Nová kniha: 2. díl Knuthova Umění programování

Nová kniha: 2. díl Knuthova Umění programování

Pokračování legendární série The Art of Computer Programming v češtině!

Kodér, který by neznal Donalda E. Knutha, se snad ani nemůže považovat za plnohodnotného programátora. Knuth bývá nejčastěji spojován s typografickými nástroji TEX a METAFONT, je ovšem také autorem několikasvazkového díla „The Art of Computer Programming“, které patří mezi nejuznávanější učebnice programování.

Tip: Prohlédněte si také první díl Umění programování

Pokud jste někdy potřebovali použít nebo třeba jen pochopit určitý postup, s Uměním programování nemůžete šlápnout vedle. Věnuje se celé řadě algoritmů, o který se konkurenční tituly jenom zmiňují a mnohdy ani to ne. Po prvním úspěšném dílu vychází český překlad druhého věnovaný Seminumerickým algoritmům. Pokračuje ve stejném duchu, tedy se stovkami cvičení, otázek a odpovědí. Novinka se zaměřuje na práci s náhodnými čísly (generování náhodných čísel, statistické testy) a poté přechází na aritmetiku. Předkládá algoritmy řešící problematiku výpočtů s pohyblivou řádovou čárkou, racionální čísla, převody soustav a operace s polynomy. V závěru knihy najdete odpovědi k cvičením.

Klepněte pro větší obrázek„Must have“ kniha pro každého programátora

Umění programování je nestárnoucím skvostem v oblasti technické literatury. Nemusíte ji přečíst hned celou, k této referenční příručce se budete opakovaně vracet – z oblasti algoritmů již jinou knihu nepotřebujete. Knuthova programátorská bible obsahuje vše, co jste kdy o algoritmech potřebovali vědět.

8 důvodů unikátnosti série knihThe Art of Computer Programming:

  • Začala vznikat na začátku 60. let a přes obrovský rozmach v oblasti IT jsou její tvrzení platná dodnes.
  • Dokáže ji vstřebat každý čtenář se znalostmi středoškolské algebry.
  • Všechna matematická tvrzení jsou náležitě dokázána.
  • Může sloužit k samostudiu obecných programátorských pravidel a datových struktur, praktického programování ve strojovém jazyce, ale i ke studiu diskrétní matematiky. •
  • Autor demonstruje algoritmy na strojově orientovaném jazyce, aby tak mohl pracovat s elementárními počítačovými instrukcemi.
  • Aby autor dosáhl úplné obecnosti, vytvořil pro účely výkladu univerzální počítač.
  • Dobrovolníci vytvořili simulátory Knuthova počítače, takže je možné vše si vyzkoušet i prakticky.
  • Programování je tu pojato i z estetické stránky; propojuje se tak exaktní a umělecká činnost.

Více informací, obsah i ukázkovou kapitolu najdete na webové stránce knihy.

Témata článku: Programování, Díl, Algebra, Obrovský rozmach, Kniha, Bible, Legendární počítač, Úspěšný test, Umění

Určitě si přečtěte

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

Včera | Stanislav Janů | 78


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji