Někteří majitelé netbooků se cítí podvedeni

Diskuze čtenářů k článku

avatar
27. 08. 2009 11:07

...ze blbum do rukou pocitac nepatri. Pokud si 60% lidi, kteri si koupi netbook, mysli, ze jde o plnohodnotny pocitac, pak se jinak oznacit nedaji. Stacilo se pritom v prodejne zeptat: Prosimvas, pane prodavac, ja jsem prosta devecka z Horni Dolni, pujdou mi na tom delat v realtime simulace dojivosti v zavislosti na rustu travy na okolnich loukach v plnem HD rozliseni?

Ne. Ono to stoji 7 tisic, dela se to v krasne ruzove barve a tak to koupim a pak budu radsi tvrdit, jak jsem podvedeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 08. 2009 13:31

Je lehký, má výdrž a o hraní her nestojím. Na náročnější úkoly mám PC. Je mi 77 let a proto jsem si zvětšil písmo; je to jednoduché; stačí nastavit místo 96 dpi 120 dpi a je to poznat. Je pochopitelné, že ti, kteří dostali k bazénu zdarma šmejd s pomalou SSD pamětí nadávají, ale platí přísloví:darovanému koni na zuby nekoukej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lC
25. 08. 2009 19:34

NetB nemám a ani nechci, je sice fajn, že je to malé a vydrží dlouho, jenže většina je bez výkonu s mizerným zpracováním. Proto jak si budu kupovat něco přenosného tak 13" toshibu nebo dell, ovšem za trochu jiné peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 08. 2009 00:17

najmenej poruchove su podla niakeho servisu asusy

a k vykonu postaci aj upgrade RAM, potom sa uz s tym daju robit divy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 17:05

Prosím Vás táto správa je totálna ničím nepodložená machlanina a ešte k tomu neaktuálna.

A to tu nechcem vyvolávať flame alebo niekoho urážať !!! (keby to niekto zle pochopil, alebo si to zle vyložil)

Prosím stiahnite si toto:

umpc-164915-07-14-2009_pshow_310673

Jedná sa o ultamobilpocast kde poprední európsky recenzisti pravidelne komentujú dianie v segmente netbookov, mininotebookov (subnotebookov), UMPC a MID.

Tuesday, July 14, 2009

MeetMobility Podcast 30

JKK, Steve and Sascha talking about mobile computing.

http://www.umpcportal.com/...

http://jkkmobile.blogspot.com/search/label/Podcast...

http://www.netbooknews.de/...

Naozaj vypočujte si to a ak Vás evokuje názov tohto príspevku pozorne počúvajte nie len od 24:35 minúty (!!! 26:16 !!!).

Prosím rešeršisti nekopírujte bezhlavo všetky správy.

Kanibalizácia sa totiž nezadržiteľne prehlbuje ...

ustijuf (tralalak, arthur)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:55

Taky jsem si ho nedávno pořídil a zatím spokojenost,doma mám notebook a v práci netbook,ten používám především na Internet a psaní html dokumentů a taky tam mam zálohovaný mp3,fotky,člověk nikdy neví...Líbí se mi na něm hlavně,že je malinkej a snadno přenosnej (mám Asus eee).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:00

Já jsem naopak spokojen. Není to žádný rychlík ale na fotky, video, courání po netu, korespondenci a Skype mi vyhovuje. Jdou i filmy, dokonce i MPEG-4. Ani nemusím vstávat z kanape a přes Bluetooth tisknu (jen když dojde papír). Tak co řešit?.

Velký NB s 15,4" jsem odstavil.

Záleží na každém, co mu vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:13

a o tom to vlastne vsechno je ....kazdy ma sve pozadavky a naroky ..Netbook neni lepsi nez notebook,je proste jenom jinaci. A o nicem jinem to neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:51

to je jasne kdyz na tom jedou windowsy...ac uzivatel windowsu bych si na takovy strojek dal linux...jendak je zadara..a pak zrucnejsi uzivatel si muze poladit os tak aby na nem jel jak dabel .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 16:09

Jenže "zručnější uživatelé" nejsou ti, kdo dělají velké objemy prodejů (neboli jsou pro výrobce celkem nepodstatní). A "normální uživatelé" hlasovali tím nejprůkaznějším, co je - tedy vlastní peněženkou. Netbooky s linuxem se prodávaly špatně až mizerně, protože uživatelé prostě chtěli to, na co jsou zvyklí, A popravdě řečeno, kromě modelů s SSD (které XP opravdu dobře neumí), jede na netboocích linux (třeba EeeUbuntu) zcela srovnatelně, ani rychleji, ani pomaleji (co se odezvy týče).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 16:28

Vzhledem k tomu ze ze zacatku byly pouze Linuxove netbooky a vzhledem raketovymu nastupu netbooku mi nak nesedi vyjadreni, ze "Netbooky s linuxem se prodávaly špatně až mizerně" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 16:50

Raketový nástup ale přišel až s verzemi s Windows - a to i přes vyšší cenu. Raketovým nástupem samozřejmě myslím velké prodeje, ne velké haló v odborné komunitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 17:41

je to spise cenovou "dotacni" politikou MS. nedavno jsem se dival na jeden eshop a netbook s linuxem za 6500, s Windows za 6500 (skutecne na korunu presne) a navic 8GB SD. kdybych se nesprajcnul, tak uz to koupim jen kvuli te SD karte a windows smazu, respektive udelam dd na disk pro strycka Prihodu :) takhle kdyz se prodava, tak se clovek nesmi divit, jak MS masiruje vsechny, ze se netbooky s linuxem neprodavaji. v dalsich pripadech to je o tom, ze verze s win je o par stovek drazsi a hodne linux uzivatelu radeji pri X tisicovem vydani priplati tech par mizernych stovek a pak mazou win nebo nechavaji dual boot.

no a pak prijdou redaktori jako vy a vsem nam budou tlouct do hlavy, ze bez MS to nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 21:42

+1...jak je u bufu zname jak na tom nejsou ty dokonale windows tak to proste nejede...taky sem mel z linuxu strach a mam ho tam kde de pouzit..bohuzel kvuli skole musim mit windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 08. 2009 15:19

Netbook ma jedinou vyhodu, je levny, zadna jina vyhoda v tom neni. Bohuzel mnoho lidi naleti a zjisti, ze u te male krabicky se proste dlouhodobe sedet neda, protoze ono to proste desktop nebo notebook nenahradi. Je to na obcasnou praci a na to se to hodi, ale to si mnoho lidi neuvedomuje. Zjisti to az kdyz to koupi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:32

Jenže ono to, že se u toho dlouhodbě sedět nedá, lze v jistých případech také považovat za výhodu - uživetel nebude celý den vysedávat u počítače. Nehledě na to, že sedět celý den u plnohodnotného notebooku položeného jen na stole taky není ideální (nezdá se mi, že by se podložky ntb jako jako Alto masivně prodávaly).

A velikost (resp. malost) je při specifickém využití opravdu výhodou - tahat denně z přednášky na přednášku 15,4" ntb je docela záhul (za celý den se pronese), zatímco takovýhle prcek se docela hodí, pár poznámek se zapsat dá, prezentace je tom také možné spustit.

Ano, netbook je dobrá věc, ale jako doplňkový stroj pro využití v "terénu" a při častém nošení. Pořizovat jej jako hlavní a/nebo jediný počítače považuji za nemoudré.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 08. 2009 15:37

no nevim, u nas ve firnme se pouzivaly pouze notebooky, sam pracuji na notebooku radu let. Momentalne mam 14", vaha 1,7 kg, kdyz chci vetsi vydrz, muzu tam pridat druhou baterku, kdyz ne tak ji proste neberu, nebo ji necham v aute, vydrz je hodne vysoka a hlavne da se na tom normalne dlouhodobe pracovat, da se to vzit k vode, da se to vzit vpodstate vsude. Netbook ma maly displej, ano je lehky a vydrzi mozna o neco malo dele, ale pracovat se na tom dlouhodobe neda. A pokud mit dve zarizeni netbook anotebook, to radeji jeden kvalitni notebook, nehlede na to, ze lidi to prave jako druhy stroj nekupuji, oni to kupuji jako jediny stroj a mysli si, ze za desitku poridi stroj na vse. Coz jim nakecavaj marketingovy materialy, ale pak skutek utek. Ale at si kazdy poridi co chce, jsou to kazdeho prachy ,jak je utrati je na kazdym. Ja osobne bych netbook koupil takj treba neteri na hrani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:43

Já to beru, netbook osobně nemám a jeho koupi v plánu nemám, vystačím si s 13" ntb, protože nabízí to, co já potřebuji.

A dětem bych jej nekupoval vůbec, hlavně z důvodu (ne)ergonomie ovládání, pokud už děti pouštět k počítači, tak k nějakému, co má pořádnou klávesnici a myš, a ne miniaturní verzi čehosi, jako mají netbooky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:45

No zrovna k vodě bych si NB za 15-20tis nevzal, tam je ideální netbook za bůra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 20:51

lenovo teda byvala technologia IBM sa s nejakym poliatim vodou vyrovna celkom dobre (samozrejme nie nejaky shit v cene netbook+).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 07:46

Tak, to je přesně ono. 14" notebook 1,7 kg. A jaká byla jeho cena? To je ta finta, netbook za 6000 totiž poskytne stejnou, ne-li lepší mobilitu za zlomkovou cenu. Na ten e-mail a prohlížení i-netu to totiž úplně stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 15:18

Myslím si, že lidé nepochopili účel netbooku, ikdyž již z názvu NET book je to jasné. Jak říká Pavel Nygrýn výše, není potřeba tahat zdroj ani klasickou brašnu na notebook. Netbooky jsou lehké lehce přenosné. Využití je hlavně na internet, přečtení emailu.

To, že už lidi si netbooky kupují hlavně kvůli ceně a zkouší na nich hry apod. je jiná věc. Druhá věc je uvědomit si že Intel Atom není Core 2 Duo - tedy myslet si že netbooky a notebooky budou výkonostně stejné, je vtipné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 08. 2009 15:20

to mate pravdu ,problem je v tom, ze marketingove upoutavky tvrdi trosku neco jine a lidi tomu veri. V tom je ten problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 17:05

ano, přesně o tom mluvím, výrobci a prodejci tvrdí, jak nejsou super přenosné a velice výkonné, ale bohužel pravda je maximálně první část tohoto tvrzení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:01

Lidé ví, jaký mají netbooky výkon. Vždyť Atom má pouhých 52 mil. tranzistorů a nejslabší nová grafika pro notebooky od AMD 4570 ma 252 milionů tranzistorů.

A myslím si, že mnozí lidé jsou nemile překvapeni i u notebooků. Zvláště co se týče výkonů grafické karty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:16

"Lidé ví, jaký mají netbooky výkon. Vždyť Atom má pouhých 52 mil. tranzistorů"

- ano, přesně touhle informací jsou vybaveni všichni zájemci o koupi netbooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 20:36

...A myslím si, že mnozí lidé jsou nemile překvapeni i u notebooků...

Trefa!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 21:00

> a nejslabší nová grafika pro notebooky od AMD 4570 ma 252 milionů tranzistorů

Však taky podle toho topí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2009 17:47

Dobre zes to rozlousknul geeku :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 14:59

Řekněte mi jediný důvod, proč si koupit za 10k netbook a nepřiplatit si radši 2k za plnohodnotný notebook?

Netbooky jsou nejenom výkonově slaboučké, ale navíc k čemu je využít? Internet? Jde to, ale je to o ničem, rozlišení 800x480 je prostě malé. Dokumenty? To samé. Hry? Leda ve snu. Filmy? Taky o ničem, u těch přece platí, že čím větší úhlopříčka, tím lepší. Prostě můj názor je takový, že ty tolik oblíbené netbooky jsou naprosto k ničemu a je to akorát tah jejich výrobců na peněženky nic netušících spotřebitelů, kteří tomu nerozumí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 15:09

Netbook je na rozdíl od podobně drahého notebooku opravdu přenosná věc s reálnou použitelností v provozu na baterky. Notebook nosím v klasické velké brašně a většinou ho vozím autem (a beru sebou zdroj). Netbook nosím v "žebradle" a bez zdroje - prostě takové přerostlé a mnohem univerzálnější PDA.

BTW: Rozlišení 800×480 měla jen první generace netbooků a ty byly rychle nahrazeny modely s obvyklým 1024×600 (a blíží se 1366).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 13:36

Ja musim len jednu poznamku..

Za tych 12k sa da kupit notas so starsim centrinom osadeny slabsim Core2Duo, 3GB pamate, 320GB disk, 15.6" 1366 display vaha 2.6kg a vydrz 3.5h.

Vsetky parametre su mnohonasobne lepsie, vydrz na baterku podobne (netbooky udavaju niektore este nizsiu hodnotu) ako netbook a cena len o malo vyssia. Jedine minus je teda ta prenositelnost, da sa ale riesit batohom..

Netbooky za cenu 10k mali zmysel, ked notebooky za 15k boli slabucke celerony. Dnes ked je za 12k core 2 duo, stracaju za 10k zmysel. Ak budu mat za 10k dotykovy display a otocnu konstrukciu (t.j. net tablet), uz budu mat zase zmysel, ako nahrada pda. Alebo nech aj ostanu ake su, ale stoja 5-6k..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:10

Můžeš to vzít i do dámské kabelky a s cenou budou příští rok za 5 000 Kč.

Myslíš si, že žáci základních škol budou každý den tahat v kabeli notebook. Brzy bude netbook tak běžný u žáků, jako je dnes kalkulačka ( při ceně do 5000 Kč).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
25. 08. 2009 16:22

to chcete nechat děcka brejlit na malý písmenka a ikonky? pěkně děkuju. to že je tam lcd neznamená že si nemůžou zkazit očit čučením na drobotinu na displayi. zkusil jste někdy na tom pracovat 8 hodin? pokud mají mít děcka moderní techniku, tak jedině nějakou přenosnou jednotku, co ve škole připojej k velkýmu monitoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 17:53

Oci se nekazi.

Myslis snad, ze kdyz posilujes svahy, ze si je kazis? Ale kdeze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 19:10

No konečně si někdo vzpomněl!

Máš pravdu. Oči se nekazí, to je na vině vysoušení, protože někteří lidé nemrkají. A když to bude na velikost displeje rozumný rozlišení, tak i písmena budou větší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
25. 08. 2009 19:40

vy si klidně svoje děti házejte z okna, ale nečekejte že ostatní musí dělat totéž.

viděl jsem dost děcek jak čučí zblízka na malý věci a oči pak měli jak králíci. a je úplně jedno že to budete nazývat jinak než kazení. jde o výsledek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 21:21

No jasně, přišli jsme o celou jednu generaci co strávila dětství s gameboyem tetrisem apod. všichni teď chodím s bílou holí. Nevím jak moje děti, to je ještě daleko, ale na různé displejky jsem koukal od mala a i po dvacítce vidím stále výborně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 00:24

jo??? ja teda ne!

a samozrejme ze se oci kazej a posilovani svalu je taky muze znicit a kdyz nebudete chodit na zachod, tak i bez prace se pokazite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 07:25

Já civím do knížek a displejů 40 let cca 16 hodin denně a oči mám pořád stejné. Je to jenom věc zvyku (a samozřejmě vrozených dispozic)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 07:23

To jste viděl špatně. Nechte si vyšetřit oči...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 12:42

Subjektivně mi připadá, že se mi ohnisková vzdálenost očí adaptovala na nějakých 70 cm. Monitor já. Za ty roky.

Mám proto slabé brýle na dálku.

Pravděpodobně podobný vliv bude působit i na děti ve vývoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nika  |  26. 08. 2009 07:57

Stejná hloupost jako to, že si čtením knihy s baterkou pod peřinou zkazí oči.

Je to jen jedna z "urban legend". Nicméně dodávám, že děti potřebují pohyb, sport a ne čučet do monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 08:43

Tak s tím samozřejmě souhlasím, přesně tak to je!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 22:48

Tady byl netbook asi myšlen jako učební pomůcka, ale obábám se, že se od toho neodtrhnou ani po škole ani po tom, co na tom napíšo úkoly. Ale ony všechy děti do toho čučet nebudou. Taky se někdo musí učit krást, pít a fetovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 08. 2009 17:24

Ja osobne bych radeji dal prednost detem vzdelanym a lepe pripravenym na menici se trendy na trhu prace, nez budoucim zamestnancum uklidovych firem s vybornym zrakem

To je nadsazka samozrejme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:12

Třeba hmotnost ? Třeba výdrž ? Třeba mobilita ? To jsou hned tři důvody. Resp. ten třetí slučuje víc věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:14

Pro mě je naopak netbook mnohem lepší, než notebook, proč bych sebou na dovolenou tahal tříkilovýho macka, když můžu mít netbook který váží kilo? Na to abych si prohlédl nafocené fotky, našel na webu nějakou informaci či zkouknul maily to stačí. Na práci mám samozřejmě velké PC, netbook je vhodný doplněk. Pokud si někdo pořídí netbook jako svůj jediný počítač tak ať se nediví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 19:42

Mam netbook jako jediny a hlavni pc, co bych nemel. na to co potebuju mi uplne staci, denne na nem programuju, spravuju sit, koukam na digitalni televizi, posloucham radio z netu. na velkym monitoru a velky klavesnici samozrejme. a kdyz potrebuju k zakaznikovi, tak to soupnu do vetsi kapsy a letim. jo, vim a vedel jsem to i dopredu ze hry si nezahraju, video nesestriham. nepotrebuju to. netbook mi vyhovuje. je to super vec. kazdej ale musi vedet predem na co to chce a co s tim lze. tot vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 21:50

"na velkym monitoru a velky klavesnici samozrejme" - tak to ale nemuzes napsat, ze pouzivas netbook jako hlavni PC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 07:26

Jak to že ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:16

1024x600.

- dokumenty lze zpracovat v online office suite

- hry ve snu? asi hrajete spatne hry

- filmy - tam si dovolim souhlasit.

k cemu by to tedy mohlo byt? k praci / zabave na cestach. pod tim si lze predstavit lecos, napr. IM, komunitni site, zpracovani e-mailu, provoz tenkych klientu ve firemnim prostredi.

je tu nejaky produkt a je na kazdem, aby zvazil, zda pro nej vyznam ma ci nema. pro Vas evidentne ne, pro nekoho jineho treba ano. ale Vasi jistotu, ze je to k nicemu, tedy nemam.

mimochodem, jak nahravate fotky z fotaku na web, abyste potesil svymi vytvory pribuzne a zname? primo z fotaku? to mi moc nevyhovuje, radsi pouziju trosku pratelstejsi prostredi. a pri volbe notebook (2+ kg) vs. netbook (1+ kg) je volba celkem jasna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:18

"pri volbe ... je volba jasna" - pekna vazba. sorry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 08. 2009 15:21

muj notebook je 1+, zadne 2+, asi nevite, co se da na trhu poridit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 15:31

... a cena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 08. 2009 10:34

37 bez DPH. Ano je to drahe, proto ja souhlasim, ze netbook ma jednu jedinou vyhodu a tou je cena. Vsechno ostatni je jen kompromis podrizeny tomu, aby to bylo levne. Protoze cenova kategorie cca 10 000 je uplně novy trh, noví potenciální zákazníci. Ano za tu cenu je to fajn, ale probuh nevykladejte mi, jake to ma supr vyhody oproti notebooku (kvalitnimu), protoze tam krom ceny zadne vyhody neexistuji, pouze nevyhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2009 11:43

Notebook má zase jiné nevýhody. Vydrží s akumulátorem kratší dobu cca 4 hodiny (v nejlepším případě) , je třeba k tomu pro jistotu nosit i napájení. Je těžší, méně kompaktní. Netbook vydrží cca 6 až 12 hodin provozu. Je lehčí a méně náročný na uskladnění při přepravě.

Je to asi jako to, že lidé říkali že aplikace na webu jsou nehodnotné. Dnes se pomalu, ale jistě ukazuje že začínají předčit desktopové. Já používám služby Google apps tj. Gmail, Kalendář, poznámkový blok...

Tedy stačí bohatě jako webová kancelář na portálu iGoogle si můžu dát box s Kalendářem, doručenou poštou, úkoly, poznámkami...

A když bude v Netbooku například Google ChromOS, tak budě opět mnoha lidem nevyhovovat, poněvadž na něm nerozeběhne hry (s vyjímkou jednoduchých flv her).

Netbooky nejsou špatné, jsou prostě pro společnost lidí, která nepotřebuje nadupaného Notebooka který je velký a těžký a taky žravý na energii. Chce něco co si dá do brašny a může použít kdykoliv, kdekoliv.

Není to alternativa cenová, ale spíše alternativa praktická.

Dalo by se to formulovat i tak, že někdo chce auto na závody, a někdo chce auto do města. Ten co ho chce do města, tomu stačí malé 80 koňové s méně výkonným motorem který dosáhne cca 150 km/h. Někdo je náročný a chce 300 koňové Lamborghini s 270 Km/h.

Ale nedá se říci že auto do města je méně hodnotné a že je výhodnější pouze v ceně. Do města prostě stačí a jeho majitel od něj více nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 12:47

Přesně tak. Asi to bude tím, že lidé, kteří říkájí "notebook", ve skutečnosti myslí "asus, acer a podobně".

Vlastním M1330

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 18:26

Při té volbě máte pravdu. Volba je jasná pro plný notebook, protože je výkonější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 07:32

I na ty filmy je to docela použitelné (jako kapesní přehrávač), a když s sebou nosíte i VGA kabel, tak to dnes v 80% připojíte k (nové) televizi a máte obraz jak víno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:17

Prumerny netbook stoji kolem 6~7k. Je 1/3 velikost oproti placacce na mouchy za 12kkc. Idealni jej vzit kamkoliv a kdyz spadne do piva, porad lepsi nez utopit 12kkc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:26

Proc kupovat netbook za 7k, kdyz za stejnou cenu si muzu koupit repasovany Lenovo Thinkpad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 15:58

V*E*L*I*K*O*S*T

V*E*L*I*K*O*S*T

V*E*L*I*K*O*S*T

Internet je evidentne plnej lidi kteri nejsou schopni pochopit ze nekdo ma jine pozadavky nez oni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 20:45

zas dalsi nechcu pochopit ze netbook je iba pre vybranu skupinu mobilnych uzivatelov, ale ano najdu sa taki co im netbook staci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 20:59

Naštěstí se ta vlastnost, kterou popisujete s věkem postupně vytrácí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 23:00

Upřímně řečeno jestli tahat 10" netbook nebo 14"-15" notebook mi zase takovej rozdíl nepřijde. Tak jako tak to do kapsy nedám a jestli s sebou tahám velkou nebo malou brašnu je jedno, pořád je to brašna, pořád mi to zabere jednu ruku. A jestli chlap neunese 2,5 kg, tak to neni chlap.

Beru, že někomu netbook vyhovuje, ale sem nechodí ti, o kterých je článek, tedy lidé co se o PC skoro nezajímají a doplatili na marketingové kecy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 16:02

No mi máme doma 2 PC, jeden nouťas a 2 netbooky a prostě každé je na něco. PC je na práci. Asi nikdo nepopře, že s výkonným kompem a dobrou kláveskou se pracuje lépe než na něčem miniaturním. Nouťas má brácha dostatečně výkonný a velký, tak že se tam dá pařit Assasins Creed a také dobře pracovat. Ale ten nouťas je jen na stole. Přenáší se pouze k TV, protože má HDMI výstup a nemáme jinou možnost jak přehrávat full HD filmy na telce. A netbooky jsou prostě fakt doplněk, který vezmeš kamkoli. Potřebuji něco přenést do školy, protože mám někde rozdělanou práci? Není problém. Netbook dám vedle sešitů a jde se. Přijde návštěva a sedí se na zahradě a opékají párky? Proč tam nést celé album? Vezme se malinká krabička. Chci se dívat večer na nějaký film v TV a při tom kecat s lidmi na ICQ a nechci aby se mi vybil mobil? Vezmu si na klín netbook. Prostě ono to využití má, ale musíš si ho najít.

btw: A k těm filmům. Na filmy je to taky super, když se jede v busu, tak je super zábava.

Prostě toto je zařízení, které se na náročnější práci nehodí, ale zase ho můžeš vzít prakticky kdekoli a dost často se hodí mít to po ruce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:49

ano s velikostí máte samozřejmě pravdu, je to kompaktnější než notebook, ale na seriózní práci to opravdu není...je jasné, že notebook sebou všude tahat nebudu, ale já třeba zase nejsem takový blázen, abych sebou musel mít všude internet nebo notebook/netbook...

navíc se ještě třeba nabízí srovnání s lepšími mobily resp. smartphony, které za stejnou cenu nabídnou víc...co se týče internetu, u nich máte výhodu, že mají zároveň i možnost okamžitému připojení k netu, zatímco u netbooku potřebujete buď wifi nebo právě mobil...co se týče webů, tady je to jiné, protože existují i mobilní verze třeba u emailů a oblíbených stránek...co se týče mobility, těžko může někdo říct, že smartphone je míň přenosný než netbook, navíc umí telefonovat (dobře, na netbooku můžu mít Skype, ale bez internetu si nezavolám)

abych zase nebyl za "rebela" co nerespektuje názor jiných a bere jen ten svůj, chápu, že je spousta lidí, kterým netbook vystačí a spokojí se i s tím málem, co se na něm dá dělat, pro mě je to ale zbytečnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 17:54

A kdo tady mluvi o seriozni praci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 07:36

Na seriózní práci se chodí do práce...

Ale jinak, když si k tomu připojíte ten externí monitor a klávenici, tak můžete klidně dělat úplně seriózně a svou práci budete moct mít pořád u sebe bez tahání 3kg oblud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 10:06

Ale no tak! Na seriozní práci si lze pořídit kilogramový notebook , avšak je mnohonásobně dražší. Na druhou stranu ta seriozní práce Vám ho zaplatí! Jinak ty různé smartfouny jsou obvykle o hodně dražší a na práci méně pohodlné, avšak dáte je do kapsy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 17:30

Jasně, připlatím si 2k a mám Toshibu R600 nebo něco podobného, ROFL. Výkonově plnohodnotné notebooky srovnatelné velikosti a hmotnosti sou totiž tak za třicku a víc. A jestli myslíš nějakou tříkilovou krávu s Celeronem a mizernou výdrží, tak se prober.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 19:29

namisto storage box k digitalni zrkadlovce. Je mnohem mensi a lehci nez notebook a zhruba stejne drahy jako storage box.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor