Nissan začíná testovat vůz bez řidiče. Prodávat jej chce už v roce 2020

Názory k článku

28. 08. 2013 10:31 | Linux Firefox 23.0

A co brani Nisaanu dnes> ved to uz maju...
Vozy Nissan budou mít plně elektronické řízení
Jaromír Šetek , 18. říjen 2012Nissan začne do svých vozů během příštích 12 měsíců montovat robotické řízení, které odstraí mechanické spojení mezi volantem a koly.Podíl softwaru na řízení automobilu hodlá Nissan výrazně zvýšit svou novou technologií. Automobil se díky ní bude řídit podobně jako v počítačových hrách.Technologie Nissanu je prvním řešením, které odstraňuje mechanické spojení řízení a kol. Náhradou je elektronický systém se senzory, které snímají otáčení volantu a data jsou pak odeslána ke zpracování. Servomotor následně natočí kola podle vyhodnocení dat. V krajních případech může systém zcela převzít řízení na základě informací ze systémů aktivní bezpečnosti, jako jsou například ESP Narozdíl od konkurenčních systémů přidává automatické vyhnutí překážce při hrozící kolizi. Lidská činnost se tak stane jedním z mnoha vstupů ovlivňujících řízení.http://www.itbiz.cz/zpravicky/vozy-nissan-bud... ...
Ci etse predsa len chcu dostavt adohlad nad autom pomocou cloveka?\

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 08. 2013 12:19 | Microsoft Windows 7 Chrome 28.0.1500.95

Základom automatického alebo aspoň poloautomatického riadenia automobilu je existencia viacerých nezávislých systémov, medzi ktorými je vzájomná kontrola.
- napr. presné GPS s presnosťou na centimetre alebo aspoň decimetre (niečo také VRAJ dokáže v budúcnosti Galileo)
- presné a neustále centrálne aktualizované podklady pre GPS mapy, kde každá značka (trvalá či dočasná), oprava cesty či iná prekážka na ceste bude mať svoje presné miesto. Všetky zmeny budú on-line zasielané do navigácií na palube áut.
- z máp bude 100 % jasné, aké pravidlá platia na každom metri cesty, hlavne aká tam je rýchlosť (to je teraz často nejasné),
- kamery, ktoré sledujú dopravné značky a porovnávajú ich s databázou s GPS mapách. Ak je tam nejaký nesúlad, okamžite ho hlásia na centrálu. Rovnako aj veľké nerovnosti na vozovke, výmole, prekážky - jednoducho všetko, čo sa nezhoduje so situáciou v mapách.
- radarové či laserové čidlá merajúce vzdialenosti - od prekážok či iných áut
- laserové čidlá merajúce typ a stav pneumatík vlastného auta - dôležité pre jazdu počas mrholenia, dažďa a snehu
- "rádiomaják" informujúci ostatné autá v okruhu napr. 1 km o vlastnom aute - jeho polohe, aktuálnej rýchlosti, veľkosti, aktuálneho zaťaženia a celkovej hmotnosti, stave palubných systémov, prípadných poruchách atď.
- čidlá vo vozovke (napr. každých 20 či 50 metrov) upozorňujúce o tom, kde sú hranice cesty, kde končí jeden jazdný pruh a kde začína druhý.
- samozrejme súčasné systémy - sledujúce pruhy na vozovke.
Plnoautomatické autá nemôžu vzniknúť len snahou výrobcov. Podobnú snahu musia v tom vyvinúť aj štáty - hlavne v podobe dôkladného on-line sledovania aktuálneho stavu ciest. Len štát má na to dostatočné možnosti.
Podobne ako keby existovali len staré prašné cesty ako pred 100 rokmi, automobily ani bezpečnosť premávky by nemohli byť na dnešnej úrovni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mokashi  |  28. 08. 2013 12:59  |  Microsoft Windows 8 Chrome 28.0.1500.95

u nas jsme daleko popredu,protoze aut bez ridice potkavam na ceste kazdy den spoustu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch