Nový Wine 1.1.8 zvyšuje podporu počítačových her na Linux

Diskuze čtenářů k článku

10. 11. 2008 14:07

Může mě někdo objasnit, co si mám představit pod pojmem "unik paměti"? To jako, že se na to už ten DDR modul nemůže koukat, sebere batůžek a "vezme roha"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 18:40

už se těším na další verzi, copak asi opraví?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 19:37

Uz by mohli opravit tu chybu, jak tam nejdou spoustet DirectX 10 hry, to me vazne stve! Cloveku slibuji, ze s tim Wine bude moct spoustet windowsacke aplikace a jim tam nejede ani tak zakladni vec jako je DirectX. Pche.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 19:44

Jo, za tu cenu, co se to distribuuje, by na tom fakt mohli zapracovat a to možná co nejrychlej. Nebo by tady Adam musel holt přiložit ruku k dílu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 20:46

nebo by mohli aplikovat dx10.1 popřípadě rovnou dx11 faktiticky, za tu cenu...

WINE je super věc a každou verzí se zlepšuje, což se mi líbí, ale pořád mi blbne chrome... budu muset nejspiš upgradeovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 21:09

Co byste pořád nechtěli? Máte DirectX 9 z roku 2002. To vám snad musí stačit, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 21:19

Můžu se zeptat co to je to DirectX ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 21:24

Microsoftacka kombinacia SDL a OpenGL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 21:46

Az na to, ze DirectX zaslapal OpenGL do zeme, viz. thready o opengl 3.0 na opengl.org

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 22:13

nechte toho hadani, jestli je lepsi openglide nebo dx, nejlepsi a nejspolehlivejsi je stejne papir a tuzka plus piskvorky . tedy dokavad vam ten papir nekdo nepomoci, neshori popr jinac neznici, ze jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2008 08:53

Me staci, proto pouzivam na hry XP. Ve Vistach jich totiz spousta (zvlaste tech starsich) nefunguje :(.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 09:16

To je na Linux aplikacích hezké, že se neustále snaží přibližovat k Win. Kluci se aspoň nenudí, protože vzhledem k tempu vývoje pro platformu Win, je to vpodstatě celoživotní dílo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 09:25

napsal Vransen a sel si koupit dalsi 4GB pameti, aby mohl na Vistach trochu pracovat ... bohuzel si neuvedomil, ze u windows (narozdil od linuxu) nelze na 32-bit systemu pracovat s vetsim mnozstvim pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:23

tak .. ono to jde. ale chapu ze zavilemui linuxari, ktery naposled videl windowsy v dobe windows 3.1 to mohlo ujit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:35

Na 32bit. Windowse ide pracovat s viac nez 4GB RAM? Ako? Toto si rad necham vysvetlit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 10:44

A já si myslel, že u všech 32bit systémů je toto omezení a ono u linuxu je to asi jinak. Hmhm. Sem enem prosťácké pasák koz, tak temu zas tak negómu. *LUSK* Zjeví se nějaký odorník co by mě to vysvětlil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:53

Ja som sa pytal skor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 10:58

Já to považoval za řečnickou otázku na kterou není nutno odpovídat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 11:22

Takze - pro procesory Pentium Pro a vyssi (s jednou vyjimkou v podobe 400MHz FSB Pentium M) a Athlonu a vys lze pouzit PAE, ktere rozsiruje adresaci z 32bitu na 36bitu, coz znamena narust na 64GB. Nicmene pro kazdou aplikaci zustava virtualni adresni prostor stale 32bitovy, takze jedna aplikace (proces) muze vyuzit max. 4GB.

Linux, FreeBSD, Solaris, dokonce i MacOS X toto dlouho podporuji.

Windows jen v nekterych verzich 2000, 2003 a 2008 (tj. v serverovych Windowsech), 32bit XP a 32bit Visty toto neumi (ve stylu kazdemu domacimu uzivateli 640KB musi stacit!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 12:12

Drahý tučňáku, co kdybys sis občas něco přečetl a neplácal že PAE na 32 bit XP nefunguje? To že Wine opravuje kompatibilitu takových herních "novinek" jako Diablo a Max Payne už teď je opravdu chálihodné, ale nemusíš každému cpát tu svou úžasnou svobodu až do krku.

http://technet2.microsoft.com/windowsserver/cs/library/0a8f5c3b-a892-49af-bf94-7942836972391029.mspx?mfr=true

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 12:23

Tvůj příspěvek je typickým příkladem toho, jak se člověk neznalý ztrapňuje a ještě svým odkazem na svou neznalost upozorňuje. Odcituji ti tedy přímo ze stránek Microsoftu:

"Optimalizace paměti pro aplikace poskytuje více virtuální paměti počítače aplikacím a méně operačnímu systému. Rozšíření fyzické paměti (PAE) X86 umožňuje softwaru využívajícímu sadu rozhraní API AWE (Address Windowing Extensions) v počítači s procesorem Intel Pentium Pro nebo vyšším a systémem Windows Server 2003 Enterprise Edition nebo Windows Server 2003 Datacenter Edition mapovat více fyzické paměti na virtuální adresní prostor aplikací."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 12:29

Hm, tak nase informace se zrejme lisi. Zda se tedy, ze PAE je skutecne mozne zapnout ... nicmene po precteni uryvku z odkazu, ktery jsi poslal ...

"Pokud je v systému Windows Server 2003, Standard Edition s aktualizací Service Pack 1 a v systému Windows XP s aktualizací Service Pack 2 povolen režim rozšíření fyzické paměti (PAE), je fyzický adresní prostor omezen na 4 GB. Omezení fyzického adresního prostoru na 4 GB pomáhá zabránit v potížích s kompatibilitou ovladače v režimu rozšíření fyzické paměti."

... asi uz tak nadseny nebudes.

Fakt nechapu, kdes prisel na to, ze propaguji nebo dokonce vnucuji Wine nebo Linux (sam pouzivam jak Windows, tak Linux), takze sis to utoceni mohl odpustit.

Predpokladam, ze ocekavat omluvu je na tomto serveru zbytecne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 13:09

No jéje. Po Adamově reakci jsem si uvědomil, že jsem si odkazovaný příspěvek špatně přečetl, a místo toho hledal na MS stránkách seznam verzí, které PAE podporují - vypadá to, že tam tedy sami mají rozporuplné informace, tobě se tímto ale omlouvám za mou reakci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:41

32bitový Linux tiež nevie pracovať s viac ako s 4GB RAN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:46

Ale vie i když je systém 32bitový, tak s hi-mem support umí 16GB RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 12:41

Díky 36bit adresování paměti ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:02

Nechápu, k čemu je tenhle spor dobrý, když si člověk stejně může nainstalovat rovnou x64 variantu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 17:19

ne vždy je 64 bitů lepších než 32 a dost benchmarků mluví ve prospěch 32 bitů, i když je to případ od případu

jinak jsem se mýlil, umí až 64GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 17:28

ne každý procesor je 64bitový

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 19:03

Ono těch x64 procesorů je víc, než se soudí. O pár let předběhly vývoj SW a začaly se vyrábět už v době, kdy ještě neměly podporu OS. Třeba Intel vyrábí x64 tak od roku 2004 od modelu Pentium 4, AMD ještě o rok dříve. Pokud je nějaký starší procesor pouze x32, tak možnost většího množství paměti nemusí podporovat základová deska, takže stejně není co řešit.

Pokud jsou OS na x64 už celkem slušně nachystány, tak z hlediska aplikací je to pořád katastrofa a do velké míry je to způsobeno nezájmem uživatelů, kterým ty 2-3GB RAM prostě stačí.

Jak jistě uznáte, je celá tahle debata o tom, jestli XP umí adresovat tolik nebo tolik, docela bezpředmětná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:52

Někdo tu očividně nepochopil smysl Wine...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 12:03

Možná i pochopil, ale snaží se provokovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:00

Ale já to klidně přiznám. Smysl Wine mi úplně zřejmý není. Kdysi velmi dávno jely pod OS/2 komplet Win3.11. Tvrdilo se, jak to není stabilnější jak původní Win a kdoví, co ještě. Přesto, že OS/2 tehdy asi objektivně lepší systém byl, stejně se to nechytlo. To se psal rok 1992. Podle Wikipedie byla uvolněna první stabilní verze Wine 1.0 v roce 2008. Čili po 16ti letech se historie opakuje. Jsem zvědavý, jak Wine uspěje tam, kde OS/2 vyklidil pole. Navíc podporuje stejně jenom architekturu x86, čímž jde přímo proti koncepci Unixu.

Takže mě to, na rozdíl od spousty diskutujících s ikonou tučňáka, nijak neohromuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:21

Smysl je minimalne v tom, aby lidi odkojeni woknama (jako treba ja) mohli nekdy v budoucnu prejit na Linux a vzit si s sebou i vsechny aplikace, na ktere jsou zvykli. A taky hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 14:40

WINE slouží k nativnímu spouštění Windows aplikací pod Linuxem - to je technický význam.

Proč to vůbec někdo tvoří? Z velké části je to hnáno možností spouštět hry, protože teenageři jsou po nich posedlí, a her pro Windows se dělají tuny. Pokud chce někdo jen pařit hry, nemá pro něj Linux samozřejmě smysl, ale když někdo na Linuxu touží nějakou win hru zapařit, dostává tím možnost. Další smysl jsou aplikace, které se hodí, ale pro Linux neexistují. Sám používám třeba PowerPoint Viewer kvůli těm ptákovinám, co mi posílají kamarádi/kamarádky, Sigma Photo Pro na převod raw fotek z Foveonu, PhotoME pro úpravu EXIF informací u raw fotek z Fuji, a také můj oblíbený PSPad. To jsou všechny aplikace, které z Windows potřebuji. Někdo přes něj spouští MSO nebo Photoshop, či další takové programy. Kolegovi jsem přes WINE rozchodil aktualizaci map v Garminu.

Rozhodně to ale není v takové pozici, že by si někdo nainstaloval Linux a spouštěl všechno přes WINE. Jedná se buď o profi aplikace, které výrobce nemá zájem na Linux portovat, nebo naopak o drobné věci, které používá minimum lidí, a z toho důvodu pro ně neexistuje ekvivalent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:55

otula-: zklamal jsi . Číst normální a věcné příspěvky není zábavné pro nedělní odpoledne než začnou hodnotné filmy v TV

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 17:12

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 17:26

WINE umožňuje spouštět Win aplikace pod linuxem, takže například komerční aplikace jako Eyon Fusion (používá se na tvorbu filmových kompozic) mohla být portována na linux a bylo to levnější, než vytvořit nativní verzi. Jinak např. Autodesk Combustion jede pod WINE pěkně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 19:32

"Navíc podporuje stejně jenom architekturu x86, čímž jde přímo proti koncepci Unixu."

Takze: zkratka WINE znamena Wine Is Not an Emulator, cesky WINE neni emulator, pouze implementace Windows API. Proto je naprosto nesmyslne zadat po nem podporu jinych platforem nez x86, protoze kod neemuluje. Na druhou stranu bezi aplikace rychlosti srovnatelnou (nekdy vyssi) s rychlosti na Windowsech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 19:40

Děkuji, že jste nám to ozřejmil. Nicméně smysl mého příspěvku se netýkal ani názvu Wine, ani emulace, ale nezávislosti na použitém HW, což je obecná vlastnost Unixů. Ještě si to přečtěte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 19:57

Obecna vlastnost Unixu, ale nie Windowsu a jeho aplikacii Wine je len reimplementacia jeho kniznic, takze ak skompilujes windowsacke API vyuzivajuci program trebars na ARM, mozes k nemu skompilovat Wine a spustit ho.

Peknym prikladom portovatelnosti samotneho Wine je projekt Darwine - win32 aplikacie na PPC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2008 07:59

WINE je i pro Solaris, takže můžeš Win programy spouštět i tam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2008 08:50

Wine neni omezeny na x86. Je mozny ho zkompilovat na jinych platformach a usnadnit tak portovani win32 aplikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 13:54

Pre teba (o tebe) je tento blog

http://trsek.blog.root.cz/2008/09/02/sedite-v-zlom-vlaku-linux-ms-2/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:17

To je od tebe hezké, že ses s námi podělil o odkaz na svůj blogísek. Jinak já open source nezavrhuju, ale rád si prostě vyberu to nejlepší ze všeho, čili systém Windows a do toho různé placené, freeware a OS programy např. 7zip je vynikající, časem možná přidám i open office (kolem verze 5.0). Jestli vám na root.cz chodí někdo prudit, tak upřímnou soustrast, ale já naopak pozoruju, že poslední dobou se i u receptu na guláš v diskuzi objeví kromě politiky i "linux rulezzz". Když se v tom blogu zmiňuješ o Win 95, pochybuju, že v té době existovala nějaká relativně user friendly použitelná distribuce ala Ubuntu. Jinak pokud nejsi schopen pracovat s operačním systémem, který je na většině počítačů, tak je to především tvoje chyba a tvůj zaměstnavatel by tě měl vyrazit. Nejlepší jsou geekové, co si na cizím počítači bez Total commanderu nezkopírují soubor a bez vytuněného Firefoxu nepřečtou ani email.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:30

"Jinak pokud nejsi schopen pracovat s operačním systémem, který je na většině počítačů, tak je to především tvoje chyba a tvůj zaměstnavatel by tě měl vyrazit. "

Přeci jen mi to nedá. Co je to za operační systém???

Jinak já pracuji s některýmy programy a velmi pochybuji, že by jsi to bez delšího učení zvládl. Chápeš-li vůbec co chci říci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:31

> Když se v tom blogu zmiňuješ o Win 95, pochybuju, že v té době existovala nějaká relativně user friendly použitelná distribuce ala Ubuntu.

Taky RedHat je od Win95 starsi o rok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2008 12:51

Nas zamestnavatel nam na desktopech nechava volnou ruku v tom co nam tam pobezi, takze diky GNU/Linuxu Gentoo udelam mnohem vice prace a jednoduseji, nez kdyby mi tam melo bezet napr. Windows XP (TM).

Pri sve praci jsem zjistil, ze napr. winowsi prikaz ping nevypisuje duplicity u ICMP paketu, coz pro me bylo prekvapeni, protoze v linuxu jsem je normalne videl, coz se mi hodilo pri testovani NAT driveru pro win.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 14:20

Děkuji pánové za zábavné čtení na nedělní odpoledne. Nezklamali jste a jako vždy jsem se dobře pobavil. Ostatně pro seriozní informace se chodí na jiné stránky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 15:31

Smím se zeptat, které stránky podle tebe podávají seriózní informace?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 16:02

/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 16:06

root?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 16:33

Slashdot - http://slashdot.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 16:07

To přece záleží na tom, co koho zajímá. Ale zde je informační hodnota velmi nízká. To vidí snad každý soudný člověk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 08:22

To je zase čeština na vyznamenání. Jak vysoká je ta podpora teda? 2 metry? 3.5 metru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 09:01

u nas ak sa zvysuje podpora u nejakeho emulatora, tak sa zvysil pocet programov, ktore dokaze emulovat. Ak sa vylepsila podpora, tak sa opravili nejake chyby pri emulovani tych programov, ktore uz dokazal emulovat, ale v niektorych pripadoch neboli stabilne. Ak sa zvacsila podpora, tak sa zvacsil pocet programov, ktore dokaze emulovat a dalo by sa povedat, ze to je obdoba rozsirenia podpory. Vkazdom pripade sme si vsetci rozumeli a dokazali sme si predstavit, ze nova verzia wine je zasa o poriadny kus vyssie v poskytovanej kvalite emulovania windows aplikacii.

Dobra rada pre teba: Najlepsie by si vyuzil svoj potencial v upozornovani ako nejaky poradca v politike alebo v ceskej akademii vied (teda ak nieco take mate). Mohol by si sa tam vyzivat s ostatnymi cely tvoj kratky zivot nad takymito blbostami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 09:14

Somarina.

U nás je to rovnaké ako v ČR. tj. "zvyšovať podporu" môžeš akurát nezamestnaným v zmysle, že im dáš viacej peňazí.

V tomto prípade ide o zlepšenie podpory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 09:26

Nepisal som o tom, co je spravne, ale o tom, ze sme vsetci pochopili o v clanku ide. Myslis, ze je rozumne, namiesto reakcie k obsahu clanku vzdy len upozornovat na chyby, ktore autor spravi mozno nedopatrenim? Ak mu to prekaza, tak nech ide tam kam som mu odporucal, alebo nech cita radsej konkurenciu, ktore je urcite bezchybna. Slova boli pravopisne spravne napisane a len pouzil nevhodne slovo do vety, ktorej zmysel sme vsetci dokazali pochopit aj bez takeho upozornovania ake pouzil autor v prvom prispevku. Myslim, ze tento clanok vobec nebol o pravopise a skladbe vety, ale o Wine - a jeho prispevok je uplne zcestny. Ak mu vadi autorove vyjadrovanie, nech napise priamo majitelovi, ze takeho autora tu nechce vidiet a moze vypisat zoznam dokazov, ktore mu dokazali zovriet krv. Podla mna, by mohol autor vsetky tieto prispevky zmazat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 09:49

Tak pokiaľ si to pochopil, tak načo sem vypisuješ dlhé predlhé príspevky o pravopise???...

Veď ty si horší, ako ten úplne prvý príspevok....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 11:24

Puvodni tazatel napsal, ze pochopil, co autor clanku myslel. Nepsal, ze pochopil, proc se nekdo (ty) vypisuje s opravovanim takovych veci, ktere vsichni chapou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 11:42

Pôvodný tázateľ, kexik_white, nič také nenapísal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2008 10:33

A vsichni krome tebe pochopili, kdo byl myslen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 13:04

Pokial si to spravne poxopil, tak som si ako vacsina z citatelov precital clanok, pochopil ho, a bol som zvedavy na nazory inych citatelov ohladom wine. Bohuzial narazim na puntickara, ktory musi robit zo seba dokonalu jazykovednu bibliu a vysmesnym sposobom upozornit na chybu, ktora nesuvisi s predmetom clanku (ten v prvom prispevku). Nic viac, nic menej som nenaznacoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 13:13

Podľa mňa ty spôsobuješ väčšie problémy. On síce napísal nejaké upozornenie, ktorého charakter sa tebe nepáči. Ale uvedom si, že ty si ako reakciu napísal 2 príspevky, ktoré sú dohromady asi tak 20x väčšie....

Definitívne opakujem, a už končím, TY si do tohoto fóra priniesol ďaleko viac zbytočnej vaty, ako on!...

Tak sa spamätaj a prestaň otravovať. Čau.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2008 10:29

Tak nejvic blabolu jsi zatim do tohot fora vnesl ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 13:04

Pokial si to spravne poxopil, tak som si ako vacsina z citatelov precital clanok, pochopil ho, a bol som zvedavy na nazory inych citatelov ohladom wine. Bohuzial narazim na puntickara, ktory musi robit zo seba dokonalu jazykovednu bibliu a vysmesnym sposobom upozornit na chybu, ktora nesuvisi s predmetom clanku (ten v prvom prispevku). Nic viac, nic menej som nenaznacoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 10:22

mozna u vas na slovaci.

ale u nas v cechach je "zvysuje podporu" v tomto kontextu cestinarsky ulet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 11:11

Není - stejně jako lze svýšit aktivitu, lze zvýšit i podporu. Zvyšovat ve smyslu zintenzivňovat nějaký proces - v tomto případě podporu. Nebo se snad aktivita musí taky měřit na metry? Tak se tu neplácejte po ramenou -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 12:44

Protože tam se i autem chodí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2008 09:02

... softwarovou podporu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2008 11:07

"Velký duch povětšuje i malého človíčka" Autor: Jebediáš Springfield

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor