V rámci projektu NetMonitor probíhá zkoumání uživatelů českého Internetu a kromě čistě IT informací se získává od respondentů i řada dalších zajímavých údajů. K těm patří kupříkladu i údaje o řízení automobilu.
Dubnová čísla hovoří o tom, že téměř polovina dotazovaných (přesně 48,9 %) řídí automobil denně a nebo téměř denně. Alespoň jednou týdně pak řídí více než pětina uživatelů Internetu. Existuje ale i relativně silná skupina (18 %), kteří auto neřídí vůbec. Tabulka také ukazuje poměrně nezanedbatelné rozdíly mezi muži a ženami.
Jak často řídíte automobil? |
Podíl (%) |
Muži (%) |
Ženy (%) |
Každý nebo téměř každý den |
48,90% |
63,10% |
31,70% |
Alespoň 1x týdně |
21,60% |
21,00% |
22,40% |
2-3x měsíčně |
5,40% |
4,90% |
5,80% |
Méně často |
6,20% |
2,80% |
10,10% |
Neřídím vůbec |
18,00% |
8,20% |
29,90% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Duben 2006
A jaký automobil je nejoblíbenější, resp. nejčastěji řízený internetovými uživateli? Jedná se o značku Škoda (celkem 43,7 % pro všechny modely), přičemž nejpoužívanější jsou značky Felicia a Fabia. Mezi další relativně hojně zastoupené značky patří Ford (10,4 %) a Opel (7,6 %). Nejčastěji používaný vůz je v průměru 6-10 let starý, respondent v něm ujede 10 000 - 30 000 kilometrů ročně a využívá jej hlavně ke kratším jízdám (typicky jízda do práce a na nákupy).
Zdroj: NetMonitor