Nvidia z obyčejného displeje vymáčkla čtyřnásobné rozlišení

Nvidia z obyčejného displeje vymáčkla čtyřnásobné rozlišení

VR brýle jako Oculus Rift dávají displej jen pár centimetrů před vaše oči, z blízka pak vyniknou všechny body. Ani na novém Riftu DK2 s Full HD rozlišením se tomu nevyhnete. Body jsou prostě vidět.

Klepněte pro větší obrázek
Cílový obraz, podoba na běžném displeji a výsledek na vrstveném kaskádovém displeji

Výzkumnící v Nvidii ale vyvinuli displej, který násobí rozlišení. Nepotřebujete k tomu žádnou moderní technologii výroby - pouze na sebe umístili dva displeje. Vzali normální LCD displeje a jednomu odmontovali zadní část. Na normální displej pak položili tento "průhledný", aby byl šikmo posunutý o půl pixelu. Nad pixelem z prvního displeje jsou tak čtvrtiny pixelů z horního displeje. každý bod původního rozlišení se tak rozdělí na čtyři. Klesne celkový jas, ale to u VR brýlí není takový problém. Samozřejmě se ale pixely navzájem ovlivňují, musí se proto propočítat správná kombinace obrazů na prvním a druhém displeji, aby ve výsledku dala normální obraz s jemnějším rozlišením. To je samozřejmě ideální úkol pro grafickou kartu, která požadovaný obraz vypočítá, nejde o žádné složité transformace, takže vliv na celkový výkon nemusí být nějak hrozivý. 

zdroj: Technology Review

Diskuze (19) Další článek: Když máte štěstí, Linux je výborný systém

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia, První displej, Offset, Správná kombinace, Douglas, Celkový obraz, Virtual Reality, CASC

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů