O tenké notebooky MacBook Air není příliš zájem, lidé je nekupují

S poměrně zajímavou a překvapující zprávou přišel britský magazín PCPRO, který upozornil na velice špatnou prodejnost nových a mediálně oblíbených notebooků od americké společnosti Apple, MacBook Air.

Ultratenké notebooky, které proslavil především keynote Stevea Jobse, kdy demonstroval jejich tloušťku zasunutím do papírové obálky, nedokázaly navázat na nákupní šílenství kolem mobilních telefonů iPhone a starší modely MacBook se stále prodávají o mnoho lépe.

Nízké prodeje jsou zaviněny zejména přemrštěnou cenou (od 1199 liber) a nízkým počtem portů. K dispozici je totiž například pouhý jeden port USB 2, nelze napřímo připojit ethernetový kabel, monitor přes DVI, apod. Vše obstarávají nutné redukce, které tak mobilitu tenkého elegána strhávají směrem dolů. Cílová skupina, která je ochotná Air využívat tak, jak je, je velice úzká.

Představitelé Applu přesto věří, že nový MacBook na trhu uspěje a předpokládají, že do konce tohoto roku bude jeho prodej tvořit až šestnáct procent všech prodaných výrobků společnosti, což je opravdu odvážné tvrzení.

MacBook Air prozatím není k dostání v České republice a jeho uvedení na tuzemský trh je naplánováno na příští týden, o čemž vás samozřejmě budeme informovat. MacBooku Air a kultu spojeném kolem značky Apple, se věnuje i nové číslo časopisu Computer, které právě dorazilo na stánky.

Přečtěte si také:

Zdroj: PCPRO
 

Témata článku: Notebooky, Apple, MacBook, Apple Macbook Air, Obálky, Odvážné tvrzení, Dopisní obálky, Britský magazín, MacBook Air 13, Nejtenčí USB, Zájem, Tenký notebook, Air, MacBook Air

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu