Nový patent: Reklama od Googlu vám zajístí odvoz až k obchodníkovi

Nový patent: Reklama od Googlu vám zajístí odvoz až k obchodníkovi

Google se může pyšnit novým exotickým patentem s názvem Transportation-aware physical advertising conversions, který by měl pomoci zadavatelům reklamy.

Konverze je termín, který v reklamním světě popisuje proměnu návštěvníka v zákazníka. Pokud se vám tedy na webu zobrazí nějaký banner a vy na něj klepnete, splnili jste vlastně cíl zadavatele a na jeho webu začíná druhé kolo bitvy o to, jestli zde utratíte i nějaký bakšiš.

Patent Googlu chce zvýšit pravděpodobnost úspěšné konverze jednoduše tak, že nabídne zadavatelům reklamy, aby vám do jejich podniku zařídili odvoz. Dejme tomu, že se budete pohybovat poblíž vyhlášené rybí restaurace. Pokud by si podnik zaplatil tento nový druh reklamy, může se vám v prohlížeči zobrazit třeba sdělení: „Navštivte naši skvělou rybí restauraci. Dovezeme Vás až k nám taxíkem. Ano/Ne.“

Pokud volbu potvrdíte, zadavatel reklamy vám zajistí odvoz a zvýší se tedy pravděpodobnost, že u něj opravdu utratíte nějaké peníze a dojde k faktické konverzi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Reklama by mohla nabízet odvoz až k obchodníkovi

Podobná reklama by se samozřejmě nezobrazovala všem, ale zadavatelé by o vás doslova bojovali v aukcích, jak se tomu ostatně děje už dnes. Jenže zatímco nyní mohou cílit reklamu jen omezeným způsobem třeba na konkrétní sociální skupiny a uživatele s určitou ekonomickou bonitou, nyní by mohli uvažovat i další parametry.

Rybí restaurace by tedy mohla nastavit kampaň, kdy se podobné pozvání zobrazí pouze těm surfařům, kteří jsou dostatečně bohatí, stravují se často mimo domov, v Googlu často hledají jídelní lístky rybích restaurací ve svém okolí a zrovna se nacházejí v dojezdové vzdálenosti smluvní taxi služby.

Jednoho dne za pár desítek let bude tuto taxi službu možná provozovat samotný Google a jeho skvadra bezpilotních vozů, které budou svážet zákazníky do podniků pro úspěšnou konverzi přímo v rámci reklamního systému AdWords.

Diskuze (12) Další článek: Proč Lenovo koupilo servery od IBM

Témata článku: Technologie, Google, Byznys, Web, Reklama, Patenty, Nový, Nový patent, Us patent, Podobná reklama, Obchodník, Patent, Exotický svět, Pozvání, REK, Bezpilotní systém, Google AdWords, Podobná bitva


Určitě si přečtěte

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 92

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 133

Zorin OS 15: Vyzkoušejte další hezký a nenáročný linux pro mamku a taťku

Zorin OS 15: Vyzkoušejte další hezký a nenáročný linux pro mamku a taťku

** Ačkoliv je grafických linuxů plný internet, stále vládnou Windows ** Jeden z nich se jmenuje Zorin OS a nedávno se dočkal aktualizace ** Dělají jej dva kluci z Irska a je fakt hezký

Jakub Čížek | 114

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

Jan Láska, Vladislav Kluska | 24



Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF