NetMonitor: uživatelé Internetu v ČR nejčastěji jezdí Felicií

V rámci projektu NetMonitor probíhá zkoumání uživatelů českého Internetu a kromě čistě IT informací se získává od respondentů i řada dalších zajímavých údajů. K těm patří kupříkladu i údaje o řízení automobilu.

Dubnová čísla hovoří o tom, že téměř polovina dotazovaných (přesně 48,9 %) řídí automobil denně a nebo téměř denně. Alespoň jednou týdně pak řídí více než pětina uživatelů Internetu. Existuje ale i relativně silná skupina (18 %), kteří auto neřídí vůbec. Tabulka také ukazuje poměrně nezanedbatelné rozdíly mezi muži a ženami.

Jak často řídíte automobil? Podíl (%) Muži (%) Ženy (%)
Každý nebo téměř každý den 48,90% 63,10% 31,70%
Alespoň 1x týdně 21,60% 21,00% 22,40%
2-3x měsíčně 5,40% 4,90% 5,80%
Méně často 6,20% 2,80% 10,10%
Neřídím vůbec 18,00% 8,20% 29,90%

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Duben 2006

A jaký automobil je nejoblíbenější, resp. nejčastěji řízený internetovými uživateli? Jedná se o značku Škoda (celkem 43,7 % pro všechny modely), přičemž nejpoužívanější jsou značky Felicia a Fabia. Mezi další relativně hojně zastoupené značky patří Ford (10,4 %) a Opel (7,6 %). Nejčastěji používaný vůz je v průměru 6-10 let starý, respondent v něm ujede 10 000 - 30 000 kilometrů ročně a využívá jej hlavně ke kratším jízdám (typicky jízda do práce a na nákupy).

Zdroj: NetMonitor

Diskuze (12) Další článek: Stodolarový notebook bude dražší než 100 dolarů

Témata článku: , , , , , , , ,