Renomovaná společnost comScore včera uvolnila komplexní zprávu o stavu světového internetu „Digital World: State of The Internet“.
Spojené státy podle studie postupně ztrácí pozici světové jedničky v počtu uživatelů webových služeb. Zatímco v roce 1996 se lidé připojovali k internetu především v USA (66%), dnes toto číslo díky rozvoji světové sítě v Evropě a Asii kleslo na 21 procent.
Internet má 824 milionů uživatelů a jejich počet stále roste
Nejrychleji dnes roste počet uživatelů internetu v Africe a na Středním východě – meziroční nárůst zde přesahuje dvacet procent. Na druhém místě se s 16,6 procenty drží Latinská Amerika. Bronz patří s bezmála 14 procenty východní Asii a čtvrté místo náleží evropským uživatelům, jejichž počet meziročně vzrostl oproti lednu 2007 o 6,8 procent. Poslední příčka patří Spojeným státům a Kanadě, kde se růst zastavil na 5,7 procentech.
Region | Leden 2007 | Leden 2008 | Změna |
Svět | 746,9 mil. | 824,4 mil. | 10,4% |
Východní Asie | 271,2 mil. | 308,8 mil. | 13,9% |
Evropa | 218,1 mil. | 232,9 mil. | 6,8% |
Severní Amerika | 173,8 mil. | 183,8 mil. | 5,7% |
Latinská Amerika | 50,6 mil. | 59,0 mil. | 16,6% |
Střední východ a Afrika | 33,2 mil. | 39,9 mil. | 20,2% |
V celosvětovém měřítku vzrostl počet uživatelů internetu o 10,4 procent na úctyhodných 824,4 milionů uživatelů. Vzhledem k tomu, že comScore nebral v úvahu uživatele mobilních telefonů, PDA a veřejný internet (internetové kavárny, WiFi hotspoty aj.), konečné číslo by bylo ještě mnohem vyšší. Zejména v rozvojových zemích jsou totiž internetové kavárny a veřejné knihovny prakticky jedinou možností připojení k internetu pro širší spektrum obyvatel.
Lidé vyhledávají komunitní služby a online video
Komunitní webové služby (social networking) dnes navštěvuje měsíčně 530 milionů lidí, tedy dvě třetiny všech uživatelů internetu. Toto číslo se neustále zvyšuje – oproti lednu 2007 se jedná o 34% nárůst. O pozici lídra dnes bojují portály MySpace a Facebook. Oba servery měsíčně navštíví více než 100 milionů unikátních návštěvníků.
Hlavním zábavním formátem se stalo online video v čele s portálem YouTube, který v lednu tohoto roku navštívilo na čtvrt miliardy uživatelů.
Špičkou ve vyhledávání zůstává Google, který dominuje zejména v Evropě a Latinské Americe. Na druhém místě se drží Yahoo! a bronz patří díky extrémnímu čínskému trhu asijskému vyhledávači Baidu.
Zdroj: comScore