Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

  • Nástroj Nvidie přinese plnou kontrolu nad herní kamerou
  • Maximální rozlišení snímků bude až 61 440 × 34 560 pixelů
  • Podporovat bude i 3D snímky pro virtuální realitu
Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

V rámci páteční prezentace, při níž Nvidia představila především nové grafiky, ukázala nový nástroj pro nový hardware. Nazývá jej jako Ansel a měl by se postarat o snadnou cestu k lepším screenshotům.

Pokud si v současnosti běžný hráč chce něco zajímavého ze hry „vyfotit“, prostě zmáčkne Print Screen a hra mu většinou snímek uloží do vlastního adresáře. Jenže existuje i velká komunita lidí, kteří ze screenshotů udělali druh vizuálního umění. Ti vyžadují pokročilejší nástroje jako je třeba virtuální vysoké rozlišení, mody pro přidání světla či ovládání kamery. To vše Nvidia zakomponovala do nového nástroje a přinese tím možnost tvořit působivé screenshoty všem.

Pokud se tvůrci hry rozhodnout pro podporu této technologie, hráč získá dosud nemožné funkce. Při pořizování snímku tak například získá kompletní přístup k herní kameře. Scénu tak nebude muset snímat pouze z běžného herního pohledu, ale z jakéhokoliv úhlu, který bude zrovna nejlepší. Podobně bude moci do scény přidat dodatečné osvětlení.

Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Ansel přinese kompletní kontrolu nad kamerou ve hře

Další funkcí je virtuální změna rozlišení, které může být až 32× vyšší než v nativu a v případě 4K monitoru bude možné vyprodukovat snímek v rozlišení 61 440 × 34 560 pixelů. Využití vysokého rozlišení je dvojí – jednak výřezy, které zůstanou stále v perfektní ostré kvalitě a také tzv. downsampling. Technika vysokého virtuálního rozlišení a následného zmenšování snímků pro ostré hrany a detaily je při tvorbě pokročilých screenshotů základem. Součástí bude také jednoduchý editor, který se bude v postprocessingu starat o přidání efektů – filtrů, vinětace nebo vyladění barev. K dispozici budou i surová EXR data pro případné editace v grafických editorech, kde mohou vznikat třeba HDR snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Vysoké rozlišení je pro pokročilé "screenshotování" základem. Ansel umožní snímky s rozměrem až 61 440 × 34 560 pixelů

Nvidia Ansel bude mimo jiné připraven i na virtuální realitu. Snímky ze hry tak už nebudou muset mít pouze běžný 2D rozměr, ale mohou být zachyceny také v podobě 3D fotografie s možností otáčení o 360°. Tu si následně budete moci prohlédnout pomocí brýlí pro VR, na běžném monitoru otáčením myši, ale připravena je také aplikace pro Google Cardboard. Tu již nyní najdete na Play Store a můžete si v ní prohlédnout ukázkové 3D screenshoty.

S datem finálního uvedení nástroje se Nvidia nepochlubila, nicméně uvedla první seznam her, které budou technologii podporovat - The Division, The Witness, Lawbreakers, The Witcher III: Wildhunt, Paragon, No Man’s Sky a Unreal Tournament. Brzy prý budou následovat další hry.

Klepněte pro větší obrázek
Screenshot z Witchera 3 může vypadat i takto (zdroj: Natty Dread)

Pokud vás screenshoty jako umění zajímají, pak se můžete o jejich úrovni přesvědčit v několika galeriích nejznámějších tvůrců na Flickru:

Témata článku: Technologie, Nvidia, Flickr.com, Screenshot, Witcher, Witcher 3, The Witcher, Cardboard, Google Cardboard, Google Photos, Paragon, Virtuální 3d brýle, 3d brýle pro virtuální realitu, Print Screen, The Division

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Noclaf 9. 5. 2016 16:19:30
    Zase bulvarni titulek jak prase. Screenshot - od slov "screen" a shot,...
  • Tudva 9. 5. 2016 14:53:29
    A nejake info jak to ma fungovat. Jestli pri printscreenu se hra zastavi...
  • Rudidlo 9. 5. 2016 12:33:45
    Snímek z hry z jakéhokoliv úhlu? V Assassin Creed IV se mi náhodou...
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 27

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 28

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 19


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky