roku předchozímu, ostatním se tak ještě více vzdaluje.

Diskuze (10) Další článek: Šuškanda: Google možná skutečně začne vyrábět vlastní telefony

Témata článku: Apple, Byznys, Feed, Metr, Maloobchodní prodej, Metr čtvereční, Obrat, Zázrak, Malý zázrak, Stop, Luxusní elektronika, Americký řetězec, Americký dolar, Obchod

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší