Nokia zastavila vývoj své drahé VR kamery. Zaměří se na digitální zdraví

Extrémně drahá kamera pro virtuální realitu Ozo se dalšího vývoje nedočká. Nokia oznámila, že se projektu přestává věnovat. Jako důvod uvádí pomalý růst trhu s virtuální realitou. Stávajícím majitelům kamery poskytne veškerý potřebný servis, jinak se ale od ní distancuje.

Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, pro Nokii je to velký krok. Do segmentu virtuální reality firma učinila určité investice a najala řadu lidí, které bude muset nyní propustit. Celkem 310 z 1 090 zaměstnanců. Investice přelije do jiné oblasti - Nokia uvedla, že se místo VR plně vrhne do segmentu zdravotnických technologií.

„Nokia Technologies se nachází v bodě, kde se správným zaměřením a investicí může zanechat důležitou stopu na trhu se zdravotnickými technologiemi. Tuto příležitost si nesmíme nechat ujít,“ uvádí v prohlášení prezident společnosti Gregory Lee.

Analytická společnost CCS Insight před několika dny zveřejnila svoji předpověď možných výhledů VR trhu. Podle ní se prodeje meziročně zvedly o 47 % a do roku 2021 bude mít celý trh hodnotu 11,9 miliard dolarů (260 miliard korun). Prodaných zařízení bude 99 milionů.

Proč tedy Nokia kameru ruší? Hlavní problém byla její cenovka 40 tisíc dolarů (876 tisíc korun). Když ji před dvěma roky Nokia představovala, tak podobná cena ještě trochu smysl dávala – Nokia jí zamýšlela jako nástroj pro tvorbu obsahu na vysoce kvalitní VR headsety a kamera skutečně high-end funkcionalitu nabízela. Velice záhy se ale objevily podobně kvalitní a mnohem levnější kamery, které Ozo rychle sesadily z výsluní.

Témata článku: Virtuální realita, Investice, Kamera, Nokia, První pohled, Trh, Realita, Kvalitní headset, Greg, Vývoj, Analytická společnost, Pomalý růst, Kvalitní kamera, Podobná cena, Celý trh, Velký krok, Drahá kamera, CCS, Dolar, Segment, Hlavní problém

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu