Obchody Applu mají bezkonkurenčně nejlepší obrat na metr čtvereční

Obchody Applu mají bezkonkurenčně nejlepší obrat na metr čtvereční

Značkové obchody Applu, tzv. Apple Store, jsou v měřítku maloobchodních prodejen malým zázrakem. Pokud poměříme průměrnou útratu zákazníků k ploše obchodu, jsou více než desetkrát výkonnější než průměrné americké zlatnictví, kde se přitom zpravidla prodává velmi hodnotné zboží na docela malé ploše. Vyplývá to ze statistiky Asymco zpracované na základě dat 160 největších amerických maloprodejců (nejsou započteny restaurace).

Klepněte pro větší obrázek
Žebříček prodejců dle výnosnosti prodejen (Zdroj: Asymco)

Výnos běžné americké prodejny se považuje za dobrý, pokud dosahuje přepočtené útraty alespoň 300 dolarů na čtvereční stopu za rok (cca 61 tisíc Kč na m2), medián prodejen dvaceti nejlepších amerických prodejců přitom činí výnos 787 dolarů ze čtvereční stopy prodejny. Apple má v průměru z jedné čtvereční stopy každé americké prodejny přes šest tisíc dolarů. Přímým prodejem ve svých prodejnách loni obrátil přes 14 miliard dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Prodejny Applu nabízí možnost vyzkoušení všech produktů a perfektně vyškolený personál. Kromě toho jsou zpravidla zajímavým architektonickým dílem.

Apple v úspěšnosti svých prodejen s přehledem poráží i známé luxusní módní značky jako Tiffany & Co či Coach, ještě dál je řetězec prodejen s elektronikou Best Buy. Kromě nejvyššího výnosu za loňský rok si však Apple navíc připisuje i největší růst oproti roku předchozímu, ostatním se tak ještě více vzdaluje.

Diskuze (9) Další článek: Šuškanda: Google možná skutečně začne vyrábět vlastní telefony

Témata článku: Apple, Byznys, Metr, Feed, Stop, Americký dolar, Metr čtvereční, Obchod, Luxusní elektronika, Americký řetězec, Maloobchodní prodej, Malý zázrak, Zázrak, Obrat

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost