Nejnovější Chrome umí synchronizovat doplňky a obsahuje PDF prohlížeč

Diskuze čtenářů k článku

avatar
19. 06. 2010 12:09

trošku mi na chrome vadí nemožnost rychlého "přetočení" na úplný konec nebo začátek stránky kliknutím pravým tlačítkem myši na šipku na spodku nebo vršku scrollbaru, nenapadá mne proč tento prvek pánové z Google zavrhli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2010 15:28

zkus .... ,,, Ctrl+Home ,,, Ctrl+End ,,,

btw: Ten tvůj popis jsem nepochopil. Ani ho neznám, že by někdy to tak fungovalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2010 19:39

CTRL můžete vynechat. To se používá v textu (END - konec řádku, CTRL + END - konec textu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 15:30

no, vyzkousel jsem tuto verzi, ale bohuzel neustale padala, tak jsem musel snizit na verz 5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2010 08:49

Pravda, že včera, když jsem měl 6.0.437.1, tak nebyla zrovna 2x stabilní, ale večer se to aktualizovalo na 6.0.437.3 a vše mi jede jak má. Žádný problém jsem zatím nezaznamenal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 14:24

Třeba se jednou naučí i zobrazit RSS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 14:38

Google Reader Notifier Vám nestačí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 06. 2010 13:16

Nestačí, protože to není přímo v aplikaci.

Také mi vadí, že v Chrome nejde jednoduše zobrazit velikost obrázku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 14:52

A k čemu to bude dobré? Je na to kdyžtak plugin...

Jinak super věc s tou synchronizací. Parádní věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 15:17

Pluginy na základní funkce? Ostatní prohlížeče mají ty funkce v základu.

Jen Google Chrome neumí RSS, Náhled+Nastavení Tisku, Uložit si stránku jinak než v pouhém html s plným adresářem navíc (oproti tomu např MHT)

Viz. např. rozdíl mezi Safari a Chrome

http://www.zive.cz/safari-5-zase-rychlejsi-a... ...

IE8 a Opera umí také všechno bez pluginů.

Firefox je v základu také poměrně chytrý. Umí RSS i Možnosti tisku.

---

Chrome ale začíná dobře, v jiných věcech. Integrovaný Adobe Flash Player a Adobe Reader Plugin, jsou určitě přínosem.

Nevím, jak je to v Chromu s otevíráním dokumentů (když zrovna nejste zalogování na Google účtu, což většina lidí není nikdy, tak možnost Automaticky Otevřít přes Google Docs, asi také nemáte, pokud vím!?

PDF Printer - automatický konvert webové stránky do PDF, bez reklam a nevzhledných částí v pdfku, také není. ... nicméně ten slíbený Google Cloud Printer .... uvídíme, co to bude umět .....

---

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 15:21

Základní funkce prohlížeče je zobrazit stránku. Možná tedy ten tisk, ale RSS čtečka rozhodně ne, je to jako chtít integrovaný tweetovač a facebukovač v prohlížeči...

S možností tisku nemůžu než souhlasit. Sice jsem nikdy nic jiného než .pdf nepotřeboval ale...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 15:34

Jde také o to, aby to vytvořené PDF bylo čisté, bez ošklivého obsahu. (viz můj předešlý příspěvek)

btw: """RSS čtečka rozhodně ne, je to jako chtít integrovaný tweetovač a facebukovač v prohlížeči..."""

Ty sociální sítě tam velmi brzy integorvané budou ..... stačí si podívat na "Bookmark Bar" p. Jakuba Čížka.

Jsem přesvědčen, že to Google opravdu brzy udělá všem.

Ale co se týče automatické integrace .... RSS 2.0 / Atom 1.0 / RDF / atd... to jsou technologie natolik automatické v roce 2010 .... a povězme, pocházejí z 90.let minulého století. ....

O možnostech tisku, a ukládání do MHT webových archívů, ani nemluvě. To už byla snad samozřejmost od počátku počítačů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 15:38

Ano toho se obávám, a jsme zase u toho, že Opera toho umí zdaleka nejvíc v čisté instalaci.

Já preferuji základní funkce a do toho si naházet co potřebuji, je to malé, rychlé a jednoduché...

Ano integrace agregačních služeb je otázka času, ale právě se bojím toho, že se prohlížeče začnou nafukovat ostatními věcmi jako zmiňovaní klienti sociálních služeb aj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 16:14

Souhlasím. Jen se asi neshodneme na tom, co je pro prohlížeč v roce 2010, základní funkcí.

Integrací RSS, Tiskových možností, MHT, PDF Print, by se intalátor Google Chrome zvětšil o několik málo KB, přičemž by se stal plnohodnotným prohlížečem, a ne pouze nouzovkou na serfování.

***

Poznámka pro všechny:

Pokud neodoláte a přejdete na "dev chanell", tak downgradovat zpátky na "stable" už nejde!

Instalátor Google Chrome vám to nikdy neumožní. (= instalace proběhne jakoby v pořádku, ale nic se nestane. Máte pořád dev, nikoliv zpátky stable!)

(Dá se to pouze "obejít" odinstalováním obou vezí, a poté nainstalování stable. Při tomto postupu ale můžete přijít o data a nastavení. Případně "vaše složité jednání" registry Windows "nepochopí", a nepůjde potom nainstalovat vůbec nic. .... Má nedávná zkušennost)

***

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 16:47

Souhlasím s názorem, že preferuji aplikace, které jsou v základní instalaci vybaveny jen tím nejnutnějším. Ze stejného důvodu používám třeba na PCčku Mirandu. Jednoduchá a efektivní, cokoli navíc doplním pluginem. Ze stejného důvodu mi vyhovuje i Chrome, přestože na PC používám Firefox (síla zvyku). Tím PC myslím desktop s Windows 7. Ubuntu a Chrome mi zatím vyhovuje na netbooku nejvíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 18:10

"Já preferuji základní funkce a do toho si naházet co potřebuji, je to malé, rychlé a jednoduché..."

V pripade Google Chrome by som slova o malom baliku zakladnych rieseni trosku polemizoval. Takmer 55MB po instalacii bez uzivatelskeho profilu je predsalen trosku vacsi balik, ktory by mal uz nieco vediet.

Su prehliadace, ktore ponukaju k prehliadaniu internetu aj nieco naviac a pritom su dva az tri krat mensie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 18:26

není mht opět nějaký paformát od microsoftu? navíc když si stránku uložím do normálního html, mohu s ní pracovat naprosto libovolně, kdežto nevím, zda například notepad bude schopen zobrazit obsah mht archivu a osobně bych dost pochyboval, že mht byl již před html jak vy tvrdíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 18:36

Pra-formát ano. Paformnát ne. .... Je nejstarší, a tudíž originál. Jediný formát, který je HTML a zároveň má všechno v jednom souboru. Napodobeniny z pozdější doby ...... soubory ..... s příponou webarchive (Safari, Konqueror), nebo s příponou maff (Firefox), jsou skutečně o mnoho let novější, protože e-mailem nic jiného, než MIME HTML nepošlete. Rozhodně ne soubor HTML s externím adresářem. ..... HTML samožřejmě bylo dávno před MHT, ale "jediný soubor" HTML udělat nedokáže. Vždy vznikne externí adresář se vším obsahem. Tomu by se příjemce smál i před deseti lety, natož dnes. ... Jinak, kdyby dělal Chrome dokonale čisté PDF, ODT, DOCX, XPS, či cokoliv jiného, ale "crystal clear", tak jako jsem vytvořil ve Wordu po delším osobním snažení, tak budu rád. .... Ale, když nedokáže Google implementovat desítky let uznávané standardy, tak by bylo příliš naivní, aby vytvořil nějaký, nový, možná lepší, standard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2010 12:07

to je zajímaví když je ten mht tak dobrý, proč jej nikdo nepoužívá? ještě jsem neviděl žádný web vytvořený v mht ale v html miliony, ten mht asi vytvořil pro MS Chuck Noris když dokázal vytvořit formát kompaktibilní sHTML ještě před vznikem html, asi podobně jako postavil svůj rodný dům xD

nevím proč bych měl e-mailem posílat html soubor, když mohu poslat jen odkaz na stránku přímo na webu, no a když už bych posílal nějaké html, tak jej stačí i s dalšímim soubory zabalit do nějakého zipu či raru a mám také jeden soubor, navíc jde o soubor (příponu) kterou téměř všichni uživatelé znají a umí s ním pracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2010 15:27

Nepochopil si ani to základní. MHT není formát, ve kterém se webová stránka píše, ale způsob jak si tu webovou stránku uložit se vším obsahem, do jednoho souboru, a třeba ji někomu poslat přes e-mail. Nebo si sám zálohovat pro sebe.

Umí to IE 5 a vyšší, Opera 9 a vyšší, Firefox s pomocí pluginu UnMHT, MAFF. To, že to otevře jak Internet Explorer, tak všechny aplikace MS Office, je záruka, že naprostá většina lidí to bez problémů otevře, ikdyž nemají nejmenší znalosti. Již od 1999

MHT, or MHTML, short for MIME HTML, is a web page archive format used to combine resources that are typically represented by external links (such as images, Flash animations, Java applets, audio files) together with HTML code into a single file. The content of an MHTML file is encoded as if it were an HTML e-mail message, using the MIME type multipart/related.

Teoreticky je velmi podobné PDF (alespoň z pohledu účelu použití). Od PDF se ale odlišuje tím, že to není tištěný dokument, ale html úplná webová stránka, kde fungují jak odkazy, tak obrázky, videa, tak veškerý aktivní obsah. Přesně jako na reálném webu, ale i bez nutnosti připojení. Streamová videa se tam myslím neuloží celá, ale jsou připravena na přehrátí přímo z MHTčka. Na rozdíl od PDF, ve kterém můžeš klikat jak chceš, ale jeví se to pouze jako obrázek.

Tvůrce webů MHTML nezajímá. To je dobré pro uživatele, co si to chtějí uložit.

Ale já už ho také moc nepoužívám. Asi do roku 2007 to byl ještě jedinej formát, který jsem používal. Dnes už jedině OOXML a ODF a znich pak vytvořím PDF, a mám to zálohované pro budoucnost. Oba vytváří soubory minimální velikosti a jsou lehce skladovatelné. PDF je většinou v pomeru k docx / odt i 10x větší se stejným obsahem. PDF používám tedy "jen když je to ohromně důležité". Ono skladovat 1000 odtéček a 1000 pdfek je sakra rozdíl. Např. 100 MB nebo 1,5 GB. .... MHT právě není moc dobrý, protože zabírá, podobně jako PDF, XPS, neúměrně mnoho místa na soubor. Ale na luxusní obsah mohu někdy udělat vyjímku a použít je. Celkově jsem ale přešel na úspornější varianty.

btw: Z tvých reakcí mám dojem, že se chceš hádat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 18:07

"Základní funkce prohlížeče je zobrazit stránku." .... Možná tak v roce 1980, ale ne 2010.

Dnes od prohlížeče očekáváme kompletní soubor funkcí (Viz .... Chrome OS .... jako operační systém ..... A to by měli jít, dle mého, mnohem dál .... Zatím mají velmi malé ambice na to, co by to mělo umět až to půjde do prodeje na notebooky, office pc, apod ... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 15:34

pdf printer: myslis nieco ako https://chrome.google.com/extensions/detail/bkanhckocooacphbnclgcndnpfpoppdk?hl=en ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 15:35

To je 1) rozšíření ,,,, 2) udělá to pdko se vším balstem uvnitř

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 16:49

Prosil bych o vysvětlení výrazu - "udělá to pdko se vším balstem uvnitř" ... jakým balastem ? Myslíte si, že to snad vytvoří PDF i s AJAXem a FLASHovou reklamou ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 17:57

Vidím, že to opravdu moc nechápete. Tak názorný příklad.

příklady

ATI Catalyst (Chrome+PDFCreator).pdf

http://www.mediafire.com/...

Chrome synchro (Chrome+PDFCreator).pdf

http://www.mediafire.com/...

ATI Catalyst (MSO2010).docx

http://www.mediafire.com/...

ATI Catalyst (MSO2010).odt

http://www.mediafire.com/...

ATI Catalyst (MSO2010).pdf

http://www.mediafire.com/...

Sice můžete na těchto dvou webech (DIIT.cz, Zive.cz) použít "Formát pro tisk", takže to není nejvhodnější příklad webu. .... Ale na Zivě .... je tiskový formát znehodnocen ..... chybnými url odkazy v článcích.

(Místo .... http://www.chromium.org/getting-involved/dev-channel... ... uvidíte v konečném pdfku ...... http://www.zive.cz/TextRedirect.aspx... ))) :D

Mimo Zivě a Diit ... většina webů v ČR a zahraničí, ani formát pro tisk, nenabízí. Nebo je stejně šunkovský, jako na Živě, či dokonce ještě horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 19:43

Díky za objasnění, zrovna URLčka mi nenapadla, většinou tisknu do PDF abych si to přenesl a vytisknul třeba v zaměstnání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 17:47

"Chrome ale začíná dobře, v jiných věcech. Integrovaný Adobe Flash Player a Adobe Reader Plugin, jsou určitě přínosem."

Zrovna tohle mi prijde docela sporne. Misto Adobe pouzivam Foxit, u Flash pluginu musim obcas menit verze. Pro bezne uzivatele to bude mozna pohodlnejsi, ale i doted si zvladali pluginy nainstalovat a tohle omezuje moznost volby...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2010 18:55

>> když zrovna nejste zalogování na Google účtu, což většina lidí není nikdy

Proc neni? Ja jsem prihlaseny porad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 19:07

Jistě uznáte, že nejste běžný uživatel. ..... Ten prostě projíždá web, klikne na soubor s příponou např. odt a očekává, že se prostě otevře (přímo v Chrome). Patrně má nainstalovaný MS Office 60-denní trial a netuší, že mu brzy přestanou fungovat. O OpenOffice nikdy neslyšel, a ikdyby ano, není sám schopen si ho stáhnout, nainstalovat, a nastavit, tak aby to přímo z Chrome fungovalo. ..... Není přihlášený na žádném e-mailu (ani Google, ani Microsoft, ani Seznam, ..... proč by také ano, když si zrovna nehce číst e-mail, ..... ?!) ..... .... No opravdu nevím jak dál to vysvětlovat .... Většina lidí se nikam nehlásí, pokud zrovna nemusí, (nebo ani neví, že musí, proto, aby to (Google Docs) fungovalo). .... Před týdnem jsem známé mé kamarádky nastavoval počítač, tak jsem to zažil. ..... Naprostá většina lidí není přihlášena na e-mail neustále. .... Jen někteří fandové zde na Živě, možná!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor