Největší firemní ostuda v historii Twitteru: Letadlo v …

Největší firemní ostuda v historii Twitteru: Letadlo v …

Pro firmy je prezentace na sociálních sítích velmi důležitá. Najímají si marketingové specialisty, aby svým zákazníkům servírovali obsah, který zajistí náklonost zákazníků ke značně a přísun nových. Jenomže čas od času se stane chyba a na firemní stránce se objeví i něco, co se tam objevit nemělo. Zatím největší průšvih tohoto ražení má čerstvě za sebou letecká společnost US Airways.

Z oficiálního twitterového účtu letecké společnosti (@USairways) byla včera odeslána odpověď jedné nespokojené zákaznici. Reakce na její stížnost byla v textové části zcela formální, jenomže místo zamýšleného odkazu na webu společnosti za ním nenásledoval odkaz na nahraný obrázek ženy, která využila modelu letadla US Airways k erotickým hrátkám namísto tradičnější vibrující pomůcky. Záběr na „hangár“ byl přitom zcela nezakrytý.

Klepněte pro větší obrázek 
Osudový twít. Obrázek by byl bez maskování publikovatelný výhradně na porno webu.

Reakce? Na Twitteru pochopitelně velmi rychlá: pár vtipných příspěvků od prvních, kdo si všimli (zejména narážky, že se konečně našlo ztracené letadlo), poté lavinové šíření, první novináři, televize… obrázek byl záhy stažen a na Twitteru letecké společnosti vyšla omluva s tím, že se incident vyšetřuje. Je bezpochyby, že tu někdo přijde o práci…

Klepněte pro větší obrázek 
Sice ostuda, ale přilákala spoustu nových lidí
Klepněte pro větší obrázek 
Sen markeťáka: o vašem firemním účtu se bude diskutovat srovnatelně jako o právě probíhajícím udílení Pulitzerových cen

Na tuto událost lze pohlížet jako zábavný průšvih jedné firmy, ale z profesního hlediska je to zajímavá případová studie. Co udělá taková popularita? Vedle ostudy, na kterou se za pár dní zapomene, také bez mála deset tisíc nových „followerů“, kteří vydrží pravděpodobně déle. Jenomže deset tisíc není v měřítku amerických celonárodních firem příliš, účet US Airways má totiž už 424 tisíc followerů a rychlý nárůst o 2,4 % za tu ostudu asi ani nestál.

V našich končinách je asi nejznámější případ tiskového mluvčího Air Bank, který za svůj twít přišel o místo. Nejednalo se ale o nechtěný přešlap na svěřeném firemním účtu, nýbrž o fotku (oblečeného) pozadí jeho kolegyně na privátním twitterovém účtu. I tak banka nechtěla, aby jí takový člověk zastupoval. Paradoxní je, že obratem získal místo u konkurence.

Diskuze (10) | Microsoft vylepšil svůj webový Office.com

Témata článku: Sociální sítě, Twitter, Bulvár a vtípky, Letadla, Rychlý nárůst, Kolegyně, Air Bank, Letadlo, MBank, Největší průšvih, Let, Airways, Případová studie, Ostuda, Letecká společnost, Pulitzer

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší