Nové Sony VAIO Z: ultramobilní výkon s Core i7 a čtyřmi SSD

Diskuze čtenářů k článku

avatar
22. 01. 2010 07:42

Tenhle krasavec by mi slušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2010 15:06

Zrak mam dobrej. ale nějak nevim s tim rozlišenim. Vadit mi tam nebude, ale výhoda to neni pro mě. tohle je už moc. I když přítelkyně má na 11,6 1366 rozlišení a dá se to. Rozdíl u ntb a monitoru je v tom že ntb má člověk většinou blíž u sebe. Ani se mi nechce počítat jaký by musel mít rozlišení iMac 27 při stejný jemnosti:D Ono větší rozlišení=větší nároky na grafiku. Což zas důvod proč koupit novější stroj. A o to výrobcum jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 23:14

Tenhle notebook je naprosta pecka... Az jednou doslouzi IBM X40 (ale zatim to vypada, ze se do duchodu nechysta tak uz vim co bude muj budouci notebook....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 23:55

Než Vám doslouží (pokud jej nezničíte úmyslně nebo prostě jej už nebudete chtít), tak tento notebook bude přežitek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 08:36

Jenom aby se nerozpadl jako kolegyni po dvou měsících a Sony neuznalo reklamaci, jsou to úžasné stroje!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 08:37

... to si pak člověk hned vzpomene na Acer...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 08:45

... kterej ale stojí ve stejné konfiguraci a se stejnou spolehlivostí třetinu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2010 08:53

Jak jsem psal jinde... Sony a kvalitní servis nejde dohromady.

Ale rád bych se mýlil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 09:16

Že výrobkům od Sony soustavně klesá kvalita, to jsem zjistil už dávno, zejména u jejich optických mechanik (životnost tak 1 měsíc po záruce - ale spočítané to mají dobře). Že se to týká ale kvality jejich vlajkových lodí v sektoru notebooků, to jsem netušil. A potom co předvedl ten jejich servis u notebooku za 40000, kde dekl drhnul o horní kryt, mi jakékoliv výrobky od Sony už nesmí přes práh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 09:35

asi bych se zeptal cloveka, co ve vasi firme porizuje (treba i jenom procesne) stroje. u nas mame na sony nbd on-site. jen to chce umet se domluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 12:47

Ty jo, Sony umí NBD on-site?! To jsem nevěděl

No, každopádně bez ohledu na značku, pokud má někdo PC a/nebo noťas na práci a ne na hovadiny, tak je toto jediný akceptovatelný typ servisu. Nedovedu si představit co by dělala např. účetní na volné noze, kdyby měla čekat >30 dní na opravu jejího pracovního nástroje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 13:05

papir + tuzka+ pocitacka :o) nebo by aspon mela chvili casu na deti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 13:36

dela to pro ne kapsch a neco to stoji (zalezi opet na domluve). ale jde to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 22:23

Hezké, hezké, ale k nám tato konfigurace nikdy nedorazí.

V ČR se bude prodávat klasicky absolutně osekaná verze: VPCZ11X9E/B (1600x900, 4 GB RAM, i5-520m na 2.4GHz s TB, pouze DVD-RW DL, zadna BR, 128 GB SSD (4x SSD v RAID0), snad bude i 3G, (nebot v predchozim Z51, které používám není a v konfiguraci je přitom uvedené), karbonová úprava povrchu (aspon něco).

Kazdopádně můj odhad ceny u distribuce bude ještě nad aktuálním Z51, tzn více než 52 000,- bez DPH v nákupu, tipuju 57k. Takže ve srovnání s VGN-ZM51MG, které má 6 GB RAM a P9700 na 2,8 GHz to zase tak vysoká nárust výkonu nebude a 128 GB SSD je slabota, i když zase trochu více speed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 23:30

Ja mam Z90US a asi take nebudu upgradovat. Nejvice lakave je asi vyssi rozliseni a znatelne silnejsi graficka karta. SSDcko bych stejne vyhodil a dal bych si tam Intelacky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 08:42

SSD dává Sony většinou Toshiby. Nejsou zlé. Jedno mám, nesmíte zapomenout na skutečnost, že u nich bude zapojeno v RAID, což se při použití běžného SSD disku praktikuje vcelku těžko. Mimochodem větší rozlisšení řeším takto http://www.flickr.com/photos/ostghost/4250808938/... Pravda lehce imobilní, ale mi těch 1600 * 900 mimo pracoviště vcelku stačí.

Spíše bych uvítal nahrazení možnost bez optické mechaniky. Tuším první Z, když jsem si kupoval své první, tuto možnost měly, v kombinaci s větším SSD.

Já ji nepoužívám a zbytečně tak překáží, ale chápu, že pro některé má mechanika opodstatnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 09:51

Nevim jak v pripade evropskych kusu, ale v JP a US se v RAID0 doted dodavaly Samsung SSD. Ty tez nejsou spatne, ale bohuzel s posledni generaci Intel SSD se jiz nedaji ani sronavat.

Jinak VGN-Z konfigurovat bez opticke mechaniky nikdy mozne nebylo, vzdy byla jen moznost mezi DVD palirnou a Blu-ray palirnou.

Ja vetsinu prace delam na cestach, venku...takze bohuzel velky monitor pro mne neni reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 10:44

Nejpíš se mýlím. Tam byl jiný problém u prvních Z nešla kombinace SSD a Blue-ray. Mechanika asi byla přítomná vždy.

Díval jsem se a mám tam Samsung MMCRE28GFMXP-MVB v modelu Sony VAIO VGN-Z880GB, dříve jsem vlastnil VGN-Z590NFB tam byl klasický HDD a byť možná ten Samsung nedosahuje posledních kvalit, rozdíl v kombinaci SSD + Windows 7 vs Vista + HDD je citelný v každém okamžiku. Tedy spokojenost.

Přeji případně dobrý výběr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 11:06

Tedy jsem mel se Samsungem pravdu :)

Problem techto SSD je, ze nepodporuji technologii TRIM, ani upgrade fw. Tedy jejich vykon bude neustale klesat.

Ja mam VGN-Z90US, Win7 + X-25M 160GB...menil jsem disk s prechodem na Win7 a leta to pekne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 10:46

Oba mé modely, viz další příspěvek, byly z USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 15:11

Dell tusim tiez dava do svojich latitude samsungy. Pred kupou som si vyziadal specifikaciua a boli o dost pomalsie ako spominane SSD od intelu. tak som notebooky objednal s najmensim a najlacnejsim obycajnym HDD a neskor ich sam vymenil. Vyslo to financne rovnako a rychlost neporovnatelna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 19:18

1920x1080 a na 13"? .. a kolik bude mít vadných pixelů? Na přelomu roku jsem vystřídal 3 kusy řady FW (rovněž FHD ale 16,4") a KAŽDÝ měl vadný pixel - první dva zelené, viditelné hlavně na černém pozadí a poslední červený na světlejších odstínech. První kus jej měl od začátku, další dva asi po hodině provozu. Kalkulačka na webu Vaio supportu vám spočítá toleranci 10 bodů na FHD displeji. Co to je za "kvalitu" za ty peníze? Já myslel, že jsme v roce 2010 kdy je tolerance uváděna pro případ "kdyby náhodou" a ne, že s tím musím počítat hned jak to doma rozbalím z krabice.

Jinak displej musím pochválit pokud jde o kvalitu podání barev, pozorovací úhly a vůbec všechno, ale s těmi vadnými body si snad dělají legraci, 3 kusy nejsou náhoda.

Ještě odkaz na kalkulačku http://genesis.sony-europe.com/instranet/ccil_sony/selfs... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 20:05

Verim, ze jste proste nemel stesti, ja mam doma 4 Vaio a ani jeden z nich nema ani jeden vadny pixel. Na druhou stranu vam musim dat za pravdu...Sony support sucks a to ve skoro ve vsech zemich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 05:21

Stejně tak já věřím, že jste spokojen. Píšete, že máte 4 Vaia - a všechny jsou FHD? Je totiž dost dobře možné, že Sony má problém s FHD na malých úhlopříčkách notebooků. Jinak nechci se přít, ale zase mi neříkejte, že tohle je o nějakém "štěstí". U 3 kusů tomu už prostě nevěřím. Navíc ten FHD displej konkrétně u toho FWčka má velice podivnou strukturu co jsem jinde opravdu neviděl. Když jsem si hodil černou, při bližším prozkoumání jsou vidět náhodné mapy jakýchsi zelenkavých téměř mikroskopických teček, z nichž některé se z určitých úhlů dokonce jeví jako zelený vypálený bod. Nevím jestli je to nějaká prosvítající podkladová vrstva na kterou je ten displej "nalepen" nebo co si pod tím představit. Nejsem detailista, ale otázkou je jak se to projeví po čase, člověk zkrátka neví co od toho čekat. První kus jsem si na prodejně ani nenechával předvést, ale když to dotáhnete domů a skoro ze středu na vás svítí jasný zelený bod, tak si začnete dávat pozor.

Poslední kus co jsem měl, uprostřed vykazoval dokonce takový jakýsi světlejší flek, který byl při bližším prozkoumání způsoben právě zvýšenou koncentrací těchto prosvítajících teček - tento flek byl velmi dobře vidět i z dvou metrů. Když se podívám tady na Samsung co mám na stole, vidím při černé maximálně tak prosvítající lampu, to je celé. Jen tak na okraj, poslední kus se projevoval ještě jednou zajímavostí - slyšitelně mu vrčel displej při nastavení nižšího jasu než je maximální možný.

Věřte mi, že bych tady to Vaio ze všeho nejraději vychválil, protože je to jinak velice kvalitní notebook a výborně se mi s ním pracovalo ... ale bohužel, u tak trochu "nadstandardní" věci (a to i cenou) takovéto vady nemohu odpustit. Nekupuji si logo Sony, ale chci si koupit kvalitu Sony, když jí nejsou schopni, ať si to nechají.

Vzhledem k tomu, že mě to opravdu naštvalo a zklamalo, nemám v to bohužel již takovou důvěru jakou jsem měl v počátku, to mi musíte rozumět. Nicméně počkám na obměněnou konfiguraci FW řady, ideálně doufám v něco s i5 a novými grafikami ATI, popřípadě jestli se neobjeví nějaké jiné konfigurace u nás nově uvedeného Fka (zatím jen s i7). Také doufám, že u displeje FW vymění konečně tu svou "double-lampu" za LED.

O Sony supportu toho moc nevím (až na tu kalkulačku vadných bodů, která mne velmi pobavila), ale jestli stojí za dvě věci, tak je to zase a jen šlendrián Sony. Při cenách za jaké to prodávají považuji kvalitní servis jako naprostou samozřejmost a nehodlám hrát někomu troubu a kupovat něco jen proto, že je to Sony. Nicméně věřím, že někomu to stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 05:42

Omlouvám se za drobnou mystifikaci, nově uvedené Fko, které jsem zmiňoval, je již i v konfiguraci s i5 http://www.sony.cz/product/vn-f-series/vpcf1... ... ... podrobněji jsem jej zatím nezkoumal, ale vypadá zajímavě, jen si mohli odpustit pro mne zbytečný numerický blok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 19:01

pocitam, ze tento notebook bude zacinat nekde na cene od 35 tisic :)

koupi si ho jedine:

dement co nevazi penize

bohaty clovek, ktery ma rocni cisty prijem 1 milion

Normalni clovek se uchyli k necemu levnejsimu, cca o 1/2 ceny maximalne, protoze kupovat novinku za hovadackou cenu nema smysl, za rok-dva kdyz uz bude tento vykon vicemene prumerny, ten notebook majitel neproda ani za polovinu ceny.

howgh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 19:07

Tak to počítáš špatně, ten bude začínat na nejméně 70 000 Kč.

Ale je to naprostá bomba, opravdu "pan notebook". Doufám, že ta cena někdy spadne alespoň pod 60 000, to už se nad tím dá vážně uvažovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 10:54

Skús to zohnať z USA - tam sú notebooky oveľa lacnejšie a možno aj s dovozom by si ušetril a keby si tam mal niekoho známeho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 19:58

on to asi nebude sčot pro deti aby si meli na cem pustit Baltíka nebo pro starou aby s tim vysedavala na fejsbůčku. ale chapu treba johndeere je taky strasne drahy traktor, vzdyt v pohode normalni clovek sahne po "pětadvacítce". a jeden osobni vzkaz: nezavidte jim to, vymyslete dostatecne rentabilni projekt a ten milion muzete mi taky (sic ho sam nemam, ale k smrti nesnasim zavist)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 21:29

No, tak zaprvé: člověk, co ohodnotí jeden z nejvýkonnějších současných notebooků světa na pouhých 35 000,- Kč by ve vlastním zájmu neměl raději vynášet žádné soudy o financích. Notebook bude začínat někde na 80 000 a končit nejspíš zhruba u 120 000,- .

Koupí si ho pochopitelně i lidé, o kterých jste mluvil; kromě nich však ještě lidé s potřebou kvalitního displeje (doby notebooků IBM s S-IPS panely už jsou dávno pasé), velkého výkonu (nemyslím zrovna hráče moderních pecek ale třeba vědce, inženýry, návrháře, kteří na něj vydělají za měsíc), nebo rychlého přístupu k datům (příklad již zazněl).

Normální člověk si přirozeně koupí to, na co má. Pokud to bude laciná plečka od Asusu, která na baterii vydrží s bídou 2,5 hodiny, leč bude mít dedikovanou grafiku a při práci bude svou akustikou připomínat turbodmychadlo, jeho věc. Jestli je tento notebook hovadina, či jeho cena "hovaďácká" bych nechal s dovolením rozhodnout trh, ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 16:43

Konečně

konečně notebook ,kterej bych opravdu chtěl.... pořádný rozlišení v segmentu třináct palců .jak v jednom tak druhém případě... a ne pořád to stupidní 1366x768.... KONEČNĚ :) zajímala by mě cena :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:10

Jakepak konecne? Vzdyt 13 palcovy VAIO Z s 1600x900 existuje jiz rok a pul. Tohle je jen jeho nastupce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 20:25

tjn ale ta cena je trošku jinde....třebas ,když to uvidí ostatní tak ceny pujdou dolu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:25

Jako 1920x1080 na 13ce displeji je s prominutím totální kktina... přibalují k tomu zdarma i lupu na luštění ikonek a brýle až si na tom člověk oddělá oči?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:39

system si muzete prece upravit, ma nekolik moznosti, jak zmenit pismo, velikosti ikon a podobne ale jo, je to docela zahul...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 16:47

To je takovy problem upravit DPI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 17:22

Dobře, ale k čemu tam to rozlišení je? Má to smysl, když stejně budu upravovat DPI? A pokud ho budu chtít využít, tak maximálně z 20cm? Otevřu si tam vedle sebe třeba tři stránky ve Wordu aby šly přečíst stejně jako na 24ce se stejným rozlišením? Tohle jsou marketingový hovadiny, stejně jako honba za Megapixely u foťáků. Já to rozlišení ještě dokážu pochopit u 18kových notebooků byť podle mě má smysl až od 22 palcových displejů, ale u 13ek je to naprosto nesmyslná brutalita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:12

Nesouhlasim, pouzivam predesle Z s 1600x900 a od zacatku tvrdim, ze kdyby to bylo mozne, mel bych rad jeste vyssi rozliseni. Uz jen pri upravach fotek v PS "na cestach" je prostor znatelne poznat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:19

dejte si klasiku vedle FullHD a uvidíte ten rozdíl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:36

Zas jeden co nezkoušel, ale ví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:59

Mám netbook 10ku s rozlišením 1024x600, 19ku a 17ku monitor 1280x1024... to jsou adekvátní rozlišení. Osobně jsem nejvíc spokojen s tou devatenáctkou, nedovedu si představit tam mít rozlišení 2560x2048 nebo podobnou obskurní hrůzu. A mám zkušenost třeba i s 15kovým notebookem 1280x800, což na ten displej plně postačuje... Ano, viděl jsem v chodu i notebooky s vyšším rozlišením, ale pokud 15ce stačí 1280x800 nebo 1366x768 a do 13ky narvou skoro dvakrát takový rozlišení, tak to fakt nechápu. Ty body jsou moc malý a ladit kvůli tomu systém aby alespoň ikony měly standardní velikost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 19:54

>ikony měly standardní velikost?

co to je za blabol? vy je tam snad mate 43x39px nebo co je to nestandardni velikost? berete pravitko a merite to na milimetry? kdyz jsem koupil AOC 7Glr zacinal jsem na klasickych 1024, pak 1152 a skoncil u 1280x960 jenom protoze 1600x1200 uz melo nizkou frekvenci. chapu ze kdo jen serfuje, cte maily apod tak bude mit nejradsi na 24" monitoru 1400x900 aby to videl, ale kdyz na tom clovek pracuje tak je kazdy pixel navic jen dobre. navic v opere mam plusko na numericke klavesnici tak si to kdyztak zvetsim, no problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 20:24

no já osobně mám 13" a je tam 1280x800.. hned bych to vyměnil za alespoň 1680x1050 a nejlépe za fullHD.. už nějakou dobu čekám na takovéto rozlišení (za rozumnou cenu) na CAD a Photoshop naprosto super... 1280 těžce nedostačující... a nebudu si kvůli tomu kupovat 18"notebook ,kdo to má pořád nosit :)

už nějakou dobu tvrdim ,že ani jeden výrobce notebooku neni schopnej nabídnout rozumnou alternativu k těm humusům jako 1366x768 atd....(ve stejné nebo podobné cenové relaci... jediné notebooku s lepšim rozlišenim u 13" má Sony ale ta cena :( )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 08:25

Počkejte až vám bude přes 50...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 13:00

myslim ze duchodci nejsou cilova skupina tohoto produktu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2010 17:10

Hloupé řeči. Osobně znám dva cca kolem 40 let a jednoho nad 50 co vlastní toto Vaio Z, resp. dosavadní model s 1600 * 1200. Jeden, dva si zvětšili písmo, ale oba všichni jsou celkově rádi za ostrý obraz.

Nejsou cílovou skupinou. Ale kde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2010 21:06

1600x900

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2010 16:05

Správně, chyba se vloudila. Omlouvám se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2010 10:57

1280x800 na 15" je leda tak pro slepce... kdysi sem kupoval 1600x1050 na 15" ale dnes uz bych urcite min nez FullHD na 15" nekupoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  20. 01. 2010 15:37

1920 x 1080 na 13.1" LCD? Core i7? 4 SSD v RAID? Probuh komu je tohle urceno? Netrpi tady nekdo megalomanstvim? Technicky je to urcite lahudka, prakticky to bude asi predrazena hracicka s nejhorsim pomerem cena/vykon na trhu, jak je u Sony zvykem Ale souhlasim, vypada to hezky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 15:41

Zalezi jak lehce/rychle jste schopen si na ten notebook vydelat... pak jej treba nemusite povazovat za predrazenou hracicku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  20. 01. 2010 15:57

S vasim pristupem by v tom pripade predrazenou hracickou nemohlo byt vubec nic. Ani lidsky vykal zabaleny do kartonove krabice s napisem made in China. Co na tom, ze to stoji milion, kdyz si ho vydelam Docela zvlastni ptistup, ale proc ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:18

to nic nemeni na to ze kazde zbozi ma sveho kupce. ja na to mit tak si neco takoveho rad poridim, kdyz nekdo vykonny stroj k praci potrebuje a casto cestuje tak to je urcite super masinka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:20

jste to asi nepochopil...tady se jedna, pokud je clanek OK, o kvatlini produkt a jako takovy muze opodstatnene stat hodne a kdo s tim nema problem, rad zaplati...je rozdil, kdyz na to mam a je to "primerena" castka za primereny produkt a mezi tim, ze na to mam a tak budu vyhazovat za cokoliv, jen proto, ze je to drahe a nevadi mi to...ono vetsinou maji penize ti, co umi rozlisit spravnou a spatnou investici/vydaj a umi setrit...ano, setrit muze jen ten, co umi i vydelat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  20. 01. 2010 16:32

Ale ja jsme to presne tak myslel. Ten produkt, tak jak je nakonfigurovan proste nema smysl, resp. ma smysl jediny a to je image, ze si to muzu dovolit. Podle toho co se pise na forech, by tato konfigurace mohla stat pres 3000 EUR, displej je pro realnou delsi praci nepouzitelny, 4 SSD v RAID 0, neverim, ze spickovy top manager vubec pochopi, co to znamena, na toz aby to vyuzil. I bohaty clovek, co si umi spocitat prinos a naklad si nekoupi abnormalne predrazenou vec jen proto, ze to ma velke VAIO na kapote a svitici kolecko na boku. Ale souhlasim, ze sve zakazniky si to najde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:35

no, to ale nemate upln pravdu...ja nerikam, ze to smysl ma, resp. spise rikam, ze to neni zadnej mainstream...ale lidi, co to oceni jsou, grafici ve studiich, kteri potrebuji mit prenosne PC kvuli mistu a prezentacim u zakanizniku, strihaci, profesionalove, co delaji s videem (svatby, stuzkove, dalsi akce...)...nejen manazeri jsou zakaznici a nejen oni maji penize, casto manazer nema nic moc, to vim sam...krom toho, dnes s i soustruznikovy rika manazer obrabecich stroju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:48

jeste mozna doplnim, ono dnes najit neco kvalitni, nejen po strance vykonu, ale zpracovani, je problem...ja treba sice neprahnu po top vykonu, ale docela jsem ujetej na kvalitu, vim, ze to neni moc, ale mam ted notas i s vymenenym diskem za cca 45tis a uz je po druhe v servisu s veci, ktera nepotkava bezne ani low end segment, praskani plastu...prave jsem pred otazkou, cim honahradit, chci hlinik, nebo jiny poradny material, ale na vyber jsou jen Dell Adamo, v CR neprodavany, Apple MacBook Pro, ktery neni uplne vhodny pro Win (touchpad a par prkotin)...pak prave neco od Sony, ale tam jak jsem to koukal si taky moc nevyberu...toto je zda se TOP v obou smerech...a taky jeste jedna vec, co jsem nenapsal, temer kazda slusnejsi znacka si dela z casu na cas "brutal TOP", ktery neni ani tak pro prodej, jako spise pro vykrik typu "kouknete, co umime!!!"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:42

Jestli hledáte kvalitu provedení, pak nechápu proč se nechat odbývat blyštivým šuntem pro consumers, já bych s vašimi požadavky hledal v řadách Dell Latitude E, nebo horní modely od Lenova - tam kde je slitinové tělo, spousta příjemných vychytávek, a NBD záruka standardem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:55

Asi Sony prilis neznate. Nejvyssi modely Sony opravdu nejsou blystivym suntem a vychazeji jako nejkvalitnejsi pristroje, urcite lepe nez posledni Lenova.

Ad slitinove telo...ja urcite dam prednost telu z karbonovych vlaken pred slitinou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 20:29

Já znám Sony z jiné stránky (naštěstí ne z vlastní zkušenosti) - ukončení podpory notebooku který měl ještě rok z dvouleté záruky (třída dražší designové), následná měsíční reklamace (tak dlouho trvalo servisu ze Sony dostat novou desku), ochranný čip v baterii aby tam nešla dát aspoň náhradní z číny, když sony vám jí už neprodá (vyřešeno tím, že číňani poslali cracknutý bios bez kontroly baterie :)). Takové story se v business sektoru prostě nedějí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 21:29

Mluvite o podpore, nikoli o produktu. Jedu na Sony po nekolik let (predtim IBM) a nereklamoval jsem zadny. Ad baterie, jedna se nejen o Sony hamiznictvi, ale take o bezpecnost. Ackoli Sony jiz oficialne baterii neprodava (stalo se mi s typem TX), tak jsou zde stale oficialni dodejci jako Elecom, kteri delaji kvalitni baterie certifikovane Sony. Zrovna baterii bych co nejlevneji od Cinanu nekupoval.

K dlouhe reklamaci nemam slov, ja stale tvrdim ze se v CR Vaio koupit nevyplati. Nejlepsi je si postavit CTO z Japonska, mezinarodni zaruka a kvalita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 23:37

OK, v tom případě vaší volbu chápu, na lokální úrovni jsou dodatečné díly/servis velmi předražené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 07:49

... a jsou. Nebo známe každý jiné Sony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 14:21

Mluvite o radach C, N, ...? Ty jsou pro japonske skolacky a jejich maminky. Ja mluvim o T, X, Z...bussiness modely, ktere prinasely inovace, ktere pozdeji "prevzali" i ostatni vyrobci - namatkou led podsviceni, "vystouplou klavesnici", hybridni grafiku, atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2010 14:53

Co se týče té klávesnice..měl to dřív Apple nebo Sony?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 15:04

Určitě sony, o několik let - vím o x505 (http://images.google.cz/images... ale možná to měl ještě jeden jeho předchůdce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 21:48

mam Lenovo X200s a zel, zdaleka to neni nic dobreho, to takova X61 jeste z doba IBM starsi modely, ale todle...slitinove je na X200s jen sasi a horni kryt displaye, zbytek plast ale asi to neni dost TOP. X300 je alespon konstrukcne pevne udelana, vcetne pevne umistene klavesnice, ac i to bylo potreba podlozit, co ale ja musel delat s klavesnici na x200, to je snad na zalobu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 21:59

Naprosty souhlas. IBM je bohuzel nenavratne pryc a Lenovo kvalitu neudrzelo. To byl take duvod proc jsem presel k Sony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 23:45

Co DELL E4200 nebo E4300? To by Vám nevyhovovalo?

Na servis Sony mám spíše špatné než dobré zprávy. To by mě asi vadilo. S DELLem mám samá pozitiva i dle vlasní zkušenosti (výměna 30" LCD).

Zatim mám D430 s SSD, WWAN 3G/GPS, WiFi/n, 9-cell battery a celkově jsem spokojen. O E4200 uvažuji jako nástupci. Je tenčí, výše taktované ULV C2D procesory, 4GB RAM. Rozšiřitelnost stejná jako D430.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 04:11

todle mne zaujalo...ja se priznam, ze leta jedu jen na IBM/Lenovo, ale jak to jde k sipku, tak koukam i jinam, vcera jsem se snazil dovolat do Dellu, nepovedlo se, tak jsem jim pres nejaky jiny formular napsal ohledne Dell Adamo, ale todle vypada snad zajimaveji a hlavne je to v CR dostupne...jen nevim, jestli je celej z nejakeho kompozitu, nebo jen viko displaye...skoda, ze se to neda nikde videt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2010 07:49

Pokud mohu srovnat s D430 (konstrukčně bude asi velmi podobný E4200), tak ten má celou spodní část z kompozitu/kov (neodhadnu co to přesně je metarulgii jsem nestudoval). Vrchní číst pod rukama je překrytovaná tenkým krycím plastem (mezi klávesnicí a okrajem NTB). Asi kvůli pohodlí a tomu, že kovový plášť odvádí teplo, ale tato čístu i např. po 6-ti hodinách práce horká není. Prostě celé šasi je kov. Dále rám displaye je z kovu. Jinak je plast. Předpokládám, že E4200 bude podobně konstruovaná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 07:49

Přesně tak, Sony je nablýskaný šmejd a vaše doporučení je přesné, to jsou pravé pracovní stroje!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:55

Myslim, ze po svete beha dost fotografu, kameramanu, grafiku, hudebniku, reporteru atp, kteri radi svou praci jeste v terenu prozenou pres neco podobneho (tzn male, skladne a vykonne) a poslou do redakce atp.

Ale mate pravdu, ze je v tom urcite i davka prestize, mozna snobismu.

Mimochodem, existuje dost (nejen) bohatych lidi, kteri si veci kupuji proste jen proto, ze se jim libi... to nemusi mit nic spolecneho s vasimi pocty - nemluve o tom, ze stejne pocty mohou ruzni lide vnimat ruzne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:14

Jde o to, ze je to nejlehci "silny" notebook. Nemusite jit hned do maximalni konfigurace, jelikoz i v minimalni nema tento notebook konkurence. Mimochodem predesle Z stalo jeste o neco vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 12:34

Dovolím si oponovat pomocí Dell Latitude E4200. Nemá sice 4xSSD, rozlišení 12" displeje také není FullHD, ale hmotnost má 1 kg(!) a dokovací konektor se určitě taky hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 14:30

Prominte, ale trosku srovnavate jablka s hruskami. Dell Latitude E4200 je odpoved Dellu na Sony radu T, ktera existuje po mnoho let. Se svym CULV procesorem a integrovanou grafikou sice dostacuje na zakladni praci, ale s Z, ktery ma plnohodnotny procesor a hybridni grafiku se neda srovnavat.

Zalezi na tom, k jake praci nb potrebujete. Chapu ze srovnani s hrami neni u bussiness zcela na miste, ale je to nejvice ocividne. Na Dell Latitude E4200 si nejnovejsi hry nezahrajete. Dokonce ani vetsinu par let starych. Na Z ano a to ackoli se nejedna o herni nb.

Navic Sony ma vzdy bekonkurencne nejlepsi displeje u svych nejvyssich modelu. Skocte si do obchodu porovnat displej a zpracovani celeho nb Dell Latitude E4200 a Vaio TT.

Dokovaci konektor maji snad vsechny Vaio.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:35

Máte jen malou představivost - co třeba analytik co dělá se SASem, účtuje si v tisících za hodinu, a potřebuje i u klienta ukazovat a vizualizovat dotazy do gigabajtů dat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 23:49

GB dat? Proč nepoužít terminal services či podobnou službu a mít GB - TB dat na serveru a vzdáleně s nimi pracovat?

Případně optimalizovat DB tak, že i GB dat se dají zpracovat lokálně rychle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 08:36

S tím rozlišením a jeho nepoužitelností bych to tak zle neviděl. Mám Sony Vaio Z s 1600 * 900, přecházel jsem z 1280 * 800 při 13 palcích resp. dříve jsem fungoval na cca 1440 * 1050, na 15.1 tuším.

Sám nemám nejlepší zrak, tak si vybírám pečlivě a nesmíte zapomenout, že více bodu na menší ploše dává jemnější obraz. Velikost písma si lze pohodlně přizpůsobit, ale zatím jsem takovou potřebu neměl. Někteří co jej však mají, ano. Zůstane však benefit v podobě jemnosti obrazu. A plochy na kterou se pohodlně vejdou např. 2 listy A4 http://ostghost.com/prodej/sonyVaioZ1600x900.png...

Sám mám třetí Sony Vaio, první SZ http://ostghost.com/prodej/... následoval jeho nástupce Z foto tamtéž, a nyní opět další Z. Nečekal jsem na představení nových procesorů, i7 myslím nemá v mém stroji využití, fakticky jsem si o nějakých 200 Mhz pohoršil na 2.53 ,ale získal jsem SSD, Windows 7 a novější stroj. Vzhled stejný, ale přeci jen předchozí Z jsem již vlatnil cca 15 měsíců. A pokládám to za dobrou volbu.

S tím počitáním přínosů to vidím následovně. Mé poslední Vaio, na podzim vydané VGN-Z880GB mi opět poslouží těch 15 - 24 měsíců. Nový OS nepříjde tak brzy, rychlost stávajícícho SSD mi bude na mou práci stačit, ale pokud se poté budu rozhodovat pro nový stroj a sony nepříjde s jinou, lepší řadou, budu opět volit Z.

Za celou tu dobu jsem s ním neměl nejmenší problém. Ani s jedním co bylůy jsou v mém okolí. Servis zde dělá hlavně Kapsch, možná i jiní. Vím však o této firmě a i o vcelku solidních cenách. Jedno zánovní SZ z mého okolí spadlo z výšky na konstrukci topení

A faktická poznámka, nezlobte se, ale nelze plně srovnávat zkl. modely s opačným spektrem řady. Tzn. např vcelku oblíbené FW vs. Z.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 14:41

no zacinam lutovat ze som pred nedavnom kupil 2 Delli Latitude do firmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 01. 2010 15:26

Na Office a Outlook opravdu nepotřebuješ Core i7 procesor.

Dell Latitude je mimořádně povedený NTB, sám ve firmě používám D630.

Jinak musím uznat, že je tohle pěkná mašinka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 16:55

Je to krásná mašinka to musím uznat, ale Dell dělá také pěknékousky a poskytuje kvalitní servis (Sony asi také ale nemám zkušenost)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 17:34

Kolegyni padlo na zem Vaio a odisiel jej HDD. Zo sony notebook vyzdvihli, odniesli, HDD vymenili a priniesli asi za tri dni. Vsetko absolutne zdarma a bez problemov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 18:17

to je celkem ostuda, za takove penize...

z Dellu prijdou druhy den k zakaznikovi, provedou opravu a je hotovo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 07:41

Tak kolegyni po 2 měsících používání 17" Vaia praskl vadný plast z výroby (upadl kus plastu s napájecím konektorem), o který od výroby drhlo při otevírání víko (výrobní vada, ale kolegyně si myslela, že je to normální). Reakce Sony byla nesmírně arogantní, záruku neuznali, odmítli se o čemkoliv bavit a za opravu požadovali peníze (7500,-) PŘEDEM! V životě si od Sony nic nekoupím a každému to doporučuji, protože kvalita jejich výrobků je MIZERNÁ a servis NEFUNKČNÍ! Ještě teď se třesu vzteky, když si na to vzpomenu! :G

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 07:47

Jinak zlaté Lenovo a Dell, oboje v práci používáme a kvalitu i servis mohu hodnotit za 1, hlavně u Dell-u.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 11:07

Osobně mám zkušenosti pouze s Dellem, ale tím, že jsem zcela spokojen, mohu s klidným srdcem hodnotit také za 1.

Nejčerstvější zkušenost: kolega objevil na jeho zánovním Latitude E6400 otlačenou čáru na palmrestu od vnitřní hrany displeje plus mírně oprýsklou barvu tuším na mřížce repro nebo někde poblíž. Nahlášeno, příští pracovní den vyměněno (nové plasty mají trochu jiný povrch - možná už se nebudou tak otlačovat). Obávám se, že v tomto případě by se s námi u jiných značek absolutně odmítali bavit (no, možná v případě nějaké obdoby NBD Dellu, tedy nějaký Care Pack u HP a/nebo Lenova, ať jsem objektivní).

Jinak tato diskuse, resp. zkušenosti jsou trochu vodou na můj mlýn a fakt se MUSÍM podělit ještě o jednu úsměvnou historku (starám se asi o 80 desktopů a asi 20 ntb, vše Dell): kolega v elektronice neuznává nic jiného než Sony (a v autech nic jiného než Hondu a když se mu nedávno kupoval noťas s AutoCADem, bylo kolem toho obrovských řečí, proč to není Sony. "Průšvih" nastal ve chvíli, kdy se objevil problém s AutoCADem: čas od času "něco" provádí, vytíží procesor na 100 % a prostě "neodpovídá". A to je voda na kolegův mlýn! "To by se na Sony nestalo!! To je tím, že Dell používá nekvalitní součástky!! Já to vím, jak je to s kvalitou, já jsem dělal ve firmě, která elektronické součástky vyrábí!!". No prostě docela úsměvné argumenty (ano, jsou určitě kvalitativní a tím pádem i cenové kategorie součástek, ale argumentovat tím v tomhle případě...). Jeho šéfovi nedávno v noťasu odešel disk. Argumentace, že Dell do toho dává stejné Seagaty a Westerny příp. Hitachi jako všichni ostatní, není akceptována, Dell prostě přece používá součástky nižší kvality!

Toš tak, tohle muselo ven! Můj závěr je takovýto: ať už je něco papírově kvalitnější nebo ne, podělat se může kdeco a mnohem důležitější než nějaká tato papírová kvalita nebo pověst nebo zkušenost získaná z používání dvou nebo pěti kusů (statisticky absolutně nevýznamné) je to, jak se k závadě výrobce/prodejce postaví a tím se vracím k úvodu, že tady je Dell jedním z nejlepších (v případě záruky typu NBD) a to mi nikdo nevymluví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 12:47

no vsak to je jasny, intel dodava dellu beckovy procesory... koupil bych mu acera v tescu a tam jsou urcite cinsky kopie s nalepkou intelu! co jsem v praci poznal tak do firemniho sektoru bych nic jinyho nez dell s nbd nebral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 14:15

Úžasný, kdyby jenom věděl že SOny Vaio vyráběl (nevím jestli ještě) ve skutečnosti Asus ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 14:18

To je hloupost. Pokud tomu tak nekdy bylo, tak se jednalo o nejnizsi modely, nikoli vyssi tridu, o ktere je tu rec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 09:37

tak ja pracujem v rakusku, tak neviem ci to bolo v rovnakom servise.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor