Největší digitální fotografie má rozlišení 2,5 gigapixelu

Diskuze čtenářů k článku

saboteur  |  22. 11. 2004 13:25

No jak je vidět na klasický film digi foto ještě pěkných pár let mít nebude, ani v rozilišení ani v ostatních parametrech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zaregistrovaný  |  22. 11. 2004 12:44

Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jak mám udělat foťákem fotky, který mají mít rozlišení 300dpi. Mám 4megapixel a dělá mi to jenom 72 dpi nebo nekomprimované v tiff na 96dpi. Vůbec tomuhle nerozumím, tak prosím vynechte invektivy a poraďte jak na to. Díky moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Willy  |  22. 11. 2004 13:22

Stačí fotografii otevřít např. v Irfanu (free prohlížeč obrázků) stisknout Ctrl+R, změnit rozlišení a pak uložit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zaregistrovaný  |  22. 11. 2004 14:37

Přiznám se, že jsem to zkoušel ve Photoshopu a když jsem změnil rozlišení, tak se mi ten obrázek strašně zvětšil. Tak jsem ještě upravil velikost a bylo to. Jenže nevím, jestli je to takhle správně? Jestli to jenom není nějaké softwarove oblbnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Willy  |  21. 11. 2004 21:09

Mně se (v amatérských podmínkách) podařilo seskládat obrázek pouze 142 megapixelový. (na výsledek se můžete podívat http://www.vilemwalter.cz/mapabrna/map.htm). Podklady (2 * 2,5 metru velká stará mapa) jsem sice naskenoval v rozlišení 400 dpi, čemuž by pak odovídal cca gigapixelový obrázek, ale žádný graf. editor mi stak velkým souborem nechtěl pracovat (nebylo to velikostí dostupné RAM - mám  3GB), tak jsem to pak musel zmenšit. Nevíte o nějakém programu, který tak velké soubory zvládá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slwat  |  22. 11. 2004 09:25

Prakticke zkusenosti nemam ale vim ze Matlab ma toolbox pro zpracovani obrazku.
Mozna ze by to zvladl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xebece  |  22. 11. 2004 11:27

sem ve Photoshopu rucne lepil 700mb panorama (20 6mpix fotek) a zvladal to docela dobre a to mam jen 512MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Willy  |  22. 11. 2004 11:50

Tvůj obrázek měl tedy 6*20=120 megapixelů. Můj - jak jsem výše zmínil 142MPx. Tuto velikost většina programů ještě zvládá. Dotaz však byl: v čem bych mohl poskládat obr. v původním rozlišení asi 0,9GPx, datová velikost nekomprimovaného souboru by byla asi kolem 3GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  22. 11. 2004 11:53

Taky jsem to zkoušel přes scaner. Na 1 GB dat už mi Photoshop s úspěchem spadnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  20. 11. 2004 13:49

Kdo najde auto s spz 99-JX-VD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  20. 11. 2004 22:51

Myslíš ten bílej minivan v ulici vpravo, zaparkovanej u informační tabulky se směrem k zastávce MHD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IA  |  20. 11. 2004 23:00

to jsem si myslel, ze to bude nejak rafinovane schovane a nahodou jsem ho nasel na treti zoomovani (bily renault)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pulcoun  |  21. 11. 2004 17:56

To byla brnkacka!! Radsi zkuste najit 46-DT-DH jsem zvedav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stranger  |  19. 11. 2004 17:17

Zdar :o) Priblizne jednu tretinu zprava, tak v pulce je autobus krasne zkombinovany s osobakem :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Digit  |  19. 11. 2004 17:40

No jo :) to bylo mrtvejch asi :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  20. 11. 2004 13:28

na vezi bylo 15:05 kdyz to fotili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deadhead  |  19. 11. 2004 16:38

http://www.tawbaware.com/maxlyons/gigapixel.htm

Síce "iba" gigapixel ale krajší záber :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 11. 2004 16:09

Tedy nic proti, ale ty prekryvy mohly udelat lepe. Napriklad snimat stejne misto nekolikrat a co se zmenilo odstranit. Existuji programy, ktere to dokazi na videu (a to i z jednoho zaberu, ne z opakovaneho), tak u staticke fotografie je to celkem bez problemu. Ostatne kdyz uz delaji neco tak "extra", mohli to udelat poradne. Ale jinak je to fajn, i kdyz nevim k cemu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  19. 11. 2004 16:13

Pokud by to snímali nekolikrát, tak by ten čas snímání byl několik hodin - a to by se hodně posunulo slunce, takže by to bylo nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z.  |  19. 11. 2004 16:30

i teď je to na smínku poznat - porovnejte si úhly dopadu stínů v levé části fotografie a v její pravé části.
Ale nijak to neruší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  19. 11. 2004 18:05

No právě, ta 1:20 je tak akorát ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor