Nové Olympusy: 8 Megapixelů a kombinace kamery s 10x zoomem

Diskuze čtenářů k článku

Arkobad  |  13. 02. 2004 09:28

8080 vypada zajimave. Ale 770 je uplne na nic! K cemu mi je MPEG4 video 640x480???   Video se slusnym rozlisenim ma smysl pouze tehdy, kdyz si ho budu moct vypalit na DVD. Ale zkuste si predstavit, jak ten obraz asi dopadne, kdyz ho presampluju (zresizuju) do skutecneho TV rozliseni (720x576) a prevedu (dekomprese a znovukomprese) z MPEG4 do MPEG2 !  Vznikne obludny hnus!

Kdo uz nekdy zkousel udelat z videa z fotaku (320x240 MJPEG/MOV/AVI) cedecko ve formatu VCD, vi, o cem mluvim. Kdyz si takove video v nezmenene podobe pustite z TV vystupu na fotaku primo na televizi, je to docela dobre. Kdyz ho ale prevedete na rozliseni VCD a provedete rekompresi z MJPEG do MPEG1, ziskate opravdu nekoukatelny hnus. Je to videt i pri prehravani na PC - rozdil v kvalite mezi puvodnim MJPEG a vyslednym MPEG1 je opravdu veliky.

Fakt nepochopim, proc nekdo neudela fotak, ktery uklada video primo do MPEG2 v nativnim TV rozliseni. Pak by to melo smysl, do te doby je to proste na prd, resp na prehravani pouze na PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Bardyn  |  13. 02. 2004 09:57

Ja osobne bych nemel potrebu prevadet to video do jineho formatu. V pohode to prehraju na pocitaci. Dyt na zpracovani digitalnich fotografii stejne vetsina lidi pouziva pocitac (nebo se mylim a vsichni to nosi do FotoLabu?). A navic televizi nemam a hned tak mit nebudu. Prece si nebudu kupovot krabici na to aby do me mohli hustit reklamy od rana do vecera. Uplne mi staci billboardy po ceste do prace.

-- Daniel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaspery  |  13. 02. 2004 10:14

hm pekny vyklad ale to neznamena ze ten fotak je na nic, leda tak tato funkce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grifin  |  13. 02. 2004 09:28

Urcite je to zajimave hlavne to video, fotak je dostacujici pro vetsinu lidi. Zalezi jakou na to hodi cenu. Co se tyka xD karty tak je v pohode rychla a dostatecnou kapacitu do budoucna, prave proto je mozna na ni zapisovat mp4 primo bez buferu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dd  |  13. 02. 2004 08:52

Sony má 9mpx ;) tedy skoro devět a je daleko lépe vybavenější :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  13. 02. 2004 06:39

C-8080 vypadá velmi dobře, C-770 se mi líbí už méně. To video je k čemu? Jako reklamní tah možná, ale jinak k ničemu. Když budu chtít video, tak použiju videokameru, fotoaparát je na focení. Při datovém toku cca 300KB/s se na 128MB kartu uloží přibližně 7 minut videa a co potom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha  |  13. 02. 2004 07:28

Prave pokud pouzivate pracovne fotak, fotite nejake zarizeni a potrebujete obcas zaznamenavat dynamiku poruch apod. Je kratke video se zvukem lepsi nez milion fotek.... Proto mame sluzebni fotak S602Z, sice teprve mesic, ale fotek uz nejmin 500 a asi 10 videi s poruchama. Proste pro urcitou oblast je to vyhoda. Ono tahat sebou po zebrikach, do kanalu, po nadrzich videokameru + fotak (kor kdyz nevite jestli budete potrebovat oboji) je dost naprd a znacne to vadi kdyz musim jeste tahat nejaky meraky. Takhle mam v kapse vataku kameru + fotak dohromady. Tahat video z kamery do kompu pres dalsi soft je pro nas ztrata casu. Takovy polohybrid se nam v praci osvedcil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  12. 02. 2004 22:14

Hezky, ale kdyby si nechali ty svoje pitomy xD Picture Card od cesty......

No jeste ze tu jsou jine znacky pouzivajici SD/MMC nebo MS a je z ceho vybirat.
Ale chapu ze kdo nema jine zarizeni s pam. kartama, toho to zatim netrapi. Pokud si nebude chtit v budoucnu koupit PDA, prehravac ci mobila se slotem na pam. karty...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 02. 2004 18:19

Jenom mi mrzi, ze u nas je kurz dolaru 1:40. Za tech tisic bych to bral okamzite. Zajimalo by mne srovnani treba s tou Sonkou F-828, ta je ramcove dost podobna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CyberSniper  |  12. 02. 2004 18:35

Ramcove? Proboha, to je nebe a dudy. Neminim se rozepisovat, ale trepa optika Carl-Zeiss u sony oproti plastu v lepsim pripade pofidernim sklickum u Olympusu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark  |  12. 02. 2004 20:55

Kde je kurz 1:40? K evropske/americke cene si musite vzdy pripocist 22% DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  13. 02. 2004 07:02

V Evropě nebo USA nemají snad dph?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  13. 02. 2004 09:19

nemaji tak nenazranej stat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KO  |  13. 02. 2004 09:27

Se podivej kolik to stoji v americe na zasilkovych obchodech. Pokud nemaji nakou slevu tak te novinka vyjde naprosto stejne jako tady u nas. V cem jsou ceny prijatelnejsi a muzu vsem doporucit je kupovat starsi fotaky treba 2Mpx. ty tam sezenete nyni za hubicku. A o kartach do nich ani nemluve ty jsou tam tak levne jako u nas papirove tacky.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  12. 02. 2004 16:24

Hmm ta C770 vypadavelmi zajimave, do tedka mela takove parametry akorat Minolta Z1, ta ale neumi MPEG4. Zajimalo by me na kolik takova hracka vyjde. Nemate nekdo tuseni?

Mara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sandom  |  12. 02. 2004 16:41
Mara  |  12. 02. 2004 23:16

Diky za link, vypada to ze mam noveho favorita ..

Mara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  13. 02. 2004 08:59

Minolta DiMAGE Z1 nema takove parametry. Z1 je "jenom" 3Mpx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  13. 02. 2004 10:39

A proto Minolta teď představila čtyřmegovou Z2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SimO  |  13. 02. 2004 10:43

Ale take je tu Z2 - 4Mpx a video 800x600,15fps...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yarco  |  13. 02. 2004 10:33

Neskumal som prilis specifikacie, ale z pohladu videa vyzera zaujimavo aj novy Canon PowerShot S1.
3 Mpx, 10x opt. zoom, video 640x480 30fps so zvukom, opticky stabilizator, moznost zoomovat pocas natacania, obmedzenie dlzky videa 1 GB alebo 60min.
Podla mna by to mohol byt celkom zaujimavy pristroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor