Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

  • Nástroj Nvidie přinese plnou kontrolu nad herní kamerou
  • Maximální rozlišení snímků bude až 61 440 × 34 560 pixelů
  • Podporovat bude i 3D snímky pro virtuální realitu
Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

V rámci páteční prezentace, při níž Nvidia představila především nové grafiky, ukázala nový nástroj pro nový hardware. Nazývá jej jako Ansel a měl by se postarat o snadnou cestu k lepším screenshotům.

Pokud si v současnosti běžný hráč chce něco zajímavého ze hry „vyfotit“, prostě zmáčkne Print Screen a hra mu většinou snímek uloží do vlastního adresáře. Jenže existuje i velká komunita lidí, kteří ze screenshotů udělali druh vizuálního umění. Ti vyžadují pokročilejší nástroje jako je třeba virtuální vysoké rozlišení, mody pro přidání světla či ovládání kamery. To vše Nvidia zakomponovala do nového nástroje a přinese tím možnost tvořit působivé screenshoty všem.

Pokud se tvůrci hry rozhodnout pro podporu této technologie, hráč získá dosud nemožné funkce. Při pořizování snímku tak například získá kompletní přístup k herní kameře. Scénu tak nebude muset snímat pouze z běžného herního pohledu, ale z jakéhokoliv úhlu, který bude zrovna nejlepší. Podobně bude moci do scény přidat dodatečné osvětlení.

Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Ansel přinese kompletní kontrolu nad kamerou ve hře

Další funkcí je virtuální změna rozlišení, které může být až 32× vyšší než v nativu a v případě 4K monitoru bude možné vyprodukovat snímek v rozlišení 61 440 × 34 560 pixelů. Využití vysokého rozlišení je dvojí – jednak výřezy, které zůstanou stále v perfektní ostré kvalitě a také tzv. downsampling. Technika vysokého virtuálního rozlišení a následného zmenšování snímků pro ostré hrany a detaily je při tvorbě pokročilých screenshotů základem. Součástí bude také jednoduchý editor, který se bude v postprocessingu starat o přidání efektů – filtrů, vinětace nebo vyladění barev. K dispozici budou i surová EXR data pro případné editace v grafických editorech, kde mohou vznikat třeba HDR snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Vysoké rozlišení je pro pokročilé "screenshotování" základem. Ansel umožní snímky s rozměrem až 61 440 × 34 560 pixelů

Nvidia Ansel bude mimo jiné připraven i na virtuální realitu. Snímky ze hry tak už nebudou muset mít pouze běžný 2D rozměr, ale mohou být zachyceny také v podobě 3D fotografie s možností otáčení o 360°. Tu si následně budete moci prohlédnout pomocí brýlí pro VR, na běžném monitoru otáčením myši, ale připravena je také aplikace pro Google Cardboard. Tu již nyní najdete na Play Store a můžete si v ní prohlédnout ukázkové 3D screenshoty.

S datem finálního uvedení nástroje se Nvidia nepochlubila, nicméně uvedla první seznam her, které budou technologii podporovat - The Division, The Witness, Lawbreakers, The Witcher III: Wildhunt, Paragon, No Man’s Sky a Unreal Tournament. Brzy prý budou následovat další hry.

Klepněte pro větší obrázek
Screenshot z Witchera 3 může vypadat i takto (zdroj: Natty Dread)

Pokud vás screenshoty jako umění zajímají, pak se můžete o jejich úrovni přesvědčit v několika galeriích nejznámějších tvůrců na Flickru:

Témata článku: Technologie, Nvidia, Cardboard, Flickr.com, Google Cardboard, Google Photos, Paragon, Print Screen, Screenshot, The Division, The Witcher, Witcher, Witcher 3, 3d brýle pro virtuální realitu, Virtuální 3D brýle, Kompletní editor, Pokročilý editor, Úroveň, Jednoduchý editor, Ansel

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Noclaf 9. 5. 2016 16:19:30
    Zase bulvarni titulek jak prase. Screenshot - od slov "screen" a shot,...
  • Tudva 9. 5. 2016 14:53:29
    A nejake info jak to ma fungovat. Jestli pri printscreenu se hra zastavi...
  • Rudidlo 9. 5. 2016 12:33:45
    Snímek z hry z jakéhokoliv úhlu? V Assassin Creed IV se mi náhodou...
Určitě si přečtěte

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 19

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

** Využít můžete přímo Word v rámci balíčku Office ** Zdarma lze využít Google Dokumenty, neporadí si ale s formátováním ** Obrátit se také můžete na specializované stránky

11.  8.  2017 | Vladislav Kluska | 9

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 12

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

** Když EU rušila roaming, šla přes mrtvoly ** Tou největší jsou virtuální operátoři ** Vlastně je překvapivé, že už nepadají jeden po druhém

12.  8.  2017 | Filip Kůžel | 89


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí