Nová kniha: 2. díl Knuthova Umění programování

Diskuze čtenářů k článku

13. 02. 2010 11:34

ono zas spoustu z těch věcí najde člověk na inetu rychlej a troufám si říct i kvalitněj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 17:33

rychlejsie mozno, ale nie kvalitnejsie...

Knuth je jediny clovek na svete, co vie naucit kvalitne programovat pomocou knihy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2010 18:41

Nedovedu si predstavit, ze bych nekomu, kdo pouze precetl Knutha sveril nejake dulezite programovani.

Je to skvela ucebnice pro skvele programatory, ale pokryva jenom cast toho, co musi programator znat. To, jak moc je ta cast dulezita pro konkretniho programatora zavisi na tom, co a v cem pise.

A ostatne neni to ani jedina z klasickych ucebnic programovani, osobne mam slabost pro Structure and interpretation of computer programs. Uplne jiny uhel pohledu, uplne jine zamereni a take skvele (a imo o mnoho pristupnejsi) cteni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 19:05

>Nedovedu si predstavit, ze bych nekomu, kdo pouze precetl Knutha sveril nejake dulezite programovani.

To je jasne

>Je to skvela ucebnice pro skvele programatory, ale pokryva jenom cast toho, co musi programator znat

akurat ten zvysok musi mat koder vrdoeny vid Dehnadiho clanok, ktory som citoval vyssie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2010 19:18

Psani unittestu, rozumna komunikace s kolegy nebo znalost konkretniho vyvojoveho prostredi a navrhovych vzoru jsou vrozene? Nejsou. Jsou to kulturne podminene veci, ktere se musi programator naucit stejne jako Knuthovy algoritmy. Ale take bych predpokladal, ze schopnost je zvladnout je dost podminena geny i predchozi vychovou.

Ad Dehnadi: chapu, ze je to dost silny argument pro to, ze programovani pozaduje nejake predpoklady. Ale nevidim, jak z toho plyne, ze by byla vyuka "pointless".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2010 09:43

>Psani unittestu,

to je specificka uloha pre testerov z radov koderov. To nemusi vediet kazdy, hoci to kazdemu pomoze

>rozumna komunikace s kolegy

V principe je toto najvacsi nedostatok koderov. Pisat bug reporty sa treba ucit, ale ked na to nemate, tak sa ich nenaucite. Time planning je dalsia, vec, ktoru sa treba ucit..

>nebo znalost konkretniho vyvojoveho prostredi

Mam studentov, ktori odmeietaju vyvojove prostredia, lebo ich v praci spomaluju...

Kombinacia textovy editor(vi,joe, emacs, nano/pico, kate, gedit....) +kompilator(gcc,icc)+ debugger(gdb) bez IDE je castokrat lepsia. Ale ak ma byt kodovanie masovko tak treba prostredia.

To zavisi tiez od danosti. Niekto vsak tie bastroje musi koderovi ukazat, to ano..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2010 09:48

Unittesty nepisi testeri.

Vyvojove prostredi != IDE. Rozumi se tim neco podstatne obecnejsiho, bez onoho I.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2010 08:37

> Unittesty nepisi testeri.

vacsinou si ich pises sam.

Testeri su dvoch kategorii

A) koderi, ktory sa snazia system naburat/zhodit vdaka svojej znalosti kodu a viditelnost zdrojaku

B) bezny uzivatelia

a testeri typu A) napisu lepsi unitest, ako autor kodu sam. Lebo sam neskusite veci, ktore nepovazujete za korektne pouzitie daneho kodu.

S tym DE/IDE suhlasim, ale to je otazka par minut...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 10:18

Muzu doporucit, kdysi jsme to studoval na kandidatsko zkousku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 16:21

Umění Programování je kniha, která roste s Vašemi znalostmi a dovednostmi, ale to, co si softwéroví inženýři na ní cení nejvíc je, že je nadčasová. A to z ní činí v tak dynamickém oboru téměř zázrak! Přestože mám její anglickou elektronickou mutaci, tak jsem si zakoupil první díl v češtině a s druhým hodlám učinit totéž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 22:13

Přijde mi celkem příznačné, že tohle napíše někdo s logem tučňáka. Ta kniha je stejně nadčasová, jako popis konstrukce spalovacího motoru z konce 19. století.

Dále bych podotkl, že to co máte, nebude asi anglická mutace, ale originál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2010 09:50

Možná spíš učebnice Newtonovské fyziky z konce 19. století?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 08:36

Ono je otázka, do jaké míry je to dnes relevantní. Soubor vycházel v roce 1968 - 1973 a od té doby se v IT taky cosi změnilo. Spousta témat se navíc týká věcí, které jsou už dlouhou dobu implementovány, takže normální programátor je využívá při volání knihoven, aniž by se nějak musel zabývat tím, jak fungují (třídění, náhodná čísla atp)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2010 09:19

Vy ale máte na mysli původní vydání celého díla. Nicméně Knuth průběžně celé dílo aktualizuje a vychází postupně aktualizovaná vydání. Toto vydání je z roku 1997, je tedy přizpůsobeno aktuální trendům programování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 09:26

Spíš mám na mysli, že spousta těch věcí je využitelná tak maximálně v ráci výuky na VŠ. V praxi se k tomu člověk nedostane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 09:46

ale dostane. Nie kazdy, ale ludia v ESETe, GRISOFTe(pardon AVG technologies) a Allwil software, s tym robia denne..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 09:50

To je ale zanedbatelná část vývojářů a ti si ty informace stejně najdou z jiných zdrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 11:34

su to vsetci vyvojari, co vedia robit vyvoj SW

ostatni su pseudovyvorjari

ako podla Dehnadiho

http://www.eis.mdx.ac.uk/research/PhDArea/saeed/pa... ...

tak podla Intelu

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1026585/pro... ...

aj AMD

http://www.eetindia.co.in/ART_8800504246_1800000_NT... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 11:55

Hmmm, by mě teda zajímalo, kolik vy jste za svojí praxi naprogramoval komerčních algoritmů na generování náhodných čísel nebo třídění?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 15:14

Tak imho rôzne zložité algoritmy kódi dosť ľudí, všeliaké spracovanie obrázkov, kompresia videa, analýza textu a čo ja viem čo ešte, tam sa znalosť takýchto základných princípov rozhodne hodí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 17:31

budete sa cudovat, ale paralelnych matemtickych algoritmov bolo velmi vela.

Jeden z nich som napsial v roku 1988 a jeho sila sa prejavila az po prichode stvorjadrovych procesorov a najlepsie=najefektivnejsie bezi na trojjadrach..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 18:07

no ste proste neuznany genius, kteremu manzelka neda masaz ega, tak si ji davate sam .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 19:09

to som nepovedal....

ja som len reagoval na otazku

>kolik vy jste za svojí praxi naprogramoval komerčních algoritmů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 12:15

potrebujete doktora....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2010 17:31

na toto nepotrebujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2010 00:19

hm... tak v tom bych se asi nevyznal..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor