Nejchytřejší pozvánka na párty

Pořádáte párty či jakoukoli jinou akci pro kamarády? Dělali jste pro ně někdy jednoduchý informační web? Zapomeňte na internetový pravěk. Žijte.

V životě každého z nás se objevují události, které chceme sdílet s ostatními. A protože žijeme v 21. století, je logické, že se začínají objevovat nástroje, které nám mohou pomoci s jejich organizací. Jedním z nástrojů, které mohou zpříjemnit organizaci i třeba následnou výměnu fotografií, jsou Události obsažené ve službě Windows Live Spaces.

sshot-2007-11-22-[2].png

Jak na to?

Je to vcelku jednoduché. Jediné, co potřebujete mít, je Windows Live ID. Jedná se o kombinaci jakékoliv e-mailové adresy a hesla. Po registraci Windows Live ID můžete začít používat všechny služby Windows Live. Pomocí svého Live ID se přihlásíte na stránce spaces.live.com a kliknete na tlačítko Události.

Otevře se vám nové okno, ve kterém zadáte veškeré potřebné informace týkající se vaší události. Kromě běžných informací o místě konání, času a popisu dané události můžete také vybrat některou z předdefinovaných šablon, kterých je na výběr dostatečné množství.

Po výběru šablony se celá událost přebarví do vybraného stylu, takže o nic dalšího se již nemusíte starat. Pak už je nutné jen jediné, a to kliknutím na tlačítko „Pozvat hosty“ zajistit dostatečné množství lidí na vaši událost. Uživatelé, kteří používají některou ze služeb Windows Live Hotmail, Messenger nebo Spaces, mohou použít databázi těchto kontaktů. Nicméně lze ale jednoduše přidat i jakoukoli další e-mailovou adresu.

Před odesláním informace o události na vybrané adresy je možné ještě napsat průvodní dopis, který bude odeslán společně s odkazem na vámi vytvořenou událost. Po odeslání je možné jednoduše sledovat, kolik uživatelů již potvrdilo účast, neúčast nebo neodpovědělo. Kromě sledování počtu hostů je k dispozici i nástěnka na různé vtipné i méně vtipné připomínky a hlavně společný prostor pro sdílení fotografií.

Společně s událostí dojde totiž také k vytvoření prostoru pro fotografie, které mohou přidat a stahovat také všichni pozvaní účastníci. Už tedy není zapotřebí výměna několika e-mailů s odkazem na webový prostor, kde jsou fotografie jednotlivých účastníků. Vše, co se týká této události, tak může zůstat na jediném místě, o kterém všichni vědí a mají na něj přístup.

sshot-2007-11-22-[3].png

A na závěr, pro ty z nás, kteří mají problém dorazit na akci, o které neexistuje záznam v jejich kalendáři, je k dispozici možnost uložit tuto událost do jednoho z těchto kalendářů: Microsoft Outlook, Windows Live Kalendář, Apple iCal, Yahoo! Calendar nebo Google Calendar. Tím je snad alespoň částečně zaručeno, že danou událost nezažijeme sami.

sshot-2007-11-22-[4].png

Když si představím, že se v budoucnu ještě objeví miniaplikace, které například umožní sledovat zbývající čas do události, přidat streamovaná videa, informaci o tom, kde se konkrétní pozvaný host nachází nebo další navazující informace v podobě RSS kanálů a map, pak osobně považuji tento nástroj za skvělého pomocníka pro organizaci událostí.

Vážení čtenáři, vyjádřete se v diskuzi pod článkem, zda vám vyhovují náhledy obrázků ve článcích v této, či v námi běžně používané trpasličí velikosti. Děkujeme. Redakce

fsc.jpg

 

 

 

 

 

 

Diskuze (14) Další článek: Populární moucha: informační mišmaš bez programování

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,