Nvidia z obyčejného displeje vymáčkla čtyřnásobné rozlišení

Nvidia z obyčejného displeje vymáčkla čtyřnásobné rozlišení

VR brýle jako Oculus Rift dávají displej jen pár centimetrů před vaše oči, z blízka pak vyniknou všechny body. Ani na novém Riftu DK2 s Full HD rozlišením se tomu nevyhnete. Body jsou prostě vidět.

Klepněte pro větší obrázek
Cílový obraz, podoba na běžném displeji a výsledek na vrstveném kaskádovém displeji

Výzkumnící v Nvidii ale vyvinuli displej, který násobí rozlišení. Nepotřebujete k tomu žádnou moderní technologii výroby - pouze na sebe umístili dva displeje. Vzali normální LCD displeje a jednomu odmontovali zadní část. Na normální displej pak položili tento "průhledný", aby byl šikmo posunutý o půl pixelu. Nad pixelem z prvního displeje jsou tak čtvrtiny pixelů z horního displeje. každý bod původního rozlišení se tak rozdělí na čtyři. Klesne celkový jas, ale to u VR brýlí není takový problém. Samozřejmě se ale pixely navzájem ovlivňují, musí se proto propočítat správná kombinace obrazů na prvním a druhém displeji, aby ve výsledku dala normální obraz s jemnějším rozlišením. To je samozřejmě ideální úkol pro grafickou kartu, která požadovaný obraz vypočítá, nejde o žádné složité transformace, takže vliv na celkový výkon nemusí být nějak hrozivý. 

zdroj: Technology Review

Diskuze (19) Další článek: Když máte štěstí, Linux je výborný systém

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia, CASC, Douglas, První displej, Celkový obraz, Správná kombinace, Virtual Reality, Offset

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší