O2 už několik měsíců zlobí e-maily, poslední týden byl kritický

Diskuze čtenářů k článku

RadeK  |  12. 02. 2008 12:34

Při čtení tohoto článku mi na stole leží letáček 02 s nabídkou O2 business mail . Trochu paradox. Cituji: "Každý zákazník potřebuje vědět , že spolupracuje s profesionály, na které se může spolehnout." Nebo na první stránce: obrázek a na něm hláška: "Na poštovním serveru se vyskytla kritická chyba. Zkuste to prosím později..." a pod ním: "Nechci čekat. Chci vědět víc o nové službě O2 Business Mail." . Jinak O2 je moloch který na zákazníky zvysoka ... víte co. Jako firma jsme u něj a pokud něco potřebujeme - např převést linku tak to trvá cca 3 měsíce a urgence a urgence. jednou jsem nevěděl jestli se mám smát nebo co ? Volám obchodnímu zástupci a ten tam má hlášku: v době mé nepřitomnosti volejte kolegu na tel xxx , volám tedy kolegovi a ten tam má: v době mé nepřitomnosti volejte a jméno toho prvního. Fakt tvrdá realita. Jediný místo kde mi dokážou pomoci je místní prodejna 02 - tam se vždy snaží vyřešit co de.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlcak  |  12. 02. 2008 09:24

nevim, jak je to se smtp u placenych poskytovatelu mailu, ale ja mam par schranek na seznamu, a odesilam vse pres smtp.seznam.cz, a nemam problem. Fakt je, ze hlavni duvod je ten, ze notasa pripojuji na net pres nekolik ruznych provideru, takze jine nastaveni by mi asi bylo nanic, ale to je takovy problem to takhle resit vsude, kde jsem na 02 zavisly pripojenim k netu???? proste odesilat pres smtp meho poskytovatele mailu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2008 10:30

musel jsem to vyřešit jako ja, s providerem hostingu jsme se dohodli, ze nam posle smtp pristup a odted jsme na o2 v odeilani mailu temer nezavisli... Net jim jede +- bez vypadku tak snad nas nevysplouchnou s konektivitou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klokan  |  12. 02. 2008 19:35

Ano, driv bylo skutecne nutne nastavovat SMTP server podle providera (logicky, nechat to v open relay stavu by znamenalo najezd spammeru maximalne do tydne), coz bylo zejmena pro notebookare dosti otravne. Uz nejaky ten patek je nastesti na svete SMTP AUTH technologie, zjednodusene receno overeni vaseho loginu a hesla na serveru podobne, jako pres POP3/IMAP ... vyhody jsou jasne, provider nemusi spojeni otevrit "komukoliv do sveta" a vy nemusite prenastavovat SMTP server pokazde, kdyz se nekam hybnete s notebookem. Vrele doporucuji se optat u sveho providera, zda tuto uzitecnou sluzbu nabizi.

ad spamy a nestihani serveru -- poslednich nekolik tydnu doslo skutecne k enormnimu narustu poctu spamu, a jak je nekde vyse spravne zmineno, pro server je velkou zatezi prochazet denne stovky tisic mailu a kazdy analyzovat (rozborka obrazku, bayes DB, aj.), byt jich pak 97% stejne skonci ve spam kosi. Sam jsem na vlastnim serveru pozoroval vyrazne zvyseni zateze a zpozdovani (v radu minut, ne dnu, jako u O2 ;) ), vyresil jsem to nasazenim blacklistovych DB. Toto reseni muze mit jiste negativni "back-side" efekty, ale diky tomu, ze komunikaci s potencialnim spammerem odmitne jiz pri zahajeni relace na 25/smtp portu, podstatne se snizi zatez celeho serveru. A negativni efekty zatim nepozoruju v zadne signifikantni mire (klepu na drevo).

Asi bych toto reseni, kdyz uz nemaji peniz (ha ha) na zakoupeni vykonnejsiho HW, doporucil i Telefonice O Zwei, ale obavam se prislovecneho rceni o hrachu a stene ...

K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MSH  |  12. 02. 2008 01:53

Vzhledem k tomu, že příchozího SPAMU mají tolik, že server jej nestíhá analyzovat odpovídající rychlostí a utváří se tak fronta, která zabírá i místo na discích, tak snad není problém dokoupit trochu výkonnějšícho železa a pozměnit paramtery pro detekci spamu aby to fachalo trochu rychleji. Při odesílání pošty jim to hlásí, že mají plný systémový disk na kterém není dostatek místa, takže by stačilo tochu navýšit diskovou kapacitu aby to alespoň odeslalo a příchozí pošta zatím do vyřešení rychlosti detekce spamu, může mít zpoždění. Také sem toto řešil v říjnu na našem serveru kdy lítalo hodně spamu jako PDF a obrázky, ale vhodným nastavením filtrů se to dá rozumně minimalizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.Kolář  |  12. 02. 2008 01:16

Podle mne jde "jen" o tradiční neschopnost celé společnosti O2. Mám tři placené e-maily u tří firem a pouze u Telefóniky mi chodí cca 100 spamů za den. Všude jinde si nastavím antispamový filtr na úrovni serveru (pěkně to má ATLANTIS.SK) a nevím, co je to spam. Softwarové oddělení O2, pokud vůbec kdy existovalo, bych okamžitě rozpustil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Insider  |  12. 02. 2008 01:26

Nejde jen o tradiční neschopnost O2, ale o celkouvou zanedbanost IT v bývalým Telecomu.

Problém s iol.cz vznikl cca v lisopadu 2007, kdy se spojila DB Eurotel a Telecom a ten starej šrot, kterej se 7 let neupgradoval, zvíšenou zátěž nestíhá. V současné době probíhá tendr na nový HW s celkovým rozpočtem 20mio Kč, když pujde vše Ok, tak bude iol.cz v pořádku asi na konci března

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UGH  |  12. 02. 2008 13:49

Prostě 10 minut po 12té - ostuda!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bratr O2  |  12. 02. 2008 18:47

No, já slyšel, že ne 7, ale 17 let To je pak težký...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admin_z_horni_dolni  |  11. 02. 2008 22:17

Já teda nevím, jaká je spojitost mezi přijímaným spamem a SMTP serverem

že by Simple Mail Transfer Protocol server přijímal maily? Odkdy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phil.cz  |  12. 02. 2008 00:06

A není to náhodou tak, že právě SMTP servery jsou odpovědné za doručení zprávy do uživatelovy schránky? A že přístup k té schránce zajistí uživateli POP3 server? Pošta se přeci doručuje komunikací na TCP portu 25, tedy portu SMTP serveru. V hlavičce doručené zprávy je pak "podpis" každého SMTP serveru, přes který zpráva putovala...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 21:45

Podobné problémy jsme měli již před více jak rokem a tak jsme jeden webhosting přesunuli k Onebitu a od té doby bez problému. Ani teď, kdy sám ve spamovém koši na serveru pozoruji, že spamu nějak přibývá, ale žádné zpoždění nepozorujeme. A to je to v podstatě malá firmička. Ne nadnárodní korporace se ziskem několik miliard korun ročně.

Druhý jsme zrušili před nedávnem, kdy jsme popisované problémy sledovali již od listopadu. Naštěstí nám ale vrátili peníze, když jsme službu zpětně reklamovali.

Ačkoliv může být pravda, že jsou všechny servery zahlcené spamem, jakto, že jediná Telefonica se s tím nedokáže vyrovnat? To je jako by to dělali někde na koleně nebo co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pantera  |  11. 02. 2008 22:17

To je jasna vec - tohle si proste nemuzou dovolit - btw nechapu pznamku v clanku o freemailech - pokud je pripojeni pres O2, tak logicky vyuzivam jejich smtp ne? Spravuju server ve firme, ktera byla timto problemem postizena a momentalne jedou pres muj domaci - silne zvazuju, ze jak bude cas, zaridim reverzni zaznam pro jejich IP a nakonfiguruju vlastni smtp... Co ale prijde priste? Prestane pripojeni fungovat a oni reknou, ze to vyresi nekdy behem pristiho mesice? To snad neeee....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 23:34

My jsme u konkurence, tak nás tohle netrápí.. Nicméně je fakt, že lidé neumí e-mail využívat. Ten totiž nikdy nebyl předurčen k tomu, aby se přes něj posílaly nějaké velké objemy dat. Jenže to nikdo nikomu neřekne a protože většina uživatelů PC jsou lamy, tak to stěží ví a zahlcují internet převážně blbostma. Kdyby to alespoň posílali přes FTP nebo nějaké store servery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UGH  |  12. 02. 2008 13:46

Přesně tak - odpověď, že to daj koncem března dohromady je prostě skandální. To je jako kdyby jste si zaplatili zájezd k moři a cestovka vám řekla: Máme porouchaný letadlo, náhradní pro vás přiletí za 2 měsíce, to že máte závazky doma a nechcete tu být odříznutí nás nezajímá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  11. 02. 2008 21:24

Ja bych jen dodal, ze nikdo nemusi byt zavisly na SMTP serverech O2. Pro vsechny platformy existuji virtualni SMTP servery, kdy odesilane e-maily proste nejdou pres Telefonicu. Navic jsou jak delane pro mobilni pripojeni k siti, kdy je jedno u jakeho providera jste v danou chvili pripojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 02. 2008 21:33

A jak na to, právě přemýšlím jak to nejjednodušeji vyřešit, mám asi deset známých co mají internet přes o2 a email na volny.cz a emaily jim právě nejdou vůbec odesesílat. A všichni mě požádali, abych jim pomohl to nějak vyřešit. Poradil jsem jim prozatím ať odesílají přes webové rozhraní, ale je to jen krizovka. A přemýšlím, jak to nejjednodušeji vyřešit. Na to by mohla redakce udělat nějaký článek, myslím, že by to bylo hodně akutuální, protože jak čtu na internetu, problém z odesíláním emailů nema jen pár lidí, ale řekl bych, že skoro většina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 02. 2008 21:48

Mejly mám u seznamu, smtp posílám přes seznam a ADSL od O2. Bez problému, jen nesmíte využívat jejich smtp servery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  12. 02. 2008 22:58

Napriklad pro Windows je program "1st SMTP server" (a dalsi), pro Linux pak "Postfix" (a jine).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno:  |  11. 02. 2008 20:20

Zda se ze velky bratr nestiha smirovat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UGH  |  11. 02. 2008 21:08

Tak přesně tenhle problém řeším s Telefonicou už 2 týdny (v pátek 47 chybových hlášení o neodeslaných mailech) Problém se serverem smtp.iol.cz. A vyjádření Telefonicy? Prý očekávají, že tento problém vyřeší koncem března Prostě používají poddimenzované železo a neadekvátní antismapové nástroje. Podobné situace vč chování 02 nlze nazvat jinak než skandál. Každý kdo může, ať žádá kompenzaci min. ve výši poplatku internetových služeb za měsíc leden. O kompenzace můžete žádat přes tento formulář:

http://www.cz.o2.com/osobni/cz/pece_a_podpora/dokumenty_a_formulare/dokumenty_ke_stazeni/cz-reklamace.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2008 20:15

a to je problem od listopadu prejit jinam? :) Je tech sluzeb malo? Myslim, ze je lepsi pretisknout vizitky nez cekat tyden na ten dulezity mail :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 20:20

Nejde o to kde má kdo email založený, ale o to jaký smtp server používá. V tom je ten problém. Takže nechápu docela ty otázky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2008 20:41

tak jsem asi mimo.. jsem na DSL u bluetone a pouzivam tri smtp. jeden u gmailu, jeden skolni a jeden u webhostera domeny. Proto nechapu, proc pouzivaji jejich. To musi ? Ostatni jsou blokovane ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 21:44

gmail - musis u nich myt zalozeny email a posta ti odchazi jako odesilatel gmail

seznam - o neco lepsi ale ucet musis myt zalozeny stejne

Jde o to ze kdyz mas firemni email nebo atlas, volny email tak se ti nechce menit email jenom kvuli tomu ze jsi mas poskytovatele O2

dalsim resenim je smtp server ale mam obavu ze pres to hodne email serveru a antispam filtru tento email zahodi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 23:35

Co sem pořád pleteš nějaké mytí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UGH  |  11. 02. 2008 21:09

Co to plácáš o vizitkách, problém je v poskytovateli SMTP serveru, to s doménou nemá co dělat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 18:51

Ono by to chtělo napsat přesně kdo s tím má problém . Jestli jde o DSL, GPRS nebo CDMA.

Na CDMA totiž nepozoruji s emailem žádný problém, vše je odesláno v naprostém pořádku, to samé je při příjmu emailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš Bíba  |  11. 02. 2008 19:31

Je to pres adsl bylbne jejich smtp.iol.cz Napriklad dnes rano jsem odeslal e-mail na 30 pokus a prisel, dnes vecer, fakt bomba, jakoby clovek nemel nic jinyho na praci nez klikat odeslat a cekat, jestli uz jako jo nebo jeste ne A je fakt, ze se toto narazove deje opravdu od konce roku 07. Myslim, ze v listopadu jsem mel prvni prusvihy s maily ktzere jsem mel v praci odeslat a chodili se zpozdenim a jednu dobu snad nechodili vubec, proste to ten smtp zahazoval, ted je katastrofa, od 8. unora...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 23:12

Jo jo, ale oni přece mají oficiálně už jiný smtp server (i když fyzicky snad ten samý) - viz stránky O2, nastavení emailu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 23:17

Dtto POP3 server - nové nastavení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladia  |  11. 02. 2008 17:44

Používám internet už od doby Telecomu, ale problémy s maily, hlavně login a hlavně přes WWW, začaly až po převzetí Telefonicou, takže odpovědi bych hledal spíš tam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diviš  |  11. 02. 2008 18:13

jj, asi tak....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  11. 02. 2008 17:04

je fakt, že místo několik desítek za týden to je nyní několik stovek spamů, je to docela husté

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lexa  |  11. 02. 2008 17:11

A co inteligentni (ucici se) antispamove filtry?

Vzdyt to pouziva kde kdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2008 18:48

Přesně tak filtr se učí a učí. Můžu říct, že za poslení měsíc mě z 5 účtů u různých mailserverů dorazilo do schránky pouze 5 spamů, zbytek byl smazán na serverech. Takže nechápu kde se to údajně přetěžuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  12. 02. 2008 13:04

To, že k vám spamy nedorazí znamená, že server každý jeden mail přežvejká několika filtry a snaží se uhodnout, jestli o to zájem máte nebo ne. To trvá docela dlouho, protože jde o hru se slovy, statisticé počítání pro každé jedno slovo. Prostě na jeden mail hodně práce. Spamy ve většině případů je třeba přijmout jako normální mail, po přijetí zpracujete, potom zahodíte. To že uživatel nic nevidí neznamená, že ni nepřišlo. Často přes 80% pošty skončí ve spam boxu, takže server makají jak vyšinuté, přesto nic užitečného nedoručují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  11. 02. 2008 17:37

Já myslím, že by se vůbec nic nestalo, kdyby se prostě globálně mazaly maily s předměty jako Replica Watch, Viagra, Pe*is... A samy mailové progray by nahlásili, že "Tento předmet bude povážován za spam" a bylo by to... což je sice hezké, ale utopistické

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fil  |  12. 02. 2008 10:00

To je sice pěkné, ale není nic jednoduššího, než když spamer změní předmět spamu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  12. 02. 2008 11:46

Evidentně to zatím ale neměli důvod udělat, protože mám stále stejných púředmětů furt plnej Gmail :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor