Nvidia chce zrychlit skenování antivirů pomocí grafické karty

Diskuze čtenářů k článku

06. 10. 2009 15:54

Jen tak dál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 15:51

Ja myslim ze Nvidia jde na to moc dobre chce vyuzit GK i na jine veci nez grafiku a urychlit tak praci se systemem.Pri nejakych cinnostech je CPU zatizene a GK je nevyuzita.Predstavtesi treba pri koprimovani RAR by se zapojila GK CUDA vykon by byl urcite rychlejsi a o tom to je.Nvidia GK chce vyuzit i na jine veci nez hry.Snad je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 16:28

ja myslim ze na rar nebo na komprimaci velkeho souboru tohoto typu urcite ne, protoze netezis z vyhody vice jader ale z vyhody frekcence, jinak receno. pri komprimaci rar nemuzes pouzit 200 jader soucasne (myslim) ale pouze jedno jediny, v cemz je porad cpu rychlejsi. Suma sumarum CUDA se da vyuzit tam kde staci "pomalejsi" pocitani s vice vlakny neboli nizsi frekvence ale s vice pocetnima jednotkama, kde je antivir opravdu jasna volba, natoz cpu jasne vede na hruby velky vypocty v lajne kde se neovlivnuji vstupy mezi sebou. je zbytecny programovat rar na cuda kdyz se komprimuje v zavislosti na predchozich datech, tudis v jednom jedinem vlaknu. potom je rozdil jesli mas 800Mhz (cuda) nebo 3Ghz(CPU) . jina vec je pokud bys komprimoval 300malych souboru, tam uz by zkutecne moznosti mohly byt vetsi. kazdopadne omezujici faktor je porad hdd.

ideal je to na cinnosti typu kde se pracuje s hodne vecma najednou, coz je prave antivir, indexace, prohledavani souboru ci vkladani a zpracovavani velkeho poctu souboru/dat do databazi.. proste kde se da pracovat s velkym poctem paralelnich vlaken ale neni treba velky vykon na 1 jednotku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 18:14

S tím nemáš úplně pravdu. Například aplikace 7-zip umí i na CPU pracovat ve více vláknech a rychlost komprese se zvyšuje téměř na dvojnásobek (ačkoliv přesně nevím jak, protože data opravdu závisí na sobe, možná se dělí pouze jeden krok a druhé vlákno pracuje zpožděně, to přesně nevím). Nicméně myslím že co se zrovna komprese či encodingu týče, nejde ani tak o počet jader, ale také o to, že grafické karty disponují pokročilejšími (složitějšími) instrukcemi, které umí zastát činnost několika x86 instrukcí jednou instrukcí grafické karty a tím se sníží celkový počet instrukcí během kompresního cyklu a i FPU čip s nižší frekvencí je tedy schopen komprimovat rychleji než CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 19:36

souhlas.

7-zip na serveru(2x dvoujadro jakysi xeon 5130@2GHz, 4GB), soubor zaloha mssql databaze 1,8GB :

1 jadro = 14:57, vysledna velikost 139 MB

2 jadra = 8:45, vysledna velikost 139 MB

vy chytrolini co podle vas nelze komprimovat rychleji na vice jadrech.

RAR je pro lamy ktery chteji mit v pc ruzny breberky z tech cracku(neverim ze si nekdo je ochoten koupit). Normalni clovek pouziva open-source 7-zip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 21:33

jenze problem je v tom ze 7z je zrejme pribuznej je kgb ci uha a ne k raru, to sou trochu jine druhy komprese zalozene uz trochu jinak. rar je ciste linearni komprese, kde uz se nepocita s tim co jiz zkomprimovane bylo (a pokud tak minimalne), kgb ci uha a mozna i 7z se vraci k tomu co jiz zkomprimovane bylo podle nastavenych vlastnosti aby opakovane veci, ktere jsou jen malo menene nemuseli byt opakovane zmeneny a v podstate to komprimuje jen rozdil, nebo na to haze nakej odkaz (neco jako joint stereo u hudby pokud si predstavite) takze tam se multitask vyuzit da, je to logicke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 21:37

edit: nemuseli byt opakovane zkomprimovany....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 22:49

no tak kdyz budu vedet ze mi open source 7z zabali soubor pomoci grafiky 100x rychleji nez proprietarni rar pomoci pomoci cpu proc bych pouzival rar???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 22:59

a kdo rika ze ja pouzivam rar nebo snad rikam ze nepouzivam opensource? kgb ci uha sou taky open a sou vykonejsi jak rar. Rar byl zmineny jako priklad mozneho vyuziti, nacez jsem zareagoval, ze zrovna on je na to momentalne nevhodny. Stejne kdyz neco balim, tak radej delam samorozbalovaci sfxko protoze kazdej druhej je lama co si neumi rozbalit ani blbej zip (bez urazky, ale sou to zkusenosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 07:32

ja oponuju tomu tvrzeni ze komprimace velkych souboru (a proste tam byl zminen RAR) neni tim co by bylo pouzitelne pro tuhle technologii. naopak, i komprimace muze tezit z vyhody vice vlaken.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 22:18

dokolecka dokola

jinak receno od zcela obycejneho raru sme pres open 7z dosli k casto u ripu pouzivanym ponekud alternativnim komprimacnim metodam (UHA ci KGB) a vysledek je ze zakladni komprimacni metody ktery sou nam cpane vetsinou neumi ani naprostej zaklad vramci vice vlaken, neboli vyuziti vice jader, coz by byl ohledne CUDA zaklad a dokud to nebudou umet tak je to pro ne CUDA zbytecna zalezitost. A je to prave opensource ,ktery dost casto s vice jadry uz alespon minimalne pracovat umi a muze na tom silno profitovat. A pokud si to tyto "placene" archivatory vcas neuvedomi, mohou na to lehce dojet. Nemluve o tom, ze v ramci samotne komprimace ma opensource uz ted vetsinou lepsi vysledky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 10. 2009 15:43

The Future is Fusion

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 15:02

Ano, nVidia dala pojmu grafická karta zcela nový rozměr. Ale k čemu je dobré mít v počítači grafiku, která dokáže zastoupit procesor či zrychlit skeny antiviru, když její základní funkce -počítání grafiky- notně zaostává... Mě připadá, že se těmito zajímavostmi chce nVidia jen zviditelnit, žádný opravdový přínos to není. Připomíná mi to mobil s MP3 přehrávačem, super MPx foťákem, prohlížečem internetu a bůhvíčím ještě. Ani jedno to neumí pořádně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 15:06

Jenže do grafiky není implementována speciální funkce na skenování,jen se může dát programovat.Takže grafika se bude vedele počítat dál,ale bude to umět i víc než jenom to.Přirovnal bych to k motoru v autě který původně jen otáčel koly,ale teď se k němu přidá další hřídel (omluvte mně jestli plácám blbosti,nejsem v technice zběhlý) která bude navíc hýbat stěrači a otvírat okýnky,ale funkce motoru bude zachována úplně stejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 15:11

Asi jsi mne špatně pochopil. Myslím to tak, že se teď "envídie" zabývá spoustou nesmyslů, místo vývoje nových, výkonných grafik(vlastně jen přetaktovávají staré a zvyšují ceny). Myslíš, že s možností rychlejšího AV-skenování bude lépe konkurovat novým atinám řady 5?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 15:48

Ale houbelec, to že ATI dokázala Nvidii zase na pár měsíců dohnat a lehce předehnat nic neznamená. Vzpomeňte jak to bylo v minulosti: Nvidia kralovala s řadou 6 , ATI se furt plácala až ji konečně překonala s řadou X1xxx. Pak ale Nvidia přišla s 8800 GTX a ATI zas nebyla schopná třičtvrtě roku odpovědět. ATI jenom uvedla kartu, která při monstr parametrech tak tak překonává dvoučipový řešení (a někdy ani to ne), navíc karty zase budou k dostání až na svatýho Dyndy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 10. 2009 16:20

Zajimalo by me, jaxte dosel k tomu, ze NV zanedbava vyvoj novych grafik? Neni snad Fermi zcela 'novy' chip? Nachazime se v dobe, kdy je 90% her multiplatformnich, tj. primarne delanych pro X-BOX a spol., tudiz na PC s prumernou grafikou bezicich zcela plynule. Od dob Voodoo1 mi nikdy zadna grafika nevydrzela v PC tak dlouho jako GTX260 - muzu si zahrat cokoliv v 1920x1200 na max uz vic nez rok a pul! O tom, ze Fermi bude ve hrach rychlejsi nez GT200 snad nikdo nepochybuje. Domnivam se, ze priznivci ATI jsou uz ted trochu vykolejeni, protoze NV touto radou opousti jejich detske hriste NV vs. ATI a jde jinam. Osobne mam z toho radost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 16:35

Ati uz neberu jako Ati od te doby co je koupilo AMD, ale to uz by byla jina debata

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 10. 2009 15:47

Tohle nejde tak srovnávat, aby tohle grafiky zvládaly je třeba přidat spoustu specifických obvodů a celkově tak naroste počet tranzistorů, které pro původní akceleraci 3D grafiky žádný význam mít nebudou, pouze zvětšují a prodražují čip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 16:32

Konečně ten můj příspěvek někdo pochopil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 17:06

akorat nejak tu unika ta logika, proc by zavedeni CUDA melo nejak ovlivnit podobu jejich karet ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 16:34

nesmysl a to totalni. jaky specificky cipy ktery nemaji vyznam na 3D grafiku. kdyz necemu nerozumim tak mlcim a soupu nohama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 19:02

a s cim jako nesouhlasite proboha? nezahrajete si snad na soucasne nejlepsi grafarne od nvidie dane do SLI nejakou hru na full HD? jaky vyznam by melo dalsi zvysovani vykonu timhle smerem? tahle technologie jede do budoucna....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 20:12

Psal jsem obvody a nemyslím celkově čipy, už dříve nVidia přidala do čipu obvody pro výpočet v DP a tyto jsou využitelné pouze pro GPGPU, pro normální 3D rendering nemají význam, teď tomuto podřídila celou architekturu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 21:57

a proc by se 3D nedalo akcelerovat pomoci openCL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 22:38

Jestli myslíš softwarový rendering přes stream procesory, tak to by šlo, ale ne tak rychle jak klasicky (apoň momentálně když jsou v čipu speciální optimalizované obvody pro texturing, postprocesing atd.). A mimichodem DP by se při tomto také nejspíš neuplatnilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 10. 2009 16:01

jenom podotknu : pokud k hnací hřídeli připojíte další hřídel,tak funkce motoru sice bude zachována- zvýší se ale i namáhanost a zvětší spotřeba energie nutné k otáčení hřídelí (spotřeba) , která je v poměru k energii odvedené druhou hřídelí plus ztráty přenosem (rozvodem) ,ale to je jen rejpavá věcná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 10. 2009 16:23

Grafické karty už mají dlouhou dobu i další funkci - funkci přímotopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 08:11

!!!! ako didaktik alfa :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 20:17

Někdy když je zima se to však hodí. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 20:16

Ještě dodám, že je také potřeba, pro toto napojení nějaký materiál navíc, který mohl být ušetřen nebo využit na vyrobení většího motoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 08:09

hnus pane velebnosti, hnus. Grafiky sa zdokonaluju len to potrebuje cas. Praveze mobil s MP3 prehravacom, fotakom, prehliadacom internetu a bohvie co este je vynikajuca vec, vy si vlacite desat zariadeni a ja mam ia jedno. Grafiky maju vysokovykonne procesory specializovane na urcite vypocty a ak sa toto da vyuzit tak je to dobra sanca ako zdvihnut vykon. Dobre by bolo kebyze sa vykon videokarty da v tychto programoch nalinkovat ako dalsi thread takze by napriklad bezalo osem threadov na procesore (alebo dva, podla poctu threadov/jadier) a dalsi(e) by bezali na videokarte a vsetko automaticky. Uz musim koncit, beriem si svoj multifunkcny mobil Nokia N95 8gb a idem pocuvat kazne stephena wallaca na sklad pri preberani zasielky pneu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 09:00

lenže predpokladám, že počítač bude aj naďalej mať aj procesor, takže "počet zariadení" sa nezníži. Akurát si procesor a grafická karta začnú trochu konkurovať a už sa teším na dobu, keď Nvidia príde s vlastným OS, ktorý bude bežať len v ich kartách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 09:06

toho se nebojim, stale se najde dost veci ktery budou tezit z vyhod cpu. mimochodem open CL je skvele prave v tom ze to lze pocitat jak na GPU tak CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor