Nový Total Commander urychluje práci s flash disky

Diskuze čtenářů k článku

Dreadd  |  05. 05. 2005 12:21

Nevim jak vy ale ja sem zvykly pouzivat USB disk pro prenos dat na jine pocitace a tam casto zadny TC nemaji a uz vubec ne nejnovejsi verzi   Takze mi to neprijde jako moc velka vyhoda... Ale je to jen muj nazor
Jinak propagace tohohle softu se mi zda v poradku, vzdyt v podstate ve win nema konkurenci na tehle urovni a pouzivaji ho desetitisice (v Cechach) uzivatelu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  05. 05. 2005 12:47

Pokud se zpracovavaji kratke soubory, cache je nevyhodna - natahuje se predikativne dalsi oblast a zdrzuje. Pokud se zpracovavaji velke soubory a souvisle (video, zvuk) - cache je vyhodna, napriklad u CD mechnik ve Winech se velikost da nastavit a pokud prevazuje pousteni filmu, tak je mene hluku a u slabsich compu obraz neni trhany. Z TOHO VYPLYVA => neni jednoznacne reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atlasz, Atlasz  |  05. 05. 2005 13:48

To pises o citani. Pri zapise sa nejaka ta write-back chache hodi. Ked uz pre nic ine tak to usetri niekolko zapisov do FAT pri nahravani novych mp3-ek. Pri CD mechanike by som videl moznu nevyhodu prilis velkeho bloku predcitanych dat: Mechanika sa bude opakovanie rozbiehat a zastavovat pri sledovani filmu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skl  |  05. 05. 2005 13:05

No to zalezi od vyuzitia.. Ty to nepotrebujes, ale pre mna je to napriklad velka vyhoda pri kopirovani fotiek z fotacika, hlavne, ked som si prave vcera kupil 256mb kartu, aby som mal aj na prenos inych blbosti.. ;)

inak som si stale myslel, ze ten fotak je taky pomaly.. ale vidim, ze to bolo programom! ;) ..ze ma skorej nenapadlo to skusit kopcit cez prieskumnika.. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
froggy  |  05. 05. 2005 13:39

no kazdy nema nejnovejsi verzi, ale casem upgraduje (snad), takze vyhod nove verze muzes vyuzivat nejen na svem PC. Me to prijde jako velká výhoda, az prijdu vecer dom, tak to hned musim zkusit, bo ja mam na svem PC jen USB1.1 a 5 minut kopirovat obsah fotaku do PC je silený. Jinak TC je nej program co znam. Ja ted nechci nikoho urazet, ale co treba takový Servant Salamander, jen neumela napodobenina TC, uz jen ten název, se mi vybaví Válka s mloky:), proste muj nej program (TC ne SS)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  05. 05. 2005 15:21

Fyzicky rychlost nezvysis, jen system se tvari (virtualni stroj), ze je se vsim hotov, zpristupni ti okna, ale prenos dal pokracuje. Na starych kompech se ti uvolni okno napr. pro textovy editor, ale psat prakticky nejde - co uhoz, ta cekas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  05. 05. 2005 15:26

a nebo ti umozni psat a az psani prerusis/ukoncis (zalezi jak je cache je naprogramovana na systemova preruseni), dokonci se prenos. Jinak by to byla skvela finta jak nevyrabet novy hardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrdý_budžes  |  06. 05. 2005 13:27

když máš pomalý usb1.1 žádná cache ti ho 10x neurychlí na usb2.0, tos asi upad.
jestli ti jde o rychlost, kup si usb 2.0 řadič (bacha ať nemá nekompatibilní via chipset)
na saláma mi nesahej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kraken  |  05. 05. 2005 08:25

Hmm. Nerad bych se mylil, ale Windows XP nejakou tu zapisovou cache ma (alepson verze Proffesional ). Zkuste si pripojit USB disk, otevrit Spravce zarizeni (Device Manager), mezi disky najdete USB zarizeni, zobrazte si jeho vlastnosti a na jedne ze zalozek (Policies) si muzete nastavit jak chcete optimalizovat zachazeni s USB diskem: bud pro "rychle odpojovani" (deaktivace zapisove vyrovnavaci pameti) nebo pro "vykon", kterazto moznost aktivuje zapisovou vyrovnavaci pamet (ale pri odpojovani disku je pak potreba nejprve "umount-ovat" disk, pres "Bezpecne odpojeni HW") ...
Ale jinak je TC zupr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kraken  |  05. 05. 2005 08:30

Aha, takze Franklin  (Datum: 05.05.2005 08:25) uz informaci z clanku uvedl na pravou miru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  05. 05. 2005 08:11

nejak sa mi ta propagacia TC uz zacina zdat podozriva...

5.5 zive.cz: Nový Total Commander urychluje práci s flash disky
4.5 zive.sk: Vyšiel nový Total Commander 6.52 s podporou IPv6
29.4 Suborový duel: Servant Salamander vs. Total Commander



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  05. 05. 2005 08:29

Chvalabohu, ze se propaguje ten nejlepsi software

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  05. 05. 2005 08:56

Na to, co je "nejlepsi software", je spousta ruznych nazoru. Proto by nebylo od veci napsat obcas i o necem jinem nez porad jen o tom samem. I kdyz na druhou stranu pripoustim, ze TC je na popis vdecnejsi, protoze ma mnohem vic uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  06. 05. 2005 22:14

Vdecnejsi uz by snad byl jen pruzkumnik, ale popis jeho "ehm dovednosti", by patrne zaplnil i pri maximalnim nafouknuti a oblozeni vatou tak nanejvys jeden odstavecek.

Ale, vazne: Jaky konkurenceschopny produkt k TCMD byste btw konkretne navrhoval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  08. 05. 2005 16:44

Ja bych konkretne nenavrhoval nic, protoze muj oblibeny FAR je pro radu uzivatelu nestravitelny (nicmene daleko mocnejsi nez TC).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alda  |  05. 05. 2005 09:35

... a o čem bys tady chtěl psát, o počasí ? Aby to nebyla propagace ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiro  |  05. 05. 2005 13:06

kolega asi touzi po clanku, ktery by vychvaloval Windows Explorer - a v opacnem pripade bude buzerovat ze to tady nejak smrdi nadrzovanim konkurenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  05. 05. 2005 13:22

... to mas jedno komercny soft ako komercny soft ...
ak by to bolo nejake sporadicke pisanie o nom, resp. po velkom upgrade velkych zmenach ,ako bola nedavna verzia 6.5 tusim tak OK, ale kazdy sprosty 0.01 release ... preco potom nepisu o inych softveroch? Jasne TC "pouziva" vela uzivatelov ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  05. 05. 2005 13:27

... keby som bol zvedavy na pocasie tak idem na server o pocasi, keby som bol zvedavy na releasy nejakeho softu tak idem na jeho domovsku stranku (a duplovane ak ide o komercny soft za ktory som si zaplatil, ze?), to uz za chvylu tu budu ako bleskovky informacie o kazdom builde gimpu, winscp, putty, ovladacov na grafiky geforce, ati ..., keria ... a ja neviem coho este ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  05. 05. 2005 02:33

Mám na W-XP starý WinCMD 4.03 a s připojením USB Flash disku žádný problém...
V čem je ta "novinka" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  05. 05. 2005 06:21

v clanku je uvedenoTotal Commander takovýto disk pozná a zvolí jiný způsob práce s tímto médiem. Tím se TC snaží částečně nahradit absenci zápisové vyrovnávací paměti ve Windows XP.Nice day.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff, Markoff  |  05. 05. 2005 07:49

tyka sa to aj W2K a aky je tam narast rychlosti oproti predoslej verzii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivdo  |  05. 05. 2005 08:30

Nemám ověřeno, ale píše se o vyrovnávací paměti. Z toho bych usuzoval že se kopíruje stejnou rychlostí, ale na pozadí aplikace - můžete dříve pracovat s programem. Totéž už lze nějakou dobu udělat momocí kopírování přes frontu (funkce F2 při kopírování).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iLubos  |  05. 05. 2005 09:37

Rychlost kopirovani je opravdu mnohonasobne vetsi. Ja se divil, ze kdyz jsem si koupil CompactFlash High speed, ze ten 1mb/s je nejaky pomaly. Ale nejak jsem to neresil no a ted mam rychlost kopirovani 6mb/s. Takze s novou verzi je to, alespon u me, 6x rychlejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kofo  |  05. 05. 2005 10:52

Rozdiel medzi WXP a W2000 je ten, že u WXP je default vypnutá write-back cache pre USB flash disky (ale dá sa zapnúť), čo však zase na druhej strane umožňuje vytiahnúť USB kľúč fyzicky ihneď po dokončení kopírovania súborov a netreba absolvovať tú nepríjemnú klikaciu procedúru na stopnutie a odstránenie vyberateľných zariadení.
Mne to takto napríklad veľmi vyhovuje, čiže túto "fičúru" v novom TCMD asi nevyužijem .

U W2000 je default zapnutá write-back cache a nejde bežne vypnúť, takže tam bežia zápisy v pozadí, aj keď na obrazovke už akoby skončili a užívateľ má dojem, že "sa to skopírovalo" rýchlejšie. Ovšem ak počas toho USB kľúč vytiahnete, tak auuuuu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filo  |  05. 05. 2005 15:20

A da se nejak ta write-back cache v tech W2k vypnout ? (registry?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin, Franklin  |  05. 05. 2005 08:25

Problém je v rychlosti přenosu dat.

Podrobněji: Total Commander používá vlastní režimy pro přenos dat. Pokud spustíte kopírování dat v Total Commanderu a ve Windows Průzkumníkovi, bude se to v každém programu chovat jinak. Tyto "vlastní režimy Total Commanderu" fungují výborně s klasickými disky. Naproti tomu u některých USB flash disků docházelo k velkému poklesu přenosové rychlosti. Autor programu proto zavedl možnost zapnout tzv. kompatibilní režim (viz Konfigurace - Nastavení - Kopírování/Mazání - Pro následující disky používat kompatibilní režim). V kompatibilním režimu se to chová stejně jako v Průzkumníkovi a přenos dat běží maximální možnou rychlostí i u USB flash disků.

No a teď se dostáváme k tomu zlepšení. Poslední verze Total Commanderu 6.52 pozná, že je připojen USB flash disk a automaticky pro něj použije kompatibilní režim. Ve starších verzích Total Commanderu sis to musel zapnout sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  05. 05. 2005 00:44

Skoda, ze tam nepridali podporu pro porovnani podle obsahu adresare - vybraly by se dva adresare a pak by se porovnaly podle obsahu stejne pojmenovane soubory uvnitr techto adresaru a vypsala by se hlaska, ktere soubory jsou shodne a ktere ne s tim ze by se hned daly neshodne soubory zobrazit vedle sebe jako porovnani s vyznacenim neshodnych mist. Toto je dobre napriklad pri porovanavani adresaru se stejnym obsahem ale obsahujici spoustu souboru, preci jen delat to po jednom je casto nevhodne (treba 200 souboru nebo i podstatne vice...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin, Franklin  |  05. 05. 2005 00:55

Tato funkce už dávno existuje. Poprvé se objevila ve Windows Commanderu v 4.00. To se psal rok 1999. Nikdo nemůže vědět všechno, to se dá pochopit. Ale proboha, když něco nevím, nešířím bludy okolo sebe!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hartman  |  05. 05. 2005 12:23

Tato funkce už dávno existovala. Poprvé se objevila ve Norton Commanderu. To se psal rok 1994. Nikdo nemůže vědět všechno, to se dá pochopit. Ale proboha, když něco nevím, nešířím bludy okolo sebe!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bigpet  |  05. 05. 2005 13:23

Tato funkce už dávno existovala. Poprvé se objevila v Jumbo Commanderu. To se psal rok 1991. Nikdo nemůže vědět všechno, to se dá pochopit. Ale proboha, když něco nevím, nešířím bludy okolo sebe!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zcg  |  05. 05. 2005 13:37

obavam se ve forme jakou to chtel Michal to nema zadna verze NC z roku 94, toliko o sireni bludu. JC neznam tak nemuzu tvrdit, ale tipnul bych si ze to taky nemel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
socka  |  06. 05. 2005 10:12

potvrzuju,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
socka  |  06. 05. 2005 10:12

potvrzuju, Jc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
socka  |  06. 05. 2005 10:12

potvrzuju, Jc to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
socka  |  06. 05. 2005 10:12

potvrzuju, Jc to mel,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin, Franklin  |  05. 05. 2005 13:53

Hele, vtipálek. Bystřejší čtenáři pochopili, že tato diskuze je o WC/TC. Psal jsem proto o tom, ve které verzi WC/TC byla proprvé dostupná funkce "Synchronizovat adresáře". Nešlo vůbec o srovnání s jinými programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
johnny G  |  05. 05. 2005 01:09

Příkazy/Synchronizovat adresáře..

co ještě stojí za zmínku je naprosto dokonalé vyhledávání souborů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  05. 05. 2005 01:20

2Franklin+johnny G: Mám pocit, že v TCMD není funkce umožňující "neshodne soubory zobrazit vedle sebe jako porovnani s vyznacenim neshodnych mist." Pletu se?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  05. 05. 2005 03:13

Máš pravdu, pleteš se

Synchronizace adresářů je v závislosti na zvoleném způsobu porovnání schopna detekovat rozdíly v obsahu i mezi soubory stejné velikosti. Když po provedeném porovnání provedeš dvojklik v okně synchronizace na jednom z dvojice souborů označených za nestejné, zobrazí se ti náhledové okno, kde máš vypsán vedle sebe (nebo pod sebou) obsah obou souborů s červeně vyznačenými rozdíly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  05. 05. 2005 13:27

Díky moc za dobrý tip! Tohle jsem opravdu nevěděl. A rozhodně se mi to bude hodit! Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  05. 05. 2005 13:26

vyhledavani bude dokonale az v tom okamziku, kdy pojede na pozadi v separatnim threadu a nebude blokovat zbytek aplikace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  05. 05. 2005 08:59

já bych si ještě přál, aby si TC pamatoval poslední pozici v adresáři, nejen ve kterém adresáři jsem byl, ale také na kterém souboru. Je docela vopruz listovat třeba na soubor, který je 150. někde hluboko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomsaer, Tomsaer  |  05. 05. 2005 10:56

Neni nic jednodusiho nez si nastavit vyhledavani pomoci stisku jednotlivych klaves. Tim se dostanes k vytouzenemu souboru behem 1-2 sek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
exolon  |  05. 05. 2005 15:59

no hej, ale to si musis pamätat, akoze sa to ten subor u ktoreho si skoncil vlastne volal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor