Nový virus zneužívá k šíření sítě Skype

Diskuze čtenářů k článku

ingdragon  |  17. 09. 2007 11:34

volam zdarma pres voip viz http://ingdragon.wz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klaus  |  12. 09. 2007 08:56

Nejhorší virus je ODS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  12. 09. 2007 09:29

Opravdu? tak to si na všechny sešity z tabulkového procesoru Open Office s koncovkou .ods musím dát pozor! To jsem nevěděl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DanHen  |  12. 09. 2007 17:07

ono na open office by som si dal pozor, ci to je virus, alebo nie ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TUX  |  13. 09. 2007 22:52

nejhorší bootovací virus je MS Windows a to je ještě blbě napsanej...

free software, open source...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  14. 09. 2007 16:11

Aha. Tak open office je virus, rozbiju prasátko a vytlačím deset tisíc za úplně stejné funkce, jen budu mít dobrý pocit, že mám super program, který není virus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2007 07:30

to je jen albánský virus, který někdo poslal přes Skype...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BaF  |  11. 09. 2007 19:15

Včera jsem měl tu čest tenhle konkrétní ,,vir" řešit na 10 počítačích.

Ve všech případech se do tempu nahrál jeden exe a u IE se do temporary internet files nahrály jakési scr soubory.

V jednom případě se stihl naplnit host soubor obrovskou spoustou redirektů adres na antivirové updaty. Ale žádné zípisy do registrů, nic takového.

Ale jinak nic světoborného. Možná je to tím, že jsem odborníky co klikají na každé porno, co vidí zavčasu zastavil a donutil je okamžitě povypínat stroje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 17:10

že vir zneužívá lidské hlouposti než že zneužívá Skype? Uživatel blbec je u počítače největší škůdce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
En  |  11. 09. 2007 14:47

Nějak jsem nepochopil, co to vlastně dělá? A je to virus nebo červ?

Jo, kde jsou ty doby, kdy autoři virů dokázali předvést krásné destrukční díla, dnes jsou to jen červi, kteří v podstatě nic moc nedělají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 14:49

Nic moc? To byl vtip že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Ono záleží jak se to vezme. Ano, dnešní "infekce" je vám schopna zcizit soukromé údaje, odesílat čísla platebních karet, atd., ale ty tam jsou doby, kdy vám vir formátoval disky, mazal systém, poškozoval určité typy souborů, aj. Toto se dnes děje, když už, tak jen okrajově. Autorům virů se nevyplatí ničit systém, pomocí něhož můžou vydělat slušný balík, tím, udělají-li z něj "zombie" PC, nebo vykradou-li osobní údaje uživatele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 13:52

Okolo teho se to ale celou dobu (bohužel) točí. Ono vůbec není divné, že mi píše neznámý člověk, že mi píše anglicky a že mi posílá nějaký super.exe soubor. Vůbec ne, to je určitě něco skvělého (sranda, hra nebo porno). S takovýmhle přístupem se virům neubrání ani Linux, tam těmhle uživatelům ani nepřijde divné zadávat rootovké heslo (už to vidím )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 09. 2007 14:33

Co do toho pleteš Linux? Až chytnu v Linuxu vir, tak ti pošlu milion. Napsal jsi pěkný blábol....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 14:39

Než začnete shazovat ten předchozí příspěvek, tak si to přečtěte ještě jednou, tučňáku jeden vymaštěná.

Autor příspěvku píše o tom, že si uživatelé vpustí vir k sobě do počítače bez přemýšlení a ještě mu rádi poskytnou administrátorská/ROOT práva, když je o to požádá. A je jedno co je to za OS. A o tom to je. Staré dobré viry, které se dokázaly vetřít do počítače po síti a tiše se množit, už nějakou dobu nejsou v módě. Teď se vydělává na lidské blbosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbl  |  11. 09. 2007 14:45

Az na taky maly detail - v Linuxe musis este "nieco" nastavit, aby si to spustil; to, ze si ako root, samo o sebe nestaci. A ak je masinka nakonfigurovana s bezpecnostnym rozsirenim SELinux (resp. konkurencnym od NOVELLu), tak aj nastavene chmod +x nestaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 14:49

Já to myslel obecně. Že proti těmhle "uživatelům" není obrana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 15:38

Ahoj, jsem vir/trojan/spyware...., uloz si me do /usr/bin (/usr/local/bin....) protoze /home mas mountovany jako "noexec", nastav mi chmod +777 a spust me

Pro linux snad jedine jako balicky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 15:45

Zas tak nereálné to není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 17:15

Je vidět, že neznáte standartního uživatele PC.

Když pošlete většině neznalých uživatelů mail, že znáte zaručený způsob na zrychlení jejich systému, který zní FORMAT C:, tak oni to bez přemýšlení udělají. A to není sranda. To je smutný fakt. Když budete mít štěstí, že vůbec čtou, protože nečtou. Viz oblíbená bolest Nero 7.0, které není určeno pro Vistu. Ona Vista před započetím instalace napíše, že nebude fungovat a že může ohrozit chod celého systému, ale přečte si to někdo? Ne. A pak se diví, že se jim odpojí mechaniky, systém už se nepustí, nemůžou vypalovat, nemůžou dané Nero odinstalovat a jiné srandovní věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 17:53

Jeden nejmenovaný program nutil uživatele, aby před výmazem účetní agendy do textboxu napsali text "CHCI SMAZAT AGENDU". Jo, i takoví se našli :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  11. 09. 2007 22:06

Jsem afgánsnký vir. Jelikož pocházím z chudé země, tak toho moc neumím. Smaž si prosím nějaké soubory v adresáři a pošli mě dál. :.-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 18:01

Standartni uzivatel je:

1. uzivatel naneseny pod vysokym tlakem na Standartu?

2. nebo ten ktery drzi Standartu Microsoftu v kazde spravne firme ktera je partnerem MS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 20:40

Zkuste přečíst i jeho podpis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 18:04

Vista se nespusti po nainstalovani Nero7? Tak to je kvalitni OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  11. 09. 2007 22:58

Nero 7 pod Vi stou funguje, běžně používám a při instalaci nic nehlásilo (verze 7.5, je možné, že se starší verzi mohly být problémy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 15:33

Vole, ty mas evidentne nejaky velky tucnaci problem, nakopnul te nejaky tucnak do ......? Neslo by to priste implicitne slusne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 15:44

Hlavně že vy jste slušnost sama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Žlučník  |  11. 09. 2007 16:55

Reakce omezeného Widláka! Netušíš o čem tady kecáš, nevíš vůbec nic, tvůj komplex méněcennosti, tady vykvasil na povrch.

Vážená redakce! Moji IP si klidně střelte do špic: P Address:195.71.90.10

Hostname:

anonymizer.blutmagie.de

Hovgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 17:18

Wau. A ty jsi potom co? Asi Petr Lehotský.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 18:07

Vtipne, ty pak musis byt AstorLights osobne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 09. 2007 11:51

Hehehe. Doufam ze si Astor vsimne ze se jeho jmeno zacalo pouzivat jako urazka, a konecne se z toho pouci :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2007 13:09

nez zacnes nekomu nadavat do vymastencu, zkus si o nixovych systemech neco precist. treba potom ze sebe nebudes delat debila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  12. 09. 2007 13:14

Jo jo, pak z něj bude inteligent jako ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  11. 09. 2007 14:42

viry dnes prevazne slouzi k sireni reklamy, tedy komercniho sdeleni. At uz ji zobrazuji na stanici nebo sprostredkovavaji jeji sireni siti nakazenych stanic.

to ze nejsou na linuxu nedokazuje bohuzel jeho genialitu, ale jeho okrajovost. Stejne tak jako pro tvurce her a jakehokoliv dalsi komercniho software je to dnes naprosto nezajimava platforma i pro virusare. A kdybyste si nekdy kladl otazku proc? Tak si za to linuxari bohuzel muzou sami. Slozitost systemu, nulova podpora = nezajem uzivatelu. Bohuzel, musite hosi zamakat na zlidsteni uzivatelskeho komfortu. A pokud se vam to povede - prijdou i viry ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 14:48

Proč rozjíždíte flame nepravdivým tvrzením u článku, který se Windows ani Linuxu netýká?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  11. 09. 2007 17:14

No, no no. Kdyby byly linuxy či unixy tak děravé, hakeři by se pustili do nich. Vždyť většina serverů běží na nich. Takže to není okrajová záležitost. Takže výhody napadnutí unixových platforem jsou jasné, hlavně pro masívní útok. A pak by nakažení nebo zneužití snadno napadnutelných widlí bylo ještě snadnější než složitě infikovat jeden pc po druhém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 17:26

Nooo... Unix byl napadán daleko před tím, než nějaké Windows vznikly. Dalo by se říct, že z hlediska bezpečnosti mají zepár let náskok. Když si vezmu, že kdysi v začátcích byl login a heslo uložené na serveru v texťáku v nekryptované formě.... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 18:06

Ano, kdysi kdyz Bill jeste tahal kacera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  11. 09. 2007 19:07

To ale ještě crackeři používali dřevěná počítadla :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  12. 09. 2007 09:16

Vas prispevek je bohuzel chybny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ms  |  11. 09. 2007 17:16

K šíření reklamy?! Nač? Malware "jde" po citlivých datech (PIN, atd), anebo chce rozšířit síť zombie!

Linux je okrajový? Co tedy běží na většině serverů jiného než *nixové systémy, na čem je postaveno Mac OS (bsd jádro), co je na většině superpočítačů, co běží a nepohodlně se nastavuje na většině SOHO síťových zařízení?

Oracle, Catia, atd asi nejsou dostatečně komerčně komerční.

Co je na něm tak extrémně složité? Že je skutečně víceuživatelský a nutí pracovat jako omezený uživatel, nikoliv jako root? To je právě dědictví: Jeden počítač! Jeden uživatel! Jeden Bill! A o uživatelském komfortu *nixového GUI si může MSW jen zdát...

Právě na serverech je spousta zajímavých dat, ale to asi tvůrci malware asi neví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 17:57

Linux je okrajový z hlediska systémů, na kterých se uživatelé přihlašují interaktivně. Což servery nejsou. Na nich by se autoři virů (až na výjimky) moc neuživili. Z mého osobního hlediska je na linuxech složité to, že si na nich nemůžu zahrát své oblíbené hry z woke a pracovat už vůbec ne. Ale pevně doufám, že se to změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ms  |  11. 09. 2007 22:28

Co si mám představit pod: "systémy, na kterých se uživatelé přihlašují interaktivně"?

Něco ve stylu:

"Sice máte oprávnění na spuštění, ale OPRAVDU chcete spustit AmaroK??" Ano.

"Jste opravdu přesvědčen, že chcete spustit AmaroK??" Ano!

"Opravdu si spuštění aplikace AmaroK nechcete rozmyslet??" Ne!

...

Jen doufám, že Linuxové distribuce nebudou nikdy takto uživatelsky interaktivní...

A se servery se nekomunikuje? Nač tedy vlastně jsou? I takový poštovní klient si rád pokecá s poštovním serverem.

Některé hry sice mohou být problém, ale většina už dávno nikoliv.

Někdo opravdu může používat speciální aplikace, ale značně pochybuji, že všichni uživatelé používají Photoshop, poslední verzi MSO, AutoCAD a jiné naprosto, ale naprosto nezbytné aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2007 08:12

Interaktivní přihlášení je takové, které umožňuje vstup od uživatele prostřednictvím rozhraní typu klávesnice, myš, atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ms  |  15. 09. 2007 11:10

Aha, takže jakoby managorské nic neříkající nelogické slovní spojení bez obsahu.

Kde jste to slyšel?

Přihlásit se totiž mohu nejen k systémovým zdrojům nějakého počítače, ale i k síťové službě! A asi bude dostatečně "interaktivní" i v případě použití nějakého tokenu, nebo jiným způsobem identifikace.

A co v připadě vzdáleného přihlášení na počítač, který může být nejen na stole, ale klidně na druhé straně světa?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2007 19:20

Toto slovní spojení je standardně používáno třeba v nejrozšířenějším operačním systému na desktopech:

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/cs/library/ServerHelp/6c1aa83e-06fd-422c-b38f-a4a56032ce0a.mspx?mfr=true

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ms  |  17. 09. 2007 21:44

jazykozpytci a jejich výtvory znám. Ale vy jste asi špatně četl! Viz: "http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/cs/library/ServerHelp/38389947-fac3-4edc-96fe-201d652c38a0.mspx?mfr=true" a váš zmíněný odkaz.

Tak něco zkusíme:

Uchopte myš a přesuňte kurzor na vypínací tlačítko "Start" -> otevřte nabídku a někde tam bude něco ve smyslu "Spustit..." "Run...", atd -> pustíte myš a vrhnete se na klávesnici a tam se napíše "CMD"

Do příkazového interpretu : "ftp ftp.kernel.org"

Ejhle, hezky vás přivítá: "220 Welcome to ftp.kernel.org." a požádá o jméno (anonymous), pak o heslo ("331 Please specify the password." - taky "anonymous")! Ale, co se nám to objevilo!!

Teď si to srovnejte s tím co jste napsal a pak s těmi odkazy a co je v nich napsáno...

Nevěděl jsem, že: "...nejrozšířenějším operačním systému na desktopech..." je MS Windows Server 2003.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2007 22:56

Zkuste si odmyslet to "Server 2003".

Na testy s command lajnou v tuto noční hodinu nemám náladu. To víte - láska ke GUI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  12. 09. 2007 09:28

ale značně pochybuji, že všichni uživatelé používají Photoshop, poslední verzi MSO, AutoCAD a jiné naprosto, ale naprosto nezbytné aplikace.>

Ale i ti firemní uživatelé, kteří je používají, je nemají na všech strojích ve firmě. Hádám maximálně

na jedné třetině. Na zbytku může klidně kralovat tučňák+OSS aplikace. Na výkonu se to nepozná, na firemní peněžence ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  11. 09. 2007 22:08

Milane, Milane ... ty jsi ale kousek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomfi  |  12. 09. 2007 13:58

Ahoj milane,

nemáš pravdu,

to že se viry pod MS operačními systémy šíří se je chyba systému ...

názorem že je to rozšířením platformy moc neobstojíte zkuste si něco o virech sám zjistit.

Samozřejmě že viry tipu afgánského chudinského viru se šíří nezávisle na os ... vlastně nezávisle na počítačích obecně, ale nelze se vymlouvat na to, že lidi nevědí co dělají.

PS: Ještě budu reagovat na "format c:" od někoho jiného:

Mochomůrka zelená po převaření již není jedovatá, a je velice chutná a labužníky vyhledávaná.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Muchom%C5%AFrka_zelen%C3%A1http://cs.wikipedia.org/wiki/Muchom%C5%AFrka_b%C3%ADl%C3%A1

PSS: Přeci jenom kdyby to někdo nepochopil, nechci mít někoho na svědomí ... !!!! Nikdy nejezte nic u čeho se píše že je to jedovaté a čtěte to co se Vám počítač snaží říct !!! ... to platí i po převaření ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomfi  |  12. 09. 2007 14:01

Ups... sory ta hláška o mochomůrce byla původně v tagu Destruktivní virus ... ten se nějak vytratil cestou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy  |  26. 09. 2007 21:13

Všechny houby jsou jedlé. Některé bohužel jenom jednou. Mochomůrka zelená je nejjedovatější evropskou houbou. Jeden vzrostlý exemplář této houby je po požití schopen usmrtit až čtyři dospělé jedince.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomfi  |  27. 09. 2007 10:23

Pokud tu houbu sní vrah(co se naštve že brzy zemře), řidič autobusu nebo piloti letadla... tak ten exemplář může zabíjet víc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  11. 09. 2007 22:04

Až bude uživatel Linuxu zadávat rootovské heslo, aby si nainstaloval něco super, tak pokvetou hrábě.

Klid, pupeny ješě nemají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2007 10:12

LOL, ten panacek evidentne netusi co je sudo, ale co chceme od uzivatele Visty ktery vsude zadava prave heslo Admina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aegisrtcw  |  13. 09. 2007 07:57

Delam na linuxu nejakou dobu na mandrive a pokud chces tak si to heslo roota muzes ulozit aby jsi ho nemusel porad tukal. Ale to by jsi musel byt manas si ho ukladat a presne otom je tato debata

ne(normalni) uzivatel udela co system chce a ne naopak :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor