Nejvyšší soud USA: Grokster prohrál svůj boj

Diskuze čtenářů k článku

AstroFart  |  28. 06. 2005 20:08

Koukám že se dle Otíkovy předpovědi na Bonuswebu opravdu ozývá vše přehlušující
"řev postižených slepic" (c) Otakar Schön

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trotl  |  28. 06. 2005 14:39

....v pripade, ze se podobna logika aplikuje i na vrobce zbrani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  28. 06. 2005 14:00

Aby to takto nedopadlo i u dalsich veci, na kterych jsme zvykli...

Nekomu to tam u amiku moc nedochazi, ale budiz...

No money, no funny, no rulez!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pop  |  28. 06. 2005 13:30

kouknete na recenzi http://www.mpx.cz/data/kliknuto.asp?cl=14356

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni nudle u nosu  |  28. 06. 2005 22:05

Jdi do hajzlu pijavko prizivujici se na ostatnich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roba  |  28. 06. 2005 13:04

"podle dnešního rozsudku může být provozovatel trestně odpovědný za sdílený obsah uživatelů"

Klíčové slovo tam je "MŮŽE". Jediné co Nejvyšší soud řekl je to, že nelze jen zařvat BETAMAX a tím se vykroutit z jakéhokoliv sporu bez řádného soudu. Případ se vrací na nižší instanci, tj. toto rozhodnutí rozhodně neznamená že Grokster prohlál, pouze to, že si bude muset protrpět řádný soud na jehož konci bude nějaký výsledek. A vzhledem k tomu "MŮŽE" se vítězem sporu může stát kterákoliv strana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
2gee, 2gee  |  28. 06. 2005 12:52

http://www.juriscom.net/jpt/visu.php?ID=722

fakt si to stoji za to precitat, ti co vedia anglicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poofter, Poofter  |  28. 06. 2005 13:39



Myslím, že by příště nezaškodilo, kdyby si to přečetl i autor článku Taktéž vřele doporučuji k přečtení...

Poofter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Isztvan Hunyady  |  28. 06. 2005 10:00

Davam americanovi rok, maximalne dva  Pak uz se ti zmutovani tlustoprdi znici sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso, Eso  |  28. 06. 2005 09:56

No já nevím. V rozsudku se údajně píše:

One who distributes a device _with the object of promoting its use to infringe copyright_ ... is liable for the resulting acts of infringement by third parties using the device, regardless of the device's lawful uses," Justice David Souter wrote in the ruling.

Tedy ze distribuce zarizeni a _zaroven propagace jeho pouziti k poruseni copyrightu_ je nezakonna, coz je neco trochu jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poofter, Poofter  |  28. 06. 2005 11:35

Aha, takže klasickej FUD? Všichni se vášnivě rozčilují nad něčím, co v originále vlastně nikdo ani nečetl a raději si přečetl marketingovým oddělením přežvýkaný výklad? Ach jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LAMA  |  28. 06. 2005 09:34

za takový kraviny alespoň 2weekovej BAN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  28. 06. 2005 09:24

Celý svět je v řiti, jestli se s tím něco neudělá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mim  |  28. 06. 2005 08:19


Mrknul jsem na pár fór v angličtině a vůbec nepanuje taková skepse, jak bych čekal. Řada lidí poukazuje na to, že to bude znamenat těžké časy pro spyware prolezlé komerční P2P aplikace z USA (žádná velká škoda), naopak open source aplikace s tvůrci v jiných zemích na jejich úkor porostou. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poofter, Poofter  |  28. 06. 2005 09:23

Jo, jenže jejich autoři se musí smířit s tím, že do USA se už v životě nepodívají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mim  |  28. 06. 2005 09:39

Ono není moc o co stát. V téhle "říši svobody" už teď sedí v base skoro každý druhý, raději bych neriskoval dostat se do křížku s tamním zákonodárstvím, i když nejsem autorem P2P aplikací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePeK, PePeK  |  28. 06. 2005 18:39

Myslim ze to vetsine z nich ani trosku vadit nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  28. 06. 2005 02:08

Takze az vykradu banku a lup odvezu svym autem, tak banka muze zalovat vyrobce meho automobilu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdu  |  28. 06. 2005 07:40

Nie tak celkom , bud troska konkretnejsi, vletis na aute do banky a budes sa im vyhrazat, ze ich na mieste vsetkych pozrazas, ked ti nedaju peniaze, a potom s lupom vyfrcis cez druhu stenu. Potom uz asi ano. lebo si auto nepouzil ako lupezny prostriedok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*  |  28. 06. 2005 08:56

tak toho vyrobcu mozu zazalovat a rovno aj odsudit za spolupachatelstvo, ked inac nedas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium, nilnilseptium  |  28. 06. 2005 00:19

...do řiti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wvw  |  27. 06. 2005 23:53

pokud to teda dobre chapu tak mgm studio ktere vlastni sony vyhalo spor ktery pred 20 lety vyhala sony takze sony vlastne napadnula rozhodnuti ktere bylo v jeji prospech a diky kterymu mohla prodavat betamax takze ted nekdo muze soudit sony za prodej betamaxu :) to sou stejne zajimavy shody nahod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piwoush, Piwoush  |  27. 06. 2005 23:52

Podle mě další důkaz toho, že za peníze si lze koupit v podstatě cokoli. Zcela souhlasím s argumenty, že v tom případě by bylo potřeba odsoudit firmy vyrábějící zbraně, auta, CD/DVD, počítače, .......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 06. 2005 23:18

...že kdo má v Americe více peněz, zaplatí si prostřednictvím právníků výklad práva tak jak zrovna potřebuje. Ale to není jen Amerika, že ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  27. 06. 2005 21:54

>Vývojáři a provozovatelé výměnných sítí již nejsou "kryti" názorem, že za sdílený obsah je odpovědný pouze daný uživatel.

Spíše bych napsal, že
Vývojáři a provozovatelé výměnných sítí, kteří sídlí v USA již nejsou "kryti" názorem, že za sdílený obsah je odpovědný pouze daný uživatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petko, Petko  |  27. 06. 2005 22:47

No tak to napiš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d  |  27. 06. 2005 23:14

konecne 1. normalna sprava...mozno o 10rokov ked budu vsetci warezaci v lochu bude moct softwareovi priemysel prekvitat....KLOBUK DOLU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mittar, mittar  |  28. 06. 2005 07:45

Softwarovy prumysl mozna, vsici ostatni si pres patenty ani neuprdnou. Mysli na to, az tvuj pravnik bude kupovat vrtulnik, aby za tebou rychleji lital k soudu, kde budes potit posledni korunky z prasatka, ze si sipku na obrazovce. Jediny k cemu to rozhodnuti ted povede je, ze normalni lidi v US omezi sdileni a zacnou na nem vydelavat opravdovi pirati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mittar, mittar  |  28. 06. 2005 07:45

ehm pouzil sipku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  28. 06. 2005 07:55

To je jako byste napsal, že bude svět bez vrahů - nebuďte naivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePeK, PePeK  |  28. 06. 2005 18:37

Sorry ale takovou kapacitu veznice po celym svete nemaj aby tam mohli bejt vsichni warezaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  28. 06. 2005 07:53

Však jsem to už napsal. Ve svém příspěvku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeJe  |  27. 06. 2005 21:14

Rpzhodnuti lze interpretovat take jinak.
V USA jsou soudy sice podle naseho meritka debilni, ale nezavile (zatim), vrchni soudci, ale pokud se nepletu jsou jmenovani na dozivoti, jmenuji je lide co vladnou, vladnou konzervatisti, vetsinou hlasujici pro cirkevne podporovane zakony (zakaz odhaleni pupiku, zakaz sprostych slov, (napriklad zakaz parfemu FCUK kvuli podobnosti s FUCK - je to zkratka mimochodem). No, a pomoci P2P siti se zdileji kradene veci -bible - kradez, a porno, taky proti bibli (myslim) - no, takze tedka se budou trestat firmy i zato, ze pomoci jejich programu lze pachat hrichy, stejne jako TV museji mit casovou rezervu na preruseni vysilani, v radiich se musi mluvit slusne a v tisku take.

Sakra, Orwel by se teda fakt divil - jeste zabranit aby se ta demence z USA nedostala do evropy a muzu tvrdit ze se po case USA samy sebe znici a my budemme nejmocnejsim spolkem statu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Mach, Lukáš Mach  |  27. 06. 2005 21:28

http://en.wikipedia.org/wiki/FCC_Song

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeJe  |  28. 06. 2005 14:00

Diky za odkaz - dobre cteni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš MAJA Slabý, Aleš MAJA Slabý  |  27. 06. 2005 20:42

Metro-Goldwyn-Mayer, Inc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  27. 06. 2005 20:11

:o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  27. 06. 2005 19:56

Zrovna v USA bych takove rozhodnuti necekal. Prohravaji zbranove giganty soudy o to, ze jsou jejich zbrane pouzivany k vrazdeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mim  |  27. 06. 2005 20:08

Teď jistě začnou. Zbrojní giganty působící v USA teď budou určitě tamními soudy zakázány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  28. 06. 2005 06:39

To by narušilo jejich ekonomiku, takže prohrávat nebudou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mim  |  27. 06. 2005 19:48


Myslel jsem, že jsou přehaná tvrzení, že USA směřují k orwelovské totalitě, teď jsem ale názor změnil. Rozhodnutí nedává žádný smysl, to by pak měl být souzen i výrobce nožů, protože s ním někdo může být napaden, výrobce aut, protože s ním lze někoho přejet atd. Jinak to ale může mít i pozitivní dopady, svět naštěstí nejsou jen USA a když se tamní firmy budou bát na trh přicházet s inovativními produkty kvůli hrozbě nekonečných soudních sporů, dostávají větší prostor jiné země.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klima  |  28. 06. 2005 07:40

To uz se stalo ....

V USA byl odsouzen vyrobce zbrane (pistole) za to, ze si nejaky hlupak tu pistoli koupil, namiril na sveho kamarada a stisknul spoust (i soud vzal za prokazane, ze to nebyla zavada pistole, opravdu ji musel stisknout).
Presto byl vyrobce odsouzen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn, tomasgn  |  28. 06. 2005 12:43

coze??? tomu se nechce ani verit. jestli je toto skutecne pravda, pak jsou USA zeme neomezenych BLBOSTI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sewfdsf  |  28. 06. 2005 14:32

blby jste vy, kdyz neco tak elementarniho, kazdemu uz davno jasne, se vy dozvidate az ted... doporucuji tam na par mesicu odjet a mluvit s temi lidmi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DigitalDooM, DigitalDooM  |  27. 06. 2005 19:37

zajímavé :) výměná síť je dobrá věc ale v první řadě by měl provozovatel sítě zabránít zlodějině v podobě kopírování a sdílení autorskými právy chráněných děl ...
 
výměná síť je vynikající nápad ovšem většina uživatelů ještě nepochopila že krást se nemá takže i když je tenhle rozsudek postaven tak trochu na hlavu mohlo by to znamenat omezení podobných aktivit ... 90% uživatelů výměných sítí si tuto vymoženost prostě nezaslouží ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Vlcinsky, Jan_Vlcinsky  |  27. 06. 2005 19:48

Takže jak zpívá Nohavica ve třech sudičkách - nejistější je pro jistotu nožižky i ručičky ufikat (i když se v písničce ufikne ještě něco podstatnějšího)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mim  |  27. 06. 2005 20:01


Co takhle odsoudit tvůrce mailových klientů, protože je s nimi možné posílat chráněný materiál (spousta lidí to taky dělá a tak si vymoženost mailu dle vás jistě nezaslouží) a výrobce počítačů, protože umožňují mailové programy spouštět. O výrobcích CD/DVD médií a mechanik, MP3 přehrávačů atd. nemluvě. - to jsou také skvělé vymoženosti, ale ti ničemní uživatelé je zneužívají ke krádežím autorsky chráněných děl, tekže bude asi nejlepší všechno zakázat a výrobce soudit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  27. 06. 2005 22:09

Ze CD a DVD medii platime dan OSA, takze to uz nekoho napadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  28. 06. 2005 00:10

iba za tie s napisom "audio" pokial viem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Isztvan Hunyady  |  28. 06. 2005 09:52

jo, ktere stejne nikdo nekupuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  30. 06. 2005 12:05

Vy si nekupujete prazdna media?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  01. 07. 2005 01:21

nie tie s napisom "audio". zbytocne tam platis SOZE ci OSE ci komu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
afk_cz  |  28. 06. 2005 08:39

vazeny kolego, pokud byste sledoval na internetu rozbory pravniku, zjistil byste, ze je v CR legalni stahovani filmu a hudby pro osobni pouziti (neplati o aplikacich a hrach) a ze je pouze nelegalni tyto data poskytovat nekomu jinemu ke stazeni. pokud tedy nasdilim mnoho DVD linuxovych distribuci a budu pouze pro sebe stahovat a nikomu nekopirovat jiz vyse zminene veci, nepacham trestny cin. vysel pred nedavnem celkem pekny a obsahly clanek, kdy pravnici zodpovidali tyto dotazy ... ted si nevzpomenu, na kterem serveru tento clanek vysel (zive, idnes, ... ?). doplnte si tedy prosim sve vedomosti, nez zacnete pouzivat slovo "krast" apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstroFart  |  28. 06. 2005 19:52

To je zajímavý. Takže všichni jsou poctiví a sdílí jen Linuxový distribuce, a od koho si teda ten warez stahujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePeK, PePeK  |  28. 06. 2005 18:35

Zajimave, pres 20 let jsou tu videorekordery umoznujici zlodejinu v podobe kopirovani del chranenych autorskymi pravy... nikdo se nenamahal a nenamaha ty zlodejine zabranit Proc by to najednou nekdo mel delat u p2p vzdyt je to uplne to samy jen v modernejsi podobe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor