Novinky u Skype: betaverze 2.5 a Skypecast

Diskuze čtenářů k článku

Roman  |  03. 05. 2006 21:03

Cena za 1 SMS 160 znaku 0,09 EUR my prijde trochu .... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato, Kato  |  03. 05. 2006 20:42

Tak z toho SkypeCastu mam celkem pocit, k cemu je urceny... Celkem dost z neho citim zamery eBay (jeste aby ne, kdyz uz je eBay koupil )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SkypeHardware.cz, SkypeHardware.cz  |  03. 05. 2006 13:50

http://www.skype.com/intl/cs/download/skype/windows/skype25beta.html

Pomozte nám vylepšit český překlad Skype, informujte nás o chybách, nepřesnostech a vašich dalších podnětech k českému prostředí Skype. Jakékoli připomínky, návrhy, opravy k českému překladu zasílejte prosím na adresu cestina.skype@xtel.cz
(Pokud můžete, u chyb připojte prosím otisk obrazovky nebo popis, ve kterém dialogu je nepřesnost. Děkujeme)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 05. 2006 14:14

Připomínka no.1:

Jste schopni vyřešit nejpalčivější problém Skype ... a sice naprostou konkurencevzdornost v rámci této uzavřené a izolované sítě ?

asi, ne ... ale jiné připomínky vážně nemám ... tedy snad bych i měl, ale tahle je všechny bezpečně přehluší a nedá jim prostor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SkypeHardware.cz, SkypeHardware.cz  |  03. 05. 2006 14:47

Nevím přesně, co si pod pojmem "konkurencevzdornost" mám představit, ale pokud myslíte, že Skype 'otevře' svůj protokol a kdokoli bude moci ve Skype síti dělat "cokoli" tak to určitě nečekejte.

Pokud potřebujete vyvíjet apliakce spolupracující se Skype, nebo se potřebujete dostat ke Skype úživatelům, můžete tak učinit přes Skype API.
http://share.skype.com/sites/devzone/

K něčemu se dostanete volně, k něčemu po zaplacení poplatků, k něčemu je po přísném prověření. Tak jako všude vě světě uzavřeného sw (obdobně jako MS, Oracle, apod.)
Na tomto modelu má prostě Skype založený svůj business.
---
Jinak jako český překladatel Skype na tyto věci opravdu vliv žádný nemám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 05. 2006 15:27

No, ne ... jak bych to rekl ... vase objektivni odpoved me naprosto prekvapila .

Kez by i to stado uzivatelu presvedcene o tom ze skype je a bude vzdy zdarma, meli vas prehled - to by Skype hadam zbankrotovalo uz pri launchi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 05. 2006 15:36

Tedy presneji receno, nenasel jsem ve vasi reakci zadny typicky FUD ... snad jen ta poznamka "... mohli v ni delat cokoliv..." mela snad za cil vyvolat dojem nepatricnosti, ale jak by jen mohlo byt otevrene konkurencni prostredi nepatricne, ze ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SkypeHardware.cz, SkypeHardware.cz  |  03. 05. 2006 15:57

Ale jistě,
například hovory Skype <-> Skype jsou a budou vždy zdarma. Stejné s chatem, videohovory, přenosem souborů, Skypecasts apod.
Skype má filozofii, co jde dělat zadarmo, nechť je zdarma, tam kde s něco platit musí (SkypeOut, SkypeIn, certifikace hw, prodej licence, rebranding) tam si to Skype pevně drží aby penízky šly na tu správnou hromádku.

Cíl je jednozněčný: co největší rozšíření, co nejvíce uživatelů skutečně využívající služby a budování značky, která jako jediná má hodnotu. Vše ostatní lze za $$ koupit nebo zprogramovat. Ostatní je zdarma.
===
Mnoho lidí si nesprávně vykládá, že když je něco 'zdarma k užívání' (např. Skype<->Skype hovory) je ten, kdo takovu věc nabízí či umožňuje využívat, také musí zdarma nabídnout/poskytnout své know-how, zdrojové kódy, protokol, síť ...
To jistě nemusí, pokud dodržuje veškeré licenční ujednání v částech svého 'díla' vůči třetím strananám.
Proto hlasy pro zveřejnění Skype protokolu, otevření aplikace apod. asi vyslyšeny nebudou. Proč taky. Jsem také příznivce otevřených řešení, ale pokud mám rozumnou míru se domnívat, že vše funguje jak má, tak mne nezajímá moc, co je za oponou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  03. 05. 2006 20:03

"tak mne nezajímá moc, co je za oponou."

No to by uživatele mělo zajímat z praktických důvodů:
http://openwengo.org/index.php/openwengo/public/homePage/openwengo/public/faq#a2

A otázka nezní, proč nepoužívat Skype. Otázka je, proč ho používat, co běžným uživatelům přinese navíc oproti třeba OpenWengo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  03. 05. 2006 21:21

Otázku proč ho používat bych nechal na tom kterým uživateli. Většinu lidí nezajímá, jestli je Skype zavřeneý, otevřený, růžový nebo modrý, lidi zajímá, jestli FUNGUJE a kolik lidí ho používá. Je to jenom technologie, nástroj, ne náboženství či boj za lepší svět. Stejně tak je většině lidí jedno, jestli mají kávovar Siemens nebo ETA, stejně jako je jim jedno, jestli jim boty ušil Petr nebo Pavel. Lidé chtějí věci používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  04. 05. 2006 10:26

Ano, lidé mají možnost volby, tak ať si tedy spíše vyberou srovnatelný program, s nímž nebudou uzavření a přimknutí k jednomu výrobci. OpenWengo tedy užiívatelům nabízí jiné, výhodnější podmínky než Skype, proto to vaše přirovnání k Petrovi a Pavlovi šijícím "stejné" boty neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  05. 05. 2006 20:01

"tak ať si tedy spíše vyberou srovnatelný program"

Nechte to na nich, na lidech, necpětě jim co vyhovuje vám!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  03. 05. 2006 12:07

"přímo volat na kontakty ve vašem Outlooku"

Tak nevim, ale proč mi přijde, že proprietární software tíhne zase jenom k proprietárním bratřím?

Copak Outlook je jedinej emailovej klient s kontaktama? a o Bezpečnosti už radši ani nemluvim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  03. 05. 2006 12:13

je bohuzial najrozsirenejsi. nebudu to predsa robit pre nejaky majl klient pre nadsencov co pouziva celosvetovo 150 ludi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  03. 05. 2006 12:56

Ja ve svem okoli neznam nikoho kdo by pouzival Outlook, at uz expres nebo microsoft outlook.

Skutecne i kdyz je to nejrozsirenejsi klient, tak jednoznacne ne v mem okoli.

Jsou tu Thunderbirdi, Lotusy, Bati i ten klient co je v Opere a samozrejme webove rozhrani. Ale outlook fakt nikdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clouda  |  03. 05. 2006 13:00

V Business prostredi ma najvacsie zastupenie outlook - asi to bude dane tym, ze nema (tak isto ako cely office), ziadnu poriadnu konkurenciu.
A v clanku sa hovori o Outlooku a nie o Outlook Expresse, co je dost rozdiel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 05. 2006 13:09

No že nemá ani MS Office žádnou pořádnou konkurenci? Tak to mi přijde jako slepý výstřel do prázdna ... a co třeba OpenOffice ... ten se ve verzi 2.0 vyšvihl v kvalitě tak vysoko, že už není téměř nic, co by uměl MS Office navíc (jen zatím není možné používat MS Visual Basic (OpenOffice má svůj vlastní Basic), ale to prý je již v beta verzích vyřešené). Pokud bude OpenOffice pokračovat stejným tempem, brzy se MS Office nebude chytat. Spokojeně využívám OpenOffice již cca 2 roky a po MS Office se mi vůbec nestýská (OpenOffice umí skoro to samé (plus i něco navíc ) a je plně zdarma).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  03. 05. 2006 13:16

Ovšem trochu záleží na tom, co od kancelářského balíku očekáváte. Jestli psaní dopisů babičce ve Wordu a počítání útraty v Excelu, tak možná. Ale náhradu za Outlook pro opravdové business zákazníky (plánování, sdílený kalendář atd.)jsem v OO zatím nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob.bob  |  03. 05. 2006 13:31

To je pravda, ale je tady projekt Sunbird, který se snad časem na outlook dotáhne - a zaslechl jsem že to někdo bundluje s OOo (602?). A navíc, do Windows míří i Evolution, takže bych to zas tak černě neviděl.

Pokud se neomezíte na to, že budete trvat, že PIM a groupware musejí být v jedné krabici s nástrojem na psaní dopisů babičce, pak z mého pohledu spolehlivě fungují webové aplikace, které nabízejí vše, co jste jmenoval a některé jdou dál než dvojice Outlook+Exchange.

Řeším co se starým serverem a s Exchange a už vím jedno - vedení netrvá na outlooku a nevadí jim práce v prohlížeči (taková Zimbra, to je vyloženě "wow efekt" (funkce, look&feel, cena) - aspoň podle dolní sanice nadřízeného ;).

A skype? To je věc dobrá právě pro ty babičky a vnoučata, do firmy ani náhodou. Co takhle SIP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clouda  |  03. 05. 2006 13:46

Lenze - ako spravne uvadzate, BUDE tu Sunbird a BUDE tu Evolution. Zatial nie je.
Skype - preco by sa nemohol pouzivat vo firmach? Na zjednodusenie komunikacie v ramci pracovnych skupin je to vhodny nastroj (netvrdim, ze SIP nie, ale nevidim jediny dovod preco nie Skype).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
los_Carlos  |  03. 05. 2006 15:35

Proč skype nepoužívat (ve firmě)? Když to mermomocí chcete, tak si to používejte. My zkušenější víme své...
http://www.root.cz/clanky/10-duvodu-proc-nepouzivat-skype/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  03. 05. 2006 15:39

jj, že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mně opravdu nejdou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  03. 05. 2006 17:06

Nejde jenom o paranoiu. Jde treba i o to, ze "partyzanskemu" skype nezajistite pozadovanou QoS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clouda  |  03. 05. 2006 21:26

Heh, akonahle sa niekto zacne ohanat tym zufalym clankom, je mi jasne ako je na tom so skusenostou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rs  |  03. 05. 2006 23:44

AMAYA je pro profiky. Skype je pro domaci pouziti, osobne pouzivam Skype. Me urcite nikdo nesleduje a pokud jo, tak preju hodne zabavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  03. 05. 2006 18:07

Nějak jste zapomněl reagovat na zmíněné online řešení, které zde již JSOU a JSOU dále než outlook

A sunbird až tak nepoužitelný není, ale do firmy skupinám fakt zatím ne. A Evolution už tu JE, ale ne pro Windows, to si zatím musejí wokenáři počkat nebo připlatit - takže, kdo tady vlastně tahá za kratší konec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan  |  04. 05. 2006 08:07

Ano? Jak daleko jsou třeba v synchronizaci s PDA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  03. 05. 2006 14:27

Zkuste Lotus Notes od IBM a nebo GroupWise od Novellu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  03. 05. 2006 14:30

Jasne, ale to uz jsme zase u komercnich reseni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  03. 05. 2006 13:20

ked uz to bude v tych beta verziach vsetko vyriesene, mohol by si mi poslat nejaky priklad ako mozem z Open Office referencovat .NET assemblies a ActiveX komponenty? dakujem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LINkeR  |  03. 05. 2006 13:55

Mohli by ste mi prosim ozrejmit ako mozem v MS office vyuzit python? Na sprostu otazku, sprosta odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dd  |  03. 05. 2006 20:13

pomocí Python .Net úplně v pohodě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 05. 2006 15:15

A i kdyby i ten posledni argument postaveny na propojovani non-MS s uzavrenymi/patentychranenymi/licencnimipoplatkysuzovanymi MS technologiemi padl, vzdy je v zaloze argument nezdolny: "Muzete mi prosimvas rict jak mam prispet na zivobiti velkeho Billa zakoupenim konkurencniho produktu ??"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  03. 05. 2006 13:26

Jediný balík, který proprietárnímu MSO jakž-takž *kvalitou* sekunduje, je opět proprietární Word Perfect Office od Corelu, který je podobně funkčně nadupaný a je levnější než MSO, ale bohužel není lokalizován do češtiny. Argument, že jakási (free nebo nedejbože GNU!) alternativa je lepší, protože nic nestojí a někdy dokonce s ní lze něco vytvořit, neberu. Podívejte se na armádu klonů StarOffice (včetně OpenOffice, 602Office) a ostatní počiny jako Suite od 602, Koffice, Abiword atd. - spousta pokusů, ale žádný skutečný konkurent MSO. Pokud někdo napíše, že aplikace XY umí téměř to, co MSO, pak buď lže nebo chtěl spíše napsat, že k tomu málu, co byl on lamka schopen pochopit a využít z MSO, našel odpovídající funkci v libovolné kancelářské aplikaci. Takovému jedinci by ale místo MSO většinou postačil i WordPad :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 05. 2006 15:21

Jardo, je hodne pohodlne udelat si definitivni svetonazor typu "co je zdarma nemuze byt tak dobre jako to co jsem zaplatil" ... ale spis to hodne vypovida o tom, ze vlastne o jinych resenich ani nejste ochoten uvazovat, a patrne jejich vyvoj ani nesledujete ... pak ovsem, priznam se, vasi motivaci k sepstani takoveho typickeho zastrasovaciho FUDu nechapu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  04. 05. 2006 13:12

Ne, není to pohodlné, naopak můj názor je podepřen mnoha hodinami práce v 602pCSuite, StarOffice, OpenOffice, MSO, WPO, KOffice, Atlantisu aj. Je shrnutím mých dojmů z práce se všemi těmito editory. Děsí mě naopak hlášky typu "Vždyť se software XY tohle zvládnu taky, navíc zadarmo, jen je potřeba..." (následuje dlouhý seznam workaroundů a drbání se levou rukou za pravým uchem). Lidi, kteří pracují, ale nemají čas toto řešit, vyžadují proto přímé řešení (byť komerční). Nezatracuji tím free software, sám mnoho free aplikací používám, ale odsuzuji nedotažené věci, které svou špatnou kvalitu "kompenzují" svou nízkou či nulovou cenu. Přijde mi to jak přepadení supermarketu, kdy "akční" zákazníci skupují šmejdy (jedno jaké), hlavně proto, že jsou levné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  03. 05. 2006 18:04

Kecy v kleci, v prostredi kde se opravdu dela business ten shit Utlouk neni. Tam se pouzivaj Lotus Notes .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 05. 2006 15:33

Jasne ... na co podporovat neco co neni implicitne zadratovane ve windows ... je treba jednoznacne a bez pochyb skocit na spek kazdemu dalsimu pokusu o ovladnuti trhu skrze "bundle" - cesi jsou prece mistri ve skoku na spek, a jeste se v tom umime nalezite pochvalit ... ostatne i zaskandovat si k tomu umime: "kdo neskace s nama na spek neni cech, ..." i na odpadliky si umime plyvnout - staci je oznacit nejak hanlive treba "fanatici", "nadsenci"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor