Vlna nadšení o prvotní zkoušení nové generace systémů pro virtuální realitu nejspíše pomalu vyprchává, alespoň to naznačuje poslední krok společnosti Oculus VR, která je vlastněná Facebookem a vyvíjí jeden z hlavních systémů pro hi-end VR.
Virtuální realita je stále na začátku a rozhodně je nutné ji nejdříve vyzkoušet. S tím počítal i Facebook – v rámci 500 obchodů Best Buy měl k dispozici demostánky, kde bylo možné si brýle nasadit a virtuální realitu vyzkoušet.
Podle informací Business Insideru se ale stávalo, že některé stánky nebyly použité už ani jednou za několik dní, což jen ukazuje, že o zkoušení v rámci první vlny uživatelů už není moc zájem. Facebook tak zruší přibližně 200 z 500 demostánků rozmístěných v rámci USA.
Současný šéf Best Buy uvedl, že se doposud podařilo uskutečnit přibližně 300 tisíc vyzkoušení virtuální reality se systémy Oculus Rift a PlayStation VR. Pokud to ale půjde stejným tempem, bude nástup virtuální reality, který je podmíněný zájmem uživatelů, mnohem pomalejší než se očekávalo. Ale nelze se tomu divit – proti rozšíření Oculus Rift (i HTC Vive) brání stále velmi vysoká cena a nutnost drahého počítače s vysokým výkonem.