Nvidia GTC 2010: po architektuře Fermi přijde 28nm Kepler

Diskuze čtenářů k článku

22. 09. 2010 16:47

Uvidime jaky rozdil bude mezi fermi a novyma HD6000 od AMD. A rozdil vykonu bude velmi znatelny. Pokud by nV chtela neco podobne i na 28nm tak uz to nemusi ani zbytecne zkouset a volil bych treba vyrobu uzavrit nebo prejit na jiny segment nez jsou graficke karty. Uz tahle 40nm tragedie jmenem Fermi je bude stat ranec. Tim jak ted divoce zlevnujou GTX460 a ostatni aby alespon neco prodali nez prijde nova rada AMD karet , asi moc penez nevydelaj. Vyrobni naklady jsou vyssi nez u Ati-AMD kvuli vetsimu jadru. Vyhradni vyrobci karet s nV chipama to taky dlouho neustoji prodavat za minimalni marzi. Navic chces 10000 jader pro GTX460, ok ale musis vzit 10000 radiatoru pro 470/480 :D a to se fakt "vyplati".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Pokud to udělají 28nm, tak k tomu už nebude potřeba Temelín, ale jenom menší zahradí atomová elektrárna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 14:16

radsej by uz mohli prestat mrvit ovladace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 16:20

No nevim, nVidia je softwarově úplně jinde než AMD, pár problémových verzí ovladačů tam bylo ale vždycky to hodně rychle řešili. Myslím si že po této stránce jsou na tom mnohem lépe než konkurence...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 16:42

To sou dobry nesmysly. Ovladace ma Ati uplne stejne funkcni jako nV. Uz par let mezi nima neni zadnej extra rozdil. Jo mozna v linuxu to maximalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 20:27

Jak to řešili? Jednoduše, zvýšili otáčky ventilátoru, aby se porucha GK odsunula na pozáruční dobu.

To co funguje na ATI, bude fungovat na nVidii, naopak ne, jejich GLSL kompilátor je stejná prasárna jak MSVC. ATI má alespoň striktní implentaci přesně podle specifikace, tak je radost v tom vyvíjet, alespoň tedy v OpenGL. ATI alespoň popíše zařízení, ale nVidia to vyrábí snad pomocí magie.

A proč na ATI vycházejí patche? Kvůli nVidii. Studio hru vyvíjí a testuje na nvidii, která jim dovoluje psát prasárny typu zápis do varying proměnné ve fragment shaderu, a když to pak lidi spustí poprvé na ATI, tak se shader nezkompiluje a driver je s tím pošle do p*dele, a proto pak studio musí hnedka vybalit patche, aby to šlo i na ATI.

NVidia driver je taková děvka, že to ani nemá obdoby, když do GLSL kompilátoru v nvidia driveru pošlete GLSL program, tak ho to zkompiluje (nečekaně), ale když mu pošlete Microsoft DX HLSL program (úplně jinej jazyk), tak ho zkompiluje taky, a ani nevypíše warning.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 23:15

sam som mal vzdy nvidiu. aj tearz mam nv. ide o to ze som si zvykol na komfort, ze vsetko bez problemov stale fungue co sa ale v poslednej dobe neda povedat. bol som ochotny priplatit par penazi za rovnaky vykon prave kvoli komfortu - nemam cas si doma "dorabat" kupeny produkt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 12:19

Zajimave, nvidia se dlouho mota na 55nm a nahle skoci na 40nm (kde uz rok operuje konkurence) a v zapeti na 28nm?

Takze cipy lze umirnit mensim vyrobnim procesem, proc to nejde u AMD? Smolej optimalizace 2 roky a ostatni mezitim prechazej na mensi vyrobni proces.

Jestli to tak pujde dal, tak maj u nvidie se zroutama (pote na mensim v.p.) dobre naslapnuto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 13:59

Vidíš do toho vůbec? 40nm proces u TSMC je naprostá tragédie co se týče výtěžnosti. právě TSMC se rozhodla "přeskočit" 32nm proces a jít hned na 28nm.

Do této chvíle se hrafické čipy vyrábějí výhrandě u TSMC a tedy 40nm procesem. V příštím roce se plánuje souštění 28nm výroby v Global Foundries (spřízněno s AMD), takže se dá očekávat, že 28nm grafické čipy budou nejdříve AMD a až potom možná nVidia (i když nVidia se už nechala slyšet, že by měla zájem o nějaké výrobní kapacity v GlobalFoundries).

Navíc, když si připustíš, že současné, na staré archytektuře postavené Radeony dávají slavným FERMI docela zabrat, žádný přechod na menší výrobní proces nVidii nepomůže, resp. pomůže, ale stejnou měrou pomůže i konkurenci. U té se navíc čeká nová architektura, která se snad povede lépe než FERMI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2010 14:23

archytektuře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 14:41

Ooops! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2010 14:44

Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2010 14:00

Nevim co je na tom zajimave. Defakto Nvidia i ATI sami o sobe nejak neovlivni jestli se bude jejich cip vyrabet na 55nm nebo 22nm pochopitelne sahnou po tom nejlepsim co v dany okamzik maji k dispozici a pro to navrhnou cip. Uz nejakou dobu vyrabi cipy ve stejne tovarne a ta tovarna nyni umi 40nm vyrobu a pote prejde na 28nm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2010 11:42

Opravený graf (thx to no-X): http://img12.abload.de/img/nvroadmap_correct2im9... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor