Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

  • Nástroj Nvidie přinese plnou kontrolu nad herní kamerou
  • Maximální rozlišení snímků bude až 61 440 × 34 560 pixelů
  • Podporovat bude i 3D snímky pro virtuální realitu
Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

V rámci páteční prezentace, při níž Nvidia představila především nové grafiky, ukázala nový nástroj pro nový hardware. Nazývá jej jako Ansel a měl by se postarat o snadnou cestu k lepším screenshotům.

Pokud si v současnosti běžný hráč chce něco zajímavého ze hry „vyfotit“, prostě zmáčkne Print Screen a hra mu většinou snímek uloží do vlastního adresáře. Jenže existuje i velká komunita lidí, kteří ze screenshotů udělali druh vizuálního umění. Ti vyžadují pokročilejší nástroje jako je třeba virtuální vysoké rozlišení, mody pro přidání světla či ovládání kamery. To vše Nvidia zakomponovala do nového nástroje a přinese tím možnost tvořit působivé screenshoty všem.

Pokud se tvůrci hry rozhodnout pro podporu této technologie, hráč získá dosud nemožné funkce. Při pořizování snímku tak například získá kompletní přístup k herní kameře. Scénu tak nebude muset snímat pouze z běžného herního pohledu, ale z jakéhokoliv úhlu, který bude zrovna nejlepší. Podobně bude moci do scény přidat dodatečné osvětlení.

Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Ansel přinese kompletní kontrolu nad kamerou ve hře

Další funkcí je virtuální změna rozlišení, které může být až 32× vyšší než v nativu a v případě 4K monitoru bude možné vyprodukovat snímek v rozlišení 61 440 × 34 560 pixelů. Využití vysokého rozlišení je dvojí – jednak výřezy, které zůstanou stále v perfektní ostré kvalitě a také tzv. downsampling. Technika vysokého virtuálního rozlišení a následného zmenšování snímků pro ostré hrany a detaily je při tvorbě pokročilých screenshotů základem. Součástí bude také jednoduchý editor, který se bude v postprocessingu starat o přidání efektů – filtrů, vinětace nebo vyladění barev. K dispozici budou i surová EXR data pro případné editace v grafických editorech, kde mohou vznikat třeba HDR snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Vysoké rozlišení je pro pokročilé "screenshotování" základem. Ansel umožní snímky s rozměrem až 61 440 × 34 560 pixelů

Nvidia Ansel bude mimo jiné připraven i na virtuální realitu. Snímky ze hry tak už nebudou muset mít pouze běžný 2D rozměr, ale mohou být zachyceny také v podobě 3D fotografie s možností otáčení o 360°. Tu si následně budete moci prohlédnout pomocí brýlí pro VR, na běžném monitoru otáčením myši, ale připravena je také aplikace pro Google Cardboard. Tu již nyní najdete na Play Store a můžete si v ní prohlédnout ukázkové 3D screenshoty.

S datem finálního uvedení nástroje se Nvidia nepochlubila, nicméně uvedla první seznam her, které budou technologii podporovat - The Division, The Witness, Lawbreakers, The Witcher III: Wildhunt, Paragon, No Man’s Sky a Unreal Tournament. Brzy prý budou následovat další hry.

Klepněte pro větší obrázek
Screenshot z Witchera 3 může vypadat i takto (zdroj: Natty Dread)

Pokud vás screenshoty jako umění zajímají, pak se můžete o jejich úrovni přesvědčit v několika galeriích nejznámějších tvůrců na Flickru:

Témata článku: Technologie, Nvidia, Print Screen, Posun, Pokročilý editor, Virtuální 3D brýle, Paragon, The Witcher, Kompletní editor, Flickr.com, Screenshot, Google Cardboard, Google Photos, Jednoduchý editor, Ansel, Úroveň, Witcher 3, The Division, Kompletní přístup, 3d brýle pro virtuální realitu, Finální uvedení, Cardboard, Witcher

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

17.  10.  2017 | Jakub Čížek | 186

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

19.  10.  2017 | David Polesný | 25

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

** Světové mocnosti vyvíjí nové, nesmírně rychlé zbraně ** Jsou schopné pokořit rychlost Mach 5 ** Tyto zbraně mohou zvýšit riziko rozpoutání válečného konfliktu

19.  10.  2017 | Stanislav Mihulka | 20


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji