Nvidia na GTC: simulace a superpočítačová mobilní grafika

Realistická simulace moře i nové architektury a čipy, které přinesou několikanásobně vyšší výkon i nižší spotřebu.

Nvidia na konferenci GTC představila několik novinek, nejen z oblasti hardwaru, ale i softwaru. Hlavní přednášku si vzal na starost šéf Nvidie Jen-Hsun Huang.

Kromě krátkého představení nové grafické karty GeForce GTX Titan, která je nejvýkonnějším modelem určeným pro domácí i profesionální využití, se šéf Nvidie pustil do mnoha oblastí, ve kterých Nvidia působí a už to rozhodně není pouze o grafických kartách.

Ve jménu simulace

Na videu v čase 9:30 si můžete prohlédnout jak vypadala simulace virtuálního moře dříve, respektive do dnešní doby. Takovou simulaci lze dnes vidět v mnoha moderních hrách, vlny jsou poměrně stálé a i když vše vypadá na oko relativně dobře, moře nereaguje na fyziku lodi ani na rychlost a směr větru.

Od času přibližně 10:30 začíná ukázka nové generace simulace, která reaguje na 20 000 senzorů na samotné lodi, mořské vlny reagují na rychlost větru a vše se fyzikálně počítá dle stovky tisíc částic. Jak lze vidět, chování moře i lodi je hodně realistické, přičemž vše je počítáno v reálném čase na GeForce GTX Titan.

Další oblastí je simulace obličeje, kde je dle Nvidie problém s tím, že k dokonalému ztvárnění obličeje vede složitá cesta s mnoha překážkami. Realističnost obličeje a jeho „lidskost“ se totiž postupně nezlepšuje s přidáváním složitosti, ale v určitém stupni vypadá taková simulace hodně divně, až odpudivě.

Na videu můžete vidět velmi dobře vypadající vílu s realistickými vlasy. Její emoce ale nelze vytvořit kreslením na počítači. Pro co největší realističnost bylo nutné nasnímat video obličeje z 156 kamer umístěných v trojrozměrném prostoru kolem obličeje reálného člověka. Výsledná videa s 30 výrazy, která měla celkem 32 GB byla zpracována a programátoři měli k dispozici potřebné informace k simulaci výrazů v obličeji.

Technologie Face Works na prezentovaném obličeji bez vlasů potřebuje k vykreslení v reálném čase kolem 2 TFLOPS, což je polovina výkonu GeForce GTX Titan. Spotřeba na takovou simulaci je s GeForce GTX Titan kolem 100 W. Na celé tělo či svět v takové kvalitě si tak určitě ještě počkáme.

 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,